Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

WTF sker der Smiley

Dummiz
Dummiz

117
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

Skrevet 20-01-2007 13:22

Jeg skal bare lige af med nogen der rumler inde i kroppen...

Jeg syntes man falder mere og mere over indlæg hvor næsten ALLE der har TP skal have hjælp til et eller andet..hvad sker der lige der? jeg ser det lidt ligesom "Lille kalle på 9 år sidder og spiller TP.. lille kalle kommer til et sted hvor han sidder fast.. OG uden selv at rende rundt og tjekke alle steder først sååå er det da lige nemmere at gå ind på n-club og spørge om hjælp så kommer man jo hurtigere videre.."

Det er sådan jeg ser det. at folk med det samme de sidder fast så fare de herind og spørge om hjælp uden selv at prøve først..

men der er efterhånden MANGE tråde om hjælp i TP. mener bare SÅ svært kan spillet vel heller ikke være at man sidder fast konstant med mindre man hedder Kalle og er 9 år...

det ikke negativt ment denne tråd. Smiley

Skulle bare lige af med noget rumlen Smiley

Hellere 10 ryk i banditten end 10 banditter i ryggen..!
Kaptajn Knudsen
Kaptajn Knudsen

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 20-01-2007 13:25

Vi er hvad dansklærerne kalder zappergenerationen. Vi er flasket op med at hvis vi støder på noget vi ikke kan li, så kan vi altid finde en nem vej udenom. Hvorfor tror du adventurespil af den gamle skole stort set er blevet ikke eksisterende nu til dags? Hvornår har du sidst spillet et spil som var så svært at du måtte øve dig 15 gange på en boss for at slå ham? Vi ønsker modstand i vores spil, men ikke mere modstand end at vi kan slå spillene.

Der er dog stadig modstand at hente i spil, hvis man er purist og gennemfører sine spil 100%, men generelt set er det ikke spillene, men spillerne den er gal med Smiley

Mine 25 øre på emnet - er jeg helt ved siden af ?


Koopajoh'N'
Koopajoh'N'

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 20-01-2007 13:40

he he, kan kun give jer ret, men "kalle på 9" Smiley go lol Smiley
men det undrede også mig meget da der få dage efter udgivelsen af spillet blev spurgt efter hjælp Smiley giv det da lige lidt tid.
men faktum er desværre at for mange er et spil bare en chance for endnu et hak i bæltet som gennemført og det skal helst gå stærkt. lidt synd hvis i spørger mig.
jeg har stadigt ikke gennemført zelda, på trods af at jeg har haft det siden D. 8 dec. For mange er det umuligt, spillene skal helst gennemføres så hurtigt som muligt. en tankegang jeg personligt har lidt svært ved at følge.

så er der 50 øre på siden, så at sige Smiley

hygge.


Dummiz
Dummiz

117
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 20-01-2007 14:05 - Redigeret 20-01-2007 14:05

Det sku laaang tid siden jeg har spillet adventure spil. det sidste var monkey island 1 til AMIGA 500.. ROCKS Smiley

Men jeg har det sådan i spil hvis jeg sidder fast.. at hvis jeg sidder fast så hellere sidde fast og aldrig komme igennem det i stedet for at spørge om hjælp sådan har jeg det bare.. jeg har heller aldrig snyt i spil. jeg syntes det er så latterligt det betyder bare at man ikke kan klare sig på andre måder..

Men JA det er lang tid siden jeg har spillet et old school Adventure spil. ganske enkelt fordi de nyere versioner ikke siger mig meget..der har været et ala noget i den stil det er final fantasy, og det syntes jeg er et fedt spil...

Så er der for 75 øre nu Smiley


PriCorp
PriCorp

41
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 20-01-2007 14:34 - Redigeret 20-01-2007 14:45

Final Fantasy er ikke et klassisk adventure-spil, men mere ovre i RPG, IMO...
Jeg kan selv ret godt lide de gode gamle løs-gåder-i-forskellige-rum-med-fede-cutscenes-indimellem-spil... Myst, Atlantis og Min personlige favorit Zork... en gang var der helvedes mange af den slags spil...!

Jeg tror hele måden at opbygge spil på er inde i en periode med en meget markant forandring... De klassiske lineære spil, som kræver en solid indsats af spilleren, er ved at vige for de mere sandbox-agtige, handlingsløse spil hvor spilleren selv bestemmer og ikke behøver at gøre en indsats overhovedet, fordi spillene ingen krav stiller til ham/hende...
Den nye type spil har oftest ingen kriterier for succes og der er spilleren selv der definerer hvor stor en indsats det er nødvendigt at gøre for at "blive god" til spillet...
Som modtræk til dette satser udviklerne af klassiske, lineære spil mere på historien og når man som spiller skal overskue et plot der ofte er en film værdig i et spil på 20+ timer er det nødvendigt at spillet accelerer med en hvis fart så spilleren ikke bliver tabt i at skulle repertere en detalge og ikke længere kan overskue helheden i fortællingen...

Men Jeg tror bestemt også Knudsen og KoopaJohn har fat i noget, der med at spillerne er blevet for magelige eller tudende om man vil... Udviklerne laver jo (forhåbentlig) spillende sådan som forbrugerne vil have dem, og hvis Vi helst skal kunne gennemføre et spil på en eftermiddag og så ellers gå videre til det næste så er det jo også det vi får...!

Som spiller har Jeg i langt de fleste tilfælde så meget selvrespekt at Jeg holder Mig langt væk fra Walkthrougs og andet hjælpe-gøjl... Men Jeg kan godt lide at diskutere Glitches, små hemmeligheder (som f.eks. det satans "Fados House" i TP), osv. Tilfredsheds-følelsen af f.eks. at gennemføre en Mission med 3stjerner i MarioKart DS efter at have brugt hele dagen på lortet kan heller ikke fås med nogen walkthrough, hjælp, e.l.

Så er Vi oppe på en krone...

(Hvor er det irriterende at skrive på Sin Wii og så pludselig løbe tør for bogstaver...! Fandt heldigvis en PC'er frem...Smiley)


MegaGame
MegaGame

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 20-01-2007 14:38

vist jeg sider fast og har gjort det længe og løbet forvirret rundt i lang tid nok, hvor lang tid afhænger af mit humør, slå jeg normalt spillet op på gamefaq, så behøves jeg heller ikke sprøger nogen Smiley
mest finder svaret selv ved af prøve sig frem.

men det sjove er når folk spørg om hjælp om ting der står i ens manual, som af fiske i TP, hvor det tager korter tid af finde svaret end af stille det her Smiley

Jeg har faktis ikke gemmenført så mange spil af dem jeg spille, men igen sim og mmo spil er ret svære af gennemføre, eller rette sagt umuligt Smiley
andre spil når af blive for meget gentagelser før jeg få det gennemført.

men de fleste er for hurtige til af give op og spørge og hjælp.
F.esk af finde 5bugs i TP og så få hjælp/læse en guid til resten, er jo ikke af finde dem alle, men mere af du gik rundt som en robot og samlet dem ind, man finder ikke noget vist man aldrede ved hvor det er.


PriCorp
PriCorp

41
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 20-01-2007 14:49 - Redigeret 20-01-2007 14:50

Angående Twilight Princess: En af Mine kammerater spiller det for tiden på Min Wii og da Han først kom til Hyrule Castle Town tog det Ham ca. 5 minutter at lure at TP har et indbygget hjælpe-system, i form af hende spåkonen som for et beskedent beløb fortæller en hvor Man skal gå hen...

Mange af de TP-hjælpe-tråde, der huserer på foraet, kunne også godt have været undgået hvis bare folk gad glo den TP-hjælpe-tråd der blev oprettet dagen før igennem.... Smiley


Dummiz
Dummiz

117
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 20-01-2007 15:01

hvor mange kroner er vi efterhånden oppe på Smiley


Rechain
Rechain

936
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 20-01-2007 15:39 - Redigeret 20-01-2007 15:41

Jeg er nu 10timer inde i spillet og har ikke spurgt om hjælp Smiley har siddet fast ca. 3 gange og der har jeg tjekket en guide på GameFaqs.com - det er ikke et spil "efter min mening" som JEG skal have meget hjælp til for det er faktisk ret fedt og nemt at finde ud af, udover nogen enkelte ting som ka tage evigheder at finde ud af selv.

Har det selv sådan at jeg gør mig et forsøg, men hvis der er gået mere end 15-30min. så tjekker jeg altså liiige lidt i en guide, og så kører den igen Smiley
Det jo et langt spil i forvejen...haha...ZTP er et lækkert spil!

/Rechain


Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 20-01-2007 15:53

Hvad kan man sige til dette? Men du har nu ret, Dummiz.
Synes dog, mine "problemer" har været rimlig meget mere relavans end halvdelen af de efterspørgsler, jeg har set.

PriCorp skrev:
Angående Twilight Princess: En af Mine kammerater spiller det for tiden på Min Wii og da Han først kom til Hyrule Castle Town tog det Ham ca. 5 minutter at lure at TP har et indbygget hjælpe-system, i form af hende spåkonen som for et beskedent beløb fortæller en hvor Man skal gå hen...

Jeg nåede personligt aldrig at huske at bruge hende, når jeg havde brug for hende - hun skjuler sig nu også ret godt... men ved nærmere eftertanke har mine problemer aldrig rigtigt været noget med: "hvor skal jeg gå hen nu?", men nærmere: "dette puzzle kan jeg ikke gennemskue".


Koopajoh'N'
Koopajoh'N'

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 20-01-2007 17:29

jeg har en teknik som altid har virket for mig, det er måske lidt trægt da det tager lang tid... til gengæld kan man sige man gennemførte et spil uden hjælp, all me baby Smiley

hvis jeg sidder og roder med et problem jeg ikke kan løse og er lige ved at kaste min konsol ud af vinduet, så slukker jeg, går i seng og næste dag plejer det egentligt at gå meget problemfrit. det virker som regelt dagen efter, men hvis ikke, så venter man bare en dag til Smiley

ved ikke lige hvor mange grunker der er i kassen efterhånden, men smider da lige 25 øre mere Smiley


dustman
dustman

17
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 20-01-2007 20:15

Simpelt:
Det er kedeligt at sidde fast og ikke kunne finde ud af hvad man skal.
Vi kan ikke lide kedelige ting.
Hvorfor tror du film er mere populært end bøger? Det er nemmere og ikke lige så kedeligt. Tager heller ikke så lang tid.


MegaGame
MegaGame

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 20-01-2007 21:42

dustman men ja, men vist folk ikke vil løse problemmer, eller selv bestemme hvordan de gennemfør spillet, kan man jo lige så godt se en film.

det er det jeg kan lide ved spil, de kræver en indsats, alle kan se tv.


TuXX
TuXX

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 20-01-2007 22:00

De blinde kan ikke se en film.... Smiley


Moses
Moses

90
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 20-01-2007 22:10

jeg har altid syns at spil med udfrodring er noget af det bedste
ja jeg hader da også at være gået død i et spil. fordi jeg ikke kan komme vidre med det er jo en. stor del af spillet og få hjælp af andre til et spil. er lige så "godt"som at bruge koder som jeg er
stor modstander af. Smiley


Koopajoh'N'
Koopajoh'N'

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 20-01-2007 22:26

men helt seriøst, er det ikke udfordringen i spillene der er det fede ved dem... ellers er det jo bare ligesom at gennemføre super princess peach igen og igen og igen og igen...
det kan da umuligt være sjovt, eller hvad ??
det er lidt ligesom en film hvor man har regnet plottet ud efter ti min, det er da bare ikke spændende...
forstår det virkeligt ikke...
hygge Smiley

(er pisse stiv, så undskyld stavefejl)