Skrevet 04-07-2014 18:55 - Redigeret 17-01-2017 12:14
#76 - Skrevet 09-06-2016 19:25
Ugh, som vi nærmer os E3 begynder jeg efterhånden at blive mere og mere spændt, men egentligt også lidt mere nervøs... Jeg er utroligt spændt på, at se spillet blive vist frem med det der Treehouse Live, det også hyggeligt nok at sidde og se osv., men jeg vil stadig gerne lige have en ordenlig 3-4 minutters trailer, som er klippet sammen osv. forud for præsentationen, bare så vi får et kort og godt indtryk af spillet. Kun Treehouse fungerer fint nok med Pokémon, da vi allerede har fået et par trailere til Sun & Moon, så der er det netop faktisk bare noget live gameplay der kunne være ret interessant, men jeg håber VIRKELIG vi får en ordenlig trailer til Zelda.#77 - Skrevet 09-06-2016 20:41
AND skrev:
Eh... Hvad er Zelda-tropes!?
Måske var "Zelda-tropes" bare dårlig dansk .... Eller Dang-lish.
"Zelda-principper" eller koncepter?
Eksempler:
Grøn Tunic.
Op til 20 hjerter.
Magic meter.
1 Temple = 1 Item = Brug item på boss for at afsløre weak-point.
Music item brugt som en vigtig del af plottet.
3 templer -> 5 templer -> Final boss tempel.
Princesse Zelda.
Du ved. De ting som et typisk Zelda-spil har bygget på. Overstående ting er ikke hvad der definere et Zelda-spil. Jeg vil mene at det er friheden til at gå på opdagelse og nyddelse af at ride på heste ryg og svinge et sværd. Og vigtigst af alt: overraskelser/mystik.
De overstående eksempler på elementer er blot underlæggende teknik der fra spil. Desværre er det som om de sidste par udgivelser (TP og SS fx) blot har haft hjerte-systemet fordi det er en Zelda-trope. Ikke fordi at hjertene har noget vigtigt at byde på i forhold til fx spillets tema eller gameplay.... Jovist. SS gav dig 6 hjerter i stedet for 3 til at starte med: fordi spillet vat "svært".
Nu tror jeg ikke selv på at de har skåret hjerterne fra (og det er da også charmerede og hyggeligt at lede efter hjerte-stykker). Jeg mener sågar hjerterne var synlige i den lille gameplay video vi fik vist i 2014.
Det er mere princippet i at jeg godt kunne tænke mig at se Nintendo tage chancer og bryde med Zelda-principperne.
Indtil videre ser det godt ud og Nintendo har udtalt at de netop bryder med nogle af principperne. Men lad os nu se hvad de byder på. Håber personligt at jeg på onsdag sidder med en fornemmelse af at dette spil bliver et friskt pust der sætter nye standarder for serien.
#78 - Skrevet 12-06-2016 22:01
Nyt billede lækket fra Amazon.#79 - Skrevet 12-06-2016 23:55
^Og sammenlign det med dette gamle "concept art" fra ALttP#80 - Skrevet 13-06-2016 07:33
Kan godt være det ikke er det helt store man får at se her, men synes faktisk det er interessant nok alligevel. Det, at Link kravler op på den måde, uden brug af specielle items noget, det er noget man ikke har set før i serien. Det kunne faktisk være helt ned til små detaljer som denne, som Eiji Aonouma snakker om, når han mener at spillet får lidt mere vestlig indflydelse.#81 - Skrevet 13-06-2016 08:27 - Redigeret 13-06-2016 08:28
Nintendo har nu officielt udgivet billedet, det forrige var faktisk beskåret, så her er den fulde version:#82 - Skrevet 13-06-2016 10:12 - Redigeret 13-06-2016 10:16
Det er et super fedt stykke concept art. Uden at man nødvendigvis kan deducere noget som helst om spillet fra billedet, så vil jeg nu alligevel påpege den totale mangel på liv, som billedet synes at indikere. Jeg håber godt nok, at selve Hyrule Field bliver fyldt godt op, med relevant content i form af side quests med reference til Zelda-mytologien og lignende.#83 - Skrevet 13-06-2016 10:27 - Redigeret 13-06-2016 10:28
^Well, kan du se en myre på jorden, når du står på taget af et hus?#84 - Skrevet 13-06-2016 10:28
Link har da altid kunnet klatre på vægge uden brug af items#85 - Skrevet 13-06-2016 11:47
JOEP skrev:
^Well, kan du se en myre på jorden, når du står på taget af et hus?
Hvis myren kører i en hestevogn, på tværs af en bro, eller slås mod en masse andre myrer, så ja
#86 - Skrevet 13-06-2016 12:59
Jeg kan godt se jeres pointe, men jeg synes stadig lidt det ligner to forskellige personer. Ikke fordi, Link har da altid set en smule feminin ud, eller, i hvert fald i mange tilfælde, men selvom der er forskel på ansigtsudtrykkende, så synes jeg nu alligevel der er lige lidt for stor forskel på ansigtsformerne. I don't know, kan være jeg bare er for paranoid Men hey, vi finder vel ud af det i morgen!#87 - Skrevet 14-06-2016 08:03
Nogen der har lagt mærke til Nintendos E3 hjemmeside? Den afspiller en lille video, når man går derind. Selve videoen er bare link, som sidder på sin hest, som vi har set det, fra den første Zelda-video, men inden da dukker et logo op på skærmen, som jeg vil gætte på, er logoet fra det kommende Zelda-spil.#88 - Skrevet 14-06-2016 09:27 - Redigeret 14-06-2016 09:56
^Åh, det har været inde på siden længe AND. Tror ikke det er logoet, men det kommer til at spille en rolle, og Miyamoto og Aonuma blev vist også fotograferet i T-shirts med symbolet på i går.. Er det ikke også den slags symboler, der forbindes med Sheikah-stammen?#89 - Skrevet 14-06-2016 09:48 - Redigeret 14-06-2016 09:50
^Jo.#90 - Skrevet 14-06-2016 10:38
KJ85 skrev:
^Åh, det har været inde på siden længe AND.
Det kan godt være? Jeg har først lige set det og mindes ikke, at det har været oppe at vende herinde.
@JOEP - den nye version ligner lidt en high-tech version af det gamle Sheikah-logo og den blå farve - som også er til stede i pilen på Links bue (fra første video fra det nye Zelda) - minder også lidt om Skyward Swords tidskrystaller.
Gad vide om tid - både i bueskydnings-slowmotion og i andre former - kommer til at spille en afgørende rolle i det kommende spil? Zelda-serien er jo i forvejen kendt for tidstemaer i forskellig afskygning.