Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

New Super Mario Bros. 2 både som rigtigt og digital udgivelse - standard på Wii U fra dag 1

Skrevet af Bo130 - 27-04-2012 03:35

I deres konference tilknyttet gårdagens salgsrapport, kunne Nintendo annoncere at det nye 3DS-spil, New Super Mario Bros. 2, som får en universel udgivelse til august vil være mulig at købe på to måder.

Først og fremmest vil man selvfølgelig kunne købe spillet i butikker, men også over deres online service vil spillet være tilgængeligt, som direkte download til sit SD kort. Omkring prisen siger de at den ikke vil blive helt ens eftersom det ikke helt er det samme man får de to steder.

Da Nintendo efter den seneste Nintendo Direct opdaterede hjemmesiden for New Super Mario Bros. 2 stod det som en digital udgivelse, men blev hurtigt ændret igen. Denne fejl er hermed blevet bekræftet.

Iwata, der stod på talerstolen, kunne desuden fortæller at det er deres plan at køre denne strategi på Wii U lige fra maskinens udgivelse af med deres spil. De forsikrer os dog også om, at de ikke har planer om at gøre digitalt køb til den eneste mulighed for at få deres spil på.

4
1ups givet

Kommentarer:

#1 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

27-04-2012 10:02

Jeg synes overskriften kan misforståes.

Jeg læste det som NSMB2 bliver digital og almindelig og at spillet er standart på Wii U fra dag 1. Altså som spil med konsollen
0
1ups givet

#2 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

27-04-2012 10:06

Min fejl, det med Wii U blev først annonceret senere i konferencen, men syntes ikke det fortjente en separat nyhed, så prøvede at få det med. Lukas, du er velkommen til at ændre det til hvilken af de to du synes der er vigtigst (nok det med Wii U).
0
1ups givet

#3 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

27-04-2012 12:09

Kan lige tilføje, at downloadede retail-spil vil være bundet til konsollen de hentes på, som det er tilfældet med mindre digitale udgivelser. [Kilde]
0
1ups givet

#4 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

27-04-2012 23:06

Man er idiot, hvis man køber disse digitale udgivelser. For det første fordi, at prisskemaerne ofte er for høje sammenlignet med butikkerne (Nintendo kan selvfølgelig overraske her, men jeg tvivler) og fordi, man går glip af fuld ejerskab og mulighed for resale value - hvilket selvfølgelig er bevidst træk fra Nintendos side, da de prøver at flytte værdi fra forbrugerne og over til dem selv.
0
1ups givet

#5 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

27-04-2012 23:17

tjae jeg regner stærkt med vi går væk fra muligheden fra muligheden for at sælge brugte spil. Hvis man skal tro MS og Sony om deres nye maskiner.

Og er alle PC ejere og Ipad/smartphone ejere idioter ?
0
1ups givet

#6 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

27-04-2012 23:25

Troll troll.

Det er ikke de samme spil, der udgives på de to platforme.
0
1ups givet

#7 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

27-04-2012 23:28

Pr. A's udsagn er jeg idiot - og stolt af det! Smiley
0
1ups givet

#8 - Jonas

Level: 15 (Geega)

27-04-2012 23:29

I nogle tilfælde er det. Mange spil kommer f.eks. både på Steam og som fysisk kopi.
Ok, nu er de fysiske kopier også bundet af DRM og pis og lort, så det kan vel være lige meget.
0
1ups givet

#9 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

27-04-2012 23:40

Bo130 >> Så du ejer en PSP og køber alle de overpriced digitale udgivelser i stedet for at gå ned og finde dem til en fjerdedel af prisen i udsalgskurven hos GameStop? Du er en klog dreng, så jeg tvivler. Smiley
1
1ups givet

#10 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

27-04-2012 23:53

Jeg havde ikke set det komme, at Nintendo vil gøre det muligt at downloade spil, de også udgiver i spilbutikkerne, 'allerede' nu. Men virkelig fedt at det vil blive muligt på Nintendo-fronten fremover, at have sine Nintendo-spil digitalt.

Jeg har spillet mest PC de sidste par år, og det er virkelig langt tid siden, at jeg har købt et PC-spil uden for Steam. Så er en klar tilhænger af det digitale, (:
0
1ups givet

#11 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

27-04-2012 23:56

Nej, men jeg bruger iTunes Store flittigt Smiley. Selvfølgelig ejer jeg ikke en PSP - SÅ idiot er jeg heller ikke Smiley
0
1ups givet

#12 - Jonas

Level: 15 (Geega)

27-04-2012 23:59

Hey, snak pænt om mit 16-årige jeg!

Ok, jeg var nok ikke for smart dengang.
0
1ups givet

#13 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

28-04-2012 00:01

Kan også tilfæje til denne nyhed, at nintendo også vil sælge digitaludgivelserne i butikker, fysiske såvel som på nettet. Iwata har om emnet udtalt følgende:

“Our consumers can visit retail outlets or the retailers’ online shopping sites, look for products of interest, make a purchase decision and actually pay for the product there. The retailers then can issue the 16-digit software exchange code. As you can see on the screen now, consumers can enter the 16-digit code at the Nintendo eShop to download the software.

“Some may wonder why we are adding this kind of process, as it may seem more complicated. However, for the majority of our consumers, this is a familiar process as they are already accustomed to making payments at the retail outlets, and it can lower their psychological barrier to making online purchases. Some consumers are hesitant in purchasing digital download software because they are concerned about inputting their credit card numbers. Also, payments by credit cards or cell phones are unavailable to some people under a certain age. Accordingly, offering a familiar payment method should lower the hurdle for our consumers to purchase digital download software.”


0
1ups givet

#14 - Jonas

Level: 15 (Geega)

28-04-2012 00:07

Jeg forestiller mig altså ikke, at markedet tørster efter flere kuponer og 16-cifrede koder. Specielt ikke når valget står mellem det og en fysisk kopi (altså de står jo i butikken alligevel).
0
1ups givet

#15 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-04-2012 00:28

Bo130 skrev:
Nej, men jeg bruger iTunes Store flittigt Smiley. Selvfølgelig ejer jeg ikke en PSP - SÅ idiot er jeg heller ikke Smiley


Nu refererede jeg i min oprindelig post til digitale udgivelser på dedikerede spilplatforme som PSP, 3DS etc.

Jeg snakkede IKKE om PC eller iTunes eller noget helt tredje, da det bygger på helt andre præmisser.

0
1ups givet

#16 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

28-04-2012 00:36

Så er jeg ikke idiot endnu Smiley
0
1ups givet

#17 - 0

Level: 23 (Skree)

29-04-2012 00:11

Den største fejl i dette består vel i at de to versioner af spillet - ifølge artiklen - ikke er ens. Så der kommer en physical exclusive, men så skyder de sig vel i foden ved at bruge penge på at udvikle to selvstændige udgaver....
1
1ups givet

#18 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

29-04-2012 00:25

Gala >> De udvikler vel ikke to forskellige versioner, men låser bare indholdet i én af versionerne - formentligt den digitale, så de på den måde også begrænser, hvor meget versionen fylder i shoppen.

Hvis de er rigtig snu, så udgiver de den digitale udgave først med begrænset indhold, begrænsede ejerskabsrettigheder og ingen resale value. Så får de folk til at købe den, for derefter at udgive den fysiske udgave med ekstra indhold bagefter, så de mest idiotiske fanboys kan købe spillet to gange i træk.

På den måde vil der ikke være nogen ekstra udviklingsomkostninger. Tværtimod malker de bare fanboysene - noget de har gjort i årevis ved at få dem til at købe det samme spil igen og igen og igen i form af ports eller via VC.
1
1ups givet

#19 - 0

Level: 23 (Skree)

29-04-2012 00:32

A skrev:
Hvis de er rigtig snu, så udgiver de den digitale udgave først med begrænset indhold, begrænsede ejerskabsrettigheder og ingen resale value. Så får de folk til at købe den, for derefter at udgive den fysiske udgave med ekstra indhold bagefter, så de mest idiotiske fanboys kan købe spillet to gange i træk.



Total Apple strategi Smiley

0
1ups givet

#20 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

29-04-2012 00:37

Tværtimod? Apple giver dig et universelt Apple-id, så apps'ene fungerer på alle deres platforme med AppStore. De spil jeg har købt på min iPhone synches på min iPad gratis.

Derimod kan du få lov til at købe Super Mario Bros. for hundrede gange på Nintendos forskellige platforme, fordi der ikke er et universalt id.
0
1ups givet

#21 - 0

Level: 23 (Skree)

29-04-2012 00:41

Nej nej, du misforstår Smiley

"Vi udgiver iPhone Crap nu, og så iPhone Crap S om 6 måneder" Smiley
0
1ups givet

#22 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

29-04-2012 00:56

Forstår din pointe, men synes ikke sammenligningen er relevant.

I øvrigt giver det mening at udgive nye modeller af telefoner konstant, da der er en efterspørgsel, da telefoner slides, går i stykker etc. - der er et behov for at udskifte dem hele tiden. Plus, der på udbudssiden er en udvikling, da hardware både forbedres og falder i pris hele tiden.

Spil er derimod en meget mere konstant størrelse. Når jeg først har SMB digitalt, efterspørger jeg ikke nye versioner af det. Kun efterfølgere med originalt indhold, hvilket er noget andet.
0
1ups givet

#23 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

18-05-2012 10:14

fedt hvis Nintendo begynder med digital udgivelser af spil generelt ville jeg da personligt blive glad for og startet med et Mario spil lyder som en god start i mine ører; )
0
1ups givet