Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

De mest mærkværdige spil

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 24-01-2012 22:27

Hvilke spil, er de mest mærkværdige spil, I har spillet? Det behøver ikke at være gode spil, men spil, der har har givet jer en særlig reaktion - om den så har været interessant eller bare WTF.

De to mest mærkværdige spil jeg har spillet har været Wario Ware: Smooth Moves, der bare var crazy - især da jeg ikke havde spillet nogle af de foregående spil i serien. Det andet må være Eternal Darkness med sine gysereffekter, som når lyden pludselig forsvandt eller at der løb blod ned af væggen.

Hvad er de mest mærkværdige spil, I har spillet?

    Jonas
    Jonas

    204
    Offline
    Level: 15 (Geega)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 24-01-2012 22:44

    Doshin the Giant, som jeg også tidligere har fremhævet som et af de dårligste spil. Man spiller en (alt efter humør) gul eller rød kæmpe, der er i stand til at plukke og plante træer og hæve og sænke jordoverfladen og... det er vist det. Fandt aldrig ud af formålet med spillet, udover at man kunne blive større ved at gøre forskellige ting i nærheden af mennesker.


    Oni Nick
    Oni Nick

    25
    Offline
    Level: 26 (Octopi)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 24-01-2012 22:48

    Epic Mickey var mærkværdigt. Det havde da potentiale, men det var alt for kedeligt til at man gad gennemføre det.


    Dead-Cheese
    Dead-Cheese

    2007
    Offline
    Level: 25 (Kokiri)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 24-01-2012 23:00

    Karoshi er en af de mærkeliste oplevelser jeg har haft... Målet er at dø. Det virkede så absurd, men spillet var virkeligt underholdende. Jeg endte med at blive ret vild med det.
    Engang var det til windows (og linux?) og ganske gratis. Det er nu desværre en mac exclusive nu og koster mellem 10´og 30 kr. (Det er de værd!). Dog er der 2 browser spil og en app spil til ios, android og mine til psp og ps3.

    Incredible crisis er også mærkværdig.... JEg spillede først spillet for halvandet år siden, og må sige det var gangske godt. Det er fuldkommen skørt, og minder lidt om wario ware spillene. Mini gamesne er dog lidt længere, og det kan være meget svært.


    kasper88
    kasper88

    22
    Offline
    Level: 28 (Skeeter)

    0
    1ups givet

    #4 - Skrevet 24-01-2012 23:02

    Jeg synes faktisk også, at Skyward Sword er ekstrem mærkværdigt - og det er ikke engang for at trolle. Jeg kom bare til at tænke over det, da Navn spillede det i weekenden - nok fordi jeg sad og kunne observere og nedbryde spillets struktur i detaljer.


    Moysen
    Moysen

    40
    Offline
    Level: 16 (Space Pirate)

    0
    1ups givet

    #5 - Skrevet 24-01-2012 23:02

    Karoshi er kort sagt er fucked up spil xD


    Abild
    Abild

    7
    Offline
    Level: 9 (Bob-omb)

    0
    1ups givet

    #6 - Skrevet 24-01-2012 23:13

    The Wind Waker, er nok min mest mærkværdige spiloplevelse. Jeg hader den grafiske stil som pesten, og det var ikke just underholdende i min bog. Jeg kunen slet ikke se, at det var et Zelda-spil.

    Siden har jeg lvoet, at jeg ville give det en chance til. Men jeg er lidt for doven, og Madden er meget bedre anyways Smiley


    Hassus
    Hassus

    0
    Offline
    Level: 22 (Ice Keese)

    0
    1ups givet

    #7 - Skrevet 24-01-2012 23:32 - Redigeret 24-01-2012 23:34

    Det er længe siden spillet kom ud, jeg har gennemført det 3 gange, det er et af mine alletiders yndlingsspil... jeg kan stadig ikke komme mig over hvor mærkværdigt Resident Evil 4 er. For det første kan man jo snakke om alle de kontroverser, der har været omkring spillets oprindelige Gamecube-ekslusivitet. Man kan snakke om spillets udvikling fra Silent Hill lignende prototyper til hvad det endte med at blive. Man kan snakke om dets fuldstændige afbræk fra de forhenværende spil i serien. Det jeg finder mest mærkværdigt er dog selve spillet:

    Udadtil er det grafisk meget imponerende for sin tid, det er velproduceret, gameplayet er finindstillet i en virkelig imponerende grad så der bl.a. hele tiden veksles mellem adrenelin- og afslapningsprægede øjeblikke, det er atmosfærisk, varierende, har godt banedesign og meget mere. Historien har til gengæld bare så meget B-filmsværdi og gameplayet er fyldt med små mærkværdigheder, der til hver en tid gør det tydeligt at det er et spil man spiller og at det ikke skal tages for seriøst. Spillet kunne både skabe stor gru og frygt, som ved landsbyen i starten af spillet og samtidigt sluttede det af(SPOILER!!!) med Leon og Ashley, der skal flygte fra en ekspoderende ø på en vandscooter på ren minigame-maner(SPOILER SLUT). Det er en gåde for mig hvordan spillet kan have så modstridende elementer sat sammen til et universelt rost spil, som jeg i øvrigt selv elsker.

    Måske er det et bevis for at komposition siger mere end et spils enkelte dele.


    Hvad mere deciderede WTF-spil angår husker jeg et point-and-click adventure game kaldet Stupid Invaders. En stor del af spillet foregår bl.a. på en fabrik, hvor kolort bliver omdannet til tandpasta.



    Abild
    Abild

    7
    Offline
    Level: 9 (Bob-omb)

    0
    1ups givet

    #8 - Skrevet 25-01-2012 00:08

    Ville egentlig tro, at det var omvendt? Nu har jeg aldrig gennemført det, men det der med vandscooteren ala minigame, lyder lidt underligt.

    Måske fungerer de enkelte dele bare så godt, at man kan se igennem fingre med den manglende sammenhængskraft i visse tilfælde?

    Men ved ikke. Så langt som jeg kom, virkede spillet nogenlunde konsistent.


    Oni Nick
    Oni Nick

    25
    Offline
    Level: 26 (Octopi)

    0
    1ups givet

    #9 - Skrevet 25-01-2012 00:28

    Conker's Bad Fur Day er også et mærkværdigt spil. Du starter med at være fuld og sejle rundt på sådan en mark med et talende fugleskræmsel. Gad som sagt godt se dette spil blive filmatiseret - det kunne blive en rigtig sjov film.


    Hassus
    Hassus

    0
    Offline
    Level: 22 (Ice Keese)

    0
    1ups givet

    #10 - Skrevet 25-01-2012 00:37 - Redigeret 25-01-2012 00:37

    De enkelte spilelementer skal selvfølgelig fungere godt, men placeringen af dem tror jeg betyder meget. Minigame-oplevelsen tilsidst tror jeg f.eks. uden tvivl er lagt der for at spilleren skal have lidt lethjertet sjov efter den intense sidste boss, ligesom der andre steder i spillet er minigame-lignende pauser efter intense kampe((SPOILET!!!)f.eks. får man på et tidspunkt efter en intens kamp lejlighed til på afslappet vis at dræbe en gruppe fjender med en kran(SPOILER SLUT)).

    Jeg har skrevet lidt om mit syn på den type balancer i brugerklummen, "The Legend of Zelda: The Purposeful Cartridge".


    Abild
    Abild

    7
    Offline
    Level: 9 (Bob-omb)

    0
    1ups givet

    #11 - Skrevet 25-01-2012 00:42

    Ok, så forstår jeg. Troede mere du mente elementer, der ikke passede sammen overhovedet. Men ja, jeg tror også det er væsentligt, at man har en balance mellem de forskellige ting i spillet.