Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Unavngivet

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 10-06-2011 00:19 - Redigeret 11-05-2012 18:04



Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 10-06-2011 00:31

Hurtig, af samme grund som dig.

Motherfucking første bane i Super Mario World.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 10-06-2011 00:31

Nu du siger det, ser han en anelse langsom ud i Super Mario 3D. Specielt tyngdekraften falder i øjnene (meget mere floaty end i Super Mario Bros. til NES).
Sammenlign også med Super Mario 64, hvor der nærmest ikke er grænser for, hvor hurtigt man kan bevæge sig, hvis man ved hvad man gær (se f.eks. en TAS film med SM64).

Jeg foretrækker også selv spil, hvor man kan løbe hurtigt, og hvor tyngdekraften er høj. Det giver en dejlig følelse af, at man kan løbe rundt og gøre lige hvad man vil Smiley


Dennis Høj-Suhr
Dennis Høj-Suhr

68
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 10-06-2011 00:34 - Redigeret 10-06-2011 00:36

er lidt forskelligt synes jeg dette nye spil i serien minder lidt om Mario 64 synes jeg ... og der var Mario jo også langsom ( hvis man ikke bruger items ) men i Mario Sport serien er Mario jo okay i løb og power


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 10-06-2011 00:52

Jeg tror det er fordi, at hvis de lod ham løbe i traileren, så ville han bevæge sig for hurtigt til at folk kan følge ordenligt med på video.
Det er altså ikke sådan det kommer til at foregå i selve spillet, men bare for at gøre demonstrationen lettere.

I Super Mario 64 DS skulle man holde X-knappen inde for at løbe normalt ellers listede Mario bare langsomt af sted.


provien
provien

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 10-06-2011 01:10

Det tænkte jeg over da jeg så den nye trailer til Super Mario 3ds. Der var mario satme langsom. Ellers har jeg aldrig haft problemer med marios hastighed i nogen spil. her snakker vi om (Paper Mario, Super Paper Mario, Paper Mario 2, Super mario galaxy 2, super mario galaxy.... jah en masse mario spil Smiley )

Men jeg har lagt mærke til at han er væsentlig langsommere end i nogle af hans tidligere titler.

Et af mine ynglings mario-spil var Super Mario til gameboy classic. Der gik det vist også rimelig hurtigt, så vidt jeg lige husker Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 10-06-2011 10:45

Mario bliver heller ikke yngre. Tag det ikke så tungt, han skal bare lige hente luft og så kan han spurte lidt igen.

Så vidt jeg kan bedømme så er han generelt set ikke blevet langsommere, Man kunne jo bruge long jump for at komme hurtigt frem i Galaxy, og new super mario bros. kan man stadig speed runne.

Jeg tror det er mario 3d, ene og alene hvor man har en mellem ting. Det minder mere om 2d mario end det mindte mig om 3d mario, og det er vel godt, formoder jeg. Ærlig talt tror jeg át vi får langesommere mario'er med tiden... Men vi får at se.


Zalman
Zalman

322
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 10-06-2011 11:35

Så langsom har han efterhånden været i mange år. Har aldrig set det som et problem eller en provokation.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 10-06-2011 11:55

Er det her jeg skal komme og sige, at jeg ikke gad spille New Super Mario, fordi det føltes som om spilelt var i slow motion?

Heldigvis betalte jeg ikke noget for det spil, da det fulgte med i en Wii-pakke, men tror Nintendo har glemt hvordan man laver ægte platformere.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 10-06-2011 12:00

Nu har jeg ikke spillet særlig meget Super Mario Sunshine, men i Super Mario Galaxy var han i hvert fald blevet gjort langsommere, og han virker til at være endnu langsommere i Super Mario til 3DS - også tyngdekraften virker totalt off, når man hopper.

Årsagen til, at Nintendo har gjort ham langsommere er, at de ikke tror, at de "dumme casual gamere" kan finde ud at at styre Mario, hvis han er hurtig. Hvis I spørger mig, giver det ingen mening, da Nintendo derved fjender en vigtig del af det at spille et Mario-spil: fast-paced arkade action. I øvrigt blev Super Mario Bros. i 80'erne populære på grund af det hurtige gameplay og ikke på trods af.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 10-06-2011 12:05

Jeg synes af en eller anden grund, at det er nemmere at leve med i et 3D-Mario - måske fordi der også er lidt udforskning (selvom jeg synes Mario 64 er meget sjovere at spille end Galaxy, lige netop på grund af hastigheden i gameplayet). Et 2D-Mario skal have fart på.

Generelt forstår jeg ikke denne tilgang til, at gameplayet skal gøres langsommere og mere træls. Sakurai har samme filosofi. Det er derfor, at den der: "Alle skal være med," i sidste ende dræber godt gameplay, hvilket er fuldstændig latterligt. Så er de sgu heller ikke så interesseret i spil, hvis de ikke er interesseret i at bestige en learning curve (som ikke er så stejl igen, da det jo burde være banerne, der er svære, og ikke controlsne).


Zalman
Zalman

322
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 10-06-2011 12:06 - Redigeret 10-06-2011 12:07

Oni Nick skrev:
Er det her jeg skal komme og sige, at jeg ikke gad spille New Super Mario, fordi det føltes som om spilelt var i slow motion?


Jeg er enig i, at New Super Mario Bros. spillene føltes pænt langsomme, især når man spillede de gamle spil lige efter. Jeg mener dog ikke, at det er det store problem i 3D-spillene. Har i hvert fald aldrig tænkt over det ved Sunshine eller Galaxy.

lol beaten to it


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 10-06-2011 12:08 - Redigeret 10-06-2011 12:10

Sunshine var faktisk ret hurtigt og havde god styring - desværre var de fleste af banerne gabende kedelige set i lyset af Mario 64 og også Galaxy.

Nu jeg tænker over det, var det måske fordi, at alle banerne ikke var Mario-baner, men de skulle være realistiske, som at de var at finde på en ferieø. Spillet burde faktisk have heddet "Super Mario Parkour", lol.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 10-06-2011 12:18 - Redigeret 10-06-2011 12:19

Det er klart vigtigst, at Mario er hurtig i 2D Mario-spillene. Jeg mener dog stadig, at Mario også bør være hurtig 3D-spillene. Hvis ikke, burde der i hvert fald i det mindste være fokus på en stor verden, man kan udforske, ellers giver det ikke nogen mening.

Desværre virker Super Mario til 3DS mest af alt som et spil, hvor Mario er ufatteligt langsom, men samtidig er verdenen ret lineært opsat, så man bare skal følge en rute uden udforskning som i Super Mario 64.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 10-06-2011 12:22

Styringen i Sunshine var virkelig god, nok den bedste i en 3D-platformer jeg har prøvet.


Dingler_
Dingler_

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 10-06-2011 12:35 - Redigeret 10-06-2011 12:40

^ Agreed, især med Hover Nozzle var det super nemt at komme rundt og lave meget præcise manøvre - Gamecube-controlleren var sikkert også en faktor <3

I de der "instance"-baner med klassisk platforming kunne man virkelig mærke at man var i total kontrol. Hvis man døde, eller på anden vis fejlede, var man udemærket godt klar over at det var ens egen skyld, awesome!

EDIT: Dem her: