Skrevet af JOEP - 20-10-2016 16:02
I nat dansk tid blev det annonceret, at Nintendo langt om længe ville præsentere offentligheden for deres næste konsol med kodenavnet NX, og nu er tiden kommet!
VIdeoen starter ud med video om Zelda: Breath of the WIld og zoomer så til konsollen.Hybrid-teorien holdt stik, vi har en normal controller uden skærm, der kan dockes til fjernsynet og tages ud bagefter og dermed blive til en håndholdt maskine, der kan tages med overalt. Der er aftagelige controllere, så du kan spille på den som eneste skærm, og der medfølger også en almindelig controller.
Vi ser herefter en montage af forskellige spil, herunder et nyt 3D Mario og nogle sportsspil samt Splatoon - om det er en ny udgave, eller at Switch blot er kompatibel med Wii U-spil vides ikke. Derudover ser vi også Skyrim Remastered og et Mario Kart-spil - der skal nok blive analyseret på disse klip med tiden, så vi kan se, om det er nye udgaver eller ej.
Efterfølgende har Nintendo frigivet følgende billede, der viser hvilke tredjeparter, de har fået med om bord, og det må siges at være et imponerende line-up, hvis de alle leverer spil til konsollen:
Det var alt, der blev vist i videoen. Hvad synes du om det?
#1 - Rechain
Level: 8 (Pirahna Plant)
20-10-2016 16:07
Damn, jeg er såååååå hooked nu! Nintendo har gjort det rigtige efter min mening, og håber på at 3 parts spil firmaer tager godt ud imod den#2 - LinkTheWindWaker
Level: 22 (Ice Keese)
20-10-2016 16:10
Umiddelbar mavereaktion: ikke imponeret. Adskiller sig ikke nok fra Wii U-konceptet, som i første omgang aldrig blev udnyttet synderlig godt.#3 - Bo130
Level: 38 (Tatori)
20-10-2016 16:10
Ved ikke helt hvad jeg skal synes... Det jeg ser som den største nyhed er mængden af folk der allerede nu støtter den,#4 - Pieyanthikos
Level: 18 (Twhomp)
20-10-2016 16:11
Billede:#5 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
20-10-2016 16:17
Jeg er fan, jeg er mega fan! Hvis det altså holder, hvad det lover.#6 - ThePatrickBay
Level: 33 (Hammer Bro)
20-10-2016 16:19
Jeg er, som JOEP, også fanget. For mig er det vigtigt at det nye GamePad ikke er påkrævet, men at man kan spille langt de fleste spil med en "almindelig" controller. Det ser ud til at være muligt.#7 - ChampionOfWhat
Level: 17 (Deku Baba)
20-10-2016 16:19
Det der ser fanme lovende ud. Konsollen ser spændende ud og den lineup af 3rd party deltagere er så lækker!#8 - Scrapper
Level: 32 (Pebblit)
20-10-2016 16:21
Enig med JOEP. Men lige nu ved vi jo så heller ikke så meget om konsollen endnu.#9 - Scrapper
Level: 32 (Pebblit)
20-10-2016 16:23
ThePatrickBay skrev:
Jeg er, som JOEP, også fanget. For mig er det vigtigt at det nye GamePad ikke er påkrævet, men at man kan spille langt de fleste spil med en "almindelig" controller. Det ser ud til at være muligt.
Det kan vel ikke komme som en overraskelse. På stående fod kan jeg ikke nævne andet end Nintendo Land, hvor gamepad er påkrævet på wii u. For at være ærlig er det de færreste wii u spil jeg har spillet med andet end pro controlleren xD
#10 - Andreas Tarding
Level: 18 (Twhomp)
20-10-2016 16:25
LTWW: .. Ja, Skyrim - ? Der var jeg også lidt overrasket. Så det var: Zelda, Skyrim, Mario og Splatoon, der blev brugt som eksempler (.. vist?) - Det kan selvfølgelig være, det bare var de demoer, der var i stand til at blive vist kørende.#12 - Angus101
Level: 13 (Baby Dodongo)
20-10-2016 16:32
Jeg er meget positivt overrasket. Men tænker dog på om der også kommer til at være ds/3ds support nu da de skulle gå over til cartridge systemet igen.#13 - LinkTheWindWaker
Level: 22 (Ice Keese)
20-10-2016 16:33
Bo130 skrev:
Ved ikke helt hvad jeg skal synes... Det jeg ser som den største nyhed er mængden af folk der allerede nu støtter den,
Jeg lægger intet i "pre-release" lovninger som disse (bemærk i øvrigt at en del af navnene dækker software-/teknologifirmaer, som ikke direkte udvikler spil). Ved hver ny generation loves der guld og grønne skove, men allerede efter kort tid er situationen fuldstændig anderledes. EA, Ubisoft, m.fl. var jo også "med" på Wii U-bølgen, men hvad blev det til? Middelmådige ports af spil som Mass Effect og Assassin's Creed. Har lyst til at være positivt indstillet, men når der stort set kun fremvises ports/genudgivelser af gamle spil som Splatoon, Mario Kart og Skyrim, så bliver jeg lidt bekymret.
Ingen af de fremviste spil fortæller mig, hvorfor "on-the-go" konceptet er så vigtigt. Jo vist vil det da være sjovt at kunne spille Mario Kart på en biltur, men er det virkelig et unique selling point? Hvorfor ikke vise et dybt Pokémon-rollespil, som man kan sidde og fordybe sig i foran sofaen, hvorfor man senere kan tage det med on-the go og gå ud i verden og fange nye pokémons? Jeg mener, hvor ofte er det lige nødvendigt for nogen at tage Splatoon eller et basketball-spil med uden for, hvis alternativet er at sidde foran en stor tv-skærm i stuen?
Jeg frygter lidt samme situation, hvor Wii U-konceptet med at have asymmetrisk information blev hyped op, men i sidste ende blev det kun udnyttet i ekstremt få spil, så som NintendoLand og Affordable Space Adventure.
#14 - Mr. Rosenlund
Level: 5 (Cheep)
20-10-2016 16:34
Fed koncept .... I LIKE IT Dog ikke vild med navnet :/#15 - Energisten
Level: 5 (Cheep)
20-10-2016 16:35
https://www.nintendo.co.uk/News/2016/October/Nintendo-Switch-world-premiere-demonstrates-new-entertainment-experiences-from-a-home-gaming-system-1148687.html#16 - artemisthemp
Level: 9 (Bob-omb)
20-10-2016 16:36
Kunne godt være at, Nintendo Switch ender i mit hjem, hvis prisen og spillende til den er rigtigt.#17 - Rockarina
Level: 31 (ChuChu)
20-10-2016 16:39
Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg synes til dels er jeg lidt fascineret af måden man klikker og matcher de forskellige dele, og til dels tænker jeg - jamen hvorfor skulle jeg købe den? Jeg har allerede mine behov dækket med en håndholdt 3ds og min hjemmekonsol wii u.#18 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
20-10-2016 16:43
Hvis alt går vel vil den her jo overtage både 3DS og WiiU. Så kan du ikke få dækket dit håndholdte behov med 3DS længere.#19 - ChampionOfWhat
Level: 17 (Deku Baba)
20-10-2016 16:47
Som Joep siger så kan den meget vel gå ind og erstatte de maskiner du allerede har. Og de forskellige 3rd party firmaer er jo til Switch, så du skal nok ikke regne med at der kommer noget til Wii U fra dem. Tror så småt at NIntendo udfacer U'en nu med lanceringen af Switch#20 - The ultimate beast
Level: 20 (Moblin)
20-10-2016 16:49
Konsollen ser for mig ikke ud til at være markant anderledes end Wii U, men navnet er i det mindste ikke vildledende, som nogle åbenbart syntes Wii U var.#21 - Jogge
Level: 9 (Bob-omb)
20-10-2016 17:13
Det skal nok blive godt!#22 - O-train
Level: 35 (Lakitu)
20-10-2016 17:16
#23 - Kalak Nuan
Level: 18 (Twhomp)
20-10-2016 17:24
#24 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
20-10-2016 17:30
Har sat billedet fra Nintendos hjemmeside ind i nyheden, så man kan se lidt flere ting#25 - Grauling
Level: 23 (Skree)
20-10-2016 17:35
Er helt vild med ideen! Jeg kunne fx rigtig godt tænke mig at vide skærmens størrelse da jeg tror det kommer til at påvirke oplevelsen en del.#26 - Alpha sapphire
Level: 15 (Geega)
20-10-2016 18:11
pokemon company har allerede confirmed at de vil udvikle spil til switch#27 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
20-10-2016 18:16
Det næste Pokémon-spil bliver det, vi alle sammen har drømt om. Eller har nu muligheden for at blive det.#28 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
20-10-2016 18:32
#13#29 - TheSonicolas
Level: 23 (Skree)
20-10-2016 19:38
Men i hvilken form tror I at spillene bliver udgivet?#31 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
20-10-2016 19:41
Hvis du ser videoen omkring Skyrim (se den nyhed om spillene) kan du se, at de sætter en kassette i maskinen. Så det er også bekræftet. Men de vil klart satse mere på digital distribution næste generation.#32 - Neffets
Level: 15 (Geega)
20-10-2016 20:39
Jeg er hype! Det troede jeg ikke jeg ville blive, men det må jeg indrømme jeg er. Fedt at vi slipper for digitale skiver, men at der stadig bliver holdt fast i fysiske spil. Nu mangler det bare, at den fusionerer med 3DS, så vi kan spille de spil på tv'et!#33 - O-train
Level: 35 (Lakitu)
20-10-2016 20:45
Jeg synes 'Switch' er et super navn.#34 - Grauling
Level: 23 (Skree)
20-10-2016 21:22
Er jeg den eneste der tænker lidt over mini d-paden der er øverst i højre hjørne skal bruges til?#35 - ThePatrickBay
Level: 33 (Hammer Bro)
20-10-2016 21:23
TheSonicolas skrev:
Men i hvilken form tror I at spillene bliver udgivet?
Det blev vist i videoen; såkaldte GameCards. De ligner DS-spil.
Asger Grau skrev:
Er jeg den eneste der tænker lidt over mini d-paden der er øverst i højre hjørne skal bruges til?
Det er et minus til venstre og et plus til højre
#36 - sega01
Level: 4 (Stalkid)
20-10-2016 21:38
Det som jeg lige har set, så er jeg sgu bange for at løbet er kørt for nintendo.#37 - O-train
Level: 35 (Lakitu)
20-10-2016 22:02
Jo maskinen ser da spændende ud men kan ikke se hvorfor jeg skulle invistere i nintendo NX, jo der er da mariospillene, men at købe en konsol for at spille de spil er ikke grund nok for mig og for mange andre tror jeg.
Samme argument kan siges om alle konsoller, før de faktisk udkommer. Forstår din skepsis mht. Nintendo, fordi det har været rimelig deprimerende for dem i længere tid, men fordi intet udkommer til Vita, betyder det ikke at Sony ikke får support på PS4. Giv nu lige Nintendo en chance for at få hardwaren ud af døren og for at bevise, om de har fået styr på deres 3rd party relationer. Desuden ved vi ikke, om der er andet incitement for køb. Jeg synes hardwaren ser spektakulær ud - modsat Wii U - og det kan betyde et væld af funktioner udover spil.
Tilbage i sin tid købte mange en nintendo DS fordi den var spændende, så kom Smartphonen og Nintendo 3DS blev en moderat success for man kunne spille lige så meget på en smartphone som man kunne på en 3DS så hvorfor skulle man køæbe en 3DS.
Ja du har ret. Men du rækker omkring 12 år tilbage i tiden og frem, og så bruger du dét som grundlag for dit postulat? Nintendo har nok analyseret markedets efterspørgsel, nu hvor de på så fantastisk vis formåede at gøre alt andet med Wii U. Der er nok lagt arbejde i at finde ud af, hvordan Switch kan operere i det moderne marked, og det starter især med attraktivt hardware og et godt software lineup, hvis den skal erstatte 3DS. I øvrigt deler vi holdning til 3DS'ens underholdningsværdi (har ejet 4 og aldrig været vild med den, som var jeg med DS), men +54 millioner units solgt er ikke "moderat". Det er godt. Især når de ejer platformen og tjener på alle udgivelser der har købt licens til udgivelse.
Nu ved vi jo heller ikke, hvad Nintendo umiddelbart har i tankerne, når det gælder deres kommende forretningsmodel. De er blevet enormt åbne for udgivelser på deres platform (nok af desperation), hvilket kan - og det tror jeg - vil ses ift. ports af apps til Switch - så er spørgsmålet: hvorfor skal forældre investere i en iPad til 3-4x prisen, hvis de kan få en Switch, der både indeholder lokale multiplayer funktioner, giver børnene alt populært fra iOS/Android samt Mario, Pokémon og Nintendos andre franchises (der i den grad stadigvæk hold brand-værdi!)...
Vi ved endnu ikke, hvad Switch har af andre funktioner, hvilke markeder Nintendo har i sinde at træde ind på, og hvor prisvenlig den er. Der er mange faktorer, som vi endnu ikke kender til, før vi for alvor kan gøre os nogle idéer.
Det jeg tror de burde have gjort istedet var at bygge en bad ass klassisk konsol som kunne konkurrere fuldt ud mod Sony og microsoft, og så lave en håndholdt joypad med skærm, lige som den de har til WII U, som spillene så kunne streames til, og så også have muligheden for at streame over WIFI så man kan spille on the go, det tror jeg ville gøre at nintendo ville kunne sælge en del konsoller på
Du har lige beskrevet Nintendo Switch - dog angiveligt afhængig af internet.
#38 - Rockarina
Level: 31 (ChuChu)
20-10-2016 22:28
sega01 skrev:
Der gik laaaaang til før jeg købte en 3DS, og efter jeg købte den, spillede jeg ikke ret meget på den, fordi jeg ret hurtig gik tilbage til mobilen for den har jeg jo altid lige ved hånden. og en mobil kan det samme som det nintendo lige har vist, du kan få mange spil til en mobil.
Synes så absolut ikke man kan sammenligne mobil spil med konsol spil. Bevares jeg spillede da en del Pokémon Go lige da det udkom, men nu spiller jeg det under 5 minutter om dagen, og sådan er det for mig med næsten alle mobil spil. Jeg kalder dem for lokumspil, fordi jeg spiller dem i ligeså kort tid som jeg bruger på toilettet. Derimod når jeg spiller nintendo, så ryger der hurtig et par timer - og sommetider det meste af en dag, fordi underholdningsværdien er langt større i min optik.
#39 - Pchan
Level: 10 (Bomchu)
20-10-2016 23:43
Mit samlede indtryk af Switch er lidt tamt#40 - Grauling
Level: 23 (Skree)
21-10-2016 00:09
Det er et minus til venstre og et plus til højre Smiley
Yeah okay kan jeg også godt se nu...But why?
#41 - Shajita
Level: 28 (Skeeter)
21-10-2016 01:25
Pchan skrev:
Som én der ikke dyrker gaming on-the-go, er jeg ikke synderlig vild med den mobile side
Selvom at det åbenlyst kun er spekulation på min front, så burde den her hybrid komme specielt dig til gode.
Modsat hvad man normalt skulle tro, så pumper Nintendo en del spil ud på et årligt basis. Problemet er bare, at halvdelen af dem lander på en håndholdt platform, hvilket ikke er optimalt hvis du udelukkende er til en TV-oplevelse.
Drømmen i det her scenarie, er at spil som Pokémon, Fire Emblem, Animal Crossing og lignende finder sin vej til din sofa og fladskærm. Og det samme med andre udviklere, som fx Capcom med Moster Hunter, og Square Enix med Bravely Default.
#42 - sega01
Level: 4 (Stalkid)
21-10-2016 08:18
#38: O-train#43 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
21-10-2016 08:25
sega01 skrev:
#38: O-train
#39: Rockarina
Jeg vil give dig/jer meget ret i at man ikke skal sammenligne konsol spil med mobil spil, og jeg vil gerne give Rockarina ret i at rigtig mange mobilspil er lokumsspil, det er bare ikke hvad den generelle holdning er blandt folk i det offentlige rum. når jeg er på forretningesrejse, sidder i toget tværs over danmark eller når jeg sidder i Metroen/s-toget, Så ser jeg ingen der sidder med en konsol...en sjælden gang kan der godt sidde et barn med en 3DS/DS men det hører til sjældenhederne, Det er stortset kun smartphonen/Tablets som jeg ser folk sidde med, og det er jo netop dem man skal have fat i, mon ikke mange af dem har en konsol stående der hjemme.
Det her er jeg faktisk ikke enig i. Jeg synes, at jeg på mange af mine togrejser på tværs af landet ser en enkelt eller to med en 3DS. Bevares, det er ikke mange, men jeg tror, der stadig er et marked.
Plus, hvorfor skulle Switch ikke kunne tage kampen op mod en tablet? Switch vil formentlig ligge i et prisleje, der minder om tablets, og da de fleste (børne)familier egentlig blot har deres tablet derhjemme, hvorfor så ikke vælge en Switch? Vi mangler information om, hvorvidt den vil kunne køre almindelige apps, men kan den det, har vi et ret godt alternativ til en tablet lige her, og forældre vil have lettere ved at styre børnenes forbrug her, da det er specialiserede apps. Ikke noget med "tryk her og betal 100000 for smølfebær".
#44 - sega01
Level: 4 (Stalkid)
21-10-2016 08:48
#44: JOEP#45 - Pchan
Level: 10 (Bomchu)
21-10-2016 09:19
#42: Reutzer#46 - ThePatrickBay
Level: 33 (Hammer Bro)
21-10-2016 10:10
Asger Grau skrev:
Yeah okay kan jeg også godt se nu...But why?
Nintendo har jo siden Wii bruge +/- som Start/Select
#47 - ThePatrickBay
Level: 33 (Hammer Bro)
21-10-2016 10:14
sega01 skrev:
Det ser bare ikke specielt lyst ud, prøv at ta en kik på deres aktier, de er faldet en del siden igår det må jo også betyde at mange folk i den finanicelle sektor heller ikke helt tror på ideen. (overvejede selv at poste en bunke penge i nintendoaktier ind til jeg begyndte at høre hvad rygterne sagde om den næste konsol, så ville jeg lige vente og se tiden an......det er jeg glad for jeg gjorde)
Det er faktuelt forkert. Hvis man kigger på Nintendos aktiepris det seneste halve år, så er den FORDOBLET. Hvis du havde købt aktier dengang Nintendo første gang fortalte, at der er en ny konsol på vej, så ville du være en rig mand (i hvert fald dobbelt så rig som nu )
#48 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
21-10-2016 10:32
^Nja. Det er rigtigt nok, at deres aktieværdi er fordoblet, men der var en stigning i går efter annonceringen af, at vi ville se Switch i går, på 3.3 %. Efter fremvisningen faldt aktierne dog 5.5 %. De er stadig på et højt niveau ift. for et halvt år siden, men det er rigtigt nok, at markedet ikke reagerede videre positivt på annonceringen.#49 - ThePatrickBay
Level: 33 (Hammer Bro)
21-10-2016 10:35
^ Han nævner bare, at han nåede at gøre sig mange overvejelser og ville se tiden an. Det antyder lidt, at det er over en ret lang periode. Og set over en lang periode, er aktieværdien steget voldsomt.#50 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
21-10-2016 10:41
^Ja, set over lang tid, men det er ikke ligefrem Switchs skyld, at værdien er steget.#51 - sega01
Level: 4 (Stalkid)
21-10-2016 10:42
#48: ThePatrickBayDet er faktuelt forkert. Hvis man kigger på Nintendos aktiepris det seneste halve år, så er den FORDOBLET. Hvis du havde købt aktier dengang Nintendo første gang fortalte, at der er en ny konsol på vej, så ville du være en rig mand (i hvert fald dobbelt så rig som nu Smiley )
Aktierne steg en del da pokemon go blev annonceret til smartphonen, og det var det spil der var skyld i den stigning som skete for nintendos aktier tilbage i juli
Nu snakker jeg ikke om hvordan aktierne så ud for et halvt år siden for hvis man invisterede dér ja så ville man tjene på deres aktier, nu snakker jeg om hvordan annonceringen af deres nyeste konsol har påvirket aktien de seneste 24 timer, og det ser ikke lovende ud.
#52 - sega01
Level: 4 (Stalkid)
21-10-2016 10:53
^ Han nævner bare, at han nåede at gøre sig mange overvejelser og ville se tiden an. Det antyder lidt, at det er over en ret lang periode. Og set over en lang periode, er aktieværdien steget voldsomt.
Jeg overvejede det i lang tid også før pokemon go blev udgivet, men fik desværre ikke gjort noget ved det dér, hvis jeg havde gjordt det dér det kunne have været fedt.
Efter pokemon go blev udgivet faldt aktien en smule igen dog ikke lige så meget som før spillet kom på mobilen, her var jeg igang med at invistere men fik koldefødder i sidste øjeblik igen da jeg begynte at læse rygterne om hvad deres nyeste konsol ville kunne, og det er dette øjeblik jeg snakker om at jeg var glad for at jeg ikke gjorde noget ud af det, for da mario kom til smartphonen, aktien steg en smule igen og herefter forblev aktien ret stabil (med lidt bump på vejen som aktier altid gør), men da Switch blev annonceret i går, fald aktien så en del og til under det niveau som den så lå på mellem da pokemon go og mario blev udgivet.
#53 - ThePatrickBay
Level: 33 (Hammer Bro)
21-10-2016 10:55
Det var ikke det, du gav udtryk for i din kommentar, hvilket var årsagen til, at min egen kommentar var udformet som den var. Men det er fint, at du har clarified det nu.#54 - powerfull499
Level: 18 (Twhomp)
21-10-2016 11:05
Den ser spændende ud. Jeg håber dog, at Nintendo får opbygget en ordentlig online del. Deres online har på alle deres konsoller været virkelig ufunktionel og langt bagud ift. Microsoft og Sony.#55 - AND
Level: 35 (Lakitu)
21-10-2016 11:35
Reutzer skrev:
Problemet er bare, at halvdelen af dem lander på en håndholdt platform, hvilket ikke er optimalt hvis du udelukkende er til en TV-oplevelse.
Drømmen i det her scenarie, er at spil som Pokémon, Fire Emblem, Animal Crossing og lignende finder sin vej til din sofa og fladskærm.
Her har vi, efter min mening, den helt store gamechanger ved Switch.
Jeg har heller aldrig været specielt interesseret i håndholdt gaming - min 3DS bliver mest brugt på ferier og ved lange transporttider. Men nu kommer vi til at kunne spille Pokémon i HD, hjemme i dagligstuen. Det potentielle spilkatalog er dobbelt så stort, som ved Nintendos andre konsoller og vi bestemmer selv, hvordan og hvornår vi vil game løs.
For mig at se, er det eneste minus, at Switch har et super grimt design - særligt de forskellige nuancer af sort minder om noget fra starten af '90erne, men det er jo til at leve med.
Jeg kommer ikke til at købe Switch ved launch - heller ikke umiddelbart efter, men når konsollen har et års tid eller to på bagen er jeg nok kommet godt igennem mit nuværende spilkartotek og hvis spiludvalget så lever op til de forventninger jeg har nu (Mario, Zelda, PKM, det næste Retro-projekt, osv.), så skal jeg helt sikkert ud og have mig en Switch. Hvis jeg så er rigtig heldig, er prisen også blevet mere spiselig til den tid.
#56 - Neffets
Level: 15 (Geega)
21-10-2016 12:01
særligt de forskellige nuancer af sort minder om noget fra starten af '90erne, men det er jo til at leve med.
Det eneste sort blev brugt som i starten af 90'erne, var baggrund.
Det matsorte, metalliske look er ret meget nutidigt. Er din mobiltelefon sort? Så prøv at kigge på den og sammenlign med "farverne" Switch
Personligt kan jeg godt lide designet, og den ser ud til at være meget tyndere og lettere end WiiU gamepad.
#57 - Neffets
Level: 15 (Geega)
21-10-2016 12:21
Der er dog én ting jeg gruer lidt for! Og det er højre side af controlleren. Det ser virkelig ud som om, at højre analog-stik er væsentligt meget i vejen for, at komme ordentligt til YBXA-knapperne. Jeg kan ikke forestille mig, at det ikke er gennemtestet, men på billederne ligner det en bommert!#58 - O-train
Level: 35 (Lakitu)
21-10-2016 12:25
Neffets skrev:
Der er dog én ting jeg gruer lidt for! Og det er højre side af controlleren. Det ser virkelig ud som om, at højre analog-stik er væsentligt meget i vejen for, at komme ordentligt til YBXA-knapperne. Jeg kan ikke forestille mig, at det ikke er gennemtestet, men på billederne ligner det en bommert!
Jeg er faktisk enig her. Det er godt nok bizart.
sega01 skrev:
Nu snakker jeg ikke om hvordan aktierne så ud for et halvt år siden for hvis man invisterede dér ja så ville man tjene på deres aktier, nu snakker jeg om hvordan annonceringen af deres nyeste konsol har påvirket aktien de seneste 24 timer, og det ser ikke lovende ud.
For egen skyld aldrig investér min ven. Jeg ved, at jeg kan lyde lidt arrogant nu, men skulle du nogensinde tjene på investeringer, bliver det gennem held, for din påstand tyder på, at du ikke ved hvordan, at man analyserer et firmas markedsværdi for fremtiden - faldet er en reaktion, som du betegner, men det er ikke ens betydende med, at "det ser sort ud".
Der er altid usikkerhed i sådan situationer, medmindre et firma præsenterer noget banebrydende, efterspurgt og billigt. Hvilket sker sjældent. Om få dage er der quarter report, og der kan du meget vel se aktien bevæge sig, efter hvad du mener, er signifikant.
Men please, lad være med at brug et par procenters fald, som udgangspunkt for dit argument, når vi snakker om en industri hvor kursen er rimelig volatil.
#59 - AND
Level: 35 (Lakitu)
22-10-2016 12:12
Neffets skrev:
Det eneste sort blev brugt som i starten af 90'erne, var baggrund.
Min mobil er blå - ligesom min 3DS
Du misforstår mig, Neffy - når jeg skriver, at det matsorte design minder mig om noget fra 90erne, så er det ikke pga. farven i sig selv, men det overordnede look, som for mig virker ret 'japansk plastisk-agtigt' (et udtryk, som jeg netop har opfundet og formentlig patentererer en af de nærmeste dage!).
Jeg tænker især på den amerikanske Super NES, som var sådan en 'lag-på-lag plastik-agtig ting' (patent-udtryk nr. 2!).
Men men men, bare for at være kværulant, vil jeg da alligevel på med på din farve-præmis og retorisk spørge: "hvilken farve er din Nintendo 64-konsol?"
#61 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
22-10-2016 15:08
Jeg synes sjovt nok at switch faktisk er den flotteste konsol nintendo nogensinde har udgivet. Det enestw jeg ikke kan lide er når de tog controllere er sat sammen uden skærm. Det ser ikke så godt ud#62 - Andreas Tarding
Level: 18 (Twhomp)
22-10-2016 17:51
^ Måske netop med henblik på spil som Smash, hvad er dit syn så på, hvordan man har "ændret" i D-pad'et, nu? (Som i - jo egentlig fjernet det, og skiftet til symmetriske face-buttons?)#63 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
24-10-2016 17:20
Jeg snakkede udelukkende om det visuelle i forrige besked da mit indtryk tilsynladende er det stik modsatte af ANDs.#64 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
21-10-2020 15:51
Så er dette et år siden! Der er da sket lidt siden da, hva'?#65 - ThePatrickBay
Level: 33 (Hammer Bro)
20-10-2017 10:36
^ Det har været et vanvittigt år, hvor jeg rent faktisk er begyndt at spille mere end en gang om måneden - og det er udelukkende Nintendos skyld#66 - Nemy
Level: 27 (Beetle)
20-10-2017 11:22
^Samme. Switch har klart været den jeg har spillet mest på i år#67 - powerfull499
Level: 18 (Twhomp)
20-10-2017 16:24
Tiden flyver. Nintendo har ramt plet. Fed konsol! Håber virkelig snart Smash kommer!#68 - Madskimo
Level: 11 (Octorok)
21-10-2017 10:12
Jeg har længe overvejet at købe maskinen, men hvor er spillene ? Udvalget er sørgeligt småt.#69 - ThePatrickBay
Level: 33 (Hammer Bro)
21-10-2017 10:55
#69, jeg har allerede købt flere spil til min Switch, end jeg har til både min PS4 og Xbox One. Spil som nedenstående er helt igennem fantastiske i mine øjne:#70 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
21-10-2017 14:39
#70#71 - ThePatrickBay
Level: 33 (Hammer Bro)
21-10-2020 15:51
Hvis målestokken er Call of Duty eller Battlefield, så kan jeg godt forstå, man er skuffet, men så skal man lade være med at kritisere udvalget uden at specificere, at man med "udvalg" mener "de her to specifikke og idéforladte skydespil".#72 - Madskimo
Level: 11 (Octorok)
21-10-2017 17:21
Sorry, kan godt mærke jeres fanboy hjerte bløder på hvilket tidspunkt nævnte jeg CoD/Bf? Hold jer venligst til fakta, og ikke jeres egene spekulationer. I udstiller blot jeres egen snæversynethed.#73 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
21-10-2017 17:55
Du må aldrig tage chessr seriøs.#75 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
21-10-2017 18:01
#73#76 - ThePatrickBay
Level: 33 (Hammer Bro)
21-10-2020 15:51
Haha, fanboy hjerte er måske så meget sagt. Ja, jeg er glad for Nintendo, men jeg ejer også en PS4 og XONE, da de tilbyder nogle andre ting end Nintendo. Madskimo, du nævnte ikke CoD/BF, men nu var det heller ikke dig, jeg skrev det svar til, så der har du komplet taget fejl af intentionen - og måske endda udstiller din egen snævertsynethed? Det er helt OK, at du ikke er overtalt til at købe en Switch endnu, men det er bestemt ikke fordi, der mangler spil af høj kvalitet, som konsolejerne elsker.chessr skrev:
75#
Hvad skal det sige?
Tror det skal betyde, at du ofte sætter tingene "på en spids" - at du tit overdriver for at fremme forståelsen. Tror ikke, der er noget ondt ment med det
#77 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
21-10-2017 18:17
Jeg har også en PC og en PS4#78 - ThePatrickBay
Level: 33 (Hammer Bro)
21-10-2020 15:51
chessr skrev:
Nogle af de bedste spil jeg har spillet i år er slet ikke på switch.
De senere år har jeg skåret gevaldigt ned på, hvor meget jeg gamer, men højt på 2017-listen står et spil som Playerunknown's Battlegrounds (wåååt, en PC-titel, der både er 3rd og 1st person!?!?!? WHAT A NINTENDO FANBOY!)
#79 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
20-10-2021 13:42
Fem år siden i dag!