Skrevet 21-11-2010 12:14 - Redigeret 21-11-2010 12:14
Jeg lige set nogle videoer , hvor der er en, der spiller Epic Mickey fra starten af. Uhh, det ser godt nok ikke særlig spændende ud. Alt for mange mellemsekvenser og stoppen op på grund af tale ("Hey! Listen!). Selve gameplayet virker bare kedeligt, hvor man skal hoppe lidt rundt og male eller viske en masse ting ud, som designeren på forhånd har bestemt sig for.#1 - Skrevet 21-11-2010 12:26
Det er vist ikke helt unormalt at mange nyere spil starter ud med at styre en ved hånden for senere at give dig løse tøjler, så det undrer mig egentlig ikke, at spillet stopper så tit i netop de videoer du linkede til, som ligner begyndelsen af spillet. Om det er irriterende eller ej synes jeg afhænger lidt af, hvor godt spillet udfører det.#2 - Skrevet 21-11-2010 12:41
Jeg vil virkelig gerne købe det, men alt hvad jeg ser fra spillet, får mig kun til at synes mindre og mindre om det.#3 - Skrevet 21-11-2010 13:01 - Redigeret 21-11-2010 13:04
Hm, er der noget galt med Sly 3?#4 - Skrevet 21-11-2010 13:10 - Redigeret 21-11-2010 13:17
Der er ikke specielt mange mellemsekvenser, og faktisk er de ganske gode og holder en fin tegnefilms-stil. Desværre er der ingen indtalt lyd, så det hele skal læses, og det er faktisk lidt af et problem, fordi underteksternes hastighed ofte ikke svarer til mundbevægelserne. Det er nemlig nogle gange lidt svært at nå at læse det hele.#5 - Skrevet 21-11-2010 13:31 - Redigeret 21-11-2010 13:32
Tak fordi du gider at dele dit indtryk af spillet med os andre, LTWW.#6 - Skrevet 21-11-2010 13:39
Det lyder ret middelmådigt og generisk (gameplaymæssigt) - hvilket egentlig også var mit indtryk lige siden de første screenshot. Skuffende, især det rigtig spændende koncept art taget i betragtning.#7 - Skrevet 21-11-2010 13:40 - Redigeret 21-11-2010 14:04
Kan godt se, hvad du mener, Alexander, men lige netop med dette spil er det, tror jeg, ikke så sort-hvidt som "godt gameplay" eller "ikke godt gameplay". Det er svært at sætte konkrete ord på, men jeg vil ingenlunde blåstemple Epic Mickey som et "spændende koncept, men dårlig udførsel", selvom det kan virke nærliggende. Det har en grad af "det generiske gameplay" i sig, det indrømmer jeg, men det er ikke det hele. En stor del af nok udviklernes kærlighed til kildematerialet, som skinner igennem.#8 - Skrevet 21-11-2010 14:12 - Redigeret 21-11-2010 14:15
Link-The-Wind-Waker skrev:
Epic Mickey er et spil, der efter min overbevisning kan appellerer til flere målgrupper samtidig: Dem (typisk yngre), som blot synes, at det er sjovt at hoppe rundt med Mickey Mouse, samt dem (typisk ældre), der er vant til denne type spil og måske keder sig en smule rent gameplay-mæssigt, men stadig kan værdsætte Disney-universet og spillets ret unikke design.
Jeg er i hvert fald glad for, at jeg var barn i starten af 90'erne og ikke i 2010, for jeg har svært ved at se det sjove i spillet fra et barns perspektiv. Epic Mickey kommer ikke i nærheden af eksempelvis Chip'n'Dale, Darkwing Duck og Duck Tales til NES eller Aladdin, Lion King, The Magical Quest Starring Mickey Mouse til SNES. Og så har jeg ikke engang nævnt nogle af titlerne til GameBoy eller SEGAs konsoller. Jeg vil sågar mene, at nogle af de Disney-spil, der er blevet lavet til PS2, er mere spændende at spille for børn end Epic Mickey.
Så er der de lidt "ældre gamere". Som sagt bliver det i hvert fald ikke de mange millioner af gamere, som elskede Disney-klassikerne i 90'erne, der køber Epic Mickey, for det minder slet ikke om de gamle spil - hverken i stil eller i kvalitet.
Tilbage har vi den lille gruppe af "hardcore gamere" som os herinde. De sidste par år har vist, at hvis man i videospilsindustrien kun appellerer til denne gruppe, så får man det økonomisk svært, fordi der er for få af dem. Når man så samtidig kan se, at mange af os herinde reagerer negativt på Epic Mickey, fordi vi synes, at spillet virker for generisk og kedeligt, så tror jeg, man får problemer med at sælge mange kopier af spillet.
Link-The-Wind-Waker skrev:
Jeg ved ikke, om Disneys senere udtalelser om økonomi og investeringen inden for spiludvikling har haft nogle indflydelse på udviklingen af Epic Mickey. Faktisk startede Junction Point med at lave det som multiplatform-spil, men på et tidspunkt besluttede man sig for udelukkende at fokusere på Wii. Selvom jeg ville elske at spille det i HD, tror jeg, at dette var et fornuftigt valg at tage.
Det var et klogt valg at satse på Wii, da det er den eneste konsol, der klarer sig nogenlunde. Problemet er, at JP - som så mange andre - ikke har forstået, at hvis man laver et spil til Wii-konsollen, skal spillet også afspejle konsollens værdier. Det hjælper ikke noget at sige "Nu smider vi Epic Mickey på Wii, fordi konsollen er utrolig populær", hvis man ikke forstår, hvad det er majoriteten af konsollens brugere kan lide af spilværdier. Og Epic Mickey repræsenterer ikke Wii'ens værdier, det kunne ligeså godt være udgivet på HD-tvillingerne i stedet.
#9 - Skrevet 21-11-2010 14:20 - Redigeret 21-11-2010 14:22
Nu er der jo faktisk en del "intermezzo-levels", hvor man i 2D-stil hopper igennem baner taget direkte fra de klassiske tegnefilm. Disse levels er ikke noget videre specielt, men de giver i hvert fald en følelse af de gode, gamle spil, som jeg også var rigtig glad for i sin tid.#10 - Skrevet 22-11-2010 01:12
Har I spillet nogen af Warren Spectors spil? Jeg spørger bare så jeg ved hvor I kommer fra.#11 - Skrevet 22-11-2010 11:43
Har kun spillet Deus Ex i ganske få timer, men ellers har jeg ikke rigtig nogen førsthåndserfaringer med Warren Spectors spil.#12 - Skrevet 22-11-2010 14:26 - Redigeret 22-11-2010 14:32
Ok. Det bliver spændende at høre om du kommer til at opleve punkter med frie valg på bedre og mere flydende måder længere inde i Epic Mickey.#13 - Skrevet 22-11-2010 15:58 - Redigeret 22-11-2010 15:59
Well. Jeg har ikke rigtig lyst til en lænere eskapade, men jeg vil da lige, for en god ordens skyld, skrive mine første indtryk af spillet ned.#14 - Skrevet 22-11-2010 16:20
Hvordan fungerer disse valg? Er de eksplicit fremlagt for spilleren?#15 - Skrevet 22-11-2010 17:48 - Redigeret 22-11-2010 17:51
Hassus skrev:
Ok. Det bliver spændende at høre om du kommer til at opleve punkter med frie valg på bedre og mere flydende måder længere inde i Epic Mickey.
Jeg elskede Deus Ex for den enorme frihed det gav til at løse forskellige opgaver. Når min storebror og jeg spillede det hver for sig på samme tidspunkt, var det tydeligt at vi havde vidt forskellige oplevelser med det på grund af de forskellige valg vi tog.
Jeg har som sagt ikke spillet Deus Ex nok til at kunne udtale mig her, men jeg har læst, at andre, som også har spillet Epic Mickey, mener, at det bestemt ikke kan sammenlignes med den store frihed, som Spectors tidligere fremlagde.
Ganske vist er Epic Mickey bane-mæssigt ret åbent, og man kan selv bestemme, hvilken rækkefølge, man udfører nogle af opgaverne i (eller om man overhovedet gider at udføre dem), men det er vist også det. På det punkt føles Epic Mickey meget som Banjo-Kazooie, synes jeg.
Abild skrev:
Oh well.. Altså, jeg kan skide godt lide spillet. Jeg fik lige unlocked en gammel tegnefilm med Oswald her i går, og den var vildt underholdende haha
Ja, det er ret cool, at man kan unlocke to sort-hvid tegnefilm i spillet. Jeg sad selv og undrede mig over, hvor man IKKE havde gjort brug af denne mulighed, indtil at jeg fandt ud af, at man faktisk kan købe sig til to tegnefilm hos en person i main hub-verdenen. Dog lidt trist at der ikke er flere end to, men det er trods alt bedre end ingenting.
Alexander Brock Petersen skrev:
Hvordan fungerer disse valg? Er de eksplicit fremlagt for spilleren?
De præsenteres meget eksplicit, hvor man for det meste kun har to valg, som er ret entydige hver især. Man skal derfor ikke forvente de store etiske dilemmaer her.