Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Amiibo!

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

MMOexp - Madden 25 Relea...

MMOexp - EA FC 24 TOTS Wa...

MMOexp - Hotfix 25 for Da...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Spilindustrien

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 22-06-2011 10:25 - Redigeret 09-09-2012 13:32

Vi elsker alle spil. Del din seneste spiloplevelse her. SPIL!

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 22-06-2011 10:31 - Redigeret 22-06-2011 11:11

Microsoft fokuserer på mere interaktive reklamer



Microsoft er tydeligvis ikke et softwarefirma, men et marketingsfirma. Først brugte de 500 millioner dollars på at markedsføre og give Kinect-enheder væk gratis og nu fokuserer de på at tredjepartsfirmaer kan få bedre mulighed for at reklamere til deres brugere.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 23-06-2011 16:02

Umidelbart er det bare mere reklame, og jeg tror det vil fejle... Ideen er god nok, men med alt det reklame det allerede har fået, vil der vel ikke ske meget mere i salget.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 30-06-2011 23:36 - Redigeret 30-06-2011 23:38

En god artikel, der gennemgår problemerne ved brugen af begreberne "casual" vs. "hardcore". Uanset om man tror, man er interesseret i business-delen af industrien eller ej, så er det et must read, hvis I spørger mig:

How To Make and Sell a Game Console

Læs og diskuter - hvis I kan. Smiley


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 01-07-2011 19:11

Valid Pointe. Det er sjovt som Nintendo ikke selv lader til at arbejde med Blue Ocean længere.... Wii var perfekt og beviste præcis hvordan Blue Ocean fungere og satte Nintendo som markedsleder over "bevægelses-gaming". Konkurrenterne er overhoved ikke tæt på Nintendos succes med Wii og alligevel vælger Nintendo at gå væk fra bevægelses spil. Wtf?


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 01-07-2011 23:33 - Redigeret 01-07-2011 23:41

Nintendo har foretaget så mange sindssyge beslutninger det seneste stykke tid, at selv en fem-årig vil kunne gennemskue, at det går galt før eller siden. Nintendo gør alt, hvad de tilbage i 2006 sagde, at man ABSOLUT IKKE SKULLE GØRE i videospilsindustrien.

- I stedet for at fokusere på et stort blåt ocean af forbrugere, hvor der ikke er konkurrence, så fokuserer de nu igen på et snævert nichemarked af hardcore-gamere, som endda er i nedgang. I 2005 var der under 30 millioner GameCube-gamere. Det tal er med al sandsynlighed faldet siden da, fordi folk enten er stoppet med at game eller er gået over til 360 og PS3.

- I stedet for at fokusere på software-innovation, fokuserer de på hardware-innovation, på trods af at det ALLE DAGE har været spil, der har solgt konsoller - både til etablerede, men især også nye gamere. Nej, 'den bedste ide' de kunne komme op med til E3 var at putte Mii's i Super Mario Bros.

- På trods af at PS3'en og PSP'en med al tydelighed viste, at den klassiske marketingsstrategi med at sælge et produkt dyrt i starten og så håbe på større at opnå større markedsandele ved hjælp af prisnedsættelser, IKKE VIRKER, så vælger Nintendo nu at sætte prisen op på deres hardware og følge en lignende strategi.

- På trods at det efterhånden er blevet tydeligt for enhver, at hele ideen om, at der findes massevis af "casual-gamere", der er hjernedøde og klar til at købe hvad som helst, er forkert, så følger Nintendo den stadig. De tror, at folk købte Wii'en pga. af et hardware gimmick. Folk købte ikke Wii'en pga. af controlleren, men pga. hvad controlleren gav dem: Wii Sports - der var et SJOVT SPIL. Hvad giver Wii Separate U-controlleren? Muligheden for at se en golfbold på jorden? LOL.

- På trods af at Wii'en viste at old school arkade-værdier stadig sælger i form af tilgængelige, men udfordrende spil og lokal multiplayer, laver Nintendo nu en konsol, der handler om at separere den enkelte spiller fra resten af familien eller vennerne i stuen ("Wii Separate U!" ). Fail.




Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 02-07-2011 15:11

Wii u kommer til at have mulighed for at kunne bruge wii controllere. Om de vil bruge det til fremtidige multiplayer spil, er ikke helt klart, men i teorien kan man i et golf spil have en wii controller hver og have wii-u controlleren på gulvet og skyde på tur, ligsom i wii sport, blot at man nu kan se golf bolden på jorden. Wii for at se hvad de vil gøre.


Statustekst
Statustekst

3
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 03-07-2011 19:01

Activision: Vita er fantastisk men hvor er markedet


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 07-07-2011 22:11 - Redigeret 07-07-2011 23:26

Iwata - Nintendo willing to spend to make third-party support happen

Lyder ikke spor godt i mine øjne. Som udgangspunkt er det jo positivt, at Nintendo får så mange spil på sin platform som muligt. Men det her er en tand for "red ocean" til min smag. Inden den nuværende generation gjorde Sony og Microsoft noget lignende. De "kæmpede" om, hvem der kunne betale Rockstar flest penge for at få GTA IV eksklusivt. Det endte med at blive Microsoft, men GTA IV blev ikke den samme succes som tidligere og pengene var spildt.

Det giver generelt ikke mening, at Nintendo nu prøver at være en "hardcore konsol". Det er Sony og Microsoft meget bedre til - og i øvrigt er markedet i nedgang, så der er slet ikke plads til en trejde konkurrent i kampen om "hardcore gamerne". Nintendo bør være Nintendo og ikke Sony eller Microsoft.
----

EDIT:

Vi fortsætter diskussionen om spiludvikling her. Mit seneste indlæg:

I forhold til spiludvikling. Alt for mange unge spiludviklere har travlt med at idolisere Miyamoto og co. samt at komme med så mange kreative ideer som muligt som fx "ZOMG jeg vil lave en Zelda-klon i et steam punk univers, hvor prisenssen er en robot!!!111one". I stedet burde de gøre de fire følgende ting:

1) Lære matematik og programmeringssprog
2) Læse Shakespeare og Tolkien (ikke fordi de er geniale, men fordi de er fantastiske til at afspejle naturen)
3) Konstant prøve at sætte sig ind i, hvordan brugerene anskuer spiloplevelser.
4) Arbejde hårdt, hårdt og atter hårdt.

Ja, det kræver faktisk noget, hvis man ikke blot vil ende som en indie-udvikler eller udvikler for en hardcore industri, der er på vej ned. Det er næppe ligeså sjovt, som at gøre, hvad man vil, men til gengæld har man mulighed for at opnå noget.


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 08-07-2011 00:01

Fair nok - men jeg tvivler personligt på at Lord Of The Rings har været direkte inspirationskilde til Zelda.

Spillet udsprang fra et barns glæde af at udforske skove og bekæmpe monstrer. Monstrer fundet i myter og eventyr. Lord of The rings bygger på et hav af disse myter og eventyr. Så det er vel ikke direkte forkert.
Har bare svært ved at se den intertextuelle sammenhæng imellem de to serier....

Ved godt at det ikke har noget med kernen af din pointe at gøre Alex, men jeg føler nu at sammenligning af de to fantasy-universer er for "far fetched" Smiley

Marios skabelse var jeg sådan set bare personligt interesseret i at høre om. Jeg troede Mario var kommunist haha! (Så igen, jeg har aldrig sat mig ind i Alice i Eventyrland).


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 08-07-2011 00:06

Nu snakker jeg også om præmisserne. Selvfølgelig er Mario og Alice in Wonderland ikke det samme. Langt fra. Men det er den samme præmis.

Min pointe er bare, at de bedste historier bygger på basale, men universelle præmisser. Disse præmisser går igen og igen og mister aldrig deres relevans, fordi de i bund og grund beskriver menneskelig natur.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 08-07-2011 01:49

Alex punkter er også nogle af kravene, der præsenteres i denne video:
Extra Credits - So You Want to be a Game Designer


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 08-07-2011 03:29 - Redigeret 08-07-2011 03:30

Alexander Brock Petersen skrev:
At lave videospil er et håndværk, så der skulle gerne være forskel på det, som de professionelle laver og det, som amatørerne laver. Eller det var der engang. Forskellen er nok blevet mindre med årene.



Forskellen er blevet mindre, men om ikke andet er den stadig meget stor. Se engang litle big planet baner. De baner som er i spillet er langt bedre end dem brugere laver, selv om de har samme muligheder.

I dag bliver spil lavet af spilDESIGNERNE, dvs. unge gamere, der er vokset op med videospil og synes, det kunne være sejt, hvis de kunne lave det næste Zelda eller MGS - men blot med deres eget præg i form af kreative ideer. Det har medført at spil ikke på samme måde er et håndværk eller en videnskab.



De har nu også muligheden at se hvor andre har lavet en fejl og har på forhånd en stor viden om branchens spil. Hvor er det dårlige i det? Jeg ser ikke problemet blot at mulihederne er blevet langt større.

Og de skal da slet ikke være inspireret af klassiske fortællinger, der har holdt i hundrede år, "da det ikke er kreativt nok".



Kend dine spil bedre. Det er jo rent ud sagt vrøvl. Spil har stadig basis på begivenheder, historier og fortællinger. SOM DET ALTID HAR VÆRET. Call og duty, og alle krigspil har selføllig masser af krige at inspirre sig af, Okami baserer på en gammel japansk fortælling, Dynasti warrior baserer på gamle krigslegender, og alternative begivenheder, Dead space har taget inspiration fra mord og kiget på billeder af lig, Final fantasy er med tiden i større grad blevet inspirert af krige, stride, diskusioner end nogen sinde før. De har verdens billeder i hovedet. Det kalder jeg inspiration.

Hvis man sammenligner det originale Super Mario Bros. med det seneste Super Mario Galaxy 2, er der en kæmpe forskel. Det originale Mario bygger tydeligvis på en form for matematisk stringent tilgang, der gør, at gameplayet føles universelt og kan spilles igen og igen. Det er tidsløst. Det er måske en lidt abstrakt beskrivelse, men spil, der er bygget sådan, "føles" bare gode og rigtige. Mange andre arkadespil har en lignende følelse.



Jep, men har det ikke også noget med hvor lange spillene er? Jeg orker som oftest ikke genspille et spil jeg ved jeg vil bruge 30 timer på, mens et spil som kirbys dream land kan jeg nemt sætte 1 time af til.

Sådan føles Galaxy 2 ikke. Det føles mere som et spil, der er designet ud fra én bestemt vision, der var aktuelt i 2010, men bliver mindre og mindre interessant, som årene går. Galaxy 2 er skam godt designet og produceret, men er det et godt spil?



Jeg vil så mene at Galaxy 2 er fulkommen tidsløst. Kun ting som simpsons (jeg tænker både som serie og spil) og ligende, mister med tiden sin charme i henholdsvis spil eller afsnit. De forælder fordi de nu tager emner op som har relevans, men som om få år forekommer som ligeyldige. Det kan jeg ikke genkede fra Galaxy serien.

Er det et godt håndværk? Er der tænkt over enhver balance og struktur i spillet eller har man bare designet en masse baner, som man har sat sammen... "Nu skal spilleren bruge Sky Mario. Nu skal spilleren dit. Nu skal spilleren dat"?... Er det matematik eller blot "en kreativ vision"? Jeg siger det sidstnævnte, og derfor føles det ikke så godt som ældre Mario-spil.



Gammel mario: Løb og hop for at nå enden af banen. Ny mario: løb og hop, med side qusest for at nå enden.
Er det virkeligt så slemt at der nu også bliver eksperimenteret med ting som skiller sig ud fra den konstante rytme af hop og rænden?


Det er måske lidt abstrakt beskrevet, men jeg håber, I fanger min pointe. Min pointe er bare, at jo mere spil mister følelsen af at være et "håndværk", jo mindre bliver forskellen mellem amatøragtige spil og professionelle spil. Det er måske i virkeligheden derfor, at spil så hurtigt mister sin værdi i dag - og bliver solgt og købt brugt - i modsætning til for 10-20 år siden.



En virkelig grund til at de mister værdi er at ældre spil stadig findes. Med det mener jeg at de konkurerer nu med sig selv, forstået sådan at det konstant skal være bedre, det skal kunne erstatte og eller suplere hvad der allerede er på markedet. Derfor skal det både prismæssigt og kvalitets mæssigt blive bedre. Det har intet med amartør spil at gøre.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 23-07-2011 11:14

Jeg kom til at tænke over alt det capcom gør i øjeblikket...

De gør mange af deres nuværende valg ud fra et syn på overskud i "nu'et", altså canseling på spil som ikke vil sælge godt (mega man legends, vil ikke give mange penge på en konsol som ikke har solgt godt), og mange forskellige former for lås på spil (resident evil: the mecenaries en gemmer politik, og re 5 gold og super street figther 5 lås til konsoller i stedet for profiler politik). Eller den bedste: udgive en bedre version noget tid efter det første. Og ikke lave en dowload udgave til opgrade (SSF IV arcade edition undtaget, de gør det igen med M VS. C igen med kun at sælge den fulde udgave af Ultimate marvel vs. capcom)
Det er helt klart for ikke at opleve problemmer på markedet angående overskud osv. MEN det har så tydeligt vist sig, at fanbasen til Capcom lider utroligt hårdt under det.
De faktisk nærmest udryder fans fra en ende af.
Nu tænker jeg at hvis fanbassen langsomt dør, vil det så ikke i værste fald medbringe en langsom død for capcom? De har jo i mange år kunne stole trygt på deres tilhængere af deres spil serier.


Bota
Bota

140
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 23-07-2011 16:26

Lige siden de nægtede at udgive Ace Attorney Investigations i Vesten, har det kun gået ned ad bakke mht. deres beslutninger. Har altid været fan af dem, men jeg er snart ved at miste tiltroen til dem og deres beslutninger.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 28-07-2011 23:09 - Redigeret 28-07-2011 23:10

Spørgsmål: Hvad kommer til at ske først?

1. Nintendos investorer beslutter, at Iwata skal gå af.

2. Nintendo udgiver en ny håndholdt konsol, der erstatter fiaskoen 3DS.

Jeg er oprigtigt i tvivl.