Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Load spil fra extern hard...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

My Nintendo

KJ85
KJ85

21311
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

Skrevet 17-03-2016 11:04

Afløseren for Club Nintendo er så småt ved at være på trapperne. My Nintendo som det nye loyalitetsprogram hedder lanceres i fuldt omfang i Japan d. 17. marts, og forhåbentlig ikke særlig længe derefter i Danmark. For de, der endnu har hørt om My Nintendo vil jeg herunder indsætte teksten fra en tidligere nyhed på siden.

Hvad er My Nintendo
Målet med My Nintendo er først og fremmest at gøre Nintendos spiloplevelser sjovere og mere bekvemme. Det skal fungere som arvtageren for Club Nintendo, men i stedet for at være et loyalitetsprogram, så bliver det et mere omfattende belønningssystem, hvor medlemmer blandt andet vil modtage forskellige tilbud.



For at benytte My Nintendo skal man først oprette sig en Nintendo Account, og det har de kunnet gøre i Japan siden december. Det har betydet, at Nintendo har kunnet sende de registrerede brugere beskeder, hvori de har anbefalet software og givet personlige tilbud. Beskederne målrettes via brugernes profiler, købshandlinger og spilhandlinger og kan eksempelvis omhandle DLC til spil brugeren ejer i forvejen.

Personlige tilbud udsendes blandt andet ved brugernes fødselsdage, men de gives også på andre tider af året. Brugere, der har spillet bestemte spil, vil måske modtage en besked med forslag til deres næste spil sammen et tilbud på netop det spil, og på denne måde håber Nintendo at øge kundetilfredshed.



I Japan har man allerede integreret systemet på den officielle hjemmeside, så brugerne kan købe software, som de har udvist interesse for, direkte og lade det automatisk downloade på 3DS eller Wii U. Det kræver naturligvis, at man har forbundet sit NNID til sin Nintendo Account.

Fra d. 17 februar åbner Nintendo op for registreringen af en Nintendo Account uden for Japan. Alle, der har oprettet en Nintendo Account inden den globale lancering af My Nintendo i marts, opnår naturligvis medlemskab af den nye medlemsservice, der fra start vil fungere som et point-baseret belønnings-program for både dedikerede spillekonsoller og smartphones/tablets. Det skal således også bygge en bro mellem de to markeder.



Til belønnings-systemet opereres der med to typer point kaldet Platinum Points og Gold Points. Platinum Points får brugerne for at spille på smartphones/tablets, for at logge ind på Nintendo eShop og for at opfylde andre ting. Gold Points får man derimod for sine digitale køb på Wii U og 3DS. Hvor Club Nintendo opererede med belønning for at købe og registrere produkter, så vil der via My Nintendo altså uddeles point for digitale køb såvel som spilaktivitet og interaktion med info fra Nintendo. Målet med to former for point er at tilbyde to forskellige ting.

Platinum Points kan bruges til erhvervelse af digitalt indhold som HOME Menu Themes, hvilket illustreres på nedenstående billede.



Gold Points kan derimod veksles til rabatkuponer til andre digitale køb på Wii U og 3DS.



Tingene beskrevet indtil videre er blot de ting My Nintendo vil kunne tilbyde fra start. Der er planer om at udvide servicen til også at omfatte håndtering af venskaber, koordinering af data til skyen og fordele i butikker.

Alt sammen bliver som skrevet i indledningen også muligt i Danmark ved lanceringen i marts, og det bekræfter nedenstående billede.



I denne tråd kan vi således diskutere alt om Nintendos nye belønningsprogram, og informere hinanden om nye tiltag.