Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Amiibo!

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Gode spilelementer der forsvandt

Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

Skrevet 19-05-2012 13:15 - Redigeret 16-08-2014 07:38

...uden grund!

Der er en del spil jeg efterhånden har spillet, hvor der var en ny, spændende spildel med, som enten var enormt god eller i hvert fald havde meget potentiale, men som senere i serien er blevet fjernet igen! Denne tråd er dedikeret til disse!

Conker's Bad Fur Day / Perfect Dark [Counter-Op]


I slutningen af N64's storhedstid kom både Perfect Dark og Conker's Bad Fur Day, begge fra Rareware og begge som indeholdte en spændende Counter-Op spildel, som supplement til den velkendte co-op spildel.
I denne skulle én spiller prøve at gennemføre en bane på normal vis, imens modstanderen blev sat i fjendens sted, med samt dårlige våben og samme lave liv. Det var en spændende spildel, der godt kunne forbedres lidt på, men jeg er virkelig ærgerlig vi ikke rigtig har set den siden (så vidt jeg ved)!

Mario Party 3 [Duel Mode]


I Mario Party 3 kunne man spille noget der hed Duel Mode. Her var man kun 2 med, i modsætning til seriens normale 4 spillere, og så rendte man rundt på et lille bræt kun med mønter (ingen stjerner). Mønterne kunne bruges til at købe beskyttere og angribere i form af andre kendte Mario-figurer så som Piranha og Boo. Det er det sjovere jeg nogensinde har haft det i et Mario Party spil!

Super Monkey Ball [Competitive Mode]


Jeg kunne desværre ikke finde noget billede af det, men i denne spildel kunne man dyste i alle spillets baner, 4 personer, split screen. Denne spildel kunne selvfølgelig også forbedres, for eksempel ved at fjerne tidsbegrænsningen og give spilleren mulighed for at gøre det med flere end 5 baner pr gang, men idéen var virkelig god og så var den bare væk i 2'eren. Den skulle dog være vendt tilbage midlertidigt i Super Monkey Ball Deluxe til PS2 og XBox.

Hvilke af sådanne elementer har I følt er forsvundet på mærkelig vis!? Smiley

Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 19-05-2012 19:05

Nice med counter-op! Det kunne være oplagt at vende tilbage til på Wii U, hvor man kan skjule hvor den ene spiller gemmer sig.



Jeg har stadig ikke oplevet en overworld der kan måle sig med Super Mario World, hvilket jeg ikke helt forstår. Den var bl.a. kendetegnet ved:
Skjulte "!"-knapper, der åbner op for nye muligheder i de enkelte baner, alternative ruter, en hemmelig verden(hvor man kan åbne op for endnu en hemmelig verden), løst og organisk lay-out af stier med masser af overraskelser(ikke én lige rute som det enten er eller ligner i mange nye Mario-spil) og måden det klart og intuitivt kan ses at det hele er én samlet verden i stedet for aflukkede områder i sekvens.
Som sagt har jeg ikke set noget der bare er tæt på at kunne måle sig med den overworld siden, men det måtte man meget gerne genintroducere, hvis man spørger mig.


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 19-05-2012 19:39

Hmm, jeg forstår ikke helt hvad det specielle er ved Competitive Mode i Super Monkey Ball Smiley? Men det der fra Perfect Dark/Conker's Bad Fur Day, det lyder vildt fedt - har selv haft lignende tanker engang.


stelzig
stelzig

4785
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 19-05-2012 21:17 - Redigeret 19-05-2012 21:22

Competition mode nævnes fordi det blev fjernet fra super monkey ball 2 af en eller anden grund. I 2'eren kan man kun spille på tur i challenge mode - kan man også i 1'eren.
I competiton mode kæmper man mere direkte mod hinanden og får mere kontrol over hvilke baner man vil spille. Principielt er der også en score baseret på tid og bananer i challenge mode, men der er ikke helt så meget konkurrence over det og hvis man er 4 kan det godt være irriterende at skulle vente nogle gange.

That said, så har jeg da heller ikke set time trial vs. modes i særlig mange spil der ikke var decideret racing spil.

Jeg nævnte for nyligt mini golf i mario golf i en anden tråd... Forstår ikke hvorfor denne mode blev fjernet i toadstool tour.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 20-05-2012 21:16

God post, Bo. Men der er jo ikke plads til sådan nogle sjove tiltag. Spil må ikke være sjove, som idioten, der stod bag udviklingen af flower udtalte. Og ellers skal vi bare have nogle flere mellemsekvenser, så Naughty Dog kan tro, at de udvikler film. Eller Aonuma der tror, at han er ved at genskrive High School Puzzical på japansk. Hvis der endelig skal integreres lidt gameplay ind i moderne spil, må det kun være puzzles eller mellemsekvenser, hvor man skal trykke A eller B. Eller firkant eller trekant (pas på en rullende sten kommer! DUK DIG!). Det er fet man!

Og lokal multiplayer? LOLZ, har du ikke GIGA-net eller hvad?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 21-05-2012 00:45 - Redigeret 21-05-2012 00:45

Tak for opsumeringen af alt du postede sidste uge, men lad os komme tilbage til emnet.

Jeg tænker sådan lige pokemon. Hver gang de laver en ny tilføjelse til serien, fjerner de den, eller erstater den med noget tilsvarende eller anderledes, men ikke tilsvarende.

Jeg mener, de laver et berry system u gen 2, udviger systemet i gen 3, hvor man kan altmuligt med dem, og i gen 4 kan man bedre styre bærenes udvikling. Og gen 5? Væk. Nyt system hvor man skal bruge dream world, eller få bærene af vilde pokemoner. Selv auditons og puffins er væk. Flot. Jeg er ikke stor fan af berrys, men at fjerne alt det gode der var ved det, var lige i overkanten.

Desuden, underground verdenen, som ikke havde noget med pokemon at gøre i gen 4, var virkelig awesome. Hvis gamefreak ville lave det igen, måske med mere pokemon relation, ville gøre mig meget lykelig.

Der er så mange ting jeg godt ville have overført fra de ældre spil til de fremtidige, at jeg burde lave en top ti.


Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 21-05-2012 00:46 - Redigeret 21-05-2012 00:47

#5: Har udvikleren af Flower virkelig sagt det? Gad jeg godt høre mere om. Link/kilde?


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 21-05-2012 06:29 - Redigeret 21-05-2012 06:30

Pebling skrev:
#5: Har udvikleren af Flower virkelig sagt det? Gad jeg godt høre mere om. Link/kilde?


Flower was primarily intended to arouse positive emotions in the player, rather than to be a challenging and "fun" game. This focus was sparked by Chen, who felt that the primary purpose of entertainment products like video games was the feelings that they evoked in the audience, and that the emotional range of most games was very limited. The team viewed their efforts as creating a work of art, removing gameplay elements and mechanics that were not provoking the desired response in the players.


Fra Wiki...


Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 21-05-2012 16:29

Okay, utroligt alligevel. Jeg troede netop at de søgte den pure, simple spilglæde... Men de er åbenbart forblændede af, at spil skal være "kunst".

Man kan diskutere i uendelighed om spil nogensinde kan betragtes som kunst, men jeg synes sagtens spil kan være kunst i sig selv udelukkende fordi de fungerer og netop er sjove - de behøver ikke at gøres mere "artsy" for at blive mindeværdig kunst. Kunsten kommer af sig selv ligesom så mange andre håndværk. Hvis kunst er spilglæde, så kan mange spil sagtens betegnes som kunst uden at man på forhånd . Nogle ville mene, at klassiske spil som SMB, der gør "alting rigtigt" for et spil og genopfinder måden, vi tænker om spil på, netop derfor er kunst i forhold til sit medie. Det udfører sit formål eksemplarisk og sætter derfor standarden.


Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 21-05-2012 16:44

Det er bare underligt at læse, at Chen faktisk har læst "Dynamic game difficulty balancing" som netop handler om at underholde spilleren ved at tilpasse sværhedsgraden, så den aldrig keder spilleren men heller aldrig virker frustrerende.

Jeg har kun prøvet Flower, som var et enormt flot udseende spil, men det manglede nogle ting for at være mere end et begrænset samle-spil. Der var helt sikkert potentiale til at lege meget med verdenen (rundt omkring på en græs eng og mellem klipper) men der var alligevel mange usynlige vægge og man kunne ikke gøre så meget andet end at flyve rundt. Man kan dog også mene, at netop fordi spillet var så simpelt var det godt.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 21-05-2012 18:13

Kunst er et ligegyldigt begreb nu om dage. Nobody gives a shit. Folk putter det på ting, de godt kan lide eller er tankeværende. Fint nok. Igen... nobody gives a shit.

Kan vi lide noget, så køber vi det. Hvorfor forsøger nogle så at gøre kunstbegrebet aktuelt? Fordi der altid er et eller andet lort, som kun et fåtal gider at købe eller kan lide og så er de nødt til at finde et argument for, hvorfor det er "kunst". Det bliver en undskyldning for, at noget ikke er populært - et argument for kvalitet, som ingen ser.

Angående Flower, så har jeg ikke prøvet det, men gider heller ikke.


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 21-05-2012 18:58

Flower er meget er meget afslappende at sidde med. Det er ikke noget kunstværk nej.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 21-05-2012 19:14

chessr skrev:
Flower er meget er meget afslappende at sidde med. Det er ikke noget kunstværk nej.


Hvordan føles det?


Statustekst
Statustekst

3
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 21-05-2012 22:54

Spil skal fandme ikke være kunst. Kunst er kedeligt, og det kan jeg ikke lide.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 22-05-2012 06:13

Prozel er på et hot streak. Keep going.


Abild
Abild

7
Offline
Level: 9 (Bob-omb)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 22-05-2012 22:55

Kunst kan da være meget sjovt.