N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Switch NAT C på Waoo

MadsWare
MadsWare

124
Offline
Level: 14 (Inkling)

0
1ups givet

Skrevet 12-08-2017 10:08

Hej N-Clubere

Jeg har et træls problem som jeg håber nogle andre herinde måske har en løsning på. Jeg har lige fået opsat noget Waoo Fiber internet i min bolig i hastigheden 100/100. Hos mig er det Fibia som står for opsætning og håndtering af internettet, men det burde være et problem som alle Waoo kunder har.

Mit problem er at når jeg sætter min Nintendo Switch til det nye internet får den NAT Type C og det gør at jeg ikke kan spille online i spil som Splatoon 2. Den skal helst have en NAT Type A eller B for at man kan spille ordenligt online.

Har prøvet at Forward Porte på både min egen router og den router som Waoo (Fibia) har givet mig og det her ikke gjort noget som helst forskel, jeg har også prøvet at sætte DMZ på igen både min og waoo´s router også unden noget held. Derudover havde jeg læst at det kunne hjælpe hvis man havde en fast ip, så det har jeg fået tilkøbt hos Fibia, men det har heller ikke virket.

Er der andre herinde som har Waoo internet på deres Nintendo Switch? Og hvilken NAT Type har i?
Plus er der nogle som har nogle gode råd til hvad jeg måske kan prøve for at få det til at virke?

Jeg har skrevet dette problem til Fibia´s kundeservice, men har ikke fået noget svar fra dem endnu.

Switch Friend Code: 2716-6136-3607
    chessr
    chessr

    341
    Offline
    Level: 31 (ChuChu)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 12-08-2017 12:42 - Redigeret 12-08-2017 14:54

    Jeg havde problemet også. Har Waoo igennem eniig.
    Jeg ringede og bad om en åben ip. En time efter havde jeg nat B. kan sagtens spille online nu.


    powerfull499
    powerfull499

    172
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 12-08-2017 12:45 - Redigeret 12-08-2017 12:45

    Du kan umuligt selv løse det. Problemet er hos din udbyder, som blokerer nogle porte. Har engang selv haft Waoo, og havde nøjagtigt samme problem. Du bliver derfor nødt til at vente til at få et svar fra dem.

    Hvis du gerne vil spille online kan du internetdele dit internet på din mobil med din Switch som en midlertidig løsning.
    Husk desuden at slå DMZ fra igen.


    artemisthemp
    artemisthemp

    501
    Offline
    Level: 9 (Bob-omb)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 14-08-2017 10:35

    Du skal bare ring til Waoo og sige at, du vil NAT 2


    MadsWare
    MadsWare

    124
    Offline
    Level: 14 (Inkling)

    0
    1ups givet

    #4 - Skrevet 16-08-2017 00:15

    Tak for alle jeres svar.

    Jeg har nu endelig fået det til at virke! Det krævede dog en del opkald frem og tilbage med Waoo (Fibia).

    Jeg havde først sendt Waoo (Fibia) hele 3 mails omkring problemet uden noget svar, derefter valgte jeg at kontakte dem på telefon og skulle så vente i telefon kø i ca. 40 minutter før jeg fik fat på en person, han fortalte mig at min ip altså gerne skulle være helt åben og at det nok var fordi jeg havde sat en extern router til deres wifi router, så han ville få slået wifi delen fra på deres router så det var min egen router som stod for stort set det hele. Jeg takkede for hjælpen. Da jeg så kom hjem fra arbejde samme dag kunne jeg se at problemet overhovedet ikke var løst med NAT indstillingerne, jeg fik stadigvæk NAT Type C på min Nintendo Switch.

    Dagen efter ringede jeg til Waoo (Fibia) igen, denne gang skulle jeg kun vente 10 minutter i kø inden jeg fik fat på en person. Jeg forklarede personen at jeg havde snakket med en anden dagen før og at jeg tror måske han havde misforstået mit problem. Han kiggede på indstillingerne på min router og fortalte at han også kunne se at alt skulle altså være åben og at der ikke brude være nogle problemer med NAT på spillekonsoller (han blev ved med at sige på playstation). Han fortalte så at det måske var noget der var sat forkert op på min egen router, så han ville anbefale at jeg tog fat i D-Links support afdeling (min router er en d-link). Jeg viste dog at det ikke var min egen router som var problemet fordi jeg havde fjernet alle indstillinger på routeren som skulle kunne have en effekt på NAT. Så jeg sagde igen tak for hjælpen til Waoo (fibia) og lage på.

    Efter jeg havde snakket med Waoo (fibia) anden gang gik jeg ind til min Nintendo Switch og testede forbindelsen igen og nu fik jeg lige pludselig NAT Type B. Så et eller andet må de have gjort, fordi jeg har ikke lavet om på nogle indstillinger efter første gang jeg snakkede med Waoo (fibia).

    Men nu virker det endelig som det skal, jeg kan spille online og alt køre som det skal. Men det var godt nok en lang proces. Smiley