1
feb
2018

Nintendo Switch Online kommer til september

Skrevet af JOEP

I løbet af natten præsenterede Nintendos præsident, Kimishima, firmaets kvartalsregnskab, hvor der kom nogle pæne salgstal frem. Vanen tro var der også nogle nyheder, som nu er blevet gjort tilgængelig online, og en af disse vedrører den kommende online-service til Nintendo Switch, som Nintendo annoncerede tilbage i januar sidste år, hvor de afslørede mange af konsollens egenskaber.

Det blev altså nævnt, at Nintendo Switch Online vil komme til september 2018, og at prisen ligger på €19,99 om året - det svarer rundt regnet med dagens kurs til 150 kr. om året. Denne pris stemmer overens med det, der tidligere er blevet meldt ud, læs mere her. Der vil komme flere detaljer, når Nintendo er færdig med at specificere servicen.

Hvad mener du om udgivelsen?

Diskuter
18
Gå Tilbage
Level 50
1915500 XP
#1:  ThePatrickBay - 1. Feb 2018 08:19

Jeg så egentlig gerne, at det kom tidligere end september, for det bliver en spændende service til en lav pris i forhold til PS+ og Xbox Live. Kan næsten ikke vente med at prøve gamle spil med online-funktionalitet.

citer indlæg

Level 20
203500 XP
#2:  Krisp - 1. Feb 2018 10:55

Jeg håber virkeligt de laver en fed online del på Switch, som kan komme op på nogenlunde samme niveau som det Sony og Microsoft tilbyder.

Og så krydser jeg alle fingrer og tæer for at der kommer cloud saves. Det er det jeg mangler allermest på Switch'en. Det er forfærdeligt for dem, hvor maskinen er gået død og der er røget mange hundrede timers saves.

Og så må de godt snart få fingeren ud og fortæller omkring noget Virtual Console.

citer indlæg

Level 50
6635500 XP
#3:  JOEP - 1. Feb 2018 10:57

Jeg håber vitterligt, at cloud saves ikke bliver omfattet af dette, og at det kommer meget tidligere end september. Cloud saves bør være en gratis service.

citer indlæg

Level 13
79000 XP
#4:  Madskimo - 1. Feb 2018 10:58

Mon de laver ordentlig party chat så? Alt andet er da en joke.

citer indlæg

Level 20
203500 XP
#5:  Krisp - 1. Feb 2018 11:32

JOEP skrev:
Jeg håber vitterligt, at cloud saves ikke bliver omfattet af dette, og at det kommer meget tidligere end september. Cloud saves bør være en gratis service.



Helt enig. Men selvfølgeligt koster det for dem at tilbyde en service som cloud saves. Jeg kan huske på PS3, der skulle man betale et månedligt beløb for PS Plus, for at få cloud saves. Jeg ved ikke hvordan det fungerer på PS nu til dags. Men Steam gør det selvfølgeligt gratis og diverse andre spil platforme på PC'en.

De kunne så lave en kombineret udgave, hvor man har mulighed for at lave gratis manuelle saves igennem SD kort og så en betalt mulighed igennem online services for at have cloud saves.

citer indlæg

Level 50
6635500 XP
#6:  JOEP - 1. Feb 2018 12:30

Mon vi ser Super Smash Bros 4 DX til september så?

citer indlæg

Level 35
634000 XP
#7:  Grauling - 1. Feb 2018 12:38

Der er godt nok lang tid til september...Havde godt nok håbet at det vil komme noget før. Mon de bundler det med et gratis månedlig spil fra Virtual Console?

citer indlæg

Level 20
203500 XP
#8:  Krisp - 2. Feb 2018 14:06

Grauling skrev:
Der er godt nok lang tid til september...Havde godt nok håbet at det vil komme noget før. Mon de bundler det med et gratis månedlig spil fra Virtual Console?



Det hedder sig at man får adgang til nogle "klassiske NES titler" med online features. Det bliver nok noget leaderboards agtigt noget.

Tror det kommer til at fungere lidt som Netflix, hvor der bliver tilføjet titler løbende, som man så har adgang til, så længe man har abonnement på deres service.

Men håber dog også der kommer en rigtig Virtual Console, hvor man kan købe sine spil. Og med flere platforme som SNES, N64 og Gamecube.

citer indlæg

Level 50
6635500 XP
#9:  JOEP - 9. Feb 2018 21:45

Den næste information om dette vil være ventetiden værd.

Tatsumi Kimishima (President and Representative Director):

We view the online service as one component of our efforts to diversify how our games are played and to get people to play more of our games. That is why we want to apply substantial resources to the online service, with the thinking that we will devote our energies to making this a for-pay service.

As for how we plan to popularize the service, it is less about the mechanism and more a question of what kinds of products we can offer, and the spread of the service will depend on whether consumers want what we offer. Please give us a bit more time to announce more details about the service. I think that announcement will convey to you how we plan to popularize the service.

Takahashi:

We have some ideas about how to make Nintendo Switch Online appealing when it becomes a for-pay service, so I think our next announcement will be worth the wait.

citer indlæg

Level 26
353000 XP
#10:  Michael - 9. Feb 2018 22:17

#5:
Det kræver stadig PS Plus abonnement for at få adgang til cloud saves på PS4. Føles lidt tørt, men jeg forstår det også godt. Håber der kommer noget lignende til Nintendo. Om det skal være gratis eller inkluderet i et 150kr/året abonnement jeg alligevel nok skal ha' kan være lige meget Smiley

citer indlæg

Level 21
239500 XP
#11:  Andreas Tarding - 9. Feb 2018 22:39
redigeret af Andreas Tarding d. 9. Feb 2018 22:54

.. Med den udtalelse, der jo henleder til, at de arbejder på noget større, bliver det vel spændende, hvordan de forholder sig til visse typiske emner, som f.eks. Achievements. Netop disse lader jo til, at være fortsat efterspurgte (vel af den årsag, at stort set hele branchen, tilbyder det?) Men de er jo uden tvivl kritiske overfor funktionen, siden de heller aldrig implementerede den på Wii U.

Efterspørgslen fortsætter bare stadig - da ikke mindst, hvis man kigger online på større fora. Jeg tænker, at de har vel en ret høj interesse i, at undgå problemer med toksisk stemning og undertone på platformen, som Xbox Live vel også er kendt for - at rangere spillere indbyrdes, uden at det direkte sker i spil (hvilket jo er, hvad eks. Gamerscore, i sidste ende gør), er måske noget, de yderst gerne undgår?

Miiverse var vel egentlig Wii U's svar på Achievements - som i, at det skulle besvare dette behov for, at have noget internt fællesskabsdannende. Og, som Iwata jo netop kaldte Miiverse: "Empathy network" - altså fuldkomment det modsatte, af Xbox Lives stigma som toksisk. Men - Dette er jo så væk nu, og de har jo udtalt, at de helt "outsourcer" behovet for fællesskabsfølelse, til eksisterende sociale netværk.

.. Så man aner sig jo, at Achievements måske bliver udelukket fra platformen, af den enkel årsag, at besvarelsen allerede er bortsmidt indirekte, ved at droppe Miiverse? .. Det ændrer jo bare ikke på, at folk bliver ved med, at efterspørge funktionen. Smiley

Det er vel næsten et filosofisk spørgsmål: Hold fast i grundprincipperne, eller imødekom efterspørgslen? Achievements repræsenterer vel nærmest "blue ocean"/"red ocean" skellet, i en nøddeskal for sig selv. Hvilken retning vælger de mon? .. Smiley

Edit: Holy shit, det blev en kommentar på ca. 0,8 AU. Nå, men jeg mener det stadig. Smiley

citer indlæg

Level 20
203500 XP
#12:  Krisp - 12. Feb 2018 09:21

#9: Jeg venter spændt på at de annoncerer en Nintendo Direct omkring online delen. Den må gerne komme snart. Smiley.

#11: Jeg savner dog slet ikke achievements. Det får mig til at føle jeg skal spille et spil på en bestemt måde og til tider kan man have klaret enormt meget i et spil og stadigt have få % i achievements. Jeg husker særligt Red Dead Redemption til PS3, hvor jeg klarede spillet 100% i forhold til in-game "achievements", men det talte næsten ikke noget i PS3 achievement listen.

Til folk som har lidt OCD med sådan noget som mig selv, vil det ødelægge spille glæden lidt.

citer indlæg

Level 21
239500 XP
#13:  Andreas Tarding - 12. Feb 2018 16:27

.. Bestemt - systemet kan jo også skabe seriøse problemer, hvis udviklere føler sig tvunget til, at mase achievements ind. Det kan jo ende med en udvandende effekt, der nærmest går imod, hvad Switch-brugerfladen står for - som vel er "fokus på spillet" og "minimalisme".

Jeg forestiller mig lidt af den årsag, at Nintendo ville gå efter den mest enkle løsning, man overhovedet kunne forestille sig - måske én enkel "award", for bare at gennemføre et spil. Men allerede dér bliver det jo svært - der er spil, hvor definitionen af "gennemført" jo ikke er fuldstændigt ligetil (spil som Animal Crossing, springer vel i tankerne.)

.. Men jeg tror næsten, at de er mest drevet af, at der måske er et eller andet toksisk stemningsfundament bag, at begynde at have meta-high-score-lister i selve brugersystemet, og ikke i spillene. På vel lidt samme måde, som at de har fjernet fokus på voice chat i online multiplayer (eller, fjernet det fra selve konsollen - jo i alt fald.)

citer indlæg

Level 30
471500 XP
#14:  Nemy - 13. Feb 2018 15:04

Er virkelig spændt på deres VC-offerings. Frygter det værste og håber på det bedste. Har virkelig glædet mig til at kunne slå mig løs i Gamecubes bibliotek på ny Smiley

citer indlæg

Level 21
239500 XP