Skrevet 30-09-2011 23:58 - Redigeret 01-10-2011 02:00
Jeg ved godt, at denne tråd er mega dum. Men jeg kedede mig lidt, og tænkte at jeg lige så godt kunne poste dette.#2 - Skrevet 01-10-2011 01:40
Jeg er altså lidt forvirret... jeg er faktisk enig med det hele, undtagen at du siger at Nintendo skuffer sine fans... jeg forstår ikke helt hvordan det at skuffe fans, kan have noget med at SMG2 var planlagt og foregår i et nyt liv, som allerede var fastlagt i SMG?#3 - Skrevet 01-10-2011 01:49
Det er elementært, min kære PD.#4 - Skrevet 01-10-2011 03:01
#5 - Skrevet 01-10-2011 09:51
Rigtig god respons? NSMBW føler sig truffet.#7 - Skrevet 01-10-2011 12:08
Jeg tolkede nu bare den slutning som "cliffhanger" til det at man kunne lave et nyt playthrough med luigi.#8 - Skrevet 01-10-2011 12:28
Slagesen skrev:
Jeg tolkede nu bare den slutning som "cliffhanger" til det at man kunne lave et nyt playthrough med luigi.
Jeg tror du tager fejl. Det er en dårlig teori.
#9 - Skrevet 01-10-2011 16:02 - Redigeret 01-10-2011 17:28
^nope den passer også ind.#10 - Skrevet 01-10-2011 17:07
Alexander Brock Petersen skrev:
Rigtig god respons? NSMBW føler sig truffet.
Nintendo går mere op i gode anmeldelser end høje salgstal. Så kan de give sig selv et klap på skulderen.
#11 - Skrevet 01-10-2011 17:45
Nu når jeg tænker over det er det jo det samme som der skete i The legend of zelda wind walker. Der forklarede en eller anden dame da noget om at en helt blev født på ny igen (jeg rengner med at de fleste også har set det, håber i ved hvad jeg har i tankerne). Så link bliver født på ny hver gang for at rede zelda...#12 - Skrevet 02-10-2011 23:03 - Redigeret 02-10-2011 23:06
Mit store problem med Super Mario Galaxy er, at hele Mario-universet føles som om det er blevet puttet i en blender. Der er ingen sammenhæng og mening.#13 - Skrevet 02-10-2011 23:08
Jeg gad også godt se et 3D-Mario med sammenhæng, ja. Men ikke noget 2,5D, please.#14 - Skrevet 03-10-2011 01:43
When stars die, they turn to stardust and scatter across the cosmos. Eventually, that stardust reforms to create a new star... And so the cycle of life continues. But the cycle never repeats itself in quite the same way... So...you'll see.
Citatet minder mig om Mufasas tale til Simba i Disneys Løvernes Konge.
http://www.youtube.com/watch?v=RnffKLvLgWU
Kort sagt betyder det at vi ikke behøver at være bange for døden, for livet foregår i en cyklus og fortsætter videre gennem næste generation.
Jeg tror personligt ikke at slutningen har noget at gøre med Nintendo's Bussiness strategi.
Det kan dog ikke udelukkes at en persons livsfilosofi overføres til denne persons job, siden spiludviklere dedikerer det meste af deres liv til det, så det ville ikke være mærkeligt hvis udvikleren har samme holdning til sit arbejde.
Man skal dog passe på at man ikke analyserer budskabet udelukkende ud fra hvordan det kan ses i sammenhæng med ét spil.
Havde det stået i slutningen af de første Super Mario Bros. spil, så ville det have givet samme mening, men pludseligt ville det ikke være negativt. Super Mario Bros 2 og 3 var begge 'reinkarnationen af noget gammelt, men anderledes' - alligevel var de begge gode spil.
Det er rigtigt at citatet kunne passe på Galaxy. Men det samme kunne gælde alle andre spil med sequels.
2'eren blev højst sandsynligt lavet fordi Nintendo allerede havde spilmoteren klar og Galaxy var en moderat financiel succes.
Set i bakspejlet burde Nintendo have lavet endnu et 2D-Mario i stedet, siden NSMBW var så succesfuldt. Det ser dog ud til at Nintendo har lært af fejlen og derfor sender de 2D-Mario ud som det første på WiiU.
Jeg tror personligt at udviklerne altid selv tror på at folk kommer til at synes godt om deres spil, når de vælger game direction.
Ideen om at nogle spil skulle være sjovere at udvikle end andre og at det derfor påvirker et så stort projekt, køber jeg ikke. (Selv hvis det skulle være tilfældet, så er det firmaets, og ikke den ansatte selv, pligt at finde nogle andre til jobbet, hvis ikke den ansatte kan levere arbejdet ordenligt.)
Det skulle dog ikke undre mig, hvis så mange års succes og en urokkelig plads som spilindustriens ledende udvikler, har gjort Miyamoto og Co. en smule overmodige. Wind Waker og Sunshine var begge kæmpe satsninger - der fejlede.
Det er vel hvad man kalder hybris.
Ellers en rigtig kreativ teori
@Alexander
Det virker som om du definerer hvad der er nyt content ud fra din egen subjektive reaktion på indholdet snarere end på en objektiv vurdering af spillets indhold.
Sunshine havde masser af nyt content. Det samme havde Galaxy.
At du mener at det nye content ikke er sjovt eller at det strider mod stilarten, betyder ikke at det ikke eksisterer.
Angående Super Mario 64, så er det korrekt at der ikke var mange nye fjender med i spillet. Tilgengæld formåede udviklerne at tilpasse alle de gamle fjender kreativt ind i 3D-verdenerne og på den måde så man en ny side af de gamle figurer.
F.eks. kunne man nu stjæle Koopaernes skjolde og bruge dem som skateboard over jorden, vandet og lavaen.
(Der var dog også enkelte nye fjender)
Der, hvor Super Mario 64 især leverer meget content, er gennem de forskellige baners design.
De har alle et unikt økosystem, der spænder lige fra ørkener, vintre, hav, vulkaner, bjerge og flyvende tæpper i himlen til urmekanik, spøgelseshuse, kloaker, ubåde, rutsjebaner og selvfølgelig selve prinsessens slot.
De nye PowerUps i spillet(flyvehatten, metalhatten og usynlighedshatten) var ikke kun skabt til bedre at kunne bekæmpe fjender, som ildblomsten og powerstjernen i Super Mario Bros. var det. Men istedet blev de anvendt til bedre at kunne udforske banen.
Et af mine største problemer med Galaxy er hvor kedelige banerne er.
Små runde kugler, en sort baggrund og så, især pga. linerariteten, intet at udforske. Ikke særligt spændende.
Galaxy:
~~O~~O~~O~~O~~O~~
Super Mario 64:
| |
| | __ / |
| / / __ |
| _/ |
| | / |
|_/ ___Y |
_______________________________________________
Anyways, så fandt jeg noget random info om Director og Lead 3D Animator bag Super Mario 64,
Yoshiaki Koizumi:
His first video game experience was that of Super Mario Bros. on the Famicom. He explained that he was terrible at it, and that he had a hard time getting past the first level. He explained that he found The Legend of Zelda, also on the Famicom, much easier due to the fact that you don't automatically die after being attacked by an enemy.
#15 - Skrevet 03-10-2011 01:54 - Redigeret 03-10-2011 02:01
Eh, folk skal altså ikke tage denne tråd særligt seriøst. x) Jeg tror ikke personligt, der er nogen sammenhæng mellem Rosalina og Nintendos strategier. Prøvede så godt jeg kunne, at være sarkastisk. Du kan finde sammenhænge overalt, hvis bare du kæder tingene rigtigt sammen.