6
oct
2017

Overblikstrailer for Super Mario Odyssey udsendt

Skrevet af JOEP

Vi er endelig i oktober måned. Måneden hvor et nyt eventyr med Mario endelig starter, for den 27. oktober udkommer Super Mario Odyssey til Nintendo Switch endelig. Det er et af Nintendos helt store spil i 2017, og det er derfor ikke overraskende, at de allerede nu begynder at sætte spot på spillet. Det sker nu med en længerevarende overblikstrailer, der giver dig en fin indføring i, hvad det nye spil i Super Mario-serien handler om.

Den nye trailer ser du lige her:



I slutningen af videoen får du også at vide, hvad amiibo kan bruges til i spillet. Alle amiibo kan bruges, og de vil give dig hints til, hvor du kan finde de såkaldte Power Moons. De tre Super Mario Odyssey-specfikke amiibo låser hver især op for noget særligt i spillet.

Glæder du dig til Super Mario Odyssey?

Diskuter
9
Gå Tilbage
Level 50
5938500 XP
#1:  JOEP - 6. Oct 2017 12:15
redigeret af JOEP d. 6. Oct 2017 12:16

Det ser helt unægteligt godt ud. Men synes ikke, det er et Mario-spil i ånden - jeg håber dog, at jeg bliver modbevist, når jeg får det i hånden.

citer indlæg

Level 50
17104500 XP
#2:  KJ85 - 6. Oct 2017 12:28

Det skal nok blive godt at spille, men jeg får nok ikke tid til at røre det før i december..

citer indlæg

Level 50
5938500 XP
#3:  JOEP - 6. Oct 2017 12:39

Jeg har en indlæggelse på Riget med min søn den uge, det udkommer, så der kan jeg nok godt få presset nogle timer ind. Ville dog have passet bedre, hvis det kom d. 20. i stedet. Smiley

citer indlæg

Level 9
44000 XP
#4:  Krisp - 6. Oct 2017 21:30
redigeret af Krisp d. 6. Oct 2017 21:31

Det spil er den største grund til jeg købte en switch. Har høje forventninger.

Endeligt et rigtigt sandbox Mario spil igen med samme struktur som Mario 64. Bliver vildt fedt.

Mario 64 holder stadigt den dag idag. Lavede et 120 Star run på min N64’er i efteråret sidste år. Genialt spil.

citer indlæg

Level 15
111000 XP
#5:  Brocky - 7. Oct 2017 13:17
redigeret af Brocky d. 7. Oct 2017 13:18

Områderne fremstår større end i de seneste spil, men ellers synes jeg slet ikke, at det har ret meget til fælles med Mario 64. Gameplayet er ekstremt gimmicket-baseret med power-ups, der er kontekstafhængige. Det vil sige, at spillet er en lang række af baner, hvor man går fra gimmick til gimmick for at klare specifikke puzzles. I Mario 64 brugte du hovedsageligt akrobatik og få power-ups til at komme frem til stjerner. Månerne, der har erstattet stjernerne virker også til at være spammet ud over alt. Så en video, hvor man fik en måne for at hoppe hen ad tre platforme i luften, eller hvor man trykkede på en switch (ho ho) og så skulle man hoppe og ad nogle blokke med back jumps på tid. Alle de nye power-up gimmicks har da heller ikke ret meget med klassisk Mario-spil at gøre. Du kan heller ikke længere dø og det er i øvrigt muligt at teleportere dig frem og tilbage mellem flag poles fremfor at skulle bruge akrobatik.

Har en teori om at spillet ikke har ret mange baner/verdener, og det er derfor vi ser måne-spamming - som et plaster på såret, for manglende indhold. Men det bliver spændende at se.

citer indlæg

Level 22
253000 XP
#6:  Jonezy - 8. Oct 2017 13:19

Jeg er så hyped. Købte primært en Switch for dette spil og er sikker på at jeg kommer til at elske at gå på opdagelse i de store verdener. Kom aldrig helt op at ringe over Super Mario 3D Land og Super Mario 3D World (stadig vildt fede spil, tag ikke fejl) pga. A til B gameplayet.

Dang, jeg glæder mig....

citer indlæg

Level 49
1276500 XP
#7:  chessr - 8. Oct 2017 16:12

Det her ser perfekt ud og minder om alle andre 3D mario spil.

citer indlæg

Level 24
292500 XP
#8:  Pieyanthikos - 9. Oct 2017 21:50

Det spil oser af overskud og humor!

citer indlæg

Level 50
5938500 XP
#9:  JOEP - 12. Oct 2017 16:48

Brocky skrev:
Områderne fremstår større end i de seneste spil, men ellers synes jeg slet ikke, at det har ret meget til fælles med Mario 64. Gameplayet er ekstremt gimmicket-baseret med power-ups, der er kontekstafhængige. Det vil sige, at spillet er en lang række af baner, hvor man går fra gimmick til gimmick for at klare specifikke puzzles. I Mario 64 brugte du hovedsageligt akrobatik og få power-ups til at komme frem til stjerner. Månerne, der har erstattet stjernerne virker også til at være spammet ud over alt. Så en video, hvor man fik en måne for at hoppe hen ad tre platforme i luften, eller hvor man trykkede på en switch (ho ho) og så skulle man hoppe og ad nogle blokke med back jumps på tid. Alle de nye power-up gimmicks har da heller ikke ret meget med klassisk Mario-spil at gøre. Du kan heller ikke længere dø og det er i øvrigt muligt at teleportere dig frem og tilbage mellem flag poles fremfor at skulle bruge akrobatik.

Har en teori om at spillet ikke har ret mange baner/verdener, og det er derfor vi ser måne-spamming - som et plaster på såret, for manglende indhold. Men det bliver spændende at se.


Jeg tror faktisk, at dette rammer hovedet lige på sømmet for, hvordan jeg har det med Odyssey.

citer indlæg

Side: 1Vis alle