KuvertSwitch spil købes

KuvertS Bayonetta 3

KuvertK> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

KuvertS:Mario rabbids sparks of...

Nintendo presents: New Style Boutique 2 - Fashion Forward (3DS)

Skrevet af Rockarina - 17-11-2015 00:14

Det første spil i Style Boutique-serien var til Nintendo DS, og da det kom til Europa d. 23. oktober 2009, var det rent faktisk præcist et år efter dets japanske debut. I Europa hed det Nintendo presents: Style Boutique, og tre år senere var udviklerne fra syn Sophia og Nintendo SPD klar med en efterfølger til 3DS kaldet New Style Boutique. Vi kan nu konstatere, at udviklerne må gøre et eller andet rigtigt, for det tredje spil i rækken udkommer nu på fredag med titlen New Style Boutique 2 – Fashion forward, og dette spil bliver I forhåbentlig en hel del klogere på med denne anmeldelse.

Som introduktion til spillet modtager man et brev fra sin bedstemor. I brevet står der, at nu hvor man er ved at være en voksen kvinde, så er tiden inde til at blive overdraget nøglen til den hemmelige aflåste dør, som sidder i det dukkehus, som man har stående på sit skrivebord på værelset. Døren har altid været låst, og uvidende om hvad der gemmer sig bag den, låser man nysgerrigt op. Ud kommer en ung lille kvinde ved navn Sophie. Hun har noget hun skal vise mig, men jeg bliver nødt at følge med hende tilbage gennem dukkehus-døren. Med et knips bliver jeg tryllet lille, så jeg nu kan bevæge mig ind i dukkehuset – og så begynder spillet først rigtigt.

Der er nok at se til i Beaumonde City.

Jeg overtager en tøjbutik. Den er dog ikke overstrømmet med kunder, så dem må man ud i gaderne og headhunte. I starten ønsker de forskellige kunder blot at købe en enkelt og meget simpel ting – det kan f.eks. være en stribet T-shirt, en hvid nederdel eller et par røde bukser. Det bliver dog først rigtig sjovt, når man begynder at skulle sammensætte hele sæt tøj efter kundens ønske og stil. Jo flere kunder man får betjent, og des flere penge man inkasserer, jo hurtigere begynder spillet at låse op for nye muligheder. Denne udgave af spillet lader en selv bestemme, hvilke brands man vil have låst op for først, så når man har tjent et bestemt beløb, kommer kvinden fra udstillingshallen ind i butikken og spørger, hvilket mærke man helst ser åbnet op i hallen. Udstillingshallen er det sted, hvor man køber det tøj, som man vil sælge i sin butik, og udvalget skifter fra dag til dag.

Kunderne kommer med små hints til deres drømmelook.

Spillet foregår som noget nyt i realtid, så man skal med andre ord vente et helt døgn, før udvalget af tøj i udstillingshallen skifter. Som noget andet nyt har man nu også mulighed for at være frisør og make-up-artist. I starten har man et meget begrænset udvalg af både farver og frisurer, men jo flere kunder man betjener, og jo mere andet man foretager sig i byen, desto mere bliver der låst op for. Dette er dog ikke det eneste nye i New Style Boutique 2, for nu hvor man er blevet trukket ind i dukkehusverdenen, så har man også mulighed for at udleje værelser, som man selv skal indrette i sit dukkehus. Der er dertil en butik, hvor man kan købe sig til nye møbler, der både kan bruges i de små dukkehusværelser og i udstillingsvinduet i ens egen butik. Det er også muligt at modtage gaver fra kunder, som du falder i snak med på gaden. Disse kunder har oftest en lille etikette i sin taleboble i form af glitter, noder og lignende.

I New Style Boutique var det muligt at gå til modeshows, og denne udgave af spillet er ingen undtagelse. Til forskel fra tidligere, hvor man ansatte en model, så må man dog nu selv trække i stiletterne og gå catwalk. Der skal også hjælpes til med salg af billetter til showet, for hver en plads skal være fyldt, før showet kan begynde. Billetterne sælges igennem butikkerne, så hvad enten man lægger make-up, styler hår eller sammensætter drømmetøjet for sine kunder, så er det muligt, at de vælger at købe en billet til showet. Det mærkes tydeligt på de kunder, der besøger butikken efter et hvert afholdt modeshow, da størstedelen af kunderne ønsker et look, der matcher modeshowets seneste tema.

Modeshowet var en succes.

Siden udgivelsen af New Style Boutique har Nintendo jo også indført en ny spiller på markedet i form af deres amiibo-figurer, og dette spil understøtter altså også nogle af dem. Dette kommer til udtryk i form af særligt tilbehør, som ikke kan opnås på anden vis, og helt specifikt er der 14 dele at opnå. Enhver Mario-amiibo vil eksempelvis give adgang til en Mario-hat, mens enhver Yoshi kan åbne op for en Yoshi-hættetrøje, og Kirby åbner op for en Kirby-taske. Ud over disse figurer er det dog kun de kvindelige figurer, der låser op for nyt tilbehør, så det er Peach, Inkling Girl, Lucina, Zero Suit Samus, Palutena, Zelda, Wii Fit Trainer, Isabelle, Samus, Rosalina og Sheik, der ellers kan bruges. For at få det respektive tilbehør skal man dog først opfylde ønskerne for særlige gæster (venner fra sin venneliste), som ønsker et sæt tøj, de matcher deres specielle tilbehør. Opfylder man kravene, så modtager man som tak det særlige tilbehør.

Med svimlende 19.000 forskellige items at vælge imellem er der muligheder nok for at sammensætte en masse forskellige flotte, sjove og skøre sæt tøj. De mange nye tiltag i form af frisør og make-up jobs er med til at give et godt afbræk, hvis man føler, at man kører fast i tøj og tasker. En stor del af tøjet er godt nok fra det tidligere New Style Boutique-spil, men det synes jeg ikke gør spillet dårligere. Havde man favoritgenstande fra det tidligere spil, så kan man blot glæde sig over stadig at have dem til rådighed sammen med en masse nyt.

Her har vi Kirby-tasken.

Tilføjelsen af amiibo er også en positiv ting. Det er ikke nødvendigt at eje dem for at få en god oplevelse af spillet, men det er en god lille gulerod, hvis man allerede ejer nogle af de kompatible amiibo-figurer.

Hvis man skal tage de kritiske briller på, så er herremoden denne gang pillet ud af spillet, så det er ikke længere muligt at sælge tøj til herrerne. Der bliver ganske vist låst op for en påklædningsdel til herrer efter, at man har set rulletekster i spillet. På den måde kan man klæde de få mandlige karakterer på, som man ønsker, at de skal fremstå i spillet, men det er altså slet ikke på samme dybe niveau som tidligere.

Der er ingen herremode denne gang.

Hvad enten man går rundt med en stylist, frisør eller make-up-artist i maven, så er Nintendo presents: New Style Boutique 2 – Fashion Forward bestemt et kig værd. Med de nye tiltag rammer spillet et bredt publikum iblandt det kvindelige køn, da det indeholder et enormt sortiment af genstande og giver god mulighed for variation i sine spilsessioner. Interesserer man sig derimod for herremode, så bliver man nok en anelse skuffet, da der ikke er gjort så meget ud af det mandlige køn i denne udgave af spillet. Selvom det må siges at være det bedste modespil, der eksisterer til Nintendos håndholdte konsol, så ville jeg personligt vente med at købe spillet til det kom længere ned i pris, hvis ikke jeg i forvejen ejede det første spil til 3DS. Det spil vil nemlig opfylde de samme behov langt hen af vejen, og så kan man jo altid samle det nye spil op senere, hvis man bliver grebet af det første.

3

4/5

Mario stjerne Mario stjerne Mario stjerne Mario stjerne Tom Mario Stjerne