Super Mario Odyssey

N-club > Nintendo Switch > Super Mario Odyssey

Level 50
6080000 XP
Indlæg: 4055
#1:  JOEP -
redigeret af JOEP d. 13. Nov 2017 15:16



Den officielle tråd til Super Mario Odyssey til Nintendo Switch. Tråden opdateres løbende med nye informationer, men bruges til at dele mindre nyheder og ellers blot diskutere spillet.


Udvikler: Nintendo EPD
Udgiver: Nintendo
Platform: Switch
Størrelse: TBA
DLC: TBA
Amiibo: Ja, udkommer samtidig med spillet
Dato: 27. oktober 2017
Genre: Platform / Adventure
Antal spillere: Single-player + co-op-muligheder for 2 spillere
Controls: Gyro kan anvendes til visse ting, men ellers regulær controller
Anmeldelse: Her


Første trailer for spillet blev vist frem 13. januar ved Nintendos store Switch-præsentation:



Anden trailer for spillet kom i forbindelse med E3 2017:



amiibo



Side: 123456789Vis alle


Level 16
131000 XP
Indlæg: 75
#18:  Brocky -
redigeret af Brocky d. 24. Jun 2017 16:58

Enig i, at det ser meget kedeligt ud. Der er mange sjove design-ting: Mario i storbyen, referencer til gamle spil osv. Men gameplayet ser utrolig tamt ud. Og det ligner ikke noget, jeg gider at (gen)spille. Eksempelvis at skulle samle NPC'ere. Når man først ved, hvor de er - ikke fordi de er svære at finde - er det ikke ret sjovt at gentage. Skovbanen så også forfærdelig tam og kedelig ud. Jeg kunne ikke rigtig se, at der var noget interessant at lave. Man kunne hoppe på en ghettoblaster og skifte musik. Og gå forbi en sovende T-Rex. Jeg er klar over, at man kan capture den, men til hvilken nytte? Ellers kunne man samle ligegyldigt skrammel a la A Hat in Time.

Det kan selvfølgelig være at spillet gemmer på mere banebrydende tiltag. Men alt, som de har vist end til videre, ser i hvert fald meget tamt ud. Mere af det samme, ville ikke være nok til at overbevise mig. Der skal være noget interessant gameplay, der gør det sjovt at spille i længere tid - efter man har set alt det flotte æstetisk design og "tricks".

Jeg havde lidt håbet på, at Nintendo ville lave en "Breath of the Wild" på Mario-serien, men det er nok for tideligt. Måske næste gang. Har svært ved at se det her spil blive en kæmpe success, men mindre er måske også ok for Nintendo.


Level 50
1822000 XP
Indlæg: 1223
#19:  ThePatrickBay -

Collectibles og secrets i spillet er ekstremt veldesignet. De er balanceret på en sådan måde, at man får lyst til at lede efter dem, fordi de er tilpas svære at finde / få fat i.

Controls er markant bedre end i noget 3D Mario-spil nogensinde. Sammenlignet med Sunshine og Galaxy-spillene er følingen med controls blevet mere "tight". Det er lidt svært at forklare, men man føler i langt højere grad, at Mario reagerer, som man vil have ham til. Desuden er long jumps blevet fikset, så der ikke er den utilfredsstillende egenskab, at man mister momentum, når man lander, som jeg ellers har afskyet inderligt ved Sunshine og Galaxy-spillene. Det virker som om, man kan langt flere ting i forhold til controls, selvom det ikke føles mere kompliceret at udføre den movement, man vil.

Det er den altid vigtige "game feel", der gør forskellen for mig. Det føles fantastisk, men det er svært at kommunikere den følelse, uden I selv har prøvet det. Kristian og jeg vil dog gøre vores bedste i vores hands-on artikel.


Level 34
608000 XP
Indlæg: 601
#20:  stelzig -
redigeret af stelzig d. 24. Jun 2017 23:07

^Først ville jeg have ladet din sunshine kommentar om mindre tight controls ligge, men efterfølgende omtaler du tabt momentum efter longjumps i spillet og longjumps findes slet ikke i sunshine.
Som tidligere sunshine speedrunner (starter muligvis igen når jeg får sommerferie) føler jeg nu et behov for at pointere at spillet har de klart mest tight controls af alle 3D mario spil (og betydeligt bedre end galaxy), samt at du netop kan holde momentum rigtig godt i spillet generelt.

Omkring odyssey så synes jeg det ser godt ud. Jeg fokuserer forresten netop ret meget på controls, hvor det umiddelbart ser fornuftigt ud indtil videre. Dog med et minus som faktisk gør controls allerede dårligere end sunshine - nemlig at du, ligesom i 3D world, skal rotere styrepinden 2 gange for at lave et spinjump. Det ser ud til at de har forbedret den mechanic i forhold til 3D world ved at mario kan rotere "in place", men det er stadig unødvendigt og ødelægger smooth controls. Forestil jer hvis de gjorde det samme med links spinattacks.
Forstår virkelig ikke hvorfor nintendo synes at de to rotationer er nødvendige. Eller jeg vil forestille mig at det er fordi de mener at man ellers kommer til at lave spinjumps ved en fejl? idk, men det er et minus for mit vedkommende.

Edit: Apropos så mener jeg heller ikke at man mister momentum efter longjumps i galaxy. Det kan dog i sandhed være ret svært at opbygge momentum, hvilket kan være irriterende.


Level 50
1822000 XP
Indlæg: 1223
#21:  ThePatrickBay -

@Stelzig, det jeg mener med at miste momentum, er at Marios fart sænkes, når han lander. Jeg er klar over, at man umiddelbart efterfølgende kan longjumpe igen, men det ødelægger totalt den tilfredsstillelse, der var i longjumps i SM64. Det har de rettet i Odyssey.

Sunshine er ubetinget det 3D Mario, jeg bryder mig mindst om, primært pga. de - for mig - "dårlige" controls. De føles langt bedre i Galaxy og Odyssey end i Sunshine.

I forhold til spinjumps kan jeg ikke svare på, hvordan det føles i Odyssey, for det prøvede jeg ikke, men tror at jeg sammenlagt i mit ene Sunshine playthrough og mine 2-3 Galaxy playthroughs sammenlagt har lavet 10 spinjumps. Det er i mine øjne som skabt til speedruns, men som stille og roligt playthrough bruger man det sjældent.


Level 50
6080000 XP
Indlæg: 4055
#22:  JOEP -



Teksten lyder:

“If Mario’s health drops to zero, or if he falls down a bottomless pit, you’ll lose 10 of your coins. But…! No matter how many times you’ll mess up, there’s never a game over.”


Level 50
17304500 XP
Indlæg: 6278
#23:  KJ85 -

^Det vidste vi nu godt i forvejen. Blev fremhævet mange gange under Treehouse Live..


Level 50
6080000 XP
Indlæg: 4055
#24:  JOEP -

^Nu har vi det også på skrift. Smiley


Level 16
131000 XP
Indlæg: 75
#25:  Brocky -
redigeret af Brocky d. 6. Jul 2017 12:19

Jo mere jeg hører om dette spil, jo mere tamt fremstår det. Heldigt, at PS4 fik Crash Bandicoot Remastered.


Level 50
6080000 XP
Indlæg: 4055
#26:  JOEP -

En lille note omkring amiibo i spillet:


Level 50
2531000 XP
Indlæg: 2459
#27:  O-train -

10/10 hos EDGE. Vanvid

Mit forhold til Nintendo er kompliceret ;I


Level 14
92000 XP
Indlæg: 59
#28:  Krisp -

#27: De gav også Galaxy 10 og det kan slet ikke komme op på siden af SM64. Men håber de har ret denne gang. Smiley


Level 50
2531000 XP
Indlæg: 2459
#29:  O-train -

Krisp skrev:
#27: De gav også Galaxy 10 og det kan slet ikke komme op på siden af SM64. Men håber de har ret denne gang. Smiley



Galaxy 1 og 2 er langt bedre spil end 64, om end ikke ligeså indflydelsesrige for industrien. Men level design, art direction, controls og mechanics er så meget mere.

Du skal selvfølgelig have lov til din mening, men den formuleres som om Galaxy er slående dårligere, hvilket jeg synes er overdrevet. Kan forstå hvis du ikke brød dig om controls eller level design (som i mange tilfælde er mere indskrænket end 64)

Mit forhold til Nintendo er kompliceret ;I


Level 14
92000 XP
Indlæg: 59
#30:  Krisp -
redigeret af Krisp d. 12. Oct 2017 22:19

#1: Selv idag er der et stort publikum som dedikerer alt sin tid til at speedrunne Mario 64 og finde nye og hurtigere metoder. Spillet er tidsløst IMO. Jeg gennemspillede det igen med 120 stjerner sidste efterår og det holder stadigt 100.

Jeg kan spille det igen og igen. Ligeså fedt som for 20 år siden.

Galaxy spillene er alt for lineære og så bryder jeg mig ikke om alt det planet hopperi der er i mange baner. Jeg vil helst udforske en stor sandbox når jeg spiller 3D Mario, som jeg gør i SM64. Det er derfor jeg ser så meget frem til Odyssey.


Level 50
2531000 XP
Indlæg: 2459
#31:  O-train -

^ De er bestemt mere lineære. Det er én af mine præferencer, så derfor er vi nok bare uenige. Jeg vil nemlig vove at påstå, at 3D World er én af mine favorit spil, og det meget lineært, selvom det stadigvæk er 3D

Mit forhold til Nintendo er kompliceret ;I


Level 14
92000 XP
Indlæg: 59
#32:  Krisp -

O-train skrev:
^ De er bestemt mere lineære. Det er én af mine præferencer, så derfor er vi nok bare uenige. Jeg vil nemlig vove at påstå, at 3D World er én af mine favorit spil, og det meget lineært, selvom det stadigvæk er 3D



Jeg synes også 3D World er langt bedre end galaxy. Men de slår ikke SM64’s sandbox baner. Smiley


Side: 123456789Vis alle


Svar på tråd

Du skal være logget ind på N-club for at kunne deltage i diskussionerne.


Log ind
Bliv gratis medlem
Glemt kodeord?