23
may
2017

RYGTE: Detaljer og artwork lækket fra Mario + Rabbids Kingdom Battle

Skrevet af JOEP

Det har længe været rygtet, at der ville komme et Mario-spil, hvor Rabbids, som vi kender fra Rayman-universet og senere fra selvstændige spil, ville optræde. Det er dog ikke blevet til nogen officiel annoncering endnu, men koblet sammen med udtalelser fra Ubisoft om endnu uafslørede spiltitler, der er på vej, lyder det altså sandsynligt, at at den er god nok, og vi får efter alt at dømme spillet at se til E3 i år.

Nintendo World Report skulle nemlig nu have fået første information om Mario + Rabbids Kingdom Battle sammen med lækkede koncept-billeder fra det., og lad os starte med billederne, som I kan se herunder.













Som det ses på billederne er det meningen, at spillet skal annonceres til juni, og udgives allerede i august eller september, og der er også kommet andre detaljer frem på baggrund af billederne_

- Blander RPG, turbaserede kampe og udforskning
- Kampe udgør ca. 65 % af spillet, udforskning omkring 35 %
- Kampene er våbenbaserede, og Mario og Co. kan bruge skydevåben for første gang nogensinde
- Kampene er taktiske og mere strategiske, end vi kender det fra de klassiske Mario RPG'er
- Hver af de fire verdener er forskruede Mario-verdener fyldt med referencer
- 8 forskellige figurer: Mario, Luigi, Peach, Yoshi samt Rabbids, der er klædt ud som disse
- Indeholder en co-op-mode for to spillere
- Estimeret til at være 20 timer langt


Hvad synes du om idéen og billederne? Tror du på rygtet?

Level 50
7307500 XP
#1:  JOEP - 23. May 2017 21:35

Jeg kan ikke andet end at ttro på dette selv. Det er for langt ude til, at det kan være opdigtet. Smiley

citer indlæg

Level 24
303000 XP
#2:  Pieyanthikos - 23. May 2017 21:43

Er Rabbids-universet overhovedet stærkt nok og værdigt til at bære sammenhængen med Mario? Det slår mig ikke som en serie med en særlig stor gennemslagskraft - tværtimod virker humoren udkonkurreret af Minions-figurerne.

citer indlæg

Level 50
2534000 XP
#3:  O-train - 23. May 2017 22:20

^ Rabbids har intet på Mario, men det var en kæmpeserie på Wii for Ubi, og det er det er en attraktiv IP for børn og familier. Plus Ubisoft sikkert er ellevilde med tanken om at kunne skabe en større profil for Rabbids gennem Mario.

Når det så er sagt, så synes jeg Rabbids kunne fungere fint i Mario universet som biroller.

Glæder mig til at se, hvad det egentlig helt præcis kommer til at blive.

citer indlæg

Level 50
1966000 XP
#4:  ThePatrickBay - 23. May 2017 23:10

Jeg glæder mig 100% også til at se, hvordan det kommer til at se ud i praksis. På ingen måder er jeg afvisende over for et Mario-Rabbids crossover.

citer indlæg

Level 34
608000 XP
#5:  Mr. Mario - 24. May 2017 07:15

Kampene er våbenbaserede, og Mario og Co. kan bruge skydevåben for første gang nogensinde


Det er da vist en sandhed med modifikationer, Ubisoft. Mario, Luigi, Yoshi og Peach har haft adgang til våben længe. Vi skal vel helt tilbage til Nintendo 64 og det første Super Smash Bros., hvor der var Ray Guns til rådighed.

citer indlæg

Level 20
190000 XP
#6:  Brocky - 24. May 2017 21:40
redigeret af Brocky d. 24. May 2017 21:41

"Rabbids" er for mig at se et dødt brand. Universal rippede for længst det gimmick af med Minions og gjorde det meget bedre.

Det har i øvrigt aldrig været nogen "kæmpe"serie. Rabbids 1 og 2
til Wii solgte begge under to millioner eksemplarer verden over, så vidt jeg kan se. Det er meget, meget lidt, når maskinen havde en brugerbase på over 100 millioner.

Angående det leakede art, så ser det æstetisk meget sjovt ud. Men jeg er godt nok træt af det der med, at karakterer skal klædes sig ud som Nintendo-figurer. Jeg synes, det er mærkeligt. Vi har set det med Mii's i Nintendo Land og Mario Kart 8 og med Yoshi i Wooly World. Jeg havde klart foretrukket at kaninerne blot var sig selv. Men det er sikkert noget med Amiibo-funktionalitet.

citer indlæg

Level 10
45000 XP
#7:  Rechain - 28. May 2017 20:11
redigeret af Rechain d. 28. May 2017 20:11

Kan godt lide Rabbids, men er mere animations mæssigt end spil. Har dog et enkelt med dem og Rayman, som jeg syntes var OK..dog var det primært et spil til selskab med venner. Dette her ser da interesant ud, men jeg afventer og ser om det overhovedet kan blive til noget godt Smiley

citer indlæg

Level 26
353500 XP
#8:  Aneira - 31. May 2017 15:56

Rayman Raving Rabbids var et super fint party spil. I hvert fald meget bedre end Mario Party som har suttet lunkne løg i over en dekade nu.

citer indlæg

Level 50
7307500 XP
#9:  JOEP - 5. Jun 2017 17:28

Der er nu muligvæs lækket billeder af de amiibo, der hører til spillet:


– amiibo support seems to be planned
– Prototypes feature a mode dubbed ‘amiibo machine’
– Ubisoft is said to be producing prototype figurines of some of the game’s characters
– These could be for a potential Kingdom Battle amiibo line

citer indlæg

Level 50
7307500 XP