Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Amiibo!

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Gameplay > Grafik, men...

O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

Skrevet 16-03-2014 11:45 - Redigeret 16-03-2014 11:51

Official Nintendo Magazine: What did you learn from making this game? Can you use any of these ideas in future titles? For example, the Merge (with walls) ability is amazing and it would be a shame if it was never used again.

Eiji Aonuma: I think the top-down view made the ability to enter the wall really interesting. Also, in this game, I feel we’ve found a new direction in regards to the potential use of the good old top-down view for Zelda. It’s the kind of point we will take in good consideration when thinking about the next Zelda game



"...we will take in good consideration when thinking about the next Zelda game"

Okay...

Har ikke personligt spillet A Link Between Worlds, og har kun hørt gode ting om det, så derfor må jeg indrømme, at det er fantastisk hvis de kan bevare den stil... på 3DS - men konsoller? Læg mærke til den sidste sætning fra Aonuma - skal det tages seriøst, eller mener han blot på 3DS? "Next Zelda.." - det næste vi ser kommer jo til Wii U.

Vi sætter vist alle pris på god gameplay, og Nintendo har allerede bevist at grafik ikke er første prioritet i deres verden, men alligevel..



Jeg ved godt, at dette blot var en tech demo, men her fik fans en idé om hvordan et fremtidig Zelda kunne se ud, og tro mig - dét solgte Wii U'en til mange.

Men hvad nu?



Er det i orden hvis Zelda på Wii U deler samme stil som In Between Worlds?

Personligt er jeg meget nervøs for, om dette er tilfældet, da jeg altid har fundet Zelda spillene betydelig mere eventyrlige set nede fra Links ryg af - Det er én af Nintendos eneste aktive IP's som for alvor leverer i størrelse og atmosfære, og det hiver ofte de stædige "hardcore"-gamers med sig...

Dette ville fandme ikke udnytte Wii U'ens potentielle kraft (den de påstår den har) -

Hvis næste Zelda spil ses oppefra, i stedet for at præsenterer et stort og detaljeret Hyrule, som alle fans af serien har ønsket siden vi første gang hørte om HD-grafik for 10 år siden, så tror jeg altså Nintendo er på nogle seriøst hårde stoffer, men jeg ved det nu snart ikke...

Jeg ved Zelda-serien har ry for at blive angrebet fra højre og venstre, når det begår sig ud i nye områder - vi har tidligere hørt, at dette nye spil skullelgrøe brug af en hidtil uset stil, så dette kan jo næppe være tilfældet, men alligevel er der kun så og så mange måder at genopfinde den dybe tallerken; dette er bare ikke den rigtige måde...

Prøver virkelig at holde mig fra doom and gloom snakken, men det der må bare ikke være tilfældet. Gameplay > Grafik, men hvad er pointen i at købe nyt hardware, hvis Nintendo alligevel ikke udnytter det; jeg føler lidt dette har været tilfældet med Wii U, også selvom Donkey Kongs pels måske er i HD og Super Mario 3D World har flotte gennemsigtige rør, som kun kunne være mulige på Wii U..





Mit forhold til Nintendo er kompliceret ;I
    AND
    AND

    557
    Offline
    Level: 35 (Lakitu)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 16-03-2014 12:05

    I virkeligheden handler det vel ikke om grafik, men om gameplay (hvis det er det rigtige ord at bruge...?). Jeg synes at det er en god ide, at smide Zelda tilbage i 2D på DSen - helt klart. På Wii U ville det være en katastrofe.

    Zelda er - efter min mening - en af de få spilserier, som faktisk klarede overgangen fra 2D til 3D perfekt i første forsøg. Hvor Mario og Donkey Kong aldrig rigtig har opnået samme succes i 3D, så er Zelda-spillene jo bare blevet bedre og bedre. Det tror jeg godt at Nintendo ved.

    Jeg er derfor ikke nervøs for, at vi får en retro-Zelda på Wii U - det gør vi ikke. Derimod synes jeg at der er mange andre ting, som kan bekymre, hvis man kigger på de to sidste Wii-spil i serien. Jeg håber at følgende bliver tilfældet:

    1) Ingen cell-shading! Wind Waker var flot - også i HD, men Skyward Swords forsøg på at integrere en blanding af Wind Waker og Twilight Princess' grafik, var totalt meningsløs. Vi skal have en grafisk stil, som præsenterer et realistisk middelalder-univers uden at det drukner charmen i karaktererne.

    2) Tilbage til open world-konceptet! Det har været med siden starten og er en integreret del af Zelda-spillene, at man skal have muligheden for - på egen hånd - at udforske Hyrule og finde alle dets skatte og side-historier. Det tomme Hyrule Field fra TP og den indholdsløse himmel i SS var ca. lige kedelige - men løsningen er ikke at droppe verden. Den skal derimod fyldes ud.

    3) Udvid historien! En af de ting, som SS faktisk gjorde godt, var at tage flere chancer end TP. Nye(ish) fjender, anderledes dynamik i spillets progression, opgradering af våben og en historie, som faktisk ikke bare var a Link to the Past-rip off. Mere af det. Kort sagt: behold kerne-elementer som open world, items og templer og suppler med nye aspekter, som fx en nyskabende historie og et mindre lineært fremgangsforløb.