N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Legend of Zelda: Breath of the Wild - tråden

Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

Skrevet 04-07-2014 18:55 - Redigeret 17-01-2017 12:14



Udvikler: Nintendo EPD
Udgiver: Nintendo
Platform: Wii U og Switch
Størrelse: 14 GB (Switch), 13 GB (Wii U)
DLC: TBA
Amiibo: Ja - 5 nye + Wolf Link fra Twilight Princess
Dato: 3. marts 2017
Genre: Action-adventure / Action-RPG
Antal spillere: Single-player

Trailer fra Switch fremvisning 13. januar 2017



Trailer fra The Game Awards 1. december 2016



E3 2016 trailer og Nintendo Treehouse stream





For billeder af BotW-Amiibo i høj opløsning tryk her

E3 2014 og øverige fremvisninger








[8-Bit] MoNkEy
[8-Bit] MoNkEy

1819
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 04-07-2014 19:42 - Redigeret 04-07-2014 20:27

Kaster lige én enkelt ting afsted.
Skal nok vende tilbage med mer' senere, dude. (=

Ein ding jeg ikke mener folk har snakket nær nok om er holde-i-hånden galskaben.
Nu har jeg ikke set skyggen af en fe, en mærkelig mutantgnaver med hjelm eller en talende bue i traileren, så måske de virkelig mener det med "open massive world to explore" UDEN en feckin' bæverding der hele tiden skal poppe op og fortælle dig hvor du med 90% chance bør gå hen som det næste...

Jeg håber de sætter en stor bloody fed streg under udforskning uden håndholdning! Eller i det mindste noget der kan slås fra!

Hvis bare én person ikke magter at finde ud af, at skubbe "glædespinden" frem for at få figuren til at gå, så skal ALLE åbenbart lide under dette. Kom nu med bare liiidt udfordring, og lad vær' med at antage at alle Zelda fans er åndsfraværende amøber der skal holdes i hånden. . .
Hvis overstående ikke er noget du ka' finde ud af, er Zelda maaayhaps ikke noget for dig...?
^"Nooooo, motherfuuuuu..." "ALLE skal kunne spille dette spil, så vi smider en pil ind her, en fe ind der, et skilt ind alle fecking vegne, så du slet ikke behøver bryde de sørgelige rester af den hjerne du engang blev født med, om hvordan du skal spille denne film. . ." Smiley

Hvad er hele idéen med et spil, hvis du egentligt lige så godt kunne sætte hele lårtet på autopilot...?


FRAPIT: Lækker tråd, Thomas.
Ka' godt se hvis nogen mener jeg smuttede en aaanelse over bord, et eller to steder deroppe^...
Jeg lover at ta' mine piller inden næste indlæg. Smiley



Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 04-07-2014 20:45

Jeg antager at du gerne så, at det nye Zelda ikke bliver lige som Skyward Sword. Og det kan jeg personligt respektere. Kan dog forstille mig at Nintendo implementere en eller anden form for hint mechanic. A Link Between Worlds havde det og alle andre moderne Zelda-spil.

Som jeg husker det er Skyward Sword det eneste spil hvor hints nærmest var påkrævet Smiley (Selvom det også havde et optional system haha).

Men god start. Jeg arbejder stadig på mit indlæg. Keep ya posted!


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 04-07-2014 21:29

Jeg håber ærlig talt at de har kigget på Skyrim. Jeg er ikke fanatisk hvad angår Skyrim, men det var en levende verden, som bød på ekstremt meget (for meget vil nogen sige) indhold udover hoved-delen.

Jeg beder til Nintendo-guderne, at vi ikke får en "open-world", hvor man blot går fra punkt A til B til C osv. Jeg vil gerne have en verden, hvor jeg kan distraheres, og hvor jeg kan opleve ting på min vej! Ja og så gerne loading-free.

Jeg har absolut intet imod et lineært handlingsforløb, men som sagt, så ønsker jeg blot, at der er nok på siden.

Med Skyward Sword virkede det som om, at de var friske på at lade Link få lidt mere bevægelighed - det skyldes muligvis motion controls, men jeg håber at Link rent faktisk får et mere uddybet kampsystem. Jeg vil gerne have et akrobatisk hack 'n slash lign. kampsystem, som rent faktisk kræver, at man hopper og afviger lidt mere aktivt - ja og måske endda kan være i stand til at påtage sig flere fjender.

Har intet forhold til Link, da slet ikke efter hans mange designs, så for min skyld, så må de da gerne tilbyde en kvindelig figur eller én man helt selv bygger fra grunden, men det sker nu nok ikke grundet lore osv. I don't know... Citér mig ikke.

Jeg har i det hele taget et skævt forhold til Zelda spillene. Jeg beundrer den eventyrlige atmosfære, og det er jo sjovt så entusiastiske folk er omkring det, men personligt synes jeg, at det er en serie som skriger 'spildt potentiale' - der er tonsvis af andre RPG's jeg finder langt mere interessante, Zelda har altid været for langsomt for mig. Jeg er altid ligeglad med alt mellem de forskellige dungeons, og det er ærgerligt, især i spil som Wind Waker, hvor jeg virkelig kører død, fordi jeg skal alt muligt andet. Jeg synes desværre ikke Zelda-serien er særlig god længere, og da jeg ikke spillede Ocarina of Time tilbage i N64-dagene, så forstår jeg heller ikke den hype som kredser det spil.

Selv er jeg gladest for top-down entreerne i serien, men har ikke gennemført andre end Minish Cap. Nu er jeg så i besiddelse af A Link Between Worlds, som alle jo siger er fantastisk, og selvom jeg hader den artstyle, så vil jeg give det et skud (for 49kr er det jo nærmest dumt ikke at gøre andet).

Måske køber jeg A Link To The Past først, og så spiller jeg A Link Between Worlds efter.

TL;DR: Synes Nintendo skal gøre alt i deres magt for at gøre Zelda U et fantastisk episk spil, og ikke "et fantastisk episk Zelda spil" eller "et fantastisk episk Wii U spil" - det skal være et fantastisk spil på alle mulige måder, sådan så folk rent faktisk gider kaste penge efter Wii U, og sådan så at Zelda-serien ikke skal sin fanbase totalt splittet igen


Rockarina
Rockarina

152
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 04-07-2014 22:57

Nu har jeg kun spillet 4 af spillene i zelda serien.

Phantom hourglass ds
Spirit tracks ds
Ocarina of time 3ds
A link between worlds 3ds

Grafik mæssigt er der jo ingen tvivl om at ocarina var det pæneste af de fire. Men det er også det jeg hurtigst kører død i. Og der går måneder i mellem at jeg tager det frem igen, desuden kan jeg heller aldrig huske hvor jeg kom til eftersom man altid starter hjemme i sin hytte når man gemmer spillet.

Jeg var vild med spirit tracks, og har spillet det igennem et par gange plus mere Smiley
Var skeptisk med a link between worlds da jeg så traileren, og at grafikken nu var en hel anden end ocarina. Men er faktisk ret vild med det gameplay, så det gør mig ikke noget at grafikken er skruet ned der.

Når jeg aldrig har spillet zelda på en større konsol, så ved jeg ikke hvad jeg kan forvente. Det ser meget anderledes ud (selvfølgelig), men hvis det skal være noget for mig skal det nok ikke være ala ocarina Smiley



AND
AND

537
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 04-07-2014 23:59

Thomas D skrev:
Jeg antager at du gerne så, at det nye Zelda ikke bliver lige som Skyward Sword.



Mine forhåbninger in a nutshell.. Jeg mener at en gentagelse af Fi-figuren ville være en katastrofe og gøre hele open world exploration ideen totalt hul.


JOEP
JOEP

74154
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 05-07-2014 11:17

Rockarina skrev:
man altid starter hjemme i sin hytte når man gemmer spillet.


Så er du ikke kommet særligt langt i spillet. Man starter kun i hytten, når man er barn, dvs. første 1/4 af spillet. Hvis man gemmer i en Dungeon, starter man i den, og som voksen starter man i Temple of Time.


Rockarina
Rockarina

152
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 05-07-2014 12:11

JOEP skrev:

Rockarina skrev:
man altid starter hjemme i sin hytte når man gemmer spillet.


Så er du ikke kommet særligt langt i spillet. Man starter kun i hytten, når man er barn, dvs. første 1/4 af spillet. Hvis man gemmer i en Dungeon, starter man i den, og som voksen starter man i Temple of Time.



Jeg mener jeg er blevet voksen i spillet, eftersom jeg glemte at lave nogle sidequest som barn. Men det er vel et år siden jeg sidst har spillet det Smiley orker ikke at gå igang med det igen Smiley


AND
AND

537
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 05-07-2014 13:41

Årh, det er ellers måske det bedste spil nogensinde (kun overgået af Banjo-Kazooie)! Smiley


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 05-07-2014 14:08



Angående Ocarina of Time, så vil jeg lige linke til overstående. Han rammer en del gode pointer - også er det underholdene.


JOEP
JOEP

74154
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 06-07-2014 13:17

Vi flytter lige en disussion fra Alternative Nyheder og hertil.

Miyamoto har udtalt

In addition, we have already announced that we are now developing the next title for the orthodox “The Legend of Zelda” series for Wii U, and that it will be an “open world,” as announced at E3. I prefer not to use the generally used term “open world” when developing software, but we used this term in order to make it easier for consumers to understand. This term means that there is a large world in which players can do numerous things daily. In the traditional “The Legend of Zelda” series, the player would play one dungeon at a time. For example, if there are eight dungeons, at the fourth dungeon, some players may think, “I’m already halfway through the game,” while other players may think, “I still have half of the game to play.” We are trying to gradually break down such mechanism and develop a game style in which you can enjoy “The Legend of Zelda” freely in a vast world, whenever you find the time to do so.


Det er ret interessant.
Hvad er Open World mon i Nintendos øjne så?
Hvad er Open World helt generelt, hvis det ikke er det der? Bliver spændende at se.

Til det har Asger Grau skrevet:

Ideen med at der sker forskellige ting hver dag ville være for vildt, hvis Nintendo bare lave ugelige gennemførte side-quest man kan lave. Forstil jer hver uge at kunne lave Majoras Mask sidequest så som alien angrebet eller den store love story mellem Anju og Kafei! Det vil simpelthen være for fedt. Men så skal Zelda U virkelig også have en karakterbog der basker! Det var nemlig det der var så godt ved Side questene i MM, man gad investerer tid til at lave side questene netop fordi karaktererne var interessante.




KennethDN
KennethDN

29
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 08-07-2014 18:42 - Redigeret 08-07-2014 20:17

Når de snakker om, at der skal være noget at vende tilbage til hver dag, så kommer jeg jo helt til at tænke på BS Zelda (Broadcast Satellaview Zelda), hvis nogen her kender til det spil.

For dem, der ikke ved hvad BS Zelda er, så var det et Zelda spil, der kun udkom i Japan. Spillene kørte via en Satellaview, der var en slags satellit modem add-on til Super Famicom. Via en BS tuner, der kunne afkode et satellit signal, så kunne man hente spil via broadcast, men dog kun i et tidsrum på et par timer, hvor de blev sendt (dermed var det også den eneste chance for at hente et spil med mindre det blev genudgivet). Derudover krævede det også en BS-X kassette, hvor spillene kunne gemmes.

Til satellaview blev A Link to the Past og en opdateret version af det original The Legend of Zelda udgivet. I den opdateret version spillede man som sin avatar fra BS-X kasetten, så det er vel teknisk set et Zelda spil, hvor man kan spille som en kvindelig figur (synes det var hver at pointere, at man allerede har haft den mulighed i et tidligere Zelda spil). For The Legend of Zelda genudgivelsen udkom der faktisk to transmissioner med hver deres set dungeon maps (heraf kalder nogle disse spil for Zelda 3. og 4. quest) med nogenlunde det samme over world map som det originale spil.

Zelda spillene blev transmitteret over fire episoder (en blev sendt hver uge), hvor man skulle prøve finde to stykker af Triforce’en på en time. I den næste uges broadcast skulle man så prøve at finde de næste to stykker osv. Udover genudgivelserne, så udgave Nintendo også et fjerde BS Zelda spil, der var en slags efterfølger til A Link to the Past (udgivet seksten år før A Link Between World). BS Zelda foregår nogle år efter forgængeren, hvor man spiller som sin avatar (endnu engang med mulighed for at benytte en kvindelig karakter) fra BS-X. Derudover forgik spillet på samme måde som de to andre Zelda spil, hvor man havde en times broadcast hver uge, og skulle finde to MacGuffins.

BS Zelda adskilte sig dog ved at have nogle events, der kun var tilgængelige i bestemte kapitler, hvor man kunne samle specielle genstande eller heart pieces. Derudover indeholdt det også en ”rental shop”, hvor man kunne skaffe ting, der kun var tilgængelige i en begrænset periode. Dette får selvfølgelig mig til at tænke på, at de nok allerede har været ved at kigge tilbage på dette spil, når man ser på A Link Between Worlds, hvor princippet med en ”rental shop” er genoptaget. Derfor ville det ikke undre mig, at de har kigget tilbage på BS Zelda, når de snakker om noget at vende tilbage i spillet. Denne gang dog hver dag i stedet for en enkelt time om ugen.

Derfor tror jeg også, at de vil inkludere andre faktorer, der blev benyttet i BS versionen som forskelligt vejr, og muligheden for at introducere unikke genstande i hvert broadcast. Derudover håber jeg da også inderligt på, at dette spil bliver et stort skridt i at få Nintendo ud på online markedet, hvor de tidligere har været relativt anonyme.

Den korte version er vel, at jeg tror det bliver et Zelda spil med tidsbestemte begivenheder som i Animal Crossing Smiley

Den sidste ting man kunne håbe er selvfølgelig angående gameplay’et, som allerede er blevet kommenteret. Eksempelvis som Asger skriver, hvor de daglige begivenheder ligner sidequests fra Majoras Mask. MM er da også et af mine ynglings spil pga. dets sidequest som kærlighedshistorien mellem Anju og Kafeis eller Romani, Cremia og deres kvæg, der er ved at blive kidnappet af aliens. Derudover kunne man også ønske sig det mere action-præget moment fra 2D Zelda spillene, og så kan jeg vist ikke ønske mig meget mere.


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 26-08-2014 19:00

Aonuma: "Since we're talking about open worlds, let's state upfront that we don't plan to have an open world in the same way other companies have been doing in recent years."



Fra det seneste EDGE. Tror I bare han prøver at skabe hype, eller hvad kan han mene med dette? Smiley


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 26-08-2014 19:10

Tænk hvis der bare er snak om en verden som genereres ved tilfælde, som man bevæger sig mod horisonten. Det ville ikke være særlig fedt, så håber jeg ikke. Men jeg ved snart ikke, hvad jeg skal tro. Nintendo taler meget, men vi ser jo ikke rigtig noget Smiley


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 26-08-2014 22:46 - Redigeret 26-08-2014 22:47

Når andre firmaer taler om "open worlds," så plejer de at mene open worlds, hvor man kan gå rundt på må og få og udforske spilverdenen uden at skulle følge et bestemt handlingsforløb (tænk Skyrim, GTA V, Farcry III etc). Aonuma taler nok om den mere Zelda-agtige "open world," hvor man ikke kan gøre disse ting.


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 26-08-2014 23:11

Jonas! Hvordan ku' du! Nu havde jeg lige gået og glædet mig også minder du mig om at Aonumas ide om openworld exploration faktisk er dimintalt modsat.
/sarkasme

Også igen; Skyward Sword har virkelig også sørger for at dæmpe mine forventninger til hvad Nintendo kan præstere. Der er så mange adventure og RPG spil som har skubbet grænserne for hvad der imponere og involvere spillere. Zelda-spil har været bagud siden Twilight princess. TWW var det eneste spil som stadig var imponerende. Siden da har Eldae Scrolls rykket grænserne meget længere.
Nintendo har brug for at bryde grænser for hvad vi som gamers forventer i et freeroaming adventure spil, hvis Zelda skal være en succes der sælger Wii U's.