Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Watch_Dogs får ingen DLC på Wii U

Skrevet af KJ85 - 24-09-2014 21:01

Farcen om Ubisofts Watch_Dogs fortsætter for Nintendo-ejerne. Ikke nok med, at man valgte at udskyde Wii U-versionen af spillet fra maj til d. 21. november, så bliver spillet også uden nogen form for DLC. Det fortalte Ubisoft i dag på spillets officielle Twitter-konto, men det blev hurtigt slettet fra kontoen igen.

Hvorfor man har slettet det pågældende Tweet er ikke blevet udmeldt, men noget tyder altså på, at vi ikke skulle vide, at Wii U-versionen bliver behandlet som et andenrangsprodukt. Lige nu kan spillere, der har købt et season pass på en af de andre konsoller ellers nyde godt af det helt nye Bad Blood-DLC, som tilføjer nogle ekstra timers spilletid til Watch_Dogs.



Har udmeldingen omkring det manglende DLC nogen indflydelse på, hvorvidt du til købe spillet eller ej?

2
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

24-09-2014 22:19

Jeg fik det gratis med mit grafikkort, spillede det for 4-5-6 missioner, og har ikke rørt det siden... Kunne være jeg skulle se at komme i gang med det, inden Ubisoft laver det til deres nye, årlige mega-hit.
0
1ups givet

#2 - Palawan

Level: 4 (Stalkid)

24-09-2014 23:47

Jeg forstår frustrationen, men spillet er virkeligt ikke særligt interessant.
Jeg tror jeg spillede 4 - 5 timer på PS4, før jeg gav fortabt og solgte det. Det er ikke savnet.
Der er langt mere interessante spil på Wii U end Watchdogs.
0
1ups givet

#3 - Park_Triolo

Level: 14 (Inkling)

25-09-2014 05:59

Ubisoft er blevet et hul i jorden og ikke kun på WiiU. Det er jo fuldstændig til grin, at de først forsinker WD 6 måneder, så release bliver lige oven i Bayonetta 2 og Smash + at de har fået et obskurt udvikler-team til at programmere lidt gamepad support. Nu dropper de gudhjælpemig også DLC... og nåå ja, vi skal stadig betale fuld pris for deres søndags-kode... magen til mangel på normal hjernefunktion og basisk forretningssans skal man lede længe efter.

Ubisoft... jeg håber I ikke sælger en eneste WD... det har I mere end fortjent!
1
1ups givet

#4 - Grynch

Level: 14 (Inkling)

25-09-2014 16:35

Jeg forstår det ikke, hvad er idéen i at droppe DLC til Wii U? Er det teknisk besværligt at tilføje DLC eller en online del til Wii U'en?

Jeg tænker, de har jo lavet DLC pakkerne, så hvorfor så ikke udgiv dem på på alt?


"Det er mig en kæmpe gåde."

Men i mellemtiden har jeg også mistet interessen for Watchdogs nu hvor Smash er rundt om hjørnet. Var det kommet til Wii U på samme tid som de andre, er jeg helt sikkert på at jeg var røget i "fælden" og købt det.
0
1ups givet

#5 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

25-09-2014 17:07

Grynch, DLC skal programmeres, lige som alt andet. Ubisoft ser nok ikke megen fremtid i Wii U versionen, så de har valgt ikke at spilde det ekstra arbejde, på DLC der sikkert ikke ville blive købt.

Warner Bros. brokkede sig vist også noget lignende, med Arkham Origin. Vi fik ikke Story DLC'et til single player med Mr. Freeze, fordi at Wii U ejerne ikke havde købt nok map packs og costume packs til Challenge Mode...

Park_Triolo, det er da den største omgang pladder jeg længe har hørt. Ubisoft har kæmpet en brav kamp for at holde liv i Wii Uen, med det eksklusive ZombiU, Rayman Legends Challenge Appen som de udgav gratis og holdt kørende i et halvt år, før spillet udkom med eksklusivt content og control muligheder på Wii U, og 2 Assassin's Creed spil, hvor det første var støttet med DLC.

De blev belønnet for deres support, med underskud på alle projekter. Ubisoft svigtede ikke Nintendo fans. Nintendo fans svigtede Ubisoft.
2
1ups givet

#6 - Ghost_Warrior

Level: 6 (Cucco)

25-09-2014 18:51

Har PS4 udgaven, så jeg springer denne over. Det er heller ikke det fedeste spil, ville personligt give det 6-6.5 ud af 10. Generelt elsker jeg sådan åben-verden spil, GTA, Assassin´s Creed, Sleeping Dogs etc, men det her fanger mig bare ikke på samme måde og konkuranterner gör.

Og totalt til grin hvordan de behandler Wii U udgaven, men et eller andet sted ser jeg det heller ikke som et spil den gennemsnitlige Nintendo fan ville sumpe ned i
0
1ups givet

#7 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

25-09-2014 23:15

Kan ikke sige andet at sige end suk til dette, og kunne ikke være mere enig med Park_Triolo omkring Ubisoft efterhånden

ved godt nok ikke hvad de har gang i
0
1ups givet

#8 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

25-09-2014 23:53

Helt enig med Shajita! Smiley
0
1ups givet

#9 - Grauling

Level: 23 (Skree)

26-09-2014 07:48

Bah, venter sgu bare til spillet koster de 100 kr i Fona, så kan det være jeg overvejer at samle det op.
0
1ups givet

#10 - Mycroft

Level: 5 (Cheep)

26-09-2014 10:43

Kom de ikke også og udmeldte at de ikke havde nogle fremtidige planer for at lave nye spil til Wii-U, her for nogle måneder siden? Noget med at så snart Watch Dogs og andre allerede igangsatte projekter var færdige, så ville der ikke være mere fra dem til Wii-U?

Om end ikke andet, så ku' man jo nemt have anset den udmelding som en slags forvarsel for dette, uanset hvad så er det selvfølgelig rimeligt surt for dem som havde set frem til at spille Wii-U versionen.
0
1ups givet

#11 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

26-09-2014 11:50

Watch_Dogs ville være det sidste "voksne spil", var vist det de udtalte Smiley
1
1ups givet

#12 - Grynch

Level: 14 (Inkling)

26-09-2014 15:44

Tænkte godt det var grunden Shajita, men det overrasker mig det tilsynladene kan være så dyrt i arbejdstid, at programmere noget DLC til en anden konsol.
0
1ups givet

#13 - Ghost_Warrior

Level: 6 (Cucco)

26-09-2014 19:31

Mycroft skrev:
Kom de ikke også og udmeldte at de ikke havde nogle fremtidige planer for at lave nye spil til Wii-U, her for nogle måneder siden? Noget med at så snart Watch Dogs og andre allerede igangsatte projekter var færdige, så ville der ikke være mere fra dem til Wii-U?

Om end ikke andet, så ku' man jo nemt have anset den udmelding som en slags forvarsel for dette, uanset hvad så er det selvfølgelig rimeligt surt for dem som havde set frem til at spille Wii-U versionen.



Jeg synes jeg kan huske at ha' læst noget i den stil. Ubisoft og et par andre AAA udviklere stillede i bund og grund Wii U-en i bås med PS3 og Xbox360, konsoller som de er i gang med de sidste projekter til för de laver en fuld overgang til den nye generation. Synes det er lidt surt at de sidestiller Wii U-en på den måde, men samtidigt var det heller ikke nogen devs jeg holder af, så for mig personligt er det lige meget, men jeg er bange for at det kommer til at påvirke omtalen for Wii U negativt pga den ekstreme popularitet disse devs har blandt mainstreamen

0
1ups givet

#14 - Park_Triolo

Level: 14 (Inkling)

27-09-2014 02:12

Shajita skrev:
Grynch, DLC skal programmeres, lige som alt andet. Ubisoft ser nok ikke megen fremtid i Wii U versionen, så de har valgt ikke at spilde det ekstra arbejde, på DLC der sikkert ikke ville blive købt.

Warner Bros. brokkede sig vist også noget lignende, med Arkham Origin. Vi fik ikke Story DLC'et til single player med Mr. Freeze, fordi at Wii U ejerne ikke havde købt nok map packs og costume packs til Challenge Mode...

Park_Triolo, det er da den største omgang pladder jeg længe har hørt. Ubisoft har kæmpet en brav kamp for at holde liv i Wii Uen, med det eksklusive ZombiU, Rayman Legends Challenge Appen som de udgav gratis og holdt kørende i et halvt år, før spillet udkom med eksklusivt content og control muligheder på Wii U, og 2 Assassin's Creed spil, hvor det første var støttet med DLC.

De blev belønnet for deres support, med underskud på alle projekter. Ubisoft svigtede ikke Nintendo fans. Nintendo fans svigtede Ubisoft.

f

kald du bare realiteterne for pladder. Rayman Legends App... må j
eg være fri. Folk var jo netop vilde efter at købe spillet, men så syntes Ubi pludselig, at det var en god idé at røvrende WiiU-ejere ved at forsinke spillet, fordi det lige skulle gøres multiplat, hvor det alligevel ikke solgte en skid. Desuden solgte det faktisk glimrenðe på WiiU kontra andre platforme. Hahaha... jajaja, ZombieU eksklusivt, men med nul markedsføring eller support, så den må du også længere ud på landet med. Hvad angår AC3 og 4 så er de et par gode eksempler på halvhjertede konverteringer med bugs og framerate--problemer. Men kan du se igennem fingre med de ting, så er de to spil da fine. Men at sige at Ubisofthar prøvet alt, hvad de kunne, er måske lige i overkanten grænsende til absolut vrøvl, så prøv igen.

0
1ups givet

#15 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

27-09-2014 14:03

"Alle" er måske så meget sagt. Da Rayman endelig udkom, så solgte det bedst på Wii U, bevares, med 45% af alle kopier solgt på den konsol. Hvad du bare lige glemmer at tage højde for, er at det stadig var under forventningerne.

Og du skal ikke feje den Challenge App under gulvtæppet som om det var ingenting. Nævn ét andet firma, på en anden konsol, der udgav en gratis demo der blev opdateret løbende med nye udfordringer og leaderboards for et halvt år.

Framerate problemer i Assassin's Creed? Jeg gjorde min research. Og det ser ud til at du har ret. Wii U versionen bevæger sig en anelse langsommere. Hele 4-6 frames i gennemsnit, i stressede situationer. Når man tænker på at det er Ubisofts første spil, på en ny konsol som ikke er en markant forbedring over den tidligere generation (hvilket er Nintendo's skyld og ikke Ubisofts), så man kan vel dårligt klage over 4 frames, i et spil der allerede havde frame-rate problemer på alle andre platforme end PC udgaven. Hvad angår Assassin's Creed IV, der falder spillet meget længere bag PS360 versionerne, men efter de skuffende salgstal af ACIII kan jeg dårligt bebrejde dem for ikke at tage Wii U versionen seriøst.

Og ZombiU fik omkring samme mængde reklame som Wii Uen gjorde. Da Miiverse blev officielt vist frem, gæt hvilket spil de brugte som eksempel. ZombiU. Under Nintendo's E3 presse konference i 2012, gæt hvilket tredjepart spil Nintendo valgte at vise frem. Yup, ZombiU. Og vi må selvfølgelig ikke glemme den bundle som de baksede sammen, som var den eneste bundle dengang der kom med en pro controller og 2 spil.

Kunne Ubisoft havde gjort det bedre med Wii U? Helt sikkert. Det kunne alle, specielt Nintendo selv. Men de er stadig det tredjepart firma der kæmpede mest for succes, og jeg gentager gerne mig selv, det blev belønnet med underskud på ALT hvad de udgav. Vend og drej den som du vil, men Ubisoft havde ingen finansiel grund til at blive ved med at prøve, og alligevel gjorde de, indtil de nu, med Watch_Dogs, endelig ser ud til at smide håndklædet i ringen.
1
1ups givet

#16 - Park_Triolo

Level: 14 (Inkling)

28-09-2014 18:51

Haha , Shajita... du er da velkommen til at have din mening, og det er jeg forhåbentligt også.

Men når du nu er så sur på Nintendo, så synes jeg bare, du skulle sælge alt hvad du har af Nintendo hardware og købe en PS4 eller Xbox One, hvor du kan komme til at spille alle de "superinnovative" tredjepartsudviklede spil, som du jo "desværre" ikke kan komme til på WiiU.
0
1ups givet

#17 - Kanin

Level: 23 (Skree)

29-09-2014 06:26

Dude. Wii U fejler for alle tredje parts udviklere. Ubisoft er bare den sidste som havde noget i deres pipelines. Nintendo skal virkelig bringe deres A-game over julen og inden næste E3 for at få 3. Part med på Wii U.

Det er ikke rigtig til debat at Wii U ikke står stærkt.
0
1ups givet

#18 - Fox4Fun

Level: 18 (Twhomp)

30-09-2014 12:41

De kunne da bare inkludere DLC`en i spillet, nu hvor det alligevel er forsinket ?

Godt man har andre konsoller en Wii U.
1
1ups givet

#19 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

30-09-2014 15:31

Du er meget velkommen til at have din mening Park_Triolo.

For det første, jeg er ikke "sur" på Nintendo. Jeg elsker Nintendo. Jeg har spillet Pokémon Y hele søndagen, jeg skal crashe hos en ven og holde Smash weekend her på fredag, og mit Game Pad står lige ved siden af mig mens jeg skriver det her, på denne Nintendo side for danske, ligesindede fans.

Men modsat dig, åbenbart, er jeg i fuld stand til at holde af noget men samtidig være kritisk over for dets fejl. Wii U er, på trods af nogle kvalitets spil, bare et ringe produkt, og det vil de fleste af os herinde fortæller dig. Dens specs var outdated da den udkom, den har en tablet controller som ingen bad om og som næsten ingen spil bruger intelligent, den var for højt prissat til at starte med, der er en evighed mellem spil udgivelser, og Nintendo har tydeligvis bygget den af egostiske grunde, frem for at tage fat i tredjeparts udviklerne under udviklingen af maskinen, som Sony og Microsoft gjorde med deres nye generation.

Det betyder ikke at jeg ikke holder af min Wii U, og det betyder heller ikke at jeg vil sælge den. Det betyder bare, at jeg synes Nintendo ligger som de har redt, specielt med hensyn til situationer som Watch_Dogs.

Hvis der er nogen jeg har noget imod, så er det Nintendo's hykleriske fanbase. Millioner af tudetøser der vræler over at der ikke er nogen spil, og så køber de dem ikke når de udkommer, men i stedet kommer de med dårlige undskyldninger uden grundlag. No shit at tredjeparts opgav så hurtigt som de gjorde.

Og lad venligst vær med at putte ord i munden på mig, eller nogen andre for den sags skyld. Jeg har aldrig sagt at der var innovation at finde på PS4 eller Xbox One. Folk der udvikler spil til de konsoller er lige så skyldige i at pumpe efterfølger-maskinen tør som Nintendo er. Men ved du hvad? Jeg foretrækker finpudsning, frem for innovation, for innovations skyld.

Ingen bad om Game Pad'et, og næsten ingen spil formår at gøre den relevant. Sjovt nok, de eneste 3 spil jeg kan komme på, hvor Game Pad'et var mere værd end bare off-TV play, er Nintendoland og, sjovt nok, Ubisoft's Rayman Legends og ZombiU. To tredjeparts spil som ingen købte.

Og det er det sidste jeg siger på emnet. Hvor jeg kæmper for min sag med udtagelser og salgstal, så får jeg ikke andet end fanboy pladder tilbage i ansigtet. Spild af min tid.
0
1ups givet