Skrevet 16-06-2012 14:37 - Redigeret 16-06-2012 14:40
Lidt inspireret af en snak jeg havde med Alexander for nyligt, så tænkte jeg at det måske var aktuelt, med en forum-tråd der diskuterer hvordan det næste Zelda-spil bør være. Altså, denne tråd handler ikke så meget om hvordan det reelt bliver, hvilket jo alligevel er rene gætterier på nuværende tidspunkt, men derimod om, hvordan du synes at det skal være.#1 - Skrevet 16-06-2012 14:50 - Redigeret 16-06-2012 14:53
Jeg kunne godt tænke mig en dybere udforskning af tids-konceptet fra Majora's Mask. Tidsrejser er altid spændende.#2 - Skrevet 16-06-2012 19:46
Super fed ide, med uddybelsen af tidskonceptet fra MM...! Det spil er simpelthen genialt, netop fordi det koncept virker så godt#3 - Skrevet 16-06-2012 20:10
Jeg kan godt lide link, så jeg syntes han skal være med.#4 - Skrevet 16-06-2012 20:45
@ #4 - Haha - jeg ved ikke helt om jeg synes at din spaghetti-historie holder... Den er lidt cheesy, hvis du spørger mig#5 - Skrevet 16-06-2012 21:18
Efter at have spillet Skyrim er jeg blevet ret tændt på kæmpestore overworlds. Et Zelda med noget svarende til Skyrims overworld (bare en femtedel af størrelsen og indholdet), ville være fantastisk. Friheden til at udforske skulle selvfølgelig også være der, og massevis af interessante fjender bør også være at finde. Skyward Sword havde, hvad, 5 forskellige fjender?#6 - Skrevet 16-06-2012 21:22 - Redigeret 16-06-2012 21:26
Men hvorfor skal Zelda være ligesom The Elder Scrolls? Hvorfor ikke bare spille Skyrim, hvis det er det, du godt kan lide? Der er selvfølgelig mulighed for at lade sig inspirere af andre spil, men på det seneste er det begyndt at lyde som om, at folk bare vil have, at det næste Zelda er akkurat ligesom Skyrim.#7 - Skrevet 16-06-2012 22:27
Jeg ønsker ikke, at Zelda bliver til Elder Scrolls, men jeg ønsker en stor, åben verden, man kan udforske. De hardcore RPG-elementer, det halvdårlige kampsystem og de kedelige, ensartede "dungeons", der er at finde i Skyrim, finder jeg ikke specielt tiltrækkende. Mytologien og friheden til at udforske en latterligt stor verden er sådan set det eneste, jeg reelt bryder mig om ved Skyrim.#8 - Skrevet 17-06-2012 10:31
Til at starte med bør det nok nævnes at jeg ikke er den store Zelda-fan. I hvert fald ikke den typiske. Jeg ejer The Legend of Zelda, Zelda II: adventures of link, Link to the Past, Ocarina of Time, Majora's Mask, Wind Waker og Twilight Princess. Mine yndlings af disse er klart Ocarina of Time og Wind Waker.#9 - Skrevet 17-06-2012 11:38
Ang. Pixar: Journey (PS3), LIMBO (X360) og Machinarium (PC) er spil med historie, men samtidig stort set uden tekst/tale. Det kan lade sig gøre, men det kræver bare, at fokusset ligger på dén slags historiefortælling helt fra starten af. Jeg har svært ved at se Nintendo gøre det, men det ville være en interessant retning at tage, og de slipper dermed for hele den store debat med stemmeskuespil.#10 - Skrevet 17-06-2012 11:45
Storyen i Twilight princess er det eneste der fangede mig. De andre spil spilede jeg fordi de var sjove. Phantom hour glass havde også en okay, men den fangede ikke nok.#11 - Skrevet 17-06-2012 13:02
Helt enig med Link og Bo, vedrørende side quests og collecables. Det er super vigtigt, at disse elementer netop er indført således, at man selv kan vælge om man vil tonse igennem spillet, eller bruge tid på disse, og så få nogle ekstra godter ud af det - men der skal være mening med at bruge den ekstra tid. Eksempelvis kunne det være fedt, hvis man kunne få et nyt item til brug i kampene, eller ligefrem få åbnet op til et helt nyt område i spillet.#12 - Skrevet 20-12-2017 13:37
Synes denne tråd passer meget fint på dette. Udivklingen på det næste spil i serien er nemlig startet.#13 - Skrevet 20-12-2017 14:33 - Redigeret 20-12-2017 15:02
Personligt kunne jeg godt tænke mig noget mere "traditionelt". Jeg er ikke særligt fan af overdrevent åbne verdener og finder ikke tilstedeværelsen af vilkårlig dungeonrækkefølge en automatisk forbedring af et spils kvalitet, især ikke hvis de "alternative" ruter er lige så oplagte, som den "normale". I botw er det endda en begrænsning (og dermed forringelse imo), fordi det blandt andet betyder at vi ikke har implementeret så mange specielle dungeon items som eksempelvis den klassiske hookshot. Er nok en af de få, som ikke synes botw er det bedste 3D spil i serien (gad ikke engang hente DLC). Oot stadig #1 for mig.#14 - Skrevet 20-12-2017 15:00
Det gode ved Nintendo er, at de grundlæggende er pisseligeglade med, hvad fans ønsker, hvis Nintendo vurderer, at det er dårlige ønsker. "Nintendo ved bedst selv, hvad der udgør et godt Zelda-spil", fristes jeg til at sige.#15 - Skrevet 20-12-2017 15:58
Hvis de gør alt modsat af hvad de gjorde med BotW, så er jeg en glad Zelda-fan <3