Skrevet 04-12-2011 22:07
Vi har allerede haft en årets bedste/værste tråd, så hvorfor ikke kigge lidt fremad?#1 - Skrevet 04-12-2011 22:46
Jeg er tilfreds med hvad der kommer! Vil bare gerne have udgivelses datoer#2 - Skrevet 04-12-2011 23:01
De kommer jo nok ikke med noget videre interessant. De lancerer vel næppe Mario Kart Wii U lige foreløbig.#3 - Skrevet 04-12-2011 23:29
Kunne godt tænke mig de 3 (4) originale Pokemon spil til 3DS, bare i stil med HeartGold og SoulSilver spillene, og så lige i 3D. Bare for sjovs skyld#4 - Skrevet 04-12-2011 23:48 - Redigeret 04-12-2011 23:49
Gæt hvilket vandbaseret racerspil, jeg godt kunne tænke mig#5 - Skrevet 04-12-2011 23:51
God forbid... Men en original titel. Nintendo har ikke introduceret nogen ny original serie med Wii som de gjorde med Pikmin på Gamecube eksempelvis.#6 - Skrevet 04-12-2011 23:52
Arh vi fik da Wii-serien.#7 - Skrevet 04-12-2011 23:54
Udover controls, fandt jeg den personligt ikke særlig "original". Ved godt at Wii succes byggede på disse titler, men de tiltaler mig ikke på samme måde, som et nyt univers i et komplekst spil.#8 - Skrevet 04-12-2011 23:56 - Redigeret 04-12-2011 23:59
Jonas skrev:
Arh vi fik da Wii-serien.
Mon ikke Thomas tænker på noget med en eller anden form for mytologi - fantasy eller eventyr?
Det sidste seriøse bud på noget nyt mytologisk var vel Star Fox? Pikmin kan jeg simpelthen ikke tage alvorligt. Og Wii-serien ditto, hvad mytologi angår. Det er bare "figurer", der er sat ind, så vi kan spille det fantastiske gameplay-gimmick, som Nintendo har leget med i et par år.
Miyamoto siger, at alle Nintendos spil starter med en gameplay-mechanic. Jeg kunne godt tænke mig, at de prøvede at vende det på hovedet. Start med mytologien og indholdet - måske Nintendo ville blive udfordret lidt, så vi kunne få noget nyt og interessant?
Hvis nogle skulle være i tvivl, så mener jeg ikke, at gameplay innovation er irrelevant - slet ikke. Men gameplay-gimmicks i sig selv er ikke ret sjove. Gameplay er HVORDAN du spiller. Content og mytologi er HVORFOR. HVORFOR er meget vigtigt, Miyamoto.
#9 - Skrevet 04-12-2011 23:59 - Redigeret 04-12-2011 23:59
Nok også derfor vi aldrig ser noget nyt af den slags. De laver først en eller anden gameplay-gimmick, og så er de for dovne til at lave et nyt univers (eller ikke kreative nok *fnis*), så de bare sætter det ind i Mario eller Zelda.#10 - Skrevet 05-12-2011 00:01
Jeg er godt tilfreds med 3DS'en lige nu. Super Mario 3D Land, Mariokart 7, Pilotwings Resort, Ambassador Program-spillene og gode N64-remakes af Ocarina of Time og Starfox 64(af hvad jeg har læst).#11 - Skrevet 05-12-2011 00:02 - Redigeret 05-12-2011 00:03
Jonas skrev:
Nok også derfor vi aldrig ser noget nyt af den slags. De laver først en eller anden gameplay-gimmick, og så er de for dovne til at lave et nyt univers (eller ikke kreative nok *fnis*), så de bare sætter det ind i Mario eller Zelda.
Jeg tror ikke det er dovenskab, at Nintendo altid smækker Mario- eller Zelda-navnet på sine spil. De er NØDT til det. Hvorfor? Fordi de ikke ville sælge ellers.
Lad os tage et konkret eksempel. De "nyskabelser", der er at finde i Skyward Sword, ville ikke sælge, hvis de blev smidt ind i en helt ny spilserie. Slet ikke en spilserie med dårligere production values og et lavere marketingsbudget. Det er jeg overbevist om, og derfor er Nintendo nødt til at smide alle disse gimmicks ind i Zelda og Mario.
Zak & Wiki er et godt eksempel. Spillet solgte forfærdeligt. Nærmest ingen købte det. Men nogle af de "nyskabelser", som det spil har, er ikke decideret fremmed i forhold til, hvordan Aonuma laver sine ting.
#12 - Skrevet 05-12-2011 00:07 - Redigeret 05-12-2011 00:08
Hassus >> Jeg er enig i, at 3DS'en kunne bruge et Metroid-spil. Jeg er dog bange for, at Sakamoto og udøvet for stor skade på seriens rygte. Tør Nintendo at investere penge i endnu et spil p.t.?#13 - Skrevet 05-12-2011 00:28
Alexander Brock Petersen skrev:
Jonas skrev:
Nok også derfor vi aldrig ser noget nyt af den slags. De laver først en eller anden gameplay-gimmick, og så er de for dovne til at lave et nyt univers (eller ikke kreative nok *fnis*), så de bare sætter det ind i Mario eller Zelda.
Jeg tror ikke det er dovenskab, at Nintendo altid smækker Mario- eller Zelda-navnet på sine spil. De er NØDT til det. Hvorfor? Fordi de ikke ville sælge ellers..
Kan stadig huske at nintendos begrundelse for ikke at tilføje peach i stedet for en ekstra toad i nsmbw var at det var for besværligt at programmere kjolen så det gad de ikke...
#14 - Skrevet 05-12-2011 00:30 - Redigeret 05-12-2011 00:31
stelzig skrev:
Kan stadig huske at nintendos begrundelse for ikke at tilføje peach i stedet for en ekstra toad i nsmbw var at det var for besværligt at programmere kjolen så det gad de ikke...
Men det er også et lidt andet eksempel. Jeg er dog enig i, at det er dovenskab. Miyamoto var jo bare pissed over, at han skulle lave et NSMB-spil. Så vidt jeg ved, var det første NSMB-spil til DS startet op af nogle af Nintendos yngre spiludviklere. Da det spil blev en kæmpe succes, pressede Iwata derefter Miyamoto til at lave NSMBW.
Miyamoto ville sikkert bare være færdig (fremfor at få Peach med), så han kunne lege mere med Galaxy-enginen (Galaxy 2 og 3D Land).
#15 - Skrevet 05-12-2011 02:14
Alexander Brock Petersen skrev:
Hassus >> Jeg er enig i, at 3DS'en kunne bruge et Metroid-spil. Jeg er dog bange for, at Sakamoto og udøvet for stor skade på seriens rygte. Tør Nintendo at investere penge i endnu et spil p.t.?
Jeg tror, at det sikreste bud på succes ville være et Super Metroid 2 til 3DS. Ingen fancy 3D-effekter. Blot en solid Metroid-oplevelse med et stort map, som man kunne udforske. Det er i øvrigt klart et af mine ønsker for 2012.
Jeg er nysgerrig. Hvordan ser du Metroid-serien? Du har før snakket om Mario og Zelda som (forhenværende) fænomener. Tror du Metroid er/kan være et fænomen?
Et 2D-Metroid ville heller ikke være dårligt