Opslag hos Hassus

 

Hassus

Bayonetta 2 Limited Edition, Donkey Kong Country Tropical Freeze og Super Mario 3D World...

3 spil med lange navne. 3 spil, der lægger pres på mig til at få købt en Wii U.
Tilføjet 10. jun 2014 20:08
1

Chibi Ja det må du hellere... Det andet grænser jo til blasfemi


martinmartin

Jeg så dette ret nye interview med Alan Moore i går nat og tænkte at det måske var noget for dig - hvis du ikke allerede har set det. Det er ret spændende af rigtig mange grunde og var mig en fornøjelse at læse til morgenkaffen - om end det også gjorde mig lidt forsinket...
Tilføjet 14. jan 2014 03:03
5

martinmartin (PS: Klik på ordet dette for at blive transporteret dertil med magi)

Hassus Spændende interview - tak for linket Smiley Jeg har ikke læst ham gå så meget i detaljer med hvad ved Grant Morrison han ikke bryder sig om før, så det var helt sikkert værd at læse hans side af den sag. Om Morrison virkelig fortjener at blive kaldt for et "skotsk tribute band" kan jeg ikke helt overskue.

martinmartin Det var bestemt så lidt. Jeg tænkte bare det helt sikkert kunne være noget for dig, så jeg måtte straks sende det videre. Det er faktisk ikke så meget det med Grant Morrison der interessede mig i det interview.. I forhold til det, så tror jeg blot det er fordi han er ved at blive en ældre herre og er træt af pis, hvilket nok er derfor det bliver sagt. Det der gjorde mest indtryk på mig var det med, at voresn generation ikke rigtig udvikler vores egen "kultur", men i stedet stræber tilbage. Plus det med voksne mennesker og superhelte ting. At sidde fast i den her barndom og ikke tage skridtet fuldt ud til at blive ældre. En sær stræben. Jeg ved ikke. Jeg skal lige genlæse det, før at jeg rigtig kan sige noget mere uddybende, men jeg synes han kom nogle gode og ret relevanter vinkler, som jeg selv kan se ude i den verden jeg er en del af.

Hassus Det er en type af pointer han har givet udtryk for før, synes jeg, dog måske ikke lige så klart som her. Jeg har efterhånden læst og hørt en del interviews med ham og har udover det nok fået et bredt indtryk af hans tilgang ved at læse mange af hans tegneserier. Der skal med andre ord nok efterhånden en del til at jeg bliver overrasket over hvad han har at sige. Et begreb han ofte nævner er "kompleksitet" som han mener i stigende grad præger og kommer til at præge vores kultur og samfund. Som han har sagt før mener han at det måske vigtigste Watchmen gav læseren, var en ramme eller et redskab der kunne bruges til at overskueliggøre noget af al den kompleksitet, der er omkring os. Han forsøger generelt altid aktivt at vægte hans ansvar utrolig højt for den indflydelse hans værker får hos læseren, hvilket man vist næppe kan sige om de fleste andre tegneserieforfattere (min anden favorit, Rick Veitch, er en af undtagelserne). Set i forhold til den værdi og standard er der ikke så meget at sige til at han ikke har meget tilovers for bl.a. The Avengers, der i følge ham opfordrer folk til at forholde sig til kompleksiteten i samfundet ved nærmest at ignorere den og i stedet fokusere på hvad gjorde seeren tryg som barn. Han har måske en pointe i at verden ville have bedre af kunst, der rent faktisk forsøger at forholde sig verden på en intelligent og velovervejet måde. Personligt har jeg ikke de store tanker om hvor kulturen er og bør være, men som individ er Moore's særlige tilgang klart en af grundene til at jeg holder så meget af hans historier, da de nærmest altid tilbyder noget interessant, velovervejet og brugbart udover at være underholdende.

Hassus Skulle du være i tvivl er jeg lidt af en Alan Moore nørd Smiley


Hassus

Den gode Andre Segers fra youtube-kanalen, GameXplain, har skrevet et indlæg på GoNintendo.com om en oplevelse han har haft med Resident Evil 4 og sine forældre.

( INDLÆGGET KAN LÆSES HER )

Det er en oplevelse jeg selv har lignende eksempler på, bl.a. med min tidligere værtsfamilie i USA, så den gav mig lidt déjà vu i det den ledte mine tanker i retning af hvor godt et spil Resident Evil 4 i sandhedhed er.



Spillet er en anomali inden for mediet, i det at det tilsyneladende tog så mange chancer med henhold til gameplay, stemning og udtryk som det gjorde. Det er en anomali fordi det til trods for dette alligevel er udført mere mesterligt end stort set alle de forsøg, der siden har søgt at støtte sig til dets vellykkede formel. Efter min egen mening har det en X-faktor - en slags ekstra oprigtig ydelse fra udviklerne mod spillets potentiale - der i mine øjne ellers kun er set lignende i et spil som Metroid Prime.

Modsat Metroid Prime er det dog ikke kun engagerende for den der spiller, men også tilskuerne som Andre bevidner om. Dét i sådan en grad at det kan overbevise folk, der umiddelbart kunne synes langt væk fra spillets målgruppe, om ikke bare dets værdi, men selve værdien af hele mediet. Hvordan et spil, der på papiret er et af de mest mørke og modbydelige med et plot lignende noget fra en dårlig B-film kan have denne effekt er mig stadig lidt af en gåde den dag i dag - snart 10 år efter spillets udgivelse...
Tilføjet 11. dec 2013 17:05
0

martinmartin

Jeg skriver lige her, i stedet for tegneserie tråden. Pointen er at jeg lige vender tilbage med et længere svar og da n-club har været nede (og jeg før det været ude at rejse), så har jeg ikke haft mulighed. Jeg har dog købt første hæfte af Sandman pre-quel'en. Det ser flot ud, siger jeg dig. Glæder mig til at høre mere om dine tegneserie køb når de kommer. Jeg tror lige, at jeg vil finde nogle af mine egne frem, haha.
Tilføjet 16. nov 2013 02:02
1

Hassus Coolt at jeg ikke er den eneste der er imponeret over J.H. Williams IIIs illustrationer. Det vil jeg se frem til at læse mere om på et tidspunkt. Jeg har et par ret gode tegneserieopdateringer i ærmet synes jeg, men det må hellere vente til min eksamensopave er afleveret...


Mr. Luigi

Hej har et dumt spørgsmål>.< Hvordan får man lvls i n club Smiley?
Tilføjet 4. sep 2013 23:11
1

Hassus Hej og velkommen tilbage! Hver gang man kommenterer på sidens forum, nyheder eller anmeldelser får man XP (experience points) - de kan aflæses under levelnummeret og i søjlen oppe til højre på ens profil. Man stiger i level når man er nået op på en bestemt mængde XP. En hurtigere måde at optjene XP på er ved at skrive nyheder og anmeldelser (tror jeg) og man får i øvrigt også en del XP hvis en kommentar man har skrevet bliver kåret som trådens bedste af trådens forfatter. Når det kommer til stykket er det dog nok de færreste herinde, der bekymrer sig så meget om levels. De fleste er mere interesserede i de "mønter" man optjener på stort set samme måde som XP, for de kan bruges til at forbedre ens vinderchancer med diverse Nintendo-præmier i "Auktionshuset". Det er vist de vigtigste funktioner i det nye N-club som jeg lige kan huske det Smiley


Hassus

Her er en lille reklame for to klummer jeg har skrevet herinde:



Den første skrev jeg i 2012 og fik navnet "Carpe Diem". Den handler om at bevare ens åbenhed overfor nye Nintendo-oplevelser og konsekvenserne ved at sammenligne Nintendo-produkter for meget med hvad der allerede er på markedet.

Ca. et år efter skrev jeg klummen, "Der var engang en blikkenslager...". Som navnet måske kunne antyde giver klummen et perspektiv på historiefortælling i Nintendo-spil og hvad fremtiden i den sammenhæng måske byder på.

Nu hvor de to klummer hermed har modtaget et lille bump drukner de forhåbentlig ikke helt i N-club's store nyhedsarkiv.
Tilføjet 29. aug 2013 11:11
3

Dead-Cheese Jeg elsker din skrivemåde, og jeg læste dem i sin tid også flere gange. Har du planer om at skrive flere? Eller er det bare et nostalgisk bump?

Hassus Tak for din ros! Jeg har ingen planer lige nu om at skrive flere af den her slags klumme. Dog har jeg overvejet lidt om jeg skal gøre det til et årligt foretagende som det tilfældigvis har været med de sidste to.

Hassus Forresten kan jeg anbefale artiklen, "Nintendo vs. Modernism", af Kym Dillon fra IGN. Emnemæssigt passe den fint ind med mine to klummer.


Hassus

Level 34
614000 XP

Køn:
Mand

Alder:
28 år

Landsdel:
Hovedstaden

Sidst set:
29/12/2016 12:58:13

Onlinetid:
44 år , 4 måneder, 26 dage, 17 timer, 47 minutter, 10 sekunder

Medlemsskab:
9 år , 10 måneder, 12 dage