Skrevet 22-06-2011 00:04 - Redigeret 22-06-2011 00:05
...er da for sindsygt. Jeg har lige haft gang i Ocarina 3D, hvor jeg siden start har brugt det til at finjustere mit sigte med stor effekt - det virker bare(dog skal man på kompromis med 3D-effekten, men det er en anden sag). I dag fik jeg Epona og besluttede mig for at stille mig foran hende med meget lidt 3D og i førstepersons-moden og det gik op for mig hvor vildt det egentligt er at kunne se sig naturligt rundt i et spilunivers man holder af. Faktisk gik det op for mig, hvordan det egentlig aldrig har været mig, men et virtuelt kamera, der har overværet spil for mig gennem årene. Selvom jeg har styret Samus med Wii-mote og Gordon Freeman med mus og keyboard kan jeg ikke komme uden om at deres hovedbevægelser ikke har været særlig menneskelige eller personlige i forhold til hvordan jeg selv ville opføre mig i den verden de befinder sig i. Det tog mig et splitsekund at indse, efter jeg uden at tænke over det fulgte Epona med 3DS'en, mens hun vrinskede og derefter kiggede mod græsset med Hyrule's hurtige solnedgang i baggrunden. Der var en meget autentisk aura over det. Da jeg købte min 3DS havde jeg ingen idé om at den ville være i stand til at fremskønne sådan nogle oplevelser.#1 - Skrevet 22-06-2011 00:18
Jeg har endnu ikke prøvet 3DS'en.#2 - Skrevet 22-06-2011 07:05
Flot observation! Jeg selv har ikke udelukkende positive oplevelser med den. Jeg irriterer mig over at 3D effekten kommer ud af fokus, og synes at gyroskopet og 3D er to modstridende funktioner. Ikke desto mindre har jeg i selvsamme spil haft stor fornøjelse af finsigtet med slangebøssen. Det bliver sku meget præcist. Det bliver spændende at se hvad de kan gøre med det i andre fremtidige spil.#3 - Skrevet 22-06-2011 11:04
@Tobgis - Jeg er fuldt overbevist om at gyroskopet sagtens kan udgøre det for en ekstra analog-stick!#4 - Skrevet 22-06-2011 13:34
[8-Bit] MoNkEy skrev:
Jeg har slet ikke haft noget problem med mistet 3D-effekt; hvis bare man husker at "låse" overkroppen når man skal dreje rundt og sigte.
øv, det var det jeg ville have sagt.
men jeg har også lidt problemer med gyroskop efekten når jeg, fx. ligger ned og spiller.
vedr hoved bevægelser i half life http://torbensko.com/
#5 - Skrevet 22-06-2011 16:23
@Togbis: Det må du have ret i. Da jeg først hørte Iwata nævne gyroskopet regnede jeg med lidt balancestyret gameplay, men der er måske i stedet tale om et lille kig ind i fremtiden(lidt ligesom Wario Ware Twisted var et kig ind i fremtiden for motion controls).#6 - Skrevet 22-06-2011 16:33
apropos#7 - Skrevet 22-06-2011 21:02
Hassus skrev:
@Jaksen: Det skal heller ikke forståes sådan at jeg ikke har været irreteret når mine bevægelser har ødelagt 3D-effekten. Indtil videre har det hjulpet mig at skrue langt ned for 3D-effekten - uden at slå den fra. Helt forenelige bliver de to ting vist ikke foreløbigt.
Klart. Det er også bare en mild irritation når jeg ikke kan holde maskinen lige på. Det kan sagtens lade sig gøre, men man skal holde tungen lige i munden. Jeg kan godt lide maks 3D effekt, og jeg har ikke lyst til at skrue ned for gyroens skyld.