N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

En ny fjende til Mario

Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

Skrevet 16-09-2012 16:45 - Redigeret 03-10-2012 23:11

Mange syntes at Mario spillene har været meget ens, og der især New super Mario bros. serien. Der har været så godt som ingen nye fjender, og alt, bortset fra nye power ups og forskelige game modes, har ikke ændret sig det helt store.
Jeg vil foreslå at vi i dette emne skal diskutere og arbejde sammen om hvordan en ny fjende til Mario skulle se ud.
Vi laver det i forskelige niveauer. Der vil være kreativt arbejde, design arbejde og mest af alt: diskussions arbejde. Til sidst vil vi indsende idéen. Det er ikke i anledning af noget.

Det understregede niveau er det niveau der er i gang
Niveau 1 debat fasen.
Vi skal have diskuteret nødvendigheden for at en ny fjende introduceres til Mario serien.
Niveau 1,5 frit design
Dette er et stimulations niveau, hvor man frit kan foreslå ideer og forslag til en fjende. Knap efter dette niveau vil vi gå i gang med noget der er mere fokuseret.
Niveau 2 Fjendens type
Hvilken type fjende vil i gerne se? En ny type Goomba eller Koopa? Et spøgelse eller fisk? Eller en helt ny type fjende. Vær kreativ og kom med forslag.
Niveau 3 Fjendens funktioner og embede
Idé fasen. Hvad skal denne fjende gøre? Hvordan skal den udgøre en fare, og hvor stor skal faren være? Skal figuren være en loyal soldat for Bowser som alle andre, eller skal den blot være en skov beboer, som er i vejen for Mario?
Niveau 4 Første design fase. Kendetegn
Hvordan skal den se ud, hvad er dens kendetegn? Kom op med nogle kendetegn til den. Ligesom Mario har sit Stach, sin hat, og den kendte farve kombination og en Goomba har vilde øjne, er lille og ligner lidt en brun svamp, så skal vores fjende også have nogle kendetegn. F.eks. en bandana eller et par terninger på en hvid Koopa i orange skjold. Der skal ikke nødvendigvis laves noget i denne fase, men man må gerne illustrere sine forslag med billeder man har fundet, ikke mindst for at kunne vise sine idéer bedre.
Niveau 5 Anden design fase. Det grundlæggende design
De første skitser. Vi har grundlaget. Prøv at lav nogle tegninger til denne figur, Det giver inspiration til andre, og lader os se projektet mere kreativt.
Niveau 6 Personligheden
Nu skal der diskuteres personligheden på fjenden. Skal den være så sur som solen i super Mario bros. 3, eller sky som Boo’s? Prøv at arbejde med personlighed til figuren.
Niveau 7 Baggrundshistorien
Alle i Mario serierne har en historie at fortælle. Vores figur skal også have en kort historie. Kom med forslag til hvad vores figur gør, og hvor den (pludselig) kommer fra.
Niveau 8 tredje design fase. Figuren færdiggøres
Vi skal have lavet det endelige design med den nye personlighed. Vi vil gerne se den i omgivelser tilpasset vores figur og dens historie.
Niveau 9 Sidste fase
Vi sender vores idé til Nintendo. Måske "bare" Bergsala, men ideen er at vi sender den videre, under navnet projekt n-club.

Master of Science
Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 16-09-2012 18:13

Lige en update. Idéen er at projektet skal køre over et par uger. Hvert niveau bliver først afsluttet når det ville være logisk at komme videre til næste niveau. Jeg vil give en tidsfrist til næste niveau skal begynde. Mere krævende niveauer får selvfølgelig mere tid.

On topic:
Jeg syntes godt at New super Mario bros. kunne bruge mere afveksling. Serien mangler ikke nødvendigvis en fjende. Men det er meget begrænset hvad vi kan foreslå at de kan lave, og en fjende virker som det nemmeste at foreslå til Nintendo.
Jeg mener der skal fornyelse til, og en fjende er med til at kunne give new super Mario serien et nyt touch.


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 16-09-2012 18:43

øøh der er da nye fjender i hvert nyt mario og nye power ups. Og de kan da ikke lave for meget om for så er det jo ikke 2d mario. Og det er vel det vi søger i et 2d mario Smiley ?


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 16-09-2012 18:44 - Redigeret 16-09-2012 18:47

Rigtig cool trådSmiley Håber folk vil deltage, selv om det er lidt en ny type idé til et emne.

Når du foreslår en ny fjende, er det så en ny sidste boss du kunne tænke dig eller en ny sidste boss + (nye) minions, med andre ord nærmest alle fjender i spillet?

Edit: Jeg ville ikke have noget imod hvis Nintendo evt. udgav et lidt vovet Mario-spil som en 2'er til et af de mere "sikre" Mario-spil på samme konsol. Det kunne f.eks. komme til udtryk med en ny fjende.


Birks
Birks

2
Offline
Level: 13 (Baby Dodongo)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 16-09-2012 19:19

Hassus skrev:
Når du foreslår en ny fjende, er det så [...] en ny sidste boss + (nye) minions, med andre ord nærmest alle fjender i spillet?



This tror jeg er sjovest at arbejde videre med. Evt. kunne vi udvikle flere skurke til flere 'temaer' (vinter/ice, under vandet, i rummet, måske osv.) -- des flere forslag, des større chance er der vel for vi ser det i et spil Smiley

I øvrigt synes jeg også det er en kewl idé -- har du selv fundet på det Smiley?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 16-09-2012 19:21

Jeg tænkte en ny enkelt stående fjende til Mario. Ikke en ny type Smiley
Det er så også det niveau er til for. Vil i da lave en helt ny type? Det kommer til at tage rigtig lang tid at designe en ny race i Mario. Uden tvivl vil det være rigtig sjovt, men jeg syntes det vil være lidt vovet. Jeg tror ikke vi vil kunne få Nintendo til at bruge en helt ny race, men måske en enkelt fjende.

chessr skrev:
øøh der er da nye fjender i hvert nyt mario og nye power ups. Og de kan da ikke lave for meget om for så er det jo ikke 2d mario. Og det er vel det vi søger i et 2d mario Smiley ?


Du har ret, der har været en del nye fjender. Ofte er de kun brugt kort og i meget begrænset omfang. Eller tydeligvis ikke meget anderledes fra fjender de baserer på.
Jeg håber du har styr på dit Mario, for her kommer min opsummering:

Stalking Piranha Plant er ikke en ny fjende, men bare en Piranha Plant med en ny evne.
Mega Goomba er bare en stor Goomba.

Jellybeams minder meget om Jelectro, og er først nu gået op for mig at det er en ny fjende.
Ice Bro er ny form for bro koopa.

Bulber er en helt ny "fjende", selv om jeg vil kalde det en allieret.

Deep-Cheep er også ny. De ligner meget de grønne Cheep-cheep fra super mario bros, men er en ny fjende.

Cooligans er nye, og meget seje.

Så jeg håber du er tilfreds nu. En ny fjende som faktisk er innovativ, og resten er spin off materiale, minder meget om noget andet eller er ikke virkelig en fjende.
Målet er at lave noget mindst lige så cool som Cooligans, eller i det mindste ikke bare er en pallet swap Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 16-09-2012 19:26 - Redigeret 16-09-2012 19:27

Link-The-Wind-Wanker skrev:

des flere forslag, des større chance er der vel for vi ser det i et spil Smiley

I øvrigt synes jeg også det er en kewl idé -- har du selv fundet på det Smiley?


Lige netop! Flere forslag giver et bedre resultat før vi styrter os ud i det.
Tak for feedback, og ja, det er min egen idé. Det er ikke lavet i anledning af noget.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 16-09-2012 19:44

Ah, ok. Jeg havde forestillet mig en ny sidste boss. For at være lige på og hård tror jeg næppe hvad vi finder på i tråden - hvor fantastisk og banebrydende det end måtte være - ender med at dukke op i et Nintendo-spil og hvis det er sådan det er kan vi vel lige så godt drømme stort, tænker jeg.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 16-09-2012 19:57 - Redigeret 16-09-2012 19:58

Jeg tror heller ikke at vi ville kunne nå Nintendo, så jeg kan godt følge din tanke gang Smiley
Det med at indsende det er mest for hyggens skyld, at vi prøver at give noget vi har lavet til Nintendo.
Hvis i har lyst til at drømme stort kan vi jo godt lave noget stort. Jeg tror jeg laver en afstemning. Jeg sætter den ind om lidt.
Men det kunne være sejt hvis vi bare bliver nævnt i credits for forsøget Smiley (om det så er en ny race eller type)


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 16-09-2012 20:51 - Redigeret 16-09-2012 21:01

http://www.surveymonkey.com/s/DNZ5GVQ
Del jeres mening her!
I spørgsmål 4 skal man bare springe over og gå til spørgsmål 5.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 16-09-2012 21:00

^Hvorfor er det ikke sådan nogle spørgeundersøgelser, man bliver bedt om at besvare når man går på Strøget?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 16-09-2012 21:02

Fordi jeg ikke bor i København.


AND
AND

547
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 17-09-2012 08:18

Nu springer jeg nok lidt i niveauerne, men hvad med at gå radikal og ændre den store skurk i spillene? Jeg tænker evt. at man kunne præsentere en moderne teknologisk inspireret version af Bowser (okay, helt nyt ville være for radikalt!Smiley ) altså sådan en stor skildpadde med massere af mekaniske dimser og underlige tilføjelser - sådan lidt cyborg-agtig - vi kunne kalde ham... Browser! XD


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 17-09-2012 09:57 - Redigeret 17-09-2012 13:35

Det lyder meget sejt! Men jeg syntes vi kan lave den senere. Men et rigtig godt forslag.
Det kunne være sjovt at lave vores eget fan fiction Mario spil. Men lad os varme op med en enkelt fjende først Smiley (eller vente med diskussionen til niveau 4)


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 17-09-2012 20:34 - Redigeret 17-09-2012 20:34

Da må der være mere end en som gider udfylde skemaet?
Alt andet ville være lidt sørgeligt.
http://www.surveymonkey.com/s/DNZ5GVQ



Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 17-09-2012 20:52

Jeg har sendt mine svar nu.