Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Stay the hell away from "Philips":

Nikra
Nikra

32
Offline
Level: 9 (Bob-omb)

0
1ups givet

Skrevet 25-01-2015 08:07

Jeg købte en Philips DVD/Bluray player den 7 Januar 2014. I dag D. 25 Januar 2015 døde den.
Atter et stykke elektronik som er programeret til at dø efter et år. Philips vil aldrig mere komme inden for min dør.

Thetof91
Thetof91

1166
Offline
Level: 30 (Blooper)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 25-01-2015 12:53

Det med at holde sig væk fra et produkt fordi noget lige går i stykker for en er jo ikke holdbart.. Smiley Så vil man slet ikke kunne købe noget elektronik..

Der vil altid være nogle hvor det fejler og går i stykker af mærkelig årsager selvom ikke gammelt eller noget.. Og så kan nogle have den samme ting til at virke i 20 år uden nogle problemer jo Smiley


Evie93
Evie93

250
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 25-01-2015 12:54 - Redigeret 25-01-2015 12:55

Mit TV er også fra Philips ligesom begge mine søstres. Vi købte dem næsten samtidig lidt efter min konfirmation, og jeg bliver snart 22. Smiley
Din garanti må stadig gælde - ikke?


Lasse085
Lasse085

599
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 25-01-2015 14:38

Evie93 skrev:
Mit TV er også fra Philips ligesom begge mine søstres. Vi købte dem næsten samtidig lidt efter min konfirmation, og jeg bliver snart 22. Smiley
Din garanti må stadig gælde - ikke?



Evie det er reklamationsret og det er ikke det samme som garanti Smiley


Evie93
Evie93

250
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 25-01-2015 16:19

Nå for pokker - men jeg vil nu mene reklamationsretten også bør dække over ting der går i stykker efter et år. Smiley


Lasse085
Lasse085

599
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 25-01-2015 16:21

Evie93 skrev:
Nå for pokker - men jeg vil nu mene reklamationsretten også bør dække over ting der går i stykker efter et år. Smiley



Reklamationsretten er lavet så hvis du har noget der er gået i stykker inden for et år og du kan bevise det er gået i stykker inden for det første år så kan du sende tingen retur og få den fikset Smiley


KJ85
KJ85

21311
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 25-01-2015 16:30

Det er nu altså godt nok 2 års reklamationsret man har på ting. Min lillebror har lige fået fikset sin telefon, som var nogle måneder fra at blive de 2 år, og det var ganske gratis. Det bør det også være med dette produkt..


Lasse085
Lasse085

599
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 25-01-2015 16:45

KJ85 skrev:
Det er nu altså godt nok 2 års reklamationsret man har på ting. Min lillebror har lige fået fikset sin telefon, som var nogle måneder fra at blive de 2 år, og det var ganske gratis. Det bør det også være med dette produkt..



Okay så har en af mine bekendte nok misforstået det Smiley


powerfull499
powerfull499

112
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 25-01-2015 22:52 - Redigeret 25-01-2015 22:54

Yep, - der er to års reklamationsret. Jeg har troet indtil nu, at reklamationsretten skulle dække ens produkt, hvis bare det ikke er ens egen skyld, at fejlen opstår. Jeg kan dog læse mig frem til, at man skal kunne bevise, at fejlen har været der fra købstidspunktet. Derfor undrer det mig faktisk, at jeg har kunnet slippe afsted med at få mange ting dækket under reklamationsretten. Har fx en mus, som er begyndte at dobbeltklikke efter et lille år bare ved normalt brug. Det skyldes nok, at forretningerne gerne vil beholde mig som kunde.
På den anden side kan en fejl jo også være der fra startstidspunktet men bare først komme til udtryk senere. Det er nok derfor, at forretningerne ikke gider at gå ind på sådan en diskussion, da det er besværligt at bevise, om fejlen har været der fra starten eller ej. Hvis man selvfølgelig får en kæmpe flænge i sin computerskærm eller lignende, så dækker de selvfølgelig ikke.

Og jeg tror nu ikke, at man kan sige noget generelt om Philips. Jeg har flere ting fra Philips, som er over et år gamle, og som ikke fejler noget Smiley


Michael
Michael

5316
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 26-01-2015 10:34

Jeg er glad for at jeg i sin tid købte et Philips tv, der er programmeret til at holde i mindst fem år, det er nemlig skide handy med et tv i soveværelset.

Og så er jeg i øvrigt ret irriteret over at 3 Danmark solgte mig en iPhone 6, der var designet til at fejle efter den første måned i brug. Jeg fik heldigvis en ny, og der proklamerede de på æsken, at den med 100% garanti ikke red-screener i løbet af de første tre måneder, og det har de indtil videre overholdt.


Nikra
Nikra

32
Offline
Level: 9 (Bob-omb)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 29-01-2015 22:41

Jeres 10+ år gamle Philips aparater er bygget før de opdagede at de kunne sælge deres billige kina bygget lort med indbygget slut dato.
Men jeg har lært af det: Hellere betale for kvalitet end kvantitet. lol


Michael
Michael

5316
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 29-01-2015 23:31

^ Med frygt for at bryde nogle regler, så er det satme dumt skrevet. Det jeg prøver at sige er, at du er dum. Med dum på.


Nikra
Nikra

32
Offline
Level: 9 (Bob-omb)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 29-01-2015 23:44

Bu Hu: Hvis jeg ikke er i stand til at tilbage vise et argument, så kalder jeg bare folk for dumme:
Vor herre bevares.


Michael
Michael

5316
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 30-01-2015 00:12 - Redigeret 30-01-2015 00:16

Mit absolut bedste argument for hvorfor du er dum finder du i #12. Hvor du bare kaster den ene dumme påstand efter den anden. Hvori ligger dit argument for at din DVD/Bluray afspiller var programmeret til at dø efter et bestemt stykke tid?

"Philips vil aldrig mere komme inden for min dør.". Det vil almen sund fornuft tydeligvis heller ikke. Du er sikkert også den type kunde, der ved første problem går ned i en butik og lukker kæften op om hvordan du kan købeloven uden ad.


KJ85
KJ85

21311
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 30-01-2015 00:14 - Redigeret 30-01-2015 00:18

Altså, jeg havde lyst til at skrive det samme til dig Nikra. Elektronikprodukter er i mange tilfælde så fintfølende i dag, at der ikke skal meget til før en fejl opstår, og om det hedder Philips, Samsung, Sony, you name it, ændrer ikke så meget. Ingen af dem kan sige sig fri for, at deres produkter nogle gange har fejl. Det er jo netop sådanne tilfælde du som forbruger er beskyttet mod gennem reklamationsretten.

Jeg kan sagtens forstå, at man med mange dårlige erfaringer med et mærke måske hellere vil vælge noget andet, men det du skriver er ude af trit med virkeligheden..

Og ja, jeg har selv to Phillips fladskærme. Den nyeste gik i stykker mindre end 10 minutter efter den var blevet sat op, men så fik jeg jo en ny, og den kører fint..


Nikra
Nikra

32
Offline
Level: 9 (Bob-omb)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 30-01-2015 00:29

Det var da heldig for dig at den døde efter 10 minutter. Og "heldig" for dig at du fik en ny: Kender du overhovedet til loven på dette område?