Skrevet 05-03-2007 14:51 - Redigeret 05-03-2007 15:01
Jeg kunne ikke finde et lignende emne at genoplive, hvilket egentlig er en smule underligt. Er Jeg virkelig den første der har tænkt på det her?#1 - Skrevet 05-03-2007 14:57
T-Photon skrev i dette emne :
er helt enig Bergsala er en ekstrem råden distributør mildest talt, da jeg kontaktede dem for at få en reservedel til min wii fik jeg bare en email (på svensk!) om at jeg da "bare" skulle købe mig en ny wii
Den gamle svarede i samme emne:
Der er jeg så lodret uenig
Da jeg for nylig var på udkig efter en ekstra sensor bar til min Wii, kontaktede jeg Bergsala om hvor jeg kunne købe en sådan, og fik svar tilbage dagen efter, om at den kunne jeg bestille hos enhver autoriseret forhandler. Da jeg så forgæves havde kontaktet flere forskellige lokale forhandlere, kontaktede jeg igen Bergsala, der stillede sig uforstående overfor hvorfor forhandlerne ikke kunne hjælpe mig. De forsynede mig med det varenummer, forhandlerne skulle benytte ved bestilling, ligesom de henviste de mig til NES Bozz, hvis jeg stadig ikke havde held med mig.
At jeg så ikke selv havde tænkt på at kontakte NES Bozz, fatter jeg stadig ikke
Anyway, det korte af det lange er, at jeg fik en glimrende behandling af Bergsala, og at NES Bozz selvfølgelig skaffede sensor baren til mig
Jeg tror desværre at det Du har oplevet, Den gamle, er undtagelsen der bekræfter reglen. Når det kommer til Bergsalas kundeservice, har de tilfælde Jeg kender til, hvor folk har benyttet sig af den, været overvejnede med negativ udgang. T-Photon er i hvert ikke den eneste der har været udsat for svensk, og når man kommer fra Sønderjylland fatter man altså hat, af det sprog!!!
Jeg synes Bergsala's kundeservice bærer for meget præg af at de stor set har monopol på at reparere Nintendo's produkter. Den er nemlig for alt dyr, og overhovedet ikke konkurrence-dygtig i forhold til f.eks. det tyske marked, som Jeg også har lidt erfaring med....
#2 - Skrevet 05-03-2007 15:18
Jeg har sådan set også altid selv haft et overvejende negativt indtryk af dem, og var da også en smule skeptisk, da jeg henvendte mig til dem. Jeg blev som det fremgår positivt overrasket, og startede derfor en tråd som denne ovre hos konkurrenten. Hvorfor jeg ikke gjorde det samme her, sidder jeg nu og undrer mig over, men det har du så rådet bod på#3 - Skrevet 05-03-2007 15:41
da det gamle nintendo magasin blev udgivet og senere powerplay bladet, og den gode hjælpe linje fra club nintendo var det ikke så slemt af være nitendo ejre, man fik inf om ny ting ret let.#4 - Skrevet 07-03-2007 20:42
(Damn det blev et langt indlæg! Kom nu… læs det en eller anden…!)#5 - Skrevet 28-11-2018 14:54
Nu hvor emnet alligevel er oppe pga. tidligere SPAM:#6 - Skrevet 28-11-2018 19:10
Personligt har jeg aldrig oplevet nogle problemer i forhold til Bergsalas service. Det er ikke mange gange, jeg har været i kontakt med dem som kunde, men har altid fået så god en service, man kan forvente.#7 - Skrevet 28-11-2018 19:38
Helt sikkert, men uden reklame hjælper det ikke ligefrem på salget herhjemme. Enkelte bannerreklamer på busstoppesteder i København må der vel være budget til.#8 - Skrevet 28-11-2018 20:44
Kan godt lide at Bergsala har en konkurrence med at man skal tage et billede af Pokemon Let's Go reklame plakat, og uploade det til facebook, men jeg har ikke set en eneste i Aarhus.#9 - Skrevet 29-11-2018 10:32
^ Ikke fordi jeg skal forsvare Bergsala, men nu gør jeg det lidt alligevel, eftersom jeg har en del erfaring med reklamationer. Normalvis skal man gå igennem den forhandler, man har købt varen hos for at få den repareret. Bergsala tilbyder dog ofte, at man kan gå direkte til dem, hvilket er super service. At de har brug for hele konsollen, er fordi, de ikke kan vide, om det er selve laderen eller indgangen i selve konsollen eller dock'en, den er gal med, så det skal testes. Det kan godt være, at du selv har lavet noget troubleshooting og er kommet frem til, at det er strømforsyningen, men det ved Bergsalas teknikere ikke, for de har ikke selv foretaget den troubleshooting.#10 - Skrevet 29-11-2018 13:06 - Redigeret 29-11-2018 13:07
Det er jeg udmærket klar over. Men som du selv sagde, jeg havde prøvet med min vens lader. Intet problem. Når jeg stikker laderen direkte i konsollen er der heller intet problem. Det kan jo nemt vises på video. Jeg kontaktede også Coolshop først, men de sagde at jeg skulle henvende mig til Bergsala. Og ved godt det er lidt dumt at klage. Jeg kunne jo som sagt bare sende den ind og få en ny. Men når man lige har åbnet konsollen og det ikke er et problem der stopper en fra at spille og man bliver nød til at vente lang tid for at få en ny, ja så har jeg desværre ikke tålmodighed til at vente#11 - Skrevet 29-11-2018 20:21
Jeg så den der pokemon let's go reklame på siden af en bus for et par dage siden. Vidste dog ikke at der var en konkurrence om at man skulle tage et billede af den