N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Super Mario Odyssey

JOEP
JOEP

74159
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

Skrevet 17-01-2017 11:30 - Redigeret 13-11-2017 15:16



Den officielle tråd til Super Mario Odyssey til Nintendo Switch. Tråden opdateres løbende med nye informationer, men bruges til at dele mindre nyheder og ellers blot diskutere spillet.


Udvikler: Nintendo EPD
Udgiver: Nintendo
Platform: Switch
Størrelse: TBA
DLC: TBA
Amiibo: Ja, udkommer samtidig med spillet
Dato: 27. oktober 2017
Genre: Platform / Adventure
Antal spillere: Single-player + co-op-muligheder for 2 spillere
Controls: Gyro kan anvendes til visse ting, men ellers regulær controller
Anmeldelse: <a href=https://n-club.dk/vis_anmeldelser/472251-super-mario-odyssey-switch>Her</a>


Første trailer for spillet blev vist frem 13. januar ved Nintendos store Switch-præsentation:

<iframe width="500" height="281" src="https://www.youtube.com/embed/5kcdRBHM7kM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Anden trailer for spillet kom i forbindelse med E3 2017:

<iframe width="500" height="281" src="https://www.youtube.com/embed/xiHPQIzFisU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<b>amiibo</b>




ThePatrickBay
ThePatrickBay

8085
Online
Level: 33 (Hammer Bro)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 24-06-2017 18:31

Collectibles og secrets i spillet er ekstremt veldesignet. De er balanceret på en sådan måde, at man får lyst til at lede efter dem, fordi de er tilpas svære at finde / få fat i.

Controls er markant bedre end i noget 3D Mario-spil nogensinde. Sammenlignet med Sunshine og Galaxy-spillene er følingen med controls blevet mere "tight". Det er lidt svært at forklare, men man føler i langt højere grad, at Mario reagerer, som man vil have ham til. Desuden er long jumps blevet fikset, så der ikke er den utilfredsstillende egenskab, at man mister momentum, når man lander, som jeg ellers har afskyet inderligt ved Sunshine og Galaxy-spillene. Det virker som om, man kan langt flere ting i forhold til controls, selvom det ikke føles mere kompliceret at udføre den movement, man vil.

Det er den altid vigtige "game feel", der gør forskellen for mig. Det føles fantastisk, men det er svært at kommunikere den følelse, uden I selv har prøvet det. Kristian og jeg vil dog gøre vores bedste i vores hands-on artikel.


stelzig
stelzig

4770
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 24-06-2017 23:04 - Redigeret 24-06-2017 23:07

^Først ville jeg have ladet din sunshine kommentar om mindre tight controls ligge, men efterfølgende omtaler du tabt momentum efter longjumps i spillet og longjumps findes slet ikke i sunshine.
Som tidligere sunshine speedrunner (starter muligvis igen når jeg får sommerferie) føler jeg nu et behov for at pointere at spillet har de klart mest tight controls af alle 3D mario spil (og betydeligt bedre end galaxy), samt at du netop kan holde momentum rigtig godt i spillet generelt.

Omkring odyssey så synes jeg det ser godt ud. Jeg fokuserer forresten netop ret meget på controls, hvor det umiddelbart ser fornuftigt ud indtil videre. Dog med et minus som faktisk gør controls allerede dårligere end sunshine - nemlig at du, ligesom i 3D world, skal rotere styrepinden 2 gange for at lave et spinjump. Det ser ud til at de har forbedret den mechanic i forhold til 3D world ved at mario kan rotere "in place", men det er stadig unødvendigt og ødelægger smooth controls. Forestil jer hvis de gjorde det samme med links spinattacks.
Forstår virkelig ikke hvorfor nintendo synes at de to rotationer er nødvendige. Eller jeg vil forestille mig at det er fordi de mener at man ellers kommer til at lave spinjumps ved en fejl? idk, men det er et minus for mit vedkommende.

Edit: Apropos så mener jeg heller ikke at man mister momentum efter longjumps i galaxy. Det kan dog i sandhed være ret svært at opbygge momentum, hvilket kan være irriterende.


ThePatrickBay
ThePatrickBay

8085
Online
Level: 33 (Hammer Bro)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 25-06-2017 00:16

@Stelzig, det jeg mener med at miste momentum, er at Marios fart sænkes, når han lander. Jeg er klar over, at man umiddelbart efterfølgende kan longjumpe igen, men det ødelægger totalt den tilfredsstillelse, der var i longjumps i SM64. Det har de rettet i Odyssey.

Sunshine er ubetinget det 3D Mario, jeg bryder mig mindst om, primært pga. de - for mig - "dårlige" controls. De føles langt bedre i Galaxy og Odyssey end i Sunshine.

I forhold til spinjumps kan jeg ikke svare på, hvordan det føles i Odyssey, for det prøvede jeg ikke, men tror at jeg sammenlagt i mit ene Sunshine playthrough og mine 2-3 Galaxy playthroughs sammenlagt har lavet 10 spinjumps. Det er i mine øjne som skabt til speedruns, men som stille og roligt playthrough bruger man det sjældent.


JOEP
JOEP

74159
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 06-07-2017 09:34

<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="da"><p lang="ja" dir="ltr">???????0???????????????????????10?????????????…?????????GAME OVER??????? <a href="https://t.co/6oEia6LcVr">pic.twitter.com/6oEia6LcVr</a></p>&mdash; ??????? ????? (@mario_odysseyJP) <a href="https://twitter.com/mario_odysseyJP/status/882355099674132480">4. juli 2017</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
Teksten lyder:

“If Mario’s health drops to zero, or if he falls down a bottomless pit, you’ll lose 10 of your coins. But…! No matter how many times you’ll mess up, there’s never a game over.”




KJ85
KJ85

21414
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 06-07-2017 09:52

^Det vidste vi nu godt i forvejen. Blev fremhævet mange gange under Treehouse Live..


JOEP
JOEP

74159
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 06-07-2017 09:54

^Nu har vi det også på skrift. Smiley


Brocky
Brocky

693
Offline
Level: 14 (Inkling)

0
1ups givet

#22 - Skrevet 06-07-2017 12:13 - Redigeret 06-07-2017 12:19

Jo mere jeg hører om dette spil, jo mere tamt fremstår det. Heldigt, at PS4 fik Crash Bandicoot Remastered.


JOEP
JOEP

74159
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 06-10-2017 07:43

En lille note omkring amiibo i spillet:




O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#24 - Skrevet 12-10-2017 16:41

10/10 hos EDGE. Vanvid


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#25 - Skrevet 12-10-2017 18:41

#27: De gav også Galaxy 10 og det kan slet ikke komme op på siden af SM64. Men håber de har ret denne gang. Smiley


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#26 - Skrevet 12-10-2017 19:46

Krisp skrev:
#27: De gav også Galaxy 10 og det kan slet ikke komme op på siden af SM64. Men håber de har ret denne gang. Smiley



Galaxy 1 og 2 er langt bedre spil end 64, om end ikke ligeså indflydelsesrige for industrien. Men level design, art direction, controls og mechanics er så meget mere.

Du skal selvfølgelig have lov til din mening, men den formuleres som om Galaxy er slående dårligere, hvilket jeg synes er overdrevet. Kan forstå hvis du ikke brød dig om controls eller level design (som i mange tilfælde er mere indskrænket end 64)


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#27 - Skrevet 12-10-2017 22:17 - Redigeret 12-10-2017 22:19

#1: Selv idag er der et stort publikum som dedikerer alt sin tid til at speedrunne Mario 64 og finde nye og hurtigere metoder. Spillet er tidsløst IMO. Jeg gennemspillede det igen med 120 stjerner sidste efterår og det holder stadigt 100.

Jeg kan spille det igen og igen. Ligeså fedt som for 20 år siden.

Galaxy spillene er alt for lineære og så bryder jeg mig ikke om alt det planet hopperi der er i mange baner. Jeg vil helst udforske en stor sandbox når jeg spiller 3D Mario, som jeg gør i SM64. Det er derfor jeg ser så meget frem til Odyssey.


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#28 - Skrevet 13-10-2017 16:05

^ De er bestemt mere lineære. Det er én af mine præferencer, så derfor er vi nok bare uenige. Jeg vil nemlig vove at påstå, at 3D World er én af mine favorit spil, og det meget lineært, selvom det stadigvæk er 3D


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#29 - Skrevet 13-10-2017 22:54

O-train skrev:
^ De er bestemt mere lineære. Det er én af mine præferencer, så derfor er vi nok bare uenige. Jeg vil nemlig vove at påstå, at 3D World er én af mine favorit spil, og det meget lineært, selvom det stadigvæk er 3D



Jeg synes også 3D World er langt bedre end galaxy. Men de slår ikke SM64’s sandbox baner. Smiley


ThePatrickBay
ThePatrickBay

8085
Online
Level: 33 (Hammer Bro)

0
1ups givet

#30 - Skrevet 14-10-2017 10:42

Personligt synes jeg, at både SM64 og Galaxy-spillene er helt igennem fantastiske spil. Det er svært at sammenligne dem, fordi de har så forskellig struktur. Det eneste 3D Mario, som jeg ikke er så stor fan af, er Sunshine.