KuvertNy trailer for Star Wars ...

KuvertPaper Mario: The Thousand...

KuvertLEGO annoncerer LEGO Lege...

KuvertMinecraft fejrer 15 års ...

KuvertSuika Game får ny multip...

KuvertN-club Streams: Uge 21

KuvertNintendo World Championsh...

KuvertTre nye Game Boy-titler l...

KuvertN-cast #218: Endelig tale...

KuvertSalgstal for perioden mar...

KuvertMario Kart 8 Deluxe

KuvertLegend of Zelda: Tears of...

KuvertHvad spiller du nu? Hvor ...

KuvertPaper Mario: The Thousand...

KuvertAmiibo!

KuvertSpil på vej til Switch

KuvertSwitch - spilrygter og sp...

KuvertSuper Mario 3D World + Bo...

KuvertSwitch 2 - rygter og disk...

KuvertNintendo Switch

KuvertTilbudstråden

KuvertK: Diverse 3ds spil

KuvertV: Wii U Basic med Wii Fi...

KuvertS: Starlink inkl figur og...

KuvertS: Mario samlerting

KuvertGBxCart eller lignende GB...

KuvertSwitch spil købes

KuvertS Bayonetta 3

KuvertK> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

KuvertS:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Rygte: Star Fox - Metroid: Fusion Saga

Rygte: Star Fox - Metroid: Fusion Saga

Skrevet af AND - 20-05-2012 13:37

Et nyt rygte er begyndt at florere på internettet, forud for dette års E3-messe, som løber af stablen om 15 dage. Rygtet, som kommer fra bloggen Paul Gale Netword, går i al sin enkelthed ud på, at Retro Studios planlægger et team up-spil til Wii U, med Star Fox og Metroid. IGN har indsamlet følgende oplysninger om spillets historie:

During an intergalactic warp, Fox and his crew crash into Samus Aran's ship. Samus is sent crashing to an unknown planet below. Missions then unfold as Fox attempts to find Samus while she explores the world around her. Eventually the two Nintendo icons meet to confront Fox villain Andross, who is attempting to harness the power of the symbiotic Metroid creatures


Spillet skulle efter sigende variere imellem actioncentrerede tredjepersons kampe til fods og i luften med Fox, og førstepersons shooting-exploring med Samus.

Hvorvidt der er hold i dette rygte er dog stærkt tvivlsomt. Således noterer Paul Gale Network selv, at man ikke er helt sikre på kildens validitet. Måske får vi mere at se til E3, måske fremviser Retro noget helt andet. Tror du på rygtet, og kunne du tænke dig at prøve Fusion Saga, hvis det viser sig at være sandt?

5
1ups givet

Kommentarer:

Togbis

#1 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

20-05-2012 15:09

Jeg tror Metroid har en uendeligt større mytologi og fanbase end StarFox, så det lyder lidt spøjst at det skulle være nødvendigt blande dem sammen(StarFox er furries, wtf).
Metroid får ikke rigtigt noget ud af det, måske bortset fra star fox gameplayet, der lige kunne træde ind mellem banerne.
Fox er fint nok i Smash Bros., men ellers må han gerne forblive inde i sit rumskib.
0
1ups givet
Zalman

#2 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

20-05-2012 15:11

Jeg ved ikke helt, om jeg tror på det, men uanset hvad glæder jeg mig til Retros næste spil. E3 can't come soon enough.
1
1ups givet
Bo130

#3 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

20-05-2012 15:17

Lidt ærgerligt at det her rygte kom frem, især hvis det viser sig at være sandt. Det kunne være den største overraskelse længe til E3.
3
1ups givet
Togbis

#4 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

20-05-2012 15:17

Retro ville sikkert kunne få det meste til at se awesome ud, så hvis det er dem der står bag, er det måske alligevel lidt håb.
Selvom spilkonceptet lyder lidt tåbeligt IMO.
2
1ups givet
Super Mario (Nex)

#5 - Super Mario (Nex)

Level: 14 (Inkling)

20-05-2012 16:00

Haha jeg synes sku at det lyder som en fed idé! Det ville jeg helt sikkert være frisk på! Og tror at det kunne fungere fedt med de forskellige spillestile blandet sammen Smiley
0
1ups givet
Mr. Mario

#6 - Mr. Mario

Level: 23 (Skree)

20-05-2012 16:04

Må indrømme at jeg ikke har den store tiltro til dette rygte. Så efter dette års E3 forventer jeg at det stadigt blot er et rygte, men man kan jo aldrig vide sig sikker. Smiley
0
1ups givet
Sillyyy

#7 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

20-05-2012 16:24

Mon det var Samus Aran's rumskib, og altså ikke en komet, som fløj ind i Olimar's rumskib, der fik Olimar til at styrte ned på den fremmede planet i Pikmin? c:

Jeg tror sagtens det vil kunne fungere at have Starfox-teamet og Samus i samme spil, og jeg glæder mig til at få be- eller afkræftet rygtet til E3.
1
1ups givet
Togbis

#8 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

20-05-2012 16:40

Ambaaah skrev:
Mon det var Samus Aran's rumskib, og altså ikke en komet, som fløj ind i Olimar's rumskib, der fik Olimar til at styrte ned på den fremmede planet i Pikmin? c:




3
1ups givet
Peblisko

#9 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

20-05-2012 16:47

Så hellere at Samus gæstede F-Zero, men det er måske bare mig.

Generelt synes jeg, med dets enkelte referencer til bl.a. Star Fox, at F-Zero burde være for de futuristiske Nintendo-spil, hvad Mario Kart er for Mario, Wario og Donkey Kong. Kan snilt forestille mig det udnyttede bredere cross-overs til Metroid, Mother og Xenoblade Chronicles.

Forestil jer at spille som Starman eller køre i Phase Distorteren! Teddy kunne være nice at spille med, generelt skulle det være figurer fra Mother 1, da de er blevet nedprioriteret i Smash-spillene. Fartøjer som tanken, raketten og flyet. Giygas skulle have sin Giegue form og ræse i den.

I stedet for Billy fra F-Zero, burde det være den intelligente Andross i humaniod form. Generelt burde de se på hvilke arketyper der kunne erstattes til kendte figurer, der har deres egne spil i stedet for nogle figurer, man kun kender fra F-Zero... Det er jo kun Capt. Falcon og Samurai Goroh der er mindeværdige personligheder.
1
1ups givet
Peblisko

#10 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

20-05-2012 16:50

Plus: Selvom jeg ikke er fan af Star Fox Adventures, så kunne ham den onde dino-leder erstatte Bio Rex'en fra F-Zero...

Nå, men for at konkludere: jeg så hellere et større cross-over blot i F-Zero. Det giver mere mening at forene rum-serierne dér, synes jeg. Inkl. Pikmin og andre jeg sikkert har glemt.
2
1ups givet
Togbis

#11 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

20-05-2012 17:18

Lyder faktisk som en enormt cool idé, Pebling. Smiley
Jeg har altid synes figurerne i F-Zero virker enormt ensformige og at den eneste, der rigtigt har charme, er Captain Falcon, så hvis man kunne tilføje figurer som Fox, Olimar, Ness, Samus, R.O.B etc. ville det sikkert blive langt mere awesome Smiley
0
1ups givet
AND

#12 - AND

Level: 35 (Lakitu)

20-05-2012 17:26

Helt enig med Pebling - thumbs (1-)up herfra Smiley

F-Zero-seriens svaghed har netop altid været, at der ikke var nok historie over spillene - det var lidt ligesom figurøgalleriet i Diddy Kong Racing - damn, det var også nogle kedelige figurer, i et ellers ganske underholdende spil.
0
1ups givet
kasper88

#13 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

20-05-2012 20:58

And, du har helt ret. F-Zero sutter bare så meget røv, fordi der ikke lige kommer det der plottwist på andensidste omgang.
2
1ups givet
AND

#14 - AND

Level: 35 (Lakitu)

20-05-2012 21:21

Nej, det har jeg nu aldrig sagt.
7
1ups givet
Peblisko

#15 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

21-05-2012 00:29

De har forgæves forsøgt med historie i GX og GP Legend, så det tror jeg bare, de skal opgive.

Det er mere et mindeværdigt/interessant persongalleri jeg efterlyser.
Historien skal man selv skabe, bare rammen for spilleren er der - eksempelvis i form af karakterer, man gider spille som - men det må aldrig flytte fokusset fra fartøjerne og dvs. ræset som er fundamentet for seriens gameplay og arkadeværdi.
1
1ups givet
Dennis Høj-Suhr

#16 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

21-05-2012 13:08

lyder rigtig fedt Star Fox sammen med Metroid kan da kun blive godt Smiley i hver fald for mig Smiley
1
1ups givet
chessr

#17 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

21-05-2012 16:21

skrev:
And, du har helt ret. F-Zero sutter bare så meget røv, fordi der ikke lige kommer det der plottwist på andensidste omgang.



owned by:

AND skrev:
Nej, det har jeg nu aldrig sagt.



Smiley sry for offtopic.
Men som jeg skrev et andet sted kunne det blive rigtig fedt og glæder mig til at se om der er hold i sagerne.

0
1ups givet
kasper88

#18 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-05-2012 18:09

Har du lært et nyt ord i dag, chessr?
3
1ups givet
chessr

#19 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

21-05-2012 18:55

det må være oni nick der lige har givet dig en 1up for sådan en fantastisk forsøg på at være sjov Smiley
1
1ups givet
kasper88

#20 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-05-2012 19:13

Nej, det var din mor.
4
1ups givet
Statustekst

#21 - Statustekst

Level: 10 (Bomchu)

21-05-2012 19:46

Jeg giver 1ups, når jeg bliver underholdt. Og det gør han i den grad!
3
1ups givet
Oni Nick

#22 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

21-05-2012 20:05

Jeg giver ikke 1ups særlig tit fordi det kræver man logger ud og ind hele tiden.
1
1ups givet
Peblisko

#23 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

25-05-2012 23:48

On-topic: de kunne i stedet lave et rendyrket nyt Star Fox med motoren fra Kid Icarus: Uprising, hvis gameplay har mere tilfældes med Star Fox Assault, blot med flere on-rails missioner => et Star Fox spil vi trænger til mere end et spin-off med Kid Icarus-figurer i.

Eller lad os gå på kompromis: de vil gerne have Pit ind med det gameplay og de vil gerne lave et cross-over Star Fox-spil => lav et Kid Icarus + Star Fox cross-over. Gameplayet har de jo nu tilfældes, selvom jeg ikke synes det skal udelukke dem fra også at lave et New Kid Icarus ved siden af.
0
1ups givet
kasper88

#24 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

26-05-2012 10:13

Fusion med Metroid? Brug Kid Icarus gameplay?

Hvorfor ikke bare lave et Star Fox-spil der faktisk minder om Star Fox i stedet for alt muligt mærkeligt gejl? Der var vel en grund til, at Star Fox blev populært til at starte med.
1
1ups givet
Oni Nick

#25 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

26-05-2012 11:59

I det næste Zelda-spil da falder Link ned i et hul og før han ved af det lander han på Yoshi, og så skal han sammen med mario og luigi redde prinsessen og tæve kong koopa.
3
1ups givet
Peblisko

#26 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

28-05-2012 21:30

#26: Jeg er enig, men faktum er, at Kid Icarus Uprising er et bedre Star Fox end halvdelen af de "rigtige" Star Fox-spil. Så de kunne lige så godt give Uprising et make-over, så det er Fox man styrer i denne "highscore shooter".
Og så spille som Pit i et New Kid Icarus.

Og så siger jeg, at hvis de endelig skulle lave et cross-over, så kunne de lige så godt forene nogle serier, der passer sammen.

Jeg stemmer stadigvæk for at de holder det til F-Zero, for det vil kun være æstetisk og derfor ikke gå ud over det gamle gameplay.
0
1ups givet
Peblisko

#27 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

28-05-2012 21:37

Og F-Zero har brug for at peppes op, i stedet for at genbruge for meget af indholdet. F-Zero GX er æstetisk set, nærmest bare en grafisk opdatering af F-Zero X, og fair nok, men næste gang vil det være for åbenlyst hvis ikke der kommer nyt "content" udover en ny story mode. Customization var interessant nok, så muligheden behøver ikke at blive fjernet. Selvfølgelig er banerne altid varierede, men karaktererne er for kedelige/ukendte til at man kan identificere sig med dem, hvorimod Mario Kart netop ikke har det problem. Flere cameos, tak - hilsen en fanboy.
1
1ups givet
Hassus

#28 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

31-05-2012 05:44

Hjemmesiden, hvor rygtet om Star Fox - Metroid: Fusion Saga startede, har nu afkræftet at det er det spil Retro Studios arbejder på.
(Kilde)

Det dårlige for mit vedkommende er at jeg var begyndt at blive varm på idéen. Det gode er at der nu formentlig venter en helt ny afsløring fra Retro Studios lige rundt om hjørnet til E3.
0
1ups givet
chessr

#29 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

31-05-2012 09:37

Kan da være det er i produktion alligevel. Bare fordi den hjemmeside nu afkræfter det betyder det jo ikke at de ikke har fået besked på det fra Nintendo selv Smiley
0
1ups givet
Hassus

#30 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

31-05-2012 10:17

Intet er sikkert, men en vigtig faktor for at jeg overhovedet først valgte at tro på at rygtet muligvis kunne være sandt var at jeg havde en vis tillid til hjemmesiden. Af samme årsag vælger jeg nu at se sandsynligheden for et Star Fox x Metroid-spil som værende betydeligt mindre.
0
1ups givet
Pieyanthikos

#31 - Pieyanthikos

Level: 18 (Twhomp)

31-05-2012 14:26

Jeg tror næppe at nogen ønsker direkte at lyve, som det ville være tilfældet med denne afkræftelse i så fald spillet alligevel er undervejs - hverken sidens bagmænd eller Nintendo selv. Det vil være at drive gæk med folks forhåbninger og skabe mistillid. Derfor kan man nok roligt tage afkræftelsen for pålydende..
0
1ups givet