27
apr
2012

Miyamoto hinter til nye spilfigurer snart

Skrevet af Bo130

Nintendo har mange maskotter. Vi kender alle Mario, Donkey Kong, Yoshi og Link. Senere er figurer som Waluigi og Pikmin blevet introduceret. Foruden nogle enkelte stykker er det dog mere blevet trenden for Nintendo at malke deres gamle figurer end at finde på nye. Men den tendens skal måske til at ændre sig nu.

I et interview med The Guardian udtaler Miyamoto sig omkring deres ønske om at udvide deres katalog af spilfigurer i den nærmeste fremtid,

I don't have a big list of ideas I want to realise, I usually come up with new ideas while I am working on other games. That said, there's a strong possibility we will introduce some new characters to the scene soon.


Om Nintendo er modige nok til at introducere en ny IP/spilfigur til selve udgivelsen af Wii U det vides ikke endnu, men mon ikke vi hører noget derom til årets E3 i starten af juni.

Level 42
910500 XP
#50:  kasper88 - 29. Apr 2012 00:30

Ledgers død skabte en platform (dvs. opmærksomhed) for at den kunne blive så stor, som den blev. Men igen... hans død skabte ingen værdi i sig selv. Hvis han spillede rollen af h.... til, så var det gået anderledes. Faktisk var folk ekstremt skeptiske, da han blev offenliggjort som skuespilleren, der skulle spille Jokeren, før trailere etc. dukkede op. Kan huske at mange troede, han ville faile for vildt i forhold til Nicholson, hvilket så ikke helt skete.

citer indlæg

Level 34
611500 XP
#51:  Hassus - 29. Apr 2012 00:31

Lidt halvabstrakt nattelæsning:
Hvis jeg skal fortolke det du skriver om content på min egen måde med mine egne begreber, ville det være at der eksisterer en "Batman-hed" og en "Mario-hed" i folks tanker. Mario-heden som folk føler/opfatter i bestemte situationer afhænger af de Mario-elementer de præsenteres for. Galaxy-boxartet har et vist niveau af Mario-hed hos folk og SMB3-relateret billede vil blive opfattet som indeholdende et større niveau af "Mario-hed" da den opfattede "Mario-hed" er større når folk ser Mario i Mushroom Kingdom - altså er klassiske kendetegn ved Mushroom Kingdom noget der øger den Mario-hed folk opfatter. På samme måde oplever folk større "Batman-hed" når de ser Batman sammen med Jokeren end hvis de havde Batman alene.

Det er min egen tolkning af det jeg læser - jeg ved ikke om det er den rigtige forståelse.

Det med at snakke om "X-hed" er noget jeg har fra en hjerneforsker, der skrev at han havde en flok sultne mågeunger som ikke ville lade sig fodre af ham, så han forsøgte at lave et falskt næb af træ han kunne bruge til at fodre dem. Da det også fejlede lagde han mærke til en rød plet der var på voksne mågers næb, så han malede en rød plet på det falske næb og denne gang blev mågeungerne ellevilde og kæmpede for at blive fodret først. Forskeren fandt det interessant og malede en endnu større rød plet på næbet i nysgerrighed. Det gjorde fugleungerne næsten sindsyge i begejstring og de kunne slet ikke styre sig. Han valgte så at definere det som en form for "rød-hed" fulgeungerne opfattede, der kan svinge i niveauer og stimulere et respons på samme niveau. Det kan være Mario, Batman og den røde plet har mere tilfælles end som så Smiley

Jeg ved ikke hvor enig jeg er i alt det jeg lige har formuleret, men det er en interessant tanke at lege med om ikke andet og sjovt at prøve at anskueliggøre en anden tilgang end min egen.

@Oni: Mente kun at du var for ensporet i dette emne i forhold til min egen tilgang til emnet. Jeg er ensporet med alle mulige andre ting.

Well, jeg hopper i seng. Hyggeligt at diskutere med jer Smiley
Sov godt!

citer indlæg

Level 39
785000 XP
#52:  fattige ricko - 29. Apr 2012 00:41

Jeg er enig med dig i, at Jokeren ikke kan eksistere i et vakuum. De gode universer er dybe, og Jokeren ville ikke kunne eksistere uden Gotham og Batman som også trækker folk ind i biografen. Men Jokeren har fået et liv, der ikke relaterer direkte til filmen, og det er det, som gør ham til så stort et fænomen.

Jeg tror du har ret i din analogi med næbbet - nok udgør næbbet formen, men uden den røde plet for enden bliver folk ikke særligt begejstrede.

citer indlæg

Level 34
626000 XP
#53:  0 - 29. Apr 2012 00:42

Med al den snak om film, fik jeg lige lyst til en rigtig god film. Jeg tror jeg skal se Super Mario Bros.!

citer indlæg

Level 42
910500 XP
#54:  kasper88 - 29. Apr 2012 00:51

Jeg tror ikke, du skal tolke det som "X-hed", men nærmere som, "hvad er essensen" i spillet.

Jeg stopper lige med at fokusere på Batman, da det er en film og det derfor fungerer lidt anderledes. Men lad os kigge på nogle spil i stedet for.

Jeg tror, det vigtigste spørgsmål, som man skal stille i forhold til videospil er: HVORFOR spiller du spillet? IKKE hvordan, men HVORFOR.

Hvorfor spiller folk Mario? Er det for at hoppe eller blive stor eller lille (gameplay)? Nej (selvom, der dog er en tilfredsstillese ved spillets gameplay, jf. mine tidligere skriverier om taktil stimulering) Er det for at kigge på flot grafik? Nej. Det er for at rede prinsessen (content). Det er for at udforske og løbe igennem Mushroom Kingdom (content). Nintendo tror, det er fordi Mario er med og er en sjov figur, som folk kan relatere til. Det er måske ikke forkertt, men jeg mener ikke, det er den primære årsag, da Mario er blevet taget ud af Mushroom Kingdom i mange sammenhænge og ind i andre typer af spil - fx sportsspil - og failet for vildt.

Hvad med Zelda? HVORFOR spiller folk Zelda? Nintendo mener, det er på grund af at folk ønsker at løse puzzles (gameplay). Jeg mener, det er for at rede prinsessen og udforske Hyrule (content).

Hvad med Metroid? Det har du selv været inde på. Spiller du Metroid for at scanne-mekanisme i sig selv (gameplay) eller for at udforske den sammenhængende verden (content)? Det sidstnævnte. Nogle vil så sige, at det netop er scanne-mekanisme, de kan lide. Men der vil jeg så sige: ja, det er det.. du kan lide at scanne FOR AT OPDAGE verdenen. Og det er netop det, som content er. Content skal have gameplayet embeddet i sig og ikke omvendt. Man skal scanne for at lære om contentet. Derfor fungerer det.

Det er fx problemet i Zeldas dungeons. Puzzles er logiske og kreative, men de giver ingen mening i forhold til spillets content. Når man skal bruge en støvsuger eller rulle i en sten giver det ikke en overordnede mening. At rulle på en sten er ikke embedded i Zeldas content som sådan. Det er taget ud af en sammenhæng. Det er bare et gameplayelement, som kunne have været i alle mulige andre spil.

Vi har haft mange diskussioner om hvad content er i forhold til spil. Content er ikke bare "hele spillets samlede dele". Det er interaktionsmulighederne i spillet - de muligheder man har inden for universets rammer. Det er ÅRSAGEN til at man spiller. Du spiller Metroid Prime, fordi du vil udforske verdenen.

Hvilket spilfirma er det bedste i verden p.t.? Blizzard. Hvorfor? Fordi de laver det bedste content. Blizzards fans er ekstremt dedikerede til firmaets content. Warcraft er vel det bedste eksempel. Warcraft er IKKE defineret af et særligt gameplay (da der skete et skift fra RPG til MMO), men defineret af det samme content. Det er universet, der sælger spillene. De to forskellige gameplay - henholdsvis RPG og MMO - er embedded i universet og mytologien, så det går op i en højere enhed.

citer indlæg

Side: 1234Vis alle
Du skal være logget ind på N-club for at kunne deltage i diskussioner.

Log ind
Bliv gratis medlem
Glem kodeord?