Skrevet 01-11-2011 23:55 - Redigeret 11-05-2012 17:54
.#61 - Skrevet 08-11-2011 23:04
Når man ryger helt op på bachelor niveau, bliver det måske svært at give plads til problembørn i undervisningen og til den tid må man måske forvente at de kan opfylde visse krav. De skal jo også være parate til erhvervslivet, der ikke altid kan tage hensyn til individet.
Hos os tager man ikke hensyn til nogen. Der kan man følge forelæsningerne, ligesom alle andre, dem der ikke kan følge med, dropper ud.
Hmm, det kunne være at det burde være valgfrit at modtage sådan undervisning. Nogle har sikkert mere brug for det end andre. Det er vel egentlig det højskolen, ungdomsarbejde og udenlandsrejser er til for. De, i sig selv, er også en slags undervisning.
Altså der er ingen tvivl om, at det er meget individuelt hvad folk nu lige bær gøre.
"Jeg tror at fremtiden for undervisning ligger mere i sådanne tiltag, end i bare at kunne recitere paratviden. Folk skal undervises til at leve i samfundet og begå sig på arbejdsmarkedet. Ikke kun i at kende en masse teoretiske begreber, som de ikke kan anvende i praksis."
Jeg tror det ville være bedre at lade deres forældre opdrage dem til basale ting, som at lave mad. Med undervisning i samfundet er det ikke helt ved siden af hvad gymnasiet og folkeskolen laver. Og angående paratviden kunne jeg godt tænke mig det kom lidt ind i varmen igen, for det er for flere blevet erstattet af 'at de ved hvor de kan finde det'. Men selv nu hvor vi skriver BA er der flere studerende som ikke ved hvad peer reviewed-litteratur er. Og det er nok de færreste i gymnasiet der ved det...
#62 - Skrevet 08-11-2011 23:09
Sure undervisere, der finder eleverne dovne, kunne starte med at gennemgå deres metode og forhøre sig blandt eleverne. Elever, der finder underviserne elendige, kunne starte med at lave deres lektier og deltage aktivt og veludhvilede.
Ja, det går selvfølgelig begge veje. Alligevel mener jeg, at det primært er elevernes ansvar. Ingen er selvfølgelig tilfreds med dårlig eller kedelig undervisning, så dialogen er helt klart vigtig! Desuden er man på uni noget mere distanceret fra sine undervisere. Når der - hvad der gælder for de fleste humanistiske fag - ikke er mere end nogle timers undervisning om ugen, er det med at bruge dem så godt som man kan. Og der mener jeg at tiden er bedst brugt på at underviseren forelæser. At man så lærer mere af oplæg, kan godt være, men jeg synes nemt kan forskyder ansvaret for læringen.
#63 - Skrevet 08-11-2011 23:19 - Redigeret 08-11-2011 23:20
Men de sure undervisere lærer jo på lærersiminariet, hvordan man gennemgår sin metode og forhøre sig blandt eleverne.#64 - Skrevet 08-11-2011 23:45
Togbis skrev:
Men de sure undervisere lærer jo på lærersiminariet, hvordan man gennemgår sin metode og forhøre sig blandt eleverne.
Det er derimod ikke alle elever, der har lært at lave deres lektier og at deltage aktivt og veludhvilet.
Underviserne kan lære hvordan de skal motivere eleverne til at lave deres lektier og deltage aktivt og veludhvilet.
En måde at gøre dette på kunne f.eks. være gennem karakterer og tilpasset undervisning.
Men eleverne selv kan ikke gøre meget for at få lærerne til at gennemgå deres metode eller forhøre sig blandt dem.
Derfor mener jeg primært at det er undervisningsinstitutionens ansvar.
Det vil jeg måske gå med til i folkeskolen, men med næsten voksne mennesker må man forvente, at de er i stand til at studere selv. At man kan være uheldig at få en dårlig underviser, så må man tage sig sammen og arbejde selvstændigt. Jeg mener man forskyder sit ansvar, hvis man lægger det over på læren at man ikke er motiveret. Så skulle man måske ikke gå gymnasievejen alligevel.
Men i forhold til hvordan man evaluerer sin undervisning, så går det selvfølgelig oppefra og ned. Men med alt den pædagogik vi tærsker gymnasielærer igennem (jeg har slev prøvet at undervise lidt, det er håbløst!) må man forvente at de kan anvende nogle rimelige forskellige strategier.
#65 - Skrevet 09-11-2011 16:34 - Redigeret 09-11-2011 16:37
Måske nogen herinde kan hjælpe mig med at brainstorme lidt?#66 - Skrevet 09-11-2011 16:39 - Redigeret 09-11-2011 16:44
The simpsons game, den relaterer rimeligt bredt. Den er nem at have med at gøre, desuden er den nem (og sjov) at spille igennem.#67 - Skrevet 09-11-2011 16:42
Jeg har nok ikke fået set nok Simpsons til at kende hele universet - men ellers en super god ide!#68 - Skrevet 09-11-2011 16:47 - Redigeret 09-11-2011 16:49
Du behøver faktisk ikke kende simpsons, men spillet relaterer til (et gæt) 100 spil, hvor man kan vælge næsten hvad som helst. Da Simpsons faktisk har en film fra nogen lunde samme tid, som oven i købet, gør noget af det samme, kan det virkeligt nemt relateres til, hvordan de bruger det, tilmed kan du med lidt god vilje snige dig uden om simpsons og skrive om hvordan de har gjort. Men det er jo så igen alt efter hvad din opgave kræver af dig.#69 - Skrevet 09-11-2011 17:20
@Pieyanthikos#70 - Skrevet 09-11-2011 17:24
Opsan, selvfølgelig - det var interessant! Det er skrevet ned som muligt emne#71 - Skrevet 10-11-2011 04:31
Medialogi, Aalborg.#72 - Skrevet 10-11-2011 12:23
http://neogaf.net/forum/showthread.php?t=232550&page=40#73 - Skrevet 07-12-2011 15:34
Jeg går ud fra, at jeg ikke er den eneste herinde, der har fået udleveret SRP-blanket i dag? Er folk tilfredse med deres opgaver?#75 - Skrevet 07-12-2011 16:40
Min SRP opgave ser ganske fin ud. Spørgsmålene var klare og præcise, så jeg tror det kommer til at gå forholdsvist glat.