Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

LEGO afslører tre nye LE...

Overblikstrailer for Prin...

Snufkin: Melody of Moomin...

Splatoon 3

Legend of Zelda: Tears of...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Load spil fra extern hard...

Outage af Facebook, Insta...

Nintendo Switch

Pokémon GO

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Epic Mickey får europæisk udgivelsesdato!

Skrevet af Erik Madsen - 15-09-2010 23:45

Nu skal vi ikke længere gå rundt og spekulere på hvornår Epic Mickey vil komme på hylderne, for det har vi nu svaret på. Epic Mickey udkommer heldigvis i god tid til julegaveræset, nemlig d. 25. november. Se en ny video af spillet her:


Epic Mickey udkommer som sagt d. 25. november, og udkommer udelukkende til Wii.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

16-09-2010 00:32

Der er bare et eller andet over Epic Mickey, der virker forkert. Det virker som, alt fokus er på, at man kan bruge malerpenslen og på det faktum, at der er lang række Disney-karakterer med. Det virker simpelthen for gimmicky. Hvad med selve gameplayet i sin kerne?

Og så er der også bare et eller andet med den grafiske stil, der er turn-off. Det minder om mange af de middelmådige platformsspil til PS2.
0
1ups givet

#2 - Erik Madsen

Level: 19 (Bullet Bill)

16-09-2010 00:45

Det undrer mig også at den opmærksomhed de har fået bygger på deres egen aktivitet i form af udtalelser osv. Spillet som sådan har i sig selv ikke kunnet opsnappe opmærksomhed. Såvidt jeg husker.
0
1ups givet

#3 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

16-09-2010 00:55

Jeg tror problemet er, at Warren Spector er en PC-guy, der plejer at lave spil til et ældre (og mindre!) publikum. Han virker til at have gode intentioner, men det virker desværre ikke til at være de rigtige.

Et Mickey-spil burde have samme universelle appel som et klassisk Super Mario Bros.-spil, og det virker Epic Mickey umiddelbart ikke til at have.

Og det er en skam. Hvis Epic Mickey skuffer - hvilket jeg er bange for, det gør - så er det virkelig en stor mulighed, der er smidt i vasken. Både for JP Studios, Spector, Disney og ikke mindst Nintendo.

Hvis havde ramt en klassisk formel, var der mulighed for at ramme bredt her - især med Disney og den rigtige marketingskampagne bag. Igen virker det desværre ikke til at være tilfældet. Og det viser, at det slet ikke er så nemt at lave disse typer af spil.
0
1ups givet

#4 - Placer

Level: 1 (Goomba)

16-09-2010 08:56

Vil så sige, at det nok er et spil der appelerer til mig.
For det første er det old school Mickey, hvad mere kan man ønske sig?

For det andet er designvalget ganske godt valgt set ud fra mit perspektiv. Verdenen er... ja, rimelig meget Disneyagtigt, men alligevel grænser sig mere til det bizarre katalog (Nightmare before christmas for eksempel), og egentlig finder jeg det logisk nok med det gamle Mickey design, der er mindre kultur(?)nuttet end den moderne Mickey. Hvorfor ikke smide ham i the REAL mushroom kingdom, og samtidig give ham et anderledes perspektiv?
Nej, det er bestemt ikke designvalg for flødeskumsdanskere, men tvivler bestemt heller ikke på at det er hensigten.

For det tredje, så Kan jeg ikke se hvordan malerpenslen kan være gimmicky, eller sagt på en anden måde, alt der ikke er det daglige smørrebrød med postej er... ja, en gimmick, den er næsten stensikker Smiley
Man bør være glad for, at udviklere udfosker ideer lidt en gang imellem i stedet for at stå på stilstand. Jeg er egentlig bedøvende ligeglad med om det måske ikke lige går 100% efter hensigten, for der er ingen grund til at sidde i commodore 64 æraen, når der også er andre muligheder Smiley "Træt af nytænkning i spil? Surt Kurt, for de gør det, og du ved det!" Smiley
Man kommer ikke videre hvis vi ikke kommer videre og tænker på nye ting der måske kan forbedre en serie eller et spil, vi skal have muligheder!
Hvorfor tror folk ellers at vi har biler, tog eller sågar tog? Vi ekskluderer ikke den ene til fordel for den anden, simpelthen fordi den ene kan række steder hen hvor den anden ikke kan, samme med spilmekanisme.

Sagt med andre ord: Vi har præsteret at få Mario til at lande på månen, og hvorfor? Fordi de turde tage en chance. Det er sådan spilverdenen (og nok også resten) fungerer, og sådan vil det altid være. Om individer ikke bryder sig om tiltagene er deres problem, hvad der er vigtigt at de faktisk FORSØGER Smiley

(nej, jeg er ikke en sur gammel mand, jeg kan bare godt lide at snakke Smiley )
0
1ups givet

#5 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

16-09-2010 12:33

Udanset hvad du siger, bryder jeg mig ikke om designvalget – og jeg er bange for, at der er flere, der heller ikke gør det. Jeg har intet imod det gammeldags udseende, som Mickey har fået. Og hvis verdenen virkelig lignede noget fra Nightmare Before Christmas, så havde jeg heller ikke problem med det – det gør det bare ikke. Jeg synes, det artwork de udgav forud for de første screenshots, virkede meget mere interessante. I øvrigt virker det også til, at de selv har vidst, der var problemer med den artistiske stil. For efter de første screenshots var blevet frigivet, gik de tilbage til tegnebordet og forsøgte at ændre stilen lidt.

I forhold til diskussionen om malerpenslen, har jeg stadig ikke set noget fra spillet, der får mig til at tænke, at kernen i gameplayet er virkelig godt. Og jo, malerpenslen er et gimmick – ligesom ulve-mekanismen i Twilight Princess eller perspektivskift fra 2D til førsteperson-perspektiv i Other M er tricks. Det vigtigste gameplay-mekanismer er som regel dem, man ikke kan se. Det er meget sværere at lave et solidt kerne gameplay, end at tilføje gimmicks eller tricks, som beskrevet ovenfor.

I forhold til dit syn på innovation, så handler innovation ikke om at forsøge eller skabe nye ting bare at prøve. Det handler om at føre ideer ud i verden, der har en betydning for mennesker i verden. Derfor skal man ikke innovere for innovationens skyld. Hvis Spector og co. lavede et spil, som var anderledes fra alt andet hidtil set, men ingen gad at købe det, så er spillet ligegyldig, og burde ikke laves. Jeg er enig i, at det er vigtigt konstant at innovere. Men med innovation følger kvalitet, og kvalitet er defineret af brugernes – i dette tilfælde gamernes – præferencer.
0
1ups givet

#6 - Abild

Level: 9 (Bob-omb)

17-09-2010 11:15

"Et Mickey-spil burde have samme universelle appel som et klassisk Super Mario Bros.-spil, og det virker Epic Mickey umiddelbart ikke til at have."

"Hvis havde ramt en klassisk formel, var der mulighed for at ramme bredt her"

Hvorfor? Har vi virkelig brug for en decideret Mario-klon? Personligt ser jeg hellere spillet sælge dårligt, og så være anderledes (læs: godt, i dette tilfælde).

Ud fra en mere generel betragtning vil jeg desuden gerne tilføje, at jeg personligt ser meget frem til dette spil. Jeg synes virkelig, at det ser interessant ud - og jeg kender flere, som er af den samme opfattelse.

Når det så er sagt, så skal jeg ikke kunne sige, om spillet bliver en succes eller ej. Jeg har heller ikke selv prøvet det, så om jeg selv vil kunne lide det, det må tiden vise. Men jeg kan lide, hvad jeg ser, og jeg køber med 90% sikkerhed dette spil - hvilket vil være mit første Wii-køb i over næsten halvandet år.
0
1ups givet

#7 - YamiMario

Level: 1 (Goomba)

20-09-2010 22:29

Jeg elsker virkelig den grafiske stil i det her spil. Jeg ser meget frem til at prøve det.
0
1ups givet