Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Add-ons og gimmicks

Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

Skrevet 21-03-2014 19:30

Nintendo har i mange år været glad for add-ons, særlige kontrollere og gimmicks. Mange mener at det får kreativiteten i gang, og nogle af de bedste spil nogensinde er bestemt også udgivet med disse kontrollere, men hvor mange af dem er egentlig bedre og hvor mange af spillene ville have været bedre med en helt almindelig kontroller?

Det er tydeligt at Wii Sports slet ikke ville have været det samme (eller noget revolutionerende for den sags skyld), hvis det ikke have været for Wii Remote. Det tilføjer noget nyt til WarioWare-serien, men det er intet essentielt. Det føles naturligt i Mario Strikers Charged, men jeg må indrømme min begejstring så også stopper der. I de fleste andre spil, især i Super Mario Galaxy og Donkey Kong Country Returns synes jeg spillene er gode, men at de ville have været så meget bedre, hvis vi bare kunne styre dem med en almindelig kontroller.

Jeg har det på samme måde med Donkey Kong Jungle Beat, der var et genialt speed-run spil, men som bare ikke var særlig veludført med Konga's.

Personligt foretrækker jeg også GameCube-kontroller til både Mario Kart Wii og Smash Bros. Brawl, og er generelt irriteret over at når man tillader flere kontrollere til én maskine, at man så ikke bare tager den der passer bedst til spillet i stedet for at presse Wiimoten ned over hovedet. Den er god til visse ting, men bestemt ikke alt.

    O-train
    O-train

    326
    Offline
    Level: 35 (Lakitu)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 21-03-2014 23:04

    Hvad diskuterer vi hehe? Bedste gimmicks? Dårligste?

    Min yndlings Nintendo gimmick er følgende:



    Desværre ejer jeg ikke længere én, men hvis der er én add-on/gimmick som gav mening, så må det da være den. Den udvidede pludselig GameCubens bibliotek eksponentielt, og da gjorde det muligt at spille Pokémon på storskærm; simpelthen fantastisk! Det er ærgerligt at VC er begrænset af Nintendo selv, og deres evne til at optimerer spillene. Nok kan det være for spillerens skyld, men for pokker hvor ville et stykke dedikeret hardware bare være sejere.

    Værste gimmick/addon?



    Horribel idé fra start. Fuldstændig hjernedødt ligegyldigt, og så bumper det prisen op til idiotisk optimisme fra Nintendos side. Off-tv er en joke; hvem køber en dedikeret konsol for at spille håndholdt? Skærmen i sig selv er vanvittig, spillene er mudret og grimme, og selvom potentialet er stort, så kan ikke engang Nintendo udnytte deres eget GamePad. Ingen 3rd party ser det interessant, end ikke Retro gad inkluderer en funktion for Donkey Kong Tropical Freeze, selvom de glædeligt inkorperede wiggle-controls i Donkey Kong Country Returns. Det forekommer mig fuldstændig indbildsk, når folk påstår at det forbedre deres oplevelse, og det er direkte absurd at kalde det en "nødvendighed" for Wii U. Dårlig batteritid, dårlig opløsning, forfærdelige triggers, ingen multi-touch.. nope nope nope!

    Super åndssvagt og den skal for evigt dele skam med Virtual Console og Nintendo 64DD.




    Bo130
    Bo130

    110
    Offline
    Level: 38 (Tatori)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 22-03-2014 00:26

    Oprindeligt var tanken at diskutere om disse elementer styrkede de forskellige spil, eller om de satte begrænsninger Smiley


    Shajita
    Shajita

    338
    Offline
    Level: 28 (Skeeter)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 22-03-2014 01:02

    Fra hvor jeg sidder, så er gimmicks ikke nødvendigvis onde, de bliver bare brugt helt forkert.
    Hver gang en ny "gimmick" kommer på markedet. Touch skærme, motion controls, ovs. så er det første folk tænker på "Hvordan kan det her forbedre mine spil?" hvor den sørgelige sandhed er, at i de fleste tilfælde kan de ikke.

    I stedet for at spørge "Hvordan kan Game Pad'et gøre first person shooters bedre...?" så skulle man i stedet spørge "Hvilke nye genres kan vi skabe med den her controller?" Samme problem mobiler, tablets og Microsoft's Kinect har. I stedet for at mase uønskede motion controls ind i traditionelle spil, burde vi skabe spil hvor "gimmick" controls ikke bare er måden at spille på, det er den eneste måde. Så for at besvare dit spørgsmål, bortset fra muligvis den der sektion hvor du skal styre en kugle igennem en forhindrings bane, så havde Mario Galaxy været et bedre spil med en Gamecube/Classic controller. Og der hvor Kinect og Wii Uen fejler, der hvor mobil telefoner med Angry Birds og Doodle Jump vinder stort, er at de bare ikke har spil genre bygget til at understøtte gimmicksne ordenligt.