KuvertLEGO annoncerer LEGO Lege...

KuvertMinecraft fejrer 15 års ...

KuvertSuika Game får ny multip...

KuvertN-club Streams: Uge 21

KuvertNintendo World Championsh...

KuvertTre nye Game Boy-titler l...

KuvertN-cast #218: Endelig tale...

KuvertSalgstal for perioden mar...

KuvertNintendo Switch-efterføl...

KuvertAnimal Well ude nu - se l...

KuvertLegend of Zelda: Tears of...

KuvertHvad spiller du nu? Hvor ...

KuvertPaper Mario: The Thousand...

KuvertAmiibo!

KuvertSpil på vej til Switch

KuvertSwitch - spilrygter og sp...

KuvertSuper Mario 3D World + Bo...

KuvertSwitch 2 - rygter og disk...

KuvertNintendo Switch

KuvertAnnonceringer af annoncer...

KuvertTilbudstråden

KuvertK: Diverse 3ds spil

KuvertV: Wii U Basic med Wii Fi...

KuvertS: Starlink inkl figur og...

KuvertS: Mario samlerting

KuvertGBxCart eller lignende GB...

KuvertSwitch spil købes

KuvertS Bayonetta 3

KuvertK> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

KuvertS:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Wii vs Xbox360

ZagreP
ZagreP

4
Offline
Level: ()

0
1ups givet

Skrevet 27-11-2008 15:41 - Redigeret 01-12-2008 22:26

Hey alle.
Jeg har det sådan, at jeg snart får løn. I den anledning kunne jeg godt tænke mig enten, at købe en Wii eller en Xbox360.
Dog har jeg det problem, at jeg ikke ved hvilken af de to konsoller jeg vil købe.
Så derfor vil jeg gerne bede om jeres mening.
Det jeg godt kunne tænke mig er, at i "udfylder" det nedenstående skema, så jeg har lidt mere overblik (:

------------------------------
Hvad er godt ved Wii?
Hvad er godt ved Xbox360?
Hvad er dårligt ved Wii?
Hvad er dårligt ved Xbox360?
------------------------------

På forhånd tak (:


UPDATE!
Jeg har lige fundet frem til fire spørgsmål mere, som nok kan få min mening på den rigtige kurs. Så jeg håber i vil svare på dem.
Hvis i gør så mange tak : D

------------------------------
Hvor finder jeg en billig Wii?
Hvor finder jeg en billig Xbox360?
Hvilke spil er gode til Wii?
Hvilke spil er gode til Xbox360?
------------------------------


/Mikkel - ZagreP

ILD I HUEN!
Tupiaz
Tupiaz

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#61 - Skrevet 02-12-2008 13:15 - Redigeret 02-12-2008 13:23

TuXX skrev:

Tupiaz skrev:
Selvfølgelig har du det, jeg kan bare ikke se din argumentation,



Den ligger i, at eneste grund til jeg skulle ville installere dem var pga. støjen. Dvs. ekstra arbejde for noget de burde have løst i værkstedet med bedre hardware.

Mercedes havde et problem med deres A-klasse. Den væltede (støjede) pga. forkert opsætning (for dårlig hardware). Så fik den ESP (ny XBE opdatering) og så væltede den ikke mere (støjede ikke så meget mere).

I min verden er det som at pisse i bukserne når det er koldt - først har man hardware på plads og når den spiller max muligt SÅ kan man finjustere ved hjælp af software - ikke før.

Ang. bedre textures så er der vist delte meninger omkring dette på nettet så det vil jeg ikke komme nærmere ind på.



Nu er der skrevet og snakket meget om stjølen, jeg ved ikke om du selv har lyttet til en, men det er ind imellem taget ud af propartioner, den er slem og har larmet, det er mest ved dvd film at det er et problem, under spil hvor der væsenlig mere lyd fra spillet end en dvvd (pga. stilhed når der tales f.eks).

Derudover har det om instalering hjælper noget at gøre med spillet halo 3 hjælper det ikke, det bliver væørre. Men gennerelt tager loadetiderne hurtigere texturene kommer hurtigere og spillet er derfor mere flydene.
Derudover er det meget muligt du kun ser fordelen i støjen som er minsket meget siden den første model, da mange personer sætter pris på kortere loadetid og hurtigere texture, de har nok ikke kun gjort det pga. støjen. Men vil stadig gerne havde at vide hvilken løsniong man skulle havde gjort på de gamle maskiner.

M60 skrev:
De fleste under 6 GB? På listen her er det kun 26 ud af 56 der fylder under 6 GB. Desuden skrev jeg hvis vi antager at de alle bruger dual-layer discs, hvilket alle nyere (store) Xbox 360 spil gør.



24 ud 52, dette er desuden en uofficiel liste (så vidt jeg ved findes der ikke nogen oficiel liste) det vil sige lige godt halvdelen, men tager du snittet vil det stadig være under 6gb, da mange spil er nede på 3 eller 4, og ingen er oppe på 8 eller 9.


Nintendo Power
Nintendo Power

10
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#62 - Skrevet 02-12-2008 13:27

jeg havde wii, den var fin til at starte med, men der kom aldrig nogle Hardcore spil som jeg ikke havde haft og spillet, så gik over til xbox 360, som er mere hardcore, hvor det er lettere at finde venner og spille med dem, og den egner sig mere til Hardcore gamers overall, men der findes skam også andre spil, af andre genre, vil nu sige at der er noget for enhver smag Smiley


Michael
Michael

5561
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#63 - Skrevet 02-12-2008 15:22

Tupiaz skrev:
24 ud 52, dette er desuden en uofficiel liste (så vidt jeg ved findes der ikke nogen oficiel liste) det vil sige lige godt halvdelen, men tager du snittet vil det stadig være under 6gb, da mange spil er nede på 3 eller 4, og ingen er oppe på 8 eller 9.



Dette er så HELT forkert. På trods af at listen er uofficiel, så styres den af Morten Skou, redaktør for Xboxlife, der har officielt samarbejde med Microsoft Xbox Danmark.

Og på den liste er det kun ét enkelt spil, der ligger omkring de 4 GB. Snittet ligger på 6,5 GB. Man får ikke sine holdninger frem ved at underdrive / lyve.


TuXX
TuXX

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#64 - Skrevet 02-12-2008 17:28

Tupiaz skrev:
støjen. Men vil stadig gerne havde at vide hvilken løsniong man skulle havde gjort på de gamle maskiner.



Det må du da virkelig ikke spørge mig om.. som jeg også skrev tidligere dem der allerede har en af de gamle modeller har selv valgt den og har dermed også accepteret støjen.

Ergo skal MS ikke gøre noget ved dem.

Jeg hilser den nye XBE update velkommen med de features den nu engang _også_ kommer med, men at se den som en løsning på støjen synes jeg gør den til en dårlig løsning - lappeløsning ligesom med Mercedes for nogle år siden. Præcis det samme.



Tupiaz
Tupiaz

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#65 - Skrevet 02-12-2008 20:02 - Redigeret 02-12-2008 20:24

Michael skrev:
Dette er så HELT forkert. På trods af at listen er uofficiel, så styres den af Morten Skou, redaktør for Xboxlife, der har officielt samarbejde med Microsoft Xbox Danmark.

Og på den liste er det kun ét enkelt spil, der ligger omkring de 4 GB. Snittet ligger på 6,5 GB. Man får ikke sine holdninger frem ved at underdrive / lyve.



Hvad enten du vil det eller ej er listen uofficiel og den liste skabes via brugere. Så jeg lyver skam ikke og jeg tager med glæde et snit er det der, tror ikke det kommer i til at være ved 6.5.

6.057 er snittet per spil
5.727 per disk (Lost odessy er på 4 disk)

Ergo lyver jeg vist ikke nærmer dig når du siger snittet er på 6.5. Det bedste ved ens egne råd, er hvis man selv lytter til dem.

TuXX skrev:

Tupiaz skrev:
støjen. Men vil stadig gerne havde at vide hvilken løsniong man skulle havde gjort på de gamle maskiner.



Det må du da virkelig ikke spørge mig om.. som jeg også skrev tidligere dem der allerede har en af de gamle modeller har selv valgt den og har dermed også accepteret støjen.

Ergo skal MS ikke gøre noget ved dem.

Jeg hilser den nye XBE update velkommen med de features den nu engang _også_ kommer med, men at se den som en løsning på støjen synes jeg gør den til en dårlig løsning - lappeløsning ligesom med Mercedes for nogle år siden. Præcis det samme.



Jammen det er jo ikke en løsning mod st'jen, det for at få et spil til at køre mere flydene og smerte frit, ps3en har jo haft selv samme mulighed. Det er meget muligt at du ikke synes de gamle model ejere skal opdateres med nyt software, jeg er da bare glad for at MS gør det. Derudover kan jeg så ikke se din ar4gumentation imod at maskinen stjøer, da de nyere maskiner ikke støjere længere og du ikke er tvunget til en så kaldt "lappeløsning".


Michael
Michael

5561
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#66 - Skrevet 02-12-2008 20:24

Listen er naturligvis ikke officiel, jeg har aldrig sagt andet. Men de indsamlede data stemmer overens med de rigtige tal.

Det er tydeligvis umuligt at føre en diskussion med dig, eftersom du ikke vil høre på andet end dine egne argumenter - og dette fremstår i dit sidste oplæg her på N-club.

Hvad angår spillenes kapacitet, så skal du være mere end velkommen til at prøve dem af, ved at installere dem på en Xbox.


Tupiaz
Tupiaz

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#67 - Skrevet 02-12-2008 20:27 - Redigeret 02-12-2008 20:27

Ærlig talt har jeg svært ved at diskutere med en som kald mig en løgner, når jeg ikke er det. Listen er uofficel, listen er lavet af bruger, info indsamlet af brugere, den kan være korrekt, ser korrekt ud, men officelle kilder er som regel mere pålidelige i sådanne sager (alt andet så som anmeldelser skal man ikke røre det med en ild tang=.

som jeg også har redigeret i mit andet indlæg så forholder talene sig sådan her:

6.057 er snittet per spil
5.727 per disk (Lost odessy er på 4 disk)

Ergo lyver jeg vist ikke nærmer dig når du siger snittet er på 6.5. Det bedste ved ens egne råd, er hvis man selv lytter til dem.


Michael
Michael

5561
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#68 - Skrevet 02-12-2008 20:39

I dit forrige indlæg fremgik det ellers som en selvfølge at denne liste var alt andet end gyldig og pludselig drager du store konklusioner ud fra denne liste? Mærkværdigt, men jeg er da aldeles tilfreds.

Du har tydeligvis forsøgt på at regne et gennemsnit, men jeg ved godt nok ikke hvor det gik galt.

Nu må jeg mange gange beklager, at jeg ikke brugte tid påat regne det helt præcise gennemsnit ud, men noget tyder da på at jeg var langt tættere på det aktuelle gennemsnit, fremfor dit "øh 5 GB"-gæt.

Gennemsnittet ligger helt præcist på 6,19946, som er rundt regnet 6,2 GB per spil. Ja, nu blev jeg også tvunget til at bruge tid på at tælle dem op, men sådan er det jo.

- Og ja, det er fedt at du kan redigere dine indlæg, så du fremstår som en mindre tåbe. Desværre ved stortset hele N-club bedre.


TuXX
TuXX

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#69 - Skrevet 02-12-2008 21:10

Tupiaz skrev:
Jammen det er jo ikke en løsning mod st'jen, det for at få et spil til at køre mere flydene og smerte frit, ps3en har jo haft selv samme mulighed. Det er meget muligt at du ikke synes de gamle model ejere skal opdateres med nyt software, jeg er da bare glad for at MS gør det. Derudover kan jeg så ikke se din ar4gumentation imod at maskinen stjøer, da de nyere maskiner ikke støjere længere og du ikke er tvunget til en så kaldt "lappeløsning".



Den støjer stadig mere end jeg synes om - omend det er lavere end ved launch.

Du må gerne vise mig hvor jeg har skrevet, at de gamle Xbox360 ejere ikke skal have ny software...

Enten misforstår du med vilje (jeg begynder, at mistænke dig for det) eller også går vi bare totalt forbi hinanden.

Jeg slutter af med at holde på det er en lappeløsning på støjens problemer - det skal løses andetsteds og ikke ved at installere spillene. Punktum.





Tupiaz
Tupiaz

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#70 - Skrevet 02-12-2008 21:25

TuXX skrev:



Den støjer stadig mere end jeg synes om - omend det er lavere end ved launch.

Du må gerne vise mig hvor jeg har skrevet, at de gamle Xbox360 ejere ikke skal have ny software...

Enten misforstår du med vilje (jeg begynder, at mistænke dig for det) eller også går vi bare totalt forbi hinanden.

Jeg slutter af med at holde på det er en lappeløsning på støjens problemer - det skal løses andetsteds og ikke ved at installere spillene. Punktum.
[/citat]

Hvor har jeg læst noget du ikke har skrevet? Du kalder det at kunne installere spil på hdd en lappeløsning mod støj, det kunne også tænkes det bare var for at lade folk få et mere glidene og hurtigere kørne spil, så jeg kan se hvorfor det er en lappeløsning mod støj. Jeg kan ikke forstå hvad du har imod at man kan installere spil på hdd, dette synes jeg da blot er fornuftigt, da man så har flere muligheder for at udnytte hdd'en og ser ikke den primære funktion som noget imod støj'en, da man alligevel skal havde nyere modeler som elite eller pro for at kunne udnytte dette optimalt. At spillet larmer mindre er jo fordi drevet ikke kører, noget som man har kunne gøre ved ps3'en for launch, dermed har den også haft et yderst lavt støj niveau.


TuXX
TuXX

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#71 - Skrevet 02-12-2008 21:27

Tupiaz skrev:
optimalt. At spillet larmer mindre er jo fordi drevet ikke kører, noget som man har kunne gøre ved ps3'en for launch, dermed har den også haft et yderst lavt støj niveau.



Det har så ikke været grunden til, at en PS3 er tyst.

Det er et fåtal af spil der kan/skal installeres. Og da drevet i forvejen er mere tyst end selve blæserne så hjælper det hverken positivt eller negativt på den støj der ikke er der.


Tupiaz
Tupiaz

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#72 - Skrevet 02-12-2008 21:30

TuXX skrev:

Tupiaz skrev:
optimalt. At spillet larmer mindre er jo fordi drevet ikke kører, noget som man har kunne gøre ved ps3'en for launch, dermed har den også haft et yderst lavt støj niveau.



Det har så ikke været grunden til, at en PS3 er tyst.

Det er et fåtal af spil der kan/skal installeres. Og da drevet i forvejen er mere tyst end selve blæserne så hjælper det hverken positivt eller negativt på den støj der ikke er der.



Jeg er udemærket klar over at Ps3'en generelt er meget stjøvsvag, jeg har dog fået den opfattelse at den har været det endnu mere på spil der kunne installeres. Men det er da dejligt du vil svare på alt andet i mit indlæg.


TuXX
TuXX

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#73 - Skrevet 02-12-2008 21:33 - Redigeret 02-12-2008 21:35

Ja er det ikke skønt?

Jeg har skam svaret flere gange tidligere men du bliver ved med ikke at forstå min argumentation.

Jeg gider ikke gentage mig selv.


L'er
L'er

19
Offline
Level: 6 (Cucco)

0
1ups givet

#74 - Skrevet 02-12-2008 22:17

Hvor finder jeg en billig Wii?
Hvis du kan leve med at spille på en brugt Wii, så er de tit meget billige i forhold til butikkerne.
Hvor finder jeg en billig Xbox360?
Gælder det samme som med Wii'en
Hvilke spil er gode til Wii?
Wii Sports
Mario Kart Wii
Super Smash Bros. Brawl

Hvilke spil er gode til Xbox360?

Ved det ikke.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#75 - Skrevet 02-12-2008 23:36

L'er skrev:
Hvilke spil er gode til Wii?
Wii Sports
Mario Kart Wii
Super Smash Bros. Brawl


You can do better than that Smiley
Super Mario Galaxy
Twilight Princess
Zack & Wiki
Metroid Prime 3
Super Paper Mario
Resident Evil 4

Boom Blox og DeBlob skulle også være nogle gode spil.