Skrevet 17-12-2011 01:09
Jeg har i længere tid ønsket at oprette en tråd omkring dette og nu syntes jeg at jeg tiden var til det Jeg beklager hvis det bliver lidt langt men håber at andre evt. kan nikke bare en smule genkendelse til noget af det jeg skriver."A delayed game is eventually good; a bad game is bad forever."
#1 - Skrevet 17-12-2011 01:32
For en del år siden (jeg har vel været 14-15 år) meldte jeg mig ind på en hjemmeside der hed NintenDome.dk, fordi jeg havde spillet en del Gameboy (hovedsageligt Pokémon, som jeg også har nogle dejlige minder fra). Siden var hyggelig, og bruger og redaktionen var venlige og sjove at snakke med.#2 - Skrevet 17-12-2011 12:15
Jeg syntes generelt altid at der har været en vis hygge og afslappethed forbundet med Nintendo. Det er nok stadig en af de grunde til jeg stadig hænger ved.#3 - Skrevet 17-12-2011 13:30
Hej får i et lille juleminde.#4 - Skrevet 17-12-2011 13:35
Fantastisk historie! Virkelig cool at læse.Jaksen skrev:
Da jeg var syv år gammel udkom Zelda til NES'en, og min far og jeg var helt pjattede med at leje det på tanken. Vi sad hele aftenen og tegnede kort ind på ternet papir med farveblyanter.
Jeg har læst, at mange tegnede kortet selv dengang. Kort er stærkt undervurderede i videospil - som vi snakkede om i en anden tråd i går.
#5 - Skrevet 17-12-2011 13:42
Alexander Brock Petersen skrev:
Fantastisk historie! Virkelig cool at læse.
Tak, ja det er et minde der varmer. Tror også min far bliver helt rørt.
#6 - Skrevet 17-12-2011 13:43
Har hørt at slutningen af zelda 2 slet ikke kan klares hvis man ikke tegner et kort fordi det er så kæmpestort.#7 - Skrevet 17-12-2011 13:52
Jaksen skrev:
Hej får i et lille juleminde.
Rigtig god historie Den gik lige i hjertet.
#8 - Skrevet 17-12-2011 14:00 - Redigeret 17-12-2011 14:02
stelzig skrev:
Har hørt at slutningen af zelda 2 slet ikke kan klares hvis man ikke tegner et kort fordi det er så kæmpestort.
Det kan skam godt klares uden et kort, men der er bare rigtig mange "fuck dig"-blindgyder hvor der absolut ingenting er, og så må du bare backtracke dig igennem en masse fjender der er respawnet i mellemtiden. Eftersom der ikke er nogen pålidelig måde at få liv tilbage på, så må du bare fortsætte med at genprøve sidste dungeon indtil du kan vejen.
Eller endnu bedre, slå et kort op.
http://www.gamefaqs.com/nes/563487-zelda-ii-the-adventure-of-link/faqs/36309
(Det ser i øvrigt ikke sådan ud på kortet, men det er ofte VIRKELIG lange gange)
#9 - Skrevet 17-12-2011 14:03 - Redigeret 17-12-2011 14:05
stelzig skrev:
Har hørt at slutningen af zelda 2 slet ikke kan klares hvis man ikke tegner et kort fordi det er så kæmpestort.
Min far havde ingen problemer med det, da jeg var lille, og han er rimelig casual gamer (han spiller ikke længere rigtigt).
Jeg har heller ingen problemer med det. Du dør nogle gange, men du bliver ved med at blive stærkere og stærkere, så det bliver nemmere og nemmere. Desuden lærer du hurtigt nogle short cuts og hvor der er liv.
Mange tuder over spillets "sværhedsgrad". Jeg ser ingen problemer i den og har gennemført det 5-6 gange (nok det spil jeg har gennemført mest nogensinde). Sidstebossen er dog for svær, så der er jeg enig i kritikken.
EDIT: Kan se, at I snakker om sidste palace. Troede I snakkede generelt.
#10 - Skrevet 17-12-2011 14:07
Jeg er enig i, at sådan rent generelt er spillets sværhedsgrad lidt opreklameret - templerne er bare lidt tidskrævende og kan tage lidt på tålmodigheden. Der er desuden masser af svære områder, du bare kan løbe væk fra.#11 - Skrevet 17-12-2011 14:09
Jeg tillader mig lige at gentage mit eget indput fra en lignende tråd, som der desværre aldrig rigtig kom gang i.. Og lægger ud med Mario Kart 64#12 - Skrevet 17-12-2011 14:11 - Redigeret 17-12-2011 14:11
Eagle skrev:
Jeg er enig i, at sådan rent generelt er spillets sværhedsgrad lidt opreklameret - templerne er bare lidt tidskrævende og kan tage lidt på tålmodigheden. Der er desuden masser af svære områder, du bare kan løbe væk fra.
Jeps, du kan i den grad undgå nogle af fjenderne. I det hele taget kan man spille det på forskellige måder, hvilket altid er et plus. Min far og jeg spiller det absolut ikke ens.
Jeg elsker i øvrigt den følelse af, at man i senere i spillet er blevet så stærk, at man kan tæske nogle af de fjender, der var svære i starten med forholdsvis lethed. Det er en fantastisk følelse. Og det er ekstrem godt balanceret. Jeg tænker især på styrken, men også de hoppeangreb, man får. Genialt koncept.
#13 - Skrevet 17-12-2011 17:42
Jeg mindes også utallige aftener med Mariokart 64. Stadig det bedste i serien IMHO#14 - Skrevet 17-12-2011 18:05
Gradius skrev:
Jeg mindes også utallige aftener med Mariokart 64. Stadig det bedste i serien IMHO
Jeg har faktisk svært ved at bestemme. Super Mario Kart var godt. Mario Kart 64 var godt. Mario Kart DS var godt. Jeg hælder nok til sidstnævnte, men det viser jo bare seriens klasse.
#15 - Skrevet 17-12-2011 18:09
Alexander Brock Petersen skrev:
Gradius skrev:
Jeg mindes også utallige aftener med Mariokart 64. Stadig det bedste i serien IMHO
Jeg har faktisk svært ved at bestemme. Super Mario Kart var godt. Mario Kart 64 var godt. Mario Kart DS var godt. Jeg hælder nok til sidstnævnte, men det viser jo bare seriens klasse.
Ja den serie holder helt sikkert niveauet lige fra SNES versionen. Jeg er dog træt af at de fjernede "ballon battle mode" fra Mariokart Wii. Det er ikke så sjovt når man hele tiden bliver respawned hver gang. Elsker de øjeblikke fra N64 hvor man bliver jagtet af 2 gule bomber og desperat prøver at undgå sin sidste modstanders skjolde