Skrevet 25-01-2015 08:07
Jeg købte en Philips DVD/Bluray player den 7 Januar 2014. I dag D. 25 Januar 2015 døde den.#1 - Skrevet 25-01-2015 12:53
Det med at holde sig væk fra et produkt fordi noget lige går i stykker for en er jo ikke holdbart.. Så vil man slet ikke kunne købe noget elektronik..#2 - Skrevet 25-01-2015 12:54 - Redigeret 25-01-2015 12:55
Mit TV er også fra Philips ligesom begge mine søstres. Vi købte dem næsten samtidig lidt efter min konfirmation, og jeg bliver snart 22.#3 - Skrevet 25-01-2015 14:38
Evie93 skrev:
Mit TV er også fra Philips ligesom begge mine søstres. Vi købte dem næsten samtidig lidt efter min konfirmation, og jeg bliver snart 22.
Din garanti må stadig gælde - ikke?
Evie det er reklamationsret og det er ikke det samme som garanti
#4 - Skrevet 25-01-2015 16:19
Nå for pokker - men jeg vil nu mene reklamationsretten også bør dække over ting der går i stykker efter et år.#5 - Skrevet 25-01-2015 16:21
Evie93 skrev:
Nå for pokker - men jeg vil nu mene reklamationsretten også bør dække over ting der går i stykker efter et år.
Reklamationsretten er lavet så hvis du har noget der er gået i stykker inden for et år og du kan bevise det er gået i stykker inden for det første år så kan du sende tingen retur og få den fikset
#6 - Skrevet 25-01-2015 16:30
Det er nu altså godt nok 2 års reklamationsret man har på ting. Min lillebror har lige fået fikset sin telefon, som var nogle måneder fra at blive de 2 år, og det var ganske gratis. Det bør det også være med dette produkt..#7 - Skrevet 25-01-2015 16:45
KJ85 skrev:
Det er nu altså godt nok 2 års reklamationsret man har på ting. Min lillebror har lige fået fikset sin telefon, som var nogle måneder fra at blive de 2 år, og det var ganske gratis. Det bør det også være med dette produkt..
Okay så har en af mine bekendte nok misforstået det
#8 - Skrevet 25-01-2015 22:52 - Redigeret 25-01-2015 22:54
Yep, - der er to års reklamationsret. Jeg har troet indtil nu, at reklamationsretten skulle dække ens produkt, hvis bare det ikke er ens egen skyld, at fejlen opstår. Jeg kan dog læse mig frem til, at man skal kunne bevise, at fejlen har været der fra købstidspunktet. Derfor undrer det mig faktisk, at jeg har kunnet slippe afsted med at få mange ting dækket under reklamationsretten. Har fx en mus, som er begyndte at dobbeltklikke efter et lille år bare ved normalt brug. Det skyldes nok, at forretningerne gerne vil beholde mig som kunde.#9 - Skrevet 26-01-2015 10:34
Jeg er glad for at jeg i sin tid købte et Philips tv, der er programmeret til at holde i mindst fem år, det er nemlig skide handy med et tv i soveværelset.#10 - Skrevet 29-01-2015 22:41
Jeres 10+ år gamle Philips aparater er bygget før de opdagede at de kunne sælge deres billige kina bygget lort med indbygget slut dato.#11 - Skrevet 29-01-2015 23:31
^ Med frygt for at bryde nogle regler, så er det satme dumt skrevet. Det jeg prøver at sige er, at du er dum. Med dum på.#12 - Skrevet 29-01-2015 23:44
Bu Hu: Hvis jeg ikke er i stand til at tilbage vise et argument, så kalder jeg bare folk for dumme:#13 - Skrevet 30-01-2015 00:12 - Redigeret 30-01-2015 00:16
Mit absolut bedste argument for hvorfor du er dum finder du i #12. Hvor du bare kaster den ene dumme påstand efter den anden. Hvori ligger dit argument for at din DVD/Bluray afspiller var programmeret til at dø efter et bestemt stykke tid?#14 - Skrevet 30-01-2015 00:14 - Redigeret 30-01-2015 00:18
Altså, jeg havde lyst til at skrive det samme til dig Nikra. Elektronikprodukter er i mange tilfælde så fintfølende i dag, at der ikke skal meget til før en fejl opstår, og om det hedder Philips, Samsung, Sony, you name it, ændrer ikke så meget. Ingen af dem kan sige sig fri for, at deres produkter nogle gange har fejl. Det er jo netop sådanne tilfælde du som forbruger er beskyttet mod gennem reklamationsretten.#15 - Skrevet 30-01-2015 00:29
Det var da heldig for dig at den døde efter 10 minutter. Og "heldig" for dig at du fik en ny: Kender du overhovedet til loven på dette område?