12
dec
2017

Payday 2 udgives til Switch i Europa d. 23. februar

Skrevet af KJ85

Tilbage i april blev det ganske overraskende annonceret i en Nintendo Direct, at Payday 2 fra Overkill Software og Starbreeze Studios ville blive udgivet til Switch i år, men her mod årets slutning er dette endnu ikke blevet indfriet. Der er dog lang om længe nyt at berette, for udgivelsesdatoen er lagt fast, og det er i Europas tilfælde landet på d. 23. februar.

I forbindelse med annonceringen blev det også slået fast, at spillet udgives digitalt såvel som fysisk i butikkerne, og den fysiske version vil blive udgivet af 505 Games. Du kan se spillets boxart herunder.



Co-op-skydespillet fra de svenske udviklere har man kunnet købe på andre platforme helt fra 2013, og det er løbende blevet opdateret med masser af indhold, men regner du med at give spillet et skud på Switch i 2018?

Level 32
554500 XP
#1:  LinkTheWindWaker - 12. Dec 2017 21:53

Det bliver interessant at følge, hvordan det går med sådan en "utraditionel" titel til Switch. Omvendt håber jeg også snart, at vi ser nye udgivelser i stedet for ports af gamle spil (Skyrim, Doom, L.A. Noire, etc.). Nu burde udgivere og udviklere have en fornemmelse af, om det kan betale sig at komme på Switch.

citer indlæg

Level 19
178000 XP
#2:  Jonas_Leifi - 12. Dec 2017 22:18

Jeg er i syv sind. Jeg kunne meget vel hoppe vognen, hvis det er HELE spillet jeg kan få i fysisk udgave, og ikke 60 % på kort og 40 % download.

Jeg har ikke spillet PayDay før - ligesom jeg ikke har spillet LA Noire eller Skyrim før. Indtil videre er Skyrim valgt til og LA Noire (og Doom) valgt fra. Jeg kan ikke komme overens med, at jeg gerne vil have spil fysisk, og så skal en meget stor del alligevel downloades. Gammeldags? Meget muligt, men jeg synes det er en fesen løsning med den der delen op...

citer indlæg

Level 22
248000 XP
#4:  Moysen - 13. Dec 2017 00:03

Min interesse er også fanget - sågar det er ultimate edition. Jeg magter ikke det samme DLC-hell som de kørte på PC udgaven. Jeg ved dog ikke hvor meget jeg vil få spillet PD2 herhjemme, når jeg også har det til pcen. Og med mine 800+ timer i spillet og alle achievements opnået, så bliver det nok mest for nostalgi og tidsfordriv på farten Smiley

citer indlæg

Level 21
231000 XP
#5:  Sillyyy - 13. Dec 2017 09:01

Jeg elskede Payday 2, men det var meget overvældende med alt deres DLC, som blev udgivet konstant, så jeg stoppede med at spille det. Sad!

citer indlæg

Level 47
1149000 XP
#6:  [8-Bit] MoNkEy - 13. Dec 2017 16:43

Aben aner absolut keine omkring dette "Payday 2"-spil. Er der nogen der ved om der er en solid multiplayer, og hvis ja - er denne online?
Smiley

citer indlæg

Level 22
248000 XP
#7:  Moysen - 14. Dec 2017 02:00

Aben aner absolut keine omkring dette "Payday 2"-spil. Er der nogen der ved om der er en solid multiplayer, og hvis ja - er denne online?
Smiley



Jeg skal da gerne fortælle dig om Payday 2.

Spillet er som du nok har regnet ud, et spil om at røve banker, butikker og museer. Dette foregår i et crew bestående af 4 personer, som sammen skal finde ud af hvordan de får fat i pengene (eller værdigenstanden, i visse heists). Om din strategi er loud (skyd alt hvad der rør sig - måske lige på nær de civile Smiley ) eller stealth (Hvor du helst uset skal klare objectives) er helt oppe til dig selv.

Mht. singleplayer/multiplayerdelen, så kan spillet spilles alene, hvor du i stealth selv render rundt, eller i loud har bots der hjælper dig. Du kan selvfølgelig også spille Online, hvor du opretter en lobby og vælger mission. Der er ikke det store magi i hvordan det fungere. Spillet er ikke MMO eller open world, og du bliver derfor placeret i starten af hvert heist ved et entry point og slutter missionerne ved en escape-point, der fører dig ud til end-mission screen.

Spillet indeholde i basic-versionen ~40 heists, og hvis Overkill er flinke nok til at udgive spillet som "Ultimate Edition" får du tilmed de tidligere ~30 DLC-packs. Dette ville give en ekstra ~20 heists. Jeg har dog ikke fundet noget info på om de planlægger dette eller ej.

citer indlæg

Level 22
248000 XP
#8:  Moysen - 14. Dec 2017 02:06

- Jeg vil også lige tilføje at jeg personligt selv syntes at Online er sjovest med nogle jeg kan kommunikere med. Især i stealth, hvor et skridt forkert fra andre også kan koste jer et restart - hvilket i nogle missioner er tungt, da enkelte af dem kan tage helt op til en time. Disse missioner spiller jeg normalt ikke med urutinerede mennesker Smiley

citer indlæg

Level 47
1149000 XP
#9:  [8-Bit] MoNkEy - 14. Dec 2017 07:07

Endnu engang mange tak for en udførlig gennemgang, hr. Moysen!
Spillet lyder da uden tvivl interessant, og endnu mer' i multiplayer, men så har vi jo balladen med Nintendo og Voice-chat. Smiley
Det kunne være überligt fedt hvis man kunne slå mike til... Lad os nu se...
Jeg vil krydse fingre!

citer indlæg

Side: 1Vis alle