Minecraft fejrer 15 års ...

Nintendo World Championsh...

Tre nye Game Boy-titler l...

N-cast #218: Endelig tale...

Salgstal for perioden mar...

Nintendo Switch-efterføl...

Animal Well ude nu - se l...

Endless Ocean Luminous (S...

Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

Paper Mario: The Thousand...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario 3D World + Bo...

Switch 2 - rygter og disk...

Nintendo Switch

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Wii U Download Software

KJ85
KJ85

21568
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

Skrevet 04-09-2012 21:19 - Redigeret 27-02-2015 12:59

Dette er stedet, hvor download-titler til Wii U kan diskuteres og anbefales. Da der allerede er annonceret en del kommende digitale udgivelser på Wii U eShop, synes jeg lige så godt vi kan have en tråd at diskutere dem i. Listen er nemlig allerede ret omfattende, og der kan vel forventes at komme mange flere annonceringer i den kommende tid, hvis eShoppen skal komme flyvende fra start.

Støder I på ny info om spil, der udgives på platformen er I selvfølgelig velkomne til at dele det her Smiley

Scrapper
Scrapper

251
Offline
Level: 32 (Pebblit)

0
1ups givet

#166 - Skrevet 21-05-2015 19:27

Øh, ja, det har jeg, men jeg ser godt nok ikke sammenhængen. Når man skriver musik eller tegner noget har det, som jeg ser det, det endelige formål, at det skal vises for nogen. Det er altså ikke bare noget man gør for at gøre det, hvilket jeg synes er det jeg ser i minecraft o.lign.


JOEP
JOEP

74767
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#167 - Skrevet 21-05-2015 21:02

Det er vel ligesom med Lego. Det var sjovt at bygge, og selvom jeg også legede med det, så var det mere processen med at bygge tingene, jeg kunne lide. Elskede det skidt. Smiley

Eller The Sims. Det var sjovt at bygge huset, men spillet var drøn kedeligt. Så derfor var det bare med at bruge koden Rosebud og få uendeligt mange penge, så man kunne bygge noget sjovt og fedt. Jeg mener, at jeg aldrig har spillet spillet som det er meningen... hehe.

Jeg kan godt se appellen i det. Jeg har bare ikke selv tid til at lave mine egne spil.


Scrapper
Scrapper

251
Offline
Level: 32 (Pebblit)

0
1ups givet

#168 - Skrevet 21-05-2015 21:30

^Tja det har nu aldrig været appellen ved lego hos mig. Byggeprocessen har da været sjov nok, men det er legen med det, der har været sjovest. The Sims har godt nok aldrig appelleret til mig, jeg når aldrig ind i spillet, fordi det tager så langt tid at bygge Smiley


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#169 - Skrevet 21-05-2015 23:30

Scrapper skrev:
Øh, ja, det har jeg, men jeg ser godt nok ikke sammenhængen. Når man skriver musik eller tegner noget har det, som jeg ser det, det endelige formål, at det skal vises for nogen. Det er altså ikke bare noget man gør for at gøre det, hvilket jeg synes er det jeg ser i minecraft o.lign.



Men jeg spiller musik for at gøre det, fordi jeg kan lide det. Jeg kan lide at spille. Jeg kan også lide at skabe, og det sker som oftest ud fra improvisation. Hvis jeg er heldig, så er jeg inspireret, men jeg viger fra at skrive sange på papir, da jeg ved, at min evne som guitarist kan føre mig længere, og jeg kan skabe ting som er interessante, hvis jeg bare overgiver mig selv til min kreativitet. Jeg elsker processen, fordi jeg udforsker min egen fantasi og evne. Resultatet er sommetider så fedt, at jeg beholder det til koncerter og andet, men det viger mig ikke fra at blive ved med at skrive, fordi det er det, som jeg har kærlighed for.

Samme kan siges om Minecraft: jeg elsker processen fra at slå et træ, til der hvor jeg har skabt en by. Jeg planlægger sjældent, hvad jeg skal bygge, før jeg er igang med at bygge det. Der kan være stor forskel på, hvad jeg skaber, alt efter, hvor jeg spawner i spillet, eller hvilket ressourcer jeg har tilgængeligt. Forskellige ting inspirerer på forskellige måder.

Nu kommer jeg fra KBH og har gået på et gymnasium som havde enormt fokus på musik. Min omgangskreds er hovedsageligt musikere og folk med interesse i film og kunst, og af dem som rent faktisk skaber - dem som virkelig er dygtige - der ved jeg med sikkerhed, at der ikke er én af dem som ville opgive processen for resultatet.

Det er klart, at du ikke kan lide Minecraft, hvis du ikke bryder dig om byggeprocessen. Men det betyder dog ikke, at spillets appeal ikke ligger deri - det er derfor jeg og millioner af andre mennesker spiller det. Det er derfor millioner af mennesker spiller Sims, og det er ovenikøbet et spil, som du heller ikke bryder dig om.

Lad os se bort fra det med at "skabe". Hvis du vil forstå følelsen, som jeg forsøger at forklare, så kan du jo blot tænke på spil, og de spil som du gribes af.

Hvad er dit yndlingsspil? Hvorfor spillede du det fra start til slut?

1. Fordi du blev grebet af spillets indhold?
2. Fordi du måtte se spillets afslutning.

Det kan sagtens være begge dele, men det er sjældent 2 alene. De fleste mennesker lægger et spil fra sig, hvis de ikke bryder sig om indholdet. Men processen - eller i det her tilfælde spillets gang - det nyder du sikkert til fulde, hvis du gribes af alt det byder på. Det er ganske vist ikke noget, som du har skabt, men det kan give illusionen af, at man faktisk opnår noget, fordi man skrider fremad i et spil. Det at gennemføre et svært spil kan give akkurat samme følelse, som når man lærer et svært stykke musik.




Scrapper
Scrapper

251
Offline
Level: 32 (Pebblit)

0
1ups givet

#170 - Skrevet 22-05-2015 01:40

^Tja, nu skriver jeg jo sådan set ikke, at jeg ikke bryder mig om byggeprocessen. Jeg skrev da bare, at jeg hellere vil have det, der kommer efter.

Jeg har ikke som sådan et yndlingsspil. Men det der griber mig er vel, at jeg fra starten eller relativt tidligt får en idé om, hvad jeg skal gøre for at komme videre. Eksempelvis fordi der sker noget i historien, der driver mig til at se frem til næste cut scene. Jeg ser ikke det at komme fremad i historien som en parrallel til at skrive musik eller male et billede. Det er nærmere en parrallel til at læse en bog.

Det korte af det lange er nok bare, at jeg ikke bryder mig om at blive sat i en spilsituation, hvor jeg ikke aner hvad jeg skal gøre. Der bliver nødt til at være bare en smule pejlepunkter for at få mig til at gå mere helhjertet ind i spillet.


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#171 - Skrevet 22-05-2015 12:22 - Redigeret 22-05-2015 12:25

Scrapper skrev:
^Tja, nu skriver jeg jo sådan set ikke, at jeg ikke bryder mig om byggeprocessen. Jeg skrev da bare, at jeg hellere vil have det, der kommer efter.



Det lyder ikke som om, at du værner om processen. Sådan overhovedet. Jeg kan kun forestille mig, at du aldrig ville blive tilfreds i et spil som Minecraft, fordi du ikke har nogen eller noget som fortæller dig, at du nu er færdig - der er netop ikke noget resultat at nå til, og min opfattelse af dig er, at resultatet er formålet. Så i den forstand er Minecraft ryddet for ethvert formål - hvis man altså har din tilgang til spil og andet. Men sådan er det jo ikke for andre.

Scrapper skrev:
Jeg ser ikke det at komme fremad i historien som en parrallel til at skrive musik eller male et billede. Det er nærmere en parrallel til at læse en bog.



Nej det forstår jeg godt, at du ikke gør, men det gør andre - eksempelvis mig. Det er pointen med min forrige besked: processen er en historie for sig selv, for det er deri, at folk som jeg føler, at de får mest ud af det hele. Jeg forventer ikke, at du kan relatere, for du lader til at have et helt andet synspunkt, men jeg forventer, at du kan erkende, at der er andre som har det sådan, og spillet (samt andet) kan have et bestemt appeal, som så bare ikke appellere til dig.

Scrapper skrev:
Det korte af det lange er nok bare, at jeg ikke bryder mig om at blive sat i en spilsituation, hvor jeg ikke aner hvad jeg skal gøre.



Og det giver så også meget mening, især sammenlagt med dit andet synspunkt, og derfor forvirrer det mig, når du så siger, at du ikke forstår spillets appeal. Det bør være klokkeklart, hvad spillets appeal er, når nu du er i stand til at fremstille den eksakte grund til, at du ikke bryder dig om det. Spillets appeal ligger jo i netop disse grunde, så hvad er problemet?

Jeg, som fan af spillet, forsøger jo ihærdigt at forklare dig, at grunden til, at du ikke kan lide det, det er grunden til, at mange af os fans kan lide det, men deri siger jeg nogen ting, som du ikke forstår, og så modargumentere du dem. Det er da så underligt haha. Indtil videre kan dine svar opsummeres således: "Nej. Sådan ser jeg det ikke. Derfor giver det ikke mening".

Jeg giver ofte udtryk for, at jeg syntes Amiibo figurer er det dummeste i verdenen, men jeg ved da godt hvorfor folk kan lide dem. Folk kan lide dem, fordi de kan lide Nintendo, de kan lide små figurer, de kan lide samlermanien og måske endda de funktioner, som jeg vurderer ligegyldige. De er bare ikke for mig. Men fordi, at de ikke er for mig, så betyder det ikke, at jeg ikke kan se deres appeal.

Der er ikke noget forkert i, at du ikke kan lide Minecraft, og at du ikke kan lide det af bestemt grunde, men det er direkte forkert at fortælle andre, at deres grund til, at de kan lide noget er forkert. Det er altså en kende arrogant.


KJ85
KJ85

21568
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#172 - Skrevet 22-05-2015 12:25

Don't Starve: Giant Edition skulle komme til Europa d. 4. juni - formentlig til en pris på 112,50 kr., hvis vi går ud fra at Dollar- og Euro-prisen bliver ens. I USA får man ved køb den første måned en ekstra kode, som man kan forære til en ven, og vi kan da håbe det også bliver sådan her.

<iframe width="500" height="281" src="https://www.youtube.com/embed/69HeuLNN87w" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


JOEP
JOEP

74767
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#173 - Skrevet 22-05-2015 13:23

Er <a href="http://www.gamereactor.dk/nyheder/293064/K%F8b+Don%27t+Starve+til+Wii+U+og+f%E5+et+ekstra+eksemplar+gratis/">GameReactor</a> gal på den her, eller er det så også blevet bekræftet at gælde for Europa?


Scrapper
Scrapper

251
Offline
Level: 32 (Pebblit)

0
1ups givet

#174 - Skrevet 22-05-2015 13:28

Det bør være klokkeklart, hvad spillets appeal er, når nu du er i stand til at fremstille den eksakte grund til, at du ikke bryder dig om det. Spillets appeal ligger jo i netop disse grunde, så hvad er problemet?



Øh, hvorfor skulle jeg komme frem til den konklusion, at jeg kan ikke lide spillet af de og de grunde, det må være præcis disse grunde til andre kan lide spillet så?

O-train skrev:
Der er ikke noget forkert i, at du ikke kan lide Minecraft, og at du ikke kan lide det af bestemt grunde, men det er direkte forkert at fortælle andre, at deres grund til, at de kan lide noget er forkert. Det er altså en kende arrogant.



Jeg har da ikke skrevet at det er forkert at kunne lide det? Det var ihvertfald ikke min mening. Jeg skrev, at jeg ikke forstod spillets appel. Det ligger nok i at jeg ikke har haft diskussionen før og dermed er der ikke nogen, der har forklaret mig det før nu.


KJ85
KJ85

21568
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#175 - Skrevet 22-05-2015 13:29 - Redigeret 22-05-2015 13:30

@JOEP: Altså, i USA udkommer det d. 28. maj, og derfor synes jeg det med tilbud til d. 28. juni lyder som noget, der kun gælder der, og de steder det er rapporteret har den europæiske udgivelsesdato blot været en binyhed i forhold til det andet..


KJ85
KJ85

21568
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#176 - Skrevet 28-05-2015 09:44 - Redigeret 28-05-2015 09:46

I løbet af de seneste dage er der kommet en del nye trailere for spil, der skulle lande på Wii U eShop, så dem tænker jeg lige jeg vil dele med jer.

<iframe width="500" height="281" src="https://www.youtube.com/embed/8Qw7YVt7lOw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="500" height="281" src="https://www.youtube.com/embed/ZgkEBlmSE5k" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="500" height="281" src="https://www.youtube.com/embed/xzSuLRlzT5I" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="500" height="281" src="https://www.youtube.com/embed/tiYXP5sL0WU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Noget I finder interessant?


KJ85
KJ85

21568
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#177 - Skrevet 29-05-2015 22:44

Hvis nogen har en Twitter-konto, og er hurtige, så er der vist udsigt til et gratis spil:

<blockquote class="twitter-tweet" lang="da"><p lang="en" dir="ltr">Cube Life 50 codes Giveaway!&#10;1) Follow us &#10;2) use pic as header photo &#10;3) RT when done&#10;3) 50 codes on June 4th <a href="http://t.co/j1KLgVSgED">pic.twitter.com/j1KLgVSgED</a></p>&mdash; cypronia (@cypronia) <a href="https://twitter.com/cypronia/status/604385544055869440">29. maj 2015</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>


KJ85
KJ85

21568
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#178 - Skrevet 04-06-2015 21:02

Den nye trailer for Q.U.B.E: Director's Cut kan man da med rette kalde en gameplay-trailer Smiley

<iframe width="500" height="281" src="https://www.youtube.com/embed/TbOOAsoYxG8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Modtog både den, og denne nye trailer for RIVE fra vores venner hos Two Tribes i dag, men har jo været uden internet dele af dagen. Derfor bliver det her i stedet for i nyhederne:

<iframe width="500" height="281" src="https://www.youtube.com/embed/DRYcWhhKVLc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


KJ85
KJ85

21568
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#179 - Skrevet 06-06-2015 01:29

Curve Digital bringer Action Henk til Wii U i tredje kvartal af 2015, og har udgivet denne trailer:

<iframe width="500" height="315"src="https://www.youtube.com/embed/OoZUvqk-Dm4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Saturnine Games bringer desuden Antilpole DX til både Wii U og 3DS senere på året:

<iframe width="500" height="281" src="https://www.youtube.com/embed/a78JAI6FaZg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


JOEP
JOEP

74767
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#180 - Skrevet 06-06-2015 13:47 - Redigeret 06-06-2015 13:59

Haha, Action Henk fik mig til at mindes ham her:

Spillet der ser spøjst ud, men ikke noget for mig.