Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Load spil fra extern hard...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Side-quest diskussion (artikel)

Greven
Greven

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

Skrevet 12-01-2009 09:37

Artiklen du sandsynligvis lige har læst er min personlige holdning til side-quests, men hvad er dine egne erfaringer med side-quests, var artiklen overhovedet noget værd, og hvad er dit bud på den perfekte side-quest? Smid din mening her, og lad os stable en diskussion om side-quests på benene.

KristianH
KristianH

620
Offline
Level: 9 (Bob-omb)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 12-01-2009 11:08

Ganske gode artikel.

Synes det er rigtig interessant, at læse dine tanker omkring side-quest. Personligt har jeg langt fra gået i dyben med de mange side-quest som du nævner i artiklen, men jeg kunne dog genkende frustrationen, over maske side-questen i OOT.

Synes du bygger artiklen fint op, men nogle konkrete eksempler, som du så efterfølgende uddyber. Dog kan jeg selv rigtig godt lid, at se på disse emner mere generelt - altså diskuterer hele side- quest konceptet og om det overhovedet er noget vi har brug for, og om det overhovedet gør spillet sjovere. Det synes jeg desværre ikke du kommer så meget ind på - men det får vi nok at se i næste artikel Smiley

to tommelfinger her fra


Dinmor
Dinmor

1
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 12-01-2009 14:44

God artikel, godt skrevet, godt med eksempler. Efter jeg har læst den kunne jeg godt tænke mig at høre om dit forhold til Majoras Mask, hvis du har spillet det selvfølgelig, da det nok er et af de spil med flest side quests i verden.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 12-01-2009 16:12 - Redigeret 12-01-2009 16:13

Jeg har ikke så meget at sige om selve artiklen (jeg er ikke så fandens vild med den måde du skriver på - tag det ikke personligt, det er bare en mening), men jeg vil lige kaste ind, at jeg virkeligt synes den artikel mangler at blive tjekket efter for stave- og kommafejl.


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 12-01-2009 16:17

Artiklen er skam blevet tjekket igennem for stavefejl, hvis du har fundet nogle, må du meget gerne skrive dem eller endnu hellere sende dem ind til en fra crewet.

Du skal også huske, at der er den gamle og den nye måde at sætte komma på, hvilket nemt kan give fejl i dit (og mange andres) hoveder.


Jainay
Jainay

2
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 12-01-2009 17:05

Hot damn. Havde kun fundet den der spændende fejl.


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 12-01-2009 17:05 - Redigeret 12-01-2009 17:13

Der er en del af dine fejl jeg vil give dig ret i, og de er underrettet til resten af crewet, da jeg ikke har mulighed for at redigere det.
Jeg kan dog sige at der skal stå 'vidst' og ikke 'vist', og faktisk skal der ikke nødvendigvis stort forbogstav efter kolon, det kommer an på anvendelsen.

Og så ville jeg personligt sige en quest


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 12-01-2009 17:16 - Redigeret 12-01-2009 17:17

Min fejl med vidst/vist - jeg huskede bare "vidst" som værende at vide sig om noget, hvilket jeg ikke rigtigt kunne få til at passe ind...

Kolon lærte jeg nu altid at man skulle begynde med stort bogstav... men efter lidt søgen kan jeg se, at begge kan bruges (omend jeg ikke kan finde nogen deciderede regler for dem - nogen der evt. kunne sende en besked med disse så jeg ikke trækker emnet af sporet?)

Super at I retter fejlene.


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 12-01-2009 17:21

Vidst er også at vide - man kunne selvfølgelig godt sige et vist antal, men man kan også sige vidst - så mener man bare noget helt andet, at man har fået at vide at man skal finde X antal bananer. Er det vist, vil det stå på skærmen (f.eks. i øverste højre hjørne) hvor mange man skal samle.

Nå, det var lidt OT, som jeg også selv var med til at lave - hvis du har andre indvendinger omkring fejl, så send dem venligst via PB =)


Holistic
Holistic

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 12-01-2009 19:03

Giluc Zarsin skrev:
Artiklen er skam blevet tjekket igennem for stavefejl, hvis du har fundet nogle, må du meget gerne skrive dem eller endnu hellere sende dem ind til en fra crewet.



Eagle, dit indlæg er hermed slettet da den ikke har det vilde at gøre i en debat tråd omkring indholdet i artiklen.
Jeg har sendt dit indlæg videre til forfatteren.


LinkTheWindWaker
LinkTheWindWaker

3011
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 12-01-2009 19:06

Fin artikel og et interessant emne. Du har gode eksempler og idéer, men det hele kører efter min mening ret meget i ring. Teksten føles lidt langtrukken, og det er umiddelbart svært at se, hvad din konklusion er.

Et andet rigtig godt eksempel på et spil med mange valgfrie undermissioner er Fallout 3. Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg har læst og hørt, at der er en stor mængde stuff at give sig i kast med. Eksempelvis gennemførte én fra min klasse spillet på en weekend, mens en anden af mine venner i samme weekend brugte al tiden på at gennemføre subquests. Jeg er personligt ikke altid særlig begejstrede for sådanne opgaver, men det er rart, når man selv kan vælge, om man gider bruge tid på dem eller ej.


Greven
Greven

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 12-01-2009 19:42

Link-The-Wind-Waker skrev:
Et andet rigtig godt eksempel på et spil med mange valgfrie undermissioner er Fallout 3. Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg har læst og hørt, at der er en stor mængde stuff at give sig i kast med. Eksempelvis gennemførte én fra min klasse spillet på en weekend, mens en anden af mine venner i samme weekend brugte al tiden på at gennemføre subquests. Jeg er personligt ikke altid særlig begejstrede for sådanne opgaver, men det er rart, når man selv kan vælge, om man gider bruge tid på dem eller ej.



Jeg havde fallout inde i billedet en overgang men endte med at holde mig udelukkende til spil der var at finde på en Nintendo konsol, så der røg Fallout ligesom i svinget


KristianH
KristianH

620
Offline
Level: 9 (Bob-omb)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 13-01-2009 23:25

Nu hvor i snakker om at der ikke rigtig er nogen belønning for at klare side-quest, så kom jeg til at tænke på, kunne en mulig beløning være, at man fik et lille videoklip fra udviklerne.

I dette videoklip, kunne udviklerne så fortælle om hvordan det var at udvikle spillet, nogle af de tanker de har gjort sig om spillet og evt hvad de ikke fik med osv.

Det vil jo give en følelse af, at man fik en lidt bedre indsigt i spillet, plus at motivation for at klare alle side-quest kunne stige, fordi man lige skal se den næste video fra udviklernes side...


Greven
Greven

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 14-01-2009 08:14

Det første Sly Cooper spil (PS2) har faktisk noget lignende. Hvis man gennemføre en banes speed run så får man en lille podcast der fortæller om banen man har gennemført, jeg har gennemført alle spillets speed runs fordi det er så skide interessant at høre de podcasts.
Jeg tror det virker i nogen spil, i et spil som Zelda tror jeg dog ikke det vil virke specielt godt. Vil sige det handler om hvor vigtig atmosfæren er for spillet. I Sly kan man ikke låse op for speed runs før man har gennemført spillet, derfor bliver stemningen ikke ødelagt af podcastsne.


L0rd Doxah
L0rd Doxah

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 14-01-2009 14:50 - Redigeret 14-01-2009 14:51

Kristian Hedeholm skrev:
Nu hvor i snakker om at der ikke rigtig er nogen belønning for at klare side-quest, så kom jeg til at tænke på, kunne en mulig beløning være, at man fik et lille videoklip fra udviklerne.

I dette videoklip, kunne udviklerne så fortælle om hvordan det var at udvikle spillet, nogle af de tanker de har gjort sig om spillet og evt hvad de ikke fik med osv.

Det vil jo give en følelse af, at man fik en lidt bedre indsigt i spillet, plus at motivation for at klare alle side-quest kunne stige, fordi man lige skal se den næste video fra udviklernes side...

Video diaries?

Folk lægger dem allerede ud på nettet, eller i collecters edition Smiley

Der er også spil med så mange sidequest at man totalt kan glemme main questen Smiley sjovt de ikke blev nævnt Smiley


Greven
Greven

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 14-01-2009 17:39

The sealer of ducks skrev:
Der er også spil med så mange sidequest at man totalt kan glemme main questen Smiley sjovt de ikke blev nævnt Smiley



Mit umidbare bud er at du tænker på Fallout 3 eller oblivion (de bliver altid nævnt når jeg snakker side quests.) men jeg valgte at holde mig til nintendo titler, har tidligere fået hug for at nævne titler fra andre systemer.