Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Disney's Epic Mickey Rebr...

Blockbuster-udsalg i gang...

N-club Streams: uge 14

Lanceringstrailer for Wha...

Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon GO

Spil på vej til Switch

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Super Mario 3D Land og 3DS er nr. 1 i Japan

Skrevet af Lukas Skywalker - 11-11-2011 11:55

Det bedst sælgende spil for tiden i Japan er Super Mario 3D Land, og det kan tydeligt ses på salgstallene for Nintendo 3DS-maskiner, der også ligger nr. 1. Efter Super Mario kommer Uncharted og Battlefield 3.

I sidste uge blev der således solgt 145.271 Nintendo 3DS-maskiner, hvilket er dobbelt så meget som ugen før, og mere end nogen anden konsol den uge. Samtidig blev der solgt 343.492 eksemplarer af Super Mario 3D Land, hvilket også placerer det på førstepladsen.

Her er hele listen over de 10 bedst sælgende spil i sidste uge (Battlefield 3 er nævnt to gange - den øverste er højst sandsynligt PlayStation 3, mens den anden nok er Xbox 360 eller PC):

1.Super Mario 3D Land(Nintendo)
2.Uncharted 3: Drake's Deception (Sony)
3.Battlefield 3(EA)
4.Final Fantasy Type-0(Square Enix)
5.Kirby Wii(Nintendo)
6.Winning Eleven 2012(Konami)
7.Slime Mori Mori Dragon Quest 3(Square Enix)
8.Battlefield 3(EA)
9.Just Dance Wii(Nintendo)
10.Go Vacation(Namco Bandai)

Hvordan tror du det ser ud i ugen og ugen efter hvor Super Mario 3D Land udkommer herhjemme? The Legend of Zelda: Skyward Sword udkommer desuden samme dag - hvem tror du "vinder"?

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

11-11-2011 12:42

Sådan, godt at se!
0
1ups givet

#2 - Super Mario (Nex)

Level: 14 (Inkling)

11-11-2011 13:37

Jeg er nu ret sikker på at Zelda: Skyward Sword kommer til at sælge mere end Super Mario 3D Land, men man ved aldrig Smiley
0
1ups givet

#3 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

11-11-2011 14:30

Er det EA, der udgiver Final Fantasy Type-0? Smiley

Iøvrigt overraskende at se Uncharted 3 sælge derovre.
Siden det er så vestligt, så skulle man ikke tro det. Men det varer nok ikke mere end et par uger.
0
1ups givet

#4 - Mic

Level: 16 (Space Pirate)

11-11-2011 16:56

Mario kommer helt hundrede til at sælge bedst i Danmark. Det er et fåtal jeg kender som overhovedet kender Legend off Zelda serien. Tror også Mario tiltaler de mindre mere end Zelda.
0
1ups givet

#5 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

11-11-2011 17:20

Togbis - Rettet Smiley
0
1ups givet

#6 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-11-2011 18:15

Super Mario Galaxy 2 solgte også ret godt den første uge i Japan, men endte med at bombe ret hårdt.

[N64] Super Mario 64 (Nintendo) - 162.111 / 1.639.921 / 9,89% 23/06/96
[GCN] Super Mario Sunshine (Nintendo) - 280.610 / 789.989 / 35,52% 18/07/02
[WII] Super Mario Galaxy (Nintendo) - 256.341 / 1.005.649 / 25,49% 01/11/07
[WII] Super Mario Galaxy 2 (Nintendo) - 337.569 / 956.853 / 35,28% 27/05/10



0
1ups givet

#7 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

11-11-2011 19:23

@alexander - heldigvis var det stadig et kanon fedt spil!
0
1ups givet

#8 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

11-11-2011 21:03

^ Kvaliteten af spil er komplet irrelevant. Det eneste der betyder noget, er om hvorvidt produktet sælger 14 millioner på 3 måneder.
0
1ups givet

#9 - PD

Level: 1 (Goomba)

11-11-2011 21:06

^ Shajita har ret. 3D Land holder ikke en meter ifølge Alex's teori! :b
0
1ups givet

#10 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

11-11-2011 21:28

Det er fordi, at den type spil Alexander kan lide har det med at sælge bedre, end den type spil han ikke kan lide.
0
1ups givet

#11 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

11-11-2011 21:29

Ja, spil som f.eks. Okami var jo røvelendige, se bare på salgstallene Smiley
0
1ups givet

#12 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-11-2011 21:30

Det var røvelendigt, Lukas. Smiley
0
1ups givet

#13 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

11-11-2011 21:38

Jamen Alexander hader jo alt hvad Nintendo har lavet siden år 2000 skiftet, derfor tænkte han det gav god mening at blive chefredaktør på et Nintendo fansite Smiley
0
1ups givet

#14 - Jonas

Level: 15 (Geega)

11-11-2011 21:41

Synes at Alexander nogen gange får en lidt hård medfart af brugerne her inde. Det er rigtigt, at salgstal ikke er interessante for den enkelte person, så længe han selv er klar over, hvad han kan lide, men de er da stadig relevante i diskussioner om Nintendos placering på markedet osv. Specielt under en nyhed, der faktisk handler om salgstal.
0
1ups givet

#15 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-11-2011 21:42

<3 Super Smash Bros. Melee
<3 Tetris DS
<3 Mario Kart DS
<3 Brain Training
<3 Nintendogs
<3 New Super Mario Bros.
<3 Wii Sports
<3 Wii Play
<3 Wii Fit
<3 Mario Kart Wii
<3 Super Smash Bros. Brawl
<3 Wii Sports Resort
<3 New Super Mario Bros. Wii
<3 Donkey Kong Country Returns
0
1ups givet

#16 - Jonas

Level: 15 (Geega)

11-11-2011 21:42

Se selv, en rigtig Nintendo-elsker Smiley
0
1ups givet

#17 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

11-11-2011 21:45

Bah, halvdelen af dem er jo dumme casual-spil. Brain Training, ha!
0
1ups givet

#18 - Jonas

Level: 15 (Geega)

11-11-2011 21:52

Super Smash Bros. Brawl, ha!
0
1ups givet

#19 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

11-11-2011 21:55

Nåååårh det var bedre Smiley
0
1ups givet

#20 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

11-11-2011 22:02

Brawl er stadigvæk et af de bedre spil på den liste Jonas ^x^

Hvorfor ikke i stedet grine af... Nintendogs =/ Smiley
0
1ups givet

#21 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-11-2011 21:57

"What's wrong with me?!" Smiley
0
1ups givet

#22 - Jonas

Level: 15 (Geega)

11-11-2011 22:02

Fordi der er en masse søde hundehvalpe med.
0
1ups givet

#23 - PD

Level: 1 (Goomba)

11-11-2011 22:45

Haha, der er ingen Zelda spil på den liste XD
0
1ups givet

#24 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

11-11-2011 23:43

^ Oh shit, it's on!
0
1ups givet

#25 - Munck

Level: 3 (Koopa-Troopa)

11-11-2011 23:50

^ Like Donkey Kong!
0
1ups givet

#26 - Tupiaz

Level: 1 (Goomba)

13-11-2011 12:01

http://bf3blog.com/2011/11/battlefield-3-xbox-360-sales-top-playstation-3-and-pc-combined/

360'eren har solgt mere end PS 3 og pc til sammen. Xbox er en kæmpe succes i USA og en mindre (dog stadig stor) succes i Europa hvor spillet er populært. I Japan hvor PS 3 (og Wii'en er populær) spiller man ikke Battlefield/shooters.

Den korte og længe er X360'eren har solgt mest og PS 3eren næst mest.
0
1ups givet

#27 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

13-11-2011 12:04

hvilket land er listen fra ?
0
1ups givet

#28 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

13-11-2011 13:07

^ "Super Mario 3D Land og 3DS er nr. 1 i Japan" Smiley
0
1ups givet

#29 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

13-11-2011 14:33

tænkte jeg nok Smiley men hvad har det Tupiaz skriver så noget med det at gøre xD ?
0
1ups givet

#30 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

13-11-2011 14:38

^ Nok det jeg nævner med hvilken konsol Battlefield 3 er til Smiley

Tupiaz - Selvom om man generelt ikke spiller Battlefield/shooters i Japan (har jeg ingen anelse om, men lad os bare sige det), så er det vel rimelig sikkert at antage, at spillet har solgt mest til den bedst sælgende konsol? Eller hvad er det du prøver på at sige Smiley?
0
1ups givet

#31 - Tupiaz

Level: 1 (Goomba)

15-11-2011 16:04

At BF har solgt mest på ps3 er nok rimelig sikkert, selvom dem som har en xbox i japan nok i forvejen er folk som mere er til vestlige spil og dermed har købt vestlige spil. Hvilken der ligger nummer bliver alt andet lige et gæt værk. Dog var det mest for at smide et mere rigtigt billed ind omkring salgstallet på BF globalt set.

Desuden kan du jo læse den her omkring gaming i Japan, som faktisk er rigtig god læsning som både bekræfter nogle rygter, men også afliver myter (gaming er ikke populært/accepteret hos voksne). http://www.1up.com/features/japanese-games-breaking-west
0
1ups givet

#32 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

16-11-2011 14:22

Der er tilbud i Elgiganten på 249 til dem der er interesseret. Jeg har lige købt Smiley Glæder mig pænt meget.
0
1ups givet

#33 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

17-11-2011 15:59

Media Create Sales: Week 45, 2011 (Nov 07 - Nov 13)

01./00. [PSP] Hatsune Miku: Project Diva Extend (Sega) {2011.11.10} (¥5.299) - 184.673 / NEW
02./00. [PS3] Sengoku Basara 3: Utage (Capcom) {2011.11.10} (¥5.800) - 124.197 / NEW
03./00. [PSP] Ore no Shikabane o Koete Yuke # (Sony Computer Entertainment) {2011.11.10} (¥4.980) - 94.085 / NEW
04./01. [3DS] Super Mario 3D Land (Nintendo) {2011.11.03} (¥4.800) - 93.441 / 436.933 (-73%)
05./04. [PSP] Final Fantasy Type-0 (Square Enix) {2011.10.27} (¥7.770) - 57.091 / 651.630 (-53%)

En uge tog det. Nu er 3D Land på vej ud af top 5.
0
1ups givet

#34 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

17-11-2011 17:02

Hatsune Miku er på førstepladsen, dé skøre de japanere.
0
1ups givet

#35 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

19-11-2011 23:23

Famitsu har skaffet nogle salgstal for alle Mario-spil efter 2000 i Japan. Det første tal er i salget i den første uge, det andet tal er i det samlede salg:

Super Mario Advance - 219,551 / 887,505
Super Mario Advance 2 - 113,183 / 919,234
Super Mario Advance 3 - 95,596 / 526,458
Super Mario Advance 4 - 105,813 / 718,207

Famicom Mini: Super Mario Bros. - 63,894 / 1,280,158
Famicom Mini: Super Mario Bros. 2 - 52,705 / 365,456

Super Mario 64 DS - 120,062 / 1,217,587
Super Mario Sunshine - 280,610 / 789,989
Super Mario Galaxy - 256,341 / 1,017,287
Super Mario Galaxy 2 - 337,569 / 1,003,763

New Super Mario Bros. - 865,024 / 6,211,327
New Super Mario Bros. Wii - 936,734 / 4,310,920

Super Mario All-Stars Special Pack: 300,919 / 915,131

Super Mario 3D Land: 344,698


0
1ups givet

#36 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

19-11-2011 23:54

Kan godt lide, at Super Mario 64 DS har solgt mere end SMG 1 og 2, lol.
0
1ups givet

#37 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

20-11-2011 00:45

Husk på at japanerne ikke spiller stationære spil længere.
Casuals spiller Nintendogs, 2D-Mario og Brain Age på deres DS, mens de hardcore læser visual novels på deres PSP'er under Monster Hunter LAN-parties.

Men yeah, SM64 er awesome. Fedt at DS versionen solgte udmærket.
Så er der måske stadigt lidt håb for at se et godt 3D-Mario igen.
0
1ups givet

#38 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

20-11-2011 00:58

Håb? 3D Mario-serien har bevæget sig mere og mere væk fra Super Mario 64 med hver efterfølgende udgivelse.

Husk på, at Nintendo tror, at alt, hvad der gjorde Super Mario 64 godt, er noget der skal fjernes, fordi det er for svært for "dumme casual gamere".
0
1ups givet

#39 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

23-11-2011 21:04

01./00. [PS3] Call of Duty: Modern Warfare 3 – Subtitled Edition (Square Enix) {2011.11.17} (¥7.980) – 180.372 / NEW
02./00. [NDS] One Piece: Gigant Battle 2 – New World # (Bandai Namco Games) {2011.11.17} (¥5.230) – 116.062 / NEW
03./00. [PS3] Ni no Kuni: Wrath of the White Witch # (Level 5) {2011.11.17} (¥8.800) – 67.032 / NEW
04./04. [3DS] Super Mario 3D Land (Nintendo) {2011.11.03} (¥4.800) – 62.318 / 499.250 (-33%)
05./00. [PS3] Saints Row: The Third (THQ Japan) {2011.11.17} (¥7.770) – 36.222 / NEW
06./05. [PSP] Final Fantasy Type-0 (Square Enix) {2011.10.27} (¥7.770) – 30.543 / 682.173 (-47%)
07./00. [360] Call of Duty: Modern Warfare 3 – Subtitled Edition (Square Enix) {2011.11.17} (¥7.980) – 30.467 / NEW
08./01. [PSP] Hatsune Miku: Project Diva Extend (Sega) {2011.11.10} (¥5.299) – 30.042 / 214.715 (-84%)
09./02. [PS3] Sengoku Basara 3: Utage (Capcom) {2011.11.10} (¥5.800) – 25.771 / 149.968 (-79%)
10./00. [PS3] Ultimate Marvel Vs. Capcom 3 (Capcom) {2011.11.17} (¥4.990) – 22.436 / NEW


Så vidt jeg kan se, sælger Supar Mario 3D Land dårligere end Galaxy-spillene gjorde. Sådan, Nintendo - jeres ønske om at få 3D Land til at sælge ligesom 2D Mario-mislykkede - som forventet.

Læg i øvrigt mærke til, at Call of Duty nu også har overtaget Japan - selv på 360! LOL.

0
1ups givet

#40 - Statustekst

Level: 10 (Bomchu)

23-11-2011 22:21

Haha, det er sku egentlig meget sjovt.
0
1ups givet

#41 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

23-11-2011 22:22

MW er nutiden GTA - som er i sin tid var nutidens Zelda. Smiley
0
1ups givet

#42 - PD

Level: 1 (Goomba)

23-11-2011 22:25

Gad vide om det ændre sig en dag?
0
1ups givet

#43 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

23-11-2011 22:28

FPS har en rimelig universal værdi. De er altid populære. Før MW var det Unreal, Quake, Doom og Wolfenstein (jeg har sikkert glemt nogle).
0
1ups givet

#44 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

24-11-2011 13:48

Er det ikke ok salg? Altså hvis nu vores kop ikke absolut skal være halvtom. Jeg tænker, i forhold til hvor få konsoller der er i forhold til hvor mange Wii...

Og jeg spørger, postulerer ikke.
0
1ups givet

#45 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-11-2011 14:03

Ideen med 3D Land var at det skulle sælge i stil med 2D Mario-spil. Det har det ikke gjort. Tværtimod har det solgt lidt dårligere end Galaxy 2 gjorde i samme periode (så vidt jeg kan huske).

Du har dog ret i, at 3DS har solgt dårligere end Wii og DS. Men hvordan sælger en konsol godt? Ved der kommer spil, som (mange) folk gider at købe. Så det hænger jo lidt sammen.
0
1ups givet

#46 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-11-2011 14:20

Før MW var det altså gode FPS? Håber snart en god FPS tager over igen, men det tager nok sin tid når alle prøver at kopiere CoD =/
0
1ups givet

#47 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

24-11-2011 14:24

Men hele pointen med spørgsmålet er vel, at hvis du ser på Galaxy som sammenligning, skal man vel huske antallet af maskiner. Det er vel heller ikke helt fair at sammenligne med Mario 64 DS eftersom den var en del af den bundle, så vidt jeg kan huske. Oh well, jeg synes nu det ser meget pænt ud. Jeg tvivler da lidt på at maskinen er stendød som du da har holdt på længe Smiley Nu er der jo også Mario Kart på vej og så går det vel den rigtige vej. Lad os nu se efter julesalget hvor godt det står med salget på Mario.
0
1ups givet

#48 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-11-2011 14:31

Jeg har aldrig skrevet, at maskinen er stendød. Jeg har blot skrevet, at Nintendo valgte den fuldstændig forkerte retning (Red Ocean konkurrence mod Sony om at levere anti-håndholdte oplevelser + fokus på stereoskopisk 3D, som et fåtal er interesseret i), hvilket medførte at lanceringen af maskinen endte som lidt af en joke.

Men ja, Mario Kart er et skridt i den rigtige retning. Så mangler vi bare flere ægte håndholdte videospiloplevelser - især et ægte nyt 2D Mario-spil. Smiley
0
1ups givet

#49 - PD

Level: 1 (Goomba)

24-11-2011 15:07

Nu skal man lige tænke på at det er op til jul. Folk ønsker sig det sikkert til jul og derfor begynder folk nok at købe det i December ;b
0
1ups givet

#50 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

24-11-2011 15:37

Alex, har du overhovedet prøvet Mario 3DS? Jeg kan simpelthen ikke se hvad du kunne mangle i det spil i forhold til alt du plejer at adspørge. Det er, for mig, en perfekt retro mario oplevelse. Selv styringen minder om de gode gamle 8-bit dage. Det behøver jo ikke at være præcis det samme 2D som i gamle dage.

Men jo, det var en skidt udgivelse. De skulle helt sikkert have ventet. Det blev noget hø. Jeg tror nu nok vi der købte i starten havde foretrukket at vente. For mig var PilotWings faktisk virkeligt fedt, og et godt nik til det der gjorde Nintendo 64 og Super Nintendo spillene fra Nintendo så cool.

Men jeg må nok sige, at dem der siger de er glad for Nintendo, Mario, Mario Kart - hvad pokker venter i på? Det er en røvfed - og billig - maskine. (ok, nu er Mario kart ikke ude endnu).
0
1ups givet

#51 - PD

Level: 1 (Goomba)

24-11-2011 15:46

Ja nogle gange tænker jeg også over det... hvis man vil vide om et spil er godt eller dårligt, så bliver man vel nød til at købe det og bare håbe det bedste. Og man skal jo også tænke på fremtiden! Der kommer sikkert tonsvis af nye spil, Mario, Zelda og Pokemon er nok nogle af toppen!

Men ja, som Jaksen sagde, så er 3D Land det perfekte mix af 2D og 3D!
0
1ups givet

#52 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-11-2011 15:50

Jaksen >> Så længe Mario 3D Land ikke kun benytter sig af en x- og en y-akse, er det ikke et ægte 2D Mario-spil.

Hvem har i øvrigt sagt, at folk efterspørger en retro-oplevelse? Jeg tror, de efterspørger en ægte 2D Mario-oplevelse (retro er ren æstetik, følelser etc.).

Og så er det jo bare at sige, at det ikke er alle, der synes, at 3DS er en "røvfed" og "billig" maskine, for ellers, havde den solgt bedre. Det er spil, der sælger konsoller, ikke konsollerne selv. Smiley
0
1ups givet

#53 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

24-11-2011 16:54

Alexander >> Nej, klart nok. Det er vel ikke en 100% 2D Mario. Men mindre kan vel også gøre det.

Ja, det er jo kun ud fra mit synspunkt. Jeg er selv bare imponeret - af den tekniske del såvel som spillene - ved 3DS.

Men mht til retro; Potaeto/potato. Det er jeg egentlig ikke så optaget af. For mig minder det bare om de gode gamle dage med NES. Og husk på at jeg faktisk var med fra starten, unge mand! Smiley
0
1ups givet

#54 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-11-2011 16:57

3D land er bedre end 2D mario. Det eneste punkt hvor et 2D mario er bedre er sværhedsgraden (og her taler jeg så stadig ikke om alle 2D mario, mario land og NSMB er ikke mere udfordrende. Mario land1+2 specielt er en del nemmere). Smiley
0
1ups givet

#55 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-11-2011 16:59

"Udfordring" er lidt blevet et buzz-word herinde og det er til dels min egen skyld. NSMB(W) er udfordrende nok til det er sjovt.
0
1ups givet

#56 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-11-2011 17:01

Isåfald er 3Dland også udfordrende nok til at det er sjovt Smiley
Du undervurderer sværhedsgraden hvis du har tolket det som værende nemmere end NSMB.

Edit: Hovsa... Mit tidligere indlæg havde forresten haft præcis samme pointe uanset om du havde snakket om sværhedsgrad før eller ej. De gamle SMB spil er mere udfordrende end nyere spil og høj sværhedsgrad er et plus.
0
1ups givet

#57 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-11-2011 17:04

Jeg tolker det som udfordrende på en anden måde end NSMB-spillene. Galaxy-spillene er også mere udfordrende på nogle områder, men det skyldes hovedsageligt, at Mario er mere floaty i 3D-spil på grund af den tredje dimension, hvilket gør kontrollen sværere.
0
1ups givet

#58 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

24-11-2011 17:04

Mario 3DS er IKKE nemt!!!!! Alle der påstår det skal have seriøs ass-woopin' hvis de er i nærheden af mig når jeg dør næste gang på 7. special verden. Goddammit. Hold så op med at sige det er nemt.
0
1ups givet

#59 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-11-2011 17:07

Sværhedsgraden har intet med kontrollen at gøre, den fungerer ganske fint. Det eneste der er ved kontrollen er det med at man skal lære at vurdere hvor langt mario/luigi kan hoppe.
0
1ups givet

#60 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

24-11-2011 17:07

Alex -> det er jeg simpelthen uenig i. Hele den her smøre med momentum er jo fuldstændig som Mario til NES. Og akkurat lige så frustrerende når man fejltolkede hastigheden og plumrede i.

Og iøvrigt, og her siger jeg noget der vil få dit pis til at koge, så hjælper 3D'en helt vildt meget til at bedømme når man hopper rundt i en 3D verden, således at man rent faktisk laver den slags fejl mindre ofte. Uenig? Så se at få prøvet selv!
0
1ups givet

#61 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-11-2011 17:07

Selvfølgelig har sværhedsgraden noget at gøre med kontrollen. Smiley

Jaksen >> Du sender mig bare din 3DS og 3D Land, så skal jeg nok prøve det. Smiley
0
1ups givet

#62 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-11-2011 17:08

Jeg tror sgu jeg bliver nødt til at lade dig prøve det her spil i januar for du virker til at have et helt forkert billede af det spil, lol.
0
1ups givet

#63 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-11-2011 17:09

Er vi enige om, at kun en x- og en y-akse gør kontrollen mere præcis?
0
1ups givet

#64 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

24-11-2011 17:10

Alex -> Næppe. Jeg morer mig lige nu med min 3DS, så vil nødigt undvære. Selvom det jo var et interessant experiment. Vil jo nødig have at hele din lange pløre om 2D, 3D og så videre skal udfordres - det er jo lige før du ville blive tvunget til at revurdere. Det gør en fundamentalist aldrig! Smiley
0
1ups givet

#65 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-11-2011 17:11

Du dør ikke fordi du ikke kan finde ud af den tredje akse i det her spil Alexander. Heller ikke selvom du så slår 3D fra.

Og hvis der skulle komme steder der skulle være så problematiske mht. kontrol i den ekstra dimension så kan du jo altid vælge at benytte den ekstremt langsomme gang.
0
1ups givet

#66 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

24-11-2011 17:13

Det kan jo heller ikke være det eneste succeskriterie, at det skal være simpelt. Jeg tror nu nok at det er de færreste der har prøvet det som siger, "hvor ville det bare have været meget federe i 2D". Det figurerer ihvertfald ikke i nogen reviews jeg har set.

0
1ups givet

#67 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-11-2011 17:13

Jaksen >> Jeg tror ikke du forstår, hvad det er, der gør at vi er mange, der helst vil købe 2D Mario-spil og ikke 3D Mario-spil.

Du fabler en masse om, at spillet er "retro", har den "rette stemning" og "ligner" et 2D Mario-spil. Det er en meget overfladisk analyse. I og med du tilføjer en tredje dimension, så ændrer du kerneoplevelsen. Kontrollen ændrer sig og bliver ikke ligeså tight. Pacingen ændrer sig (også fordi spildesignet ER anderledes, om end Nintendo forsøger at efterligne). Disse ændringer har STOR betydning for mange gamere. Måske ikke for dig og Stelzig, men mange andre - jf. forskellen i salget mellem 3D Mario- og 2D-Mario spil. Det er altså et faktum og ikke noget jeg finder på.
0
1ups givet

#68 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-11-2011 17:14

Vil forresten også gerne tilføje at kontrollen er MEGET mere præcis end i det originale SMB - kontrollen i det spil er virkelig dårlig... Lidt ligesom i alle andre NES spil (hold da op hvor er alle de spil man fik i første omgang af det ambassodor program dog dårlige)
0
1ups givet

#69 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-11-2011 17:15

Du dør ikke fordi du ikke kan finde ud af den tredje akse i det her spil Alexander. Heller ikke selvom du så slår 3D fra.


Så fik vi foredommene på bordet (dum casual gamer). Smiley Det handler ikke om, at jeg ikke kan finde ud af det. Det handler om, at det ikke føles ens.

2D Mario. Fastlåst kamera. Fra venstre mod højre. Digital styring, dvs. d-pad og knapper. Fast paced, action level design.

Disse ting bliver ændret ligeså snart Nintendo bringer en ny dimension ind plus ændrer leveldesignet, hvilket de gør.

0
1ups givet

#70 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

24-11-2011 17:16

Faktum? Hvad er det for nogle folk der hellere vil have 2D? Hvor kommer det fra? Hvilken statistik er det baseret på? Iøvrigt har jeg aldrig sagt at det var andet end min egen mening.
0
1ups givet

#71 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-11-2011 17:17

(hold da op hvor er alle de spil man fik i første omgang af det ambassodor program dog dårlige)


Mange er uenige med dig. Hvem husker ikke, hvor godt mange af NES Classics-spillene til GBA solgte? NES Classic Metroid solgte nærmet mere end Metroid: Zero Mission (selvom det spil havde den originale udgave, så vidt jeg husker?). Det siger en del.

0
1ups givet

#72 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-11-2011 17:20

Jaksen >> Jeg er kommet med diverse salgstal og sågar skrevet artikler om forskellen i salget af 2D Mario og 3D Mario. Søg efter det, jeg orker ikke at finde dem igen.
0
1ups givet

#73 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

24-11-2011 17:20

Ja det siger at folk er nogle nostalgiske fjolser (the gloves are off). Hvordan man kan blive ved med at påstå at spillene var bedre i gamle dage det fatter jeg ikke.
Er du ikke for ung til at være en gammel sur mand Smiley
0
1ups givet

#74 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

24-11-2011 17:21

Jo tak, den smøre har jeg læst. No need.
0
1ups givet

#75 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-11-2011 17:30

Så vidt jeg har hørt er mange genudgivelser også blevet forbedret, heriblandt en genudgivelse af SMB til SNES (mener det var eagle der fortalte mig det, som sagt har jeg aldrig selv ejet de klassiske mario spil).

Forresten så har det da åbenbart en betydning for mig også siden jeg jo netop siger at 3Dland er (meget) bedre end NSMB. Jeg siger bare at styringen på ingen måde er dårlig eller upræcis i spillet. Den 3D der er er heller ikke specielt kompliceret.
0
1ups givet

#76 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-11-2011 17:34

"Så fik vi foredommene på bordet (dum casual gamer). Det handler ikke om, at jeg ikke kan finde ud af det. Det handler om, at det ikke føles ens."

Det var dig der sagde at styringen ikke var præcis med den ekstra dimension. Det var dig der sagde at sværhedsgraden kom fra denne kontrol - konklusion: Den esktra dimension er udfordringen. Lad være med at putte ord i min mund, jeg har intet sagt om dum casual gamer, jeg svarer udelukkende på hvad du fortæller mig.
0
1ups givet

#77 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-11-2011 17:35

Du skrev, at det var fordi, "at jeg ikke kunne finde ud af" at spille 3D Mario-spil. Det er da en fordom om mine evner. Og jeg havde endda lige skrevet forinden, at det handlede om følelsen og ikke udfordring.
0
1ups givet

#78 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-11-2011 17:36

Nej jeg skrev ikke at du ikke kunne finde ud af det, lol. Jeg skrev at du ikke ville dø af den ekstra dimension som du mente/ANTOG var sværhedsgraden. Du må gerne skrive "man" i stedet for du om du vil. Uanset om du vil fortsætte med at mene at jeg har skrevet andet så håber jeg at du kan forstå at det isåfald er en misforståelse, det eneste jeg mente med den sætning var at svare igen på din påstand omkring styringen, jeg har INGEN idé om hvor god en gamer du er og har på intet tidspunkt overvejet det.

Forresten er der også fastlåst kamera i 3Dland, beklager hvis det allerede er svaret på, hold da op hvor blev der skrevet meget mens jeg spiste.

Edit: 3Dland er også mere fastpaced end det originale SMB, gæt hvorfor? Styringen er netop mere præcis. Jeg løber lige nu igennem alle baner fordi man åbenbart skal klare dem alle med begge karakterer. Det eneste der virkelig holder mig tilbage er dumme rail ting som netop sænker pacingen og jeg er enig i at disse ikke er specielt underholdende.
0
1ups givet

#79 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-11-2011 17:43

Det er fint, du godt kan lide det Stelzig. Men hvis du gerne vil have indsigt i, hvorfor andre ikke kan lide det/køber det, så kommer du ikke særlig langt, hvis du går ud fra, at det skyldes, at de ikke kan finde ud af den tredje dimension. Den tredje dimension ændrer gameplayet, og det er det ændrede gameplay, mange ikke kan lide.
0
1ups givet

#80 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-11-2011 17:47

Forhelvede. Jeg mener ikke at folk har problemer med den tredje dimension. Det mener jeg at du fortalte mig da du skrev at styringen var mindre præcis når der også var en tredje dimension/det ikke var kun en x-akse og en y-akse. Jeg forsvarer faktisk netop at folk IKKE vil have svært ved det, specielt ikke i dette spil.

Jeg er sådan set fløjtende ligeglad med om folk fortsat vil synes at det er dårligere end SMB da jeg sagde at det var bedre var det bare min personlige holdning, men jeg vil stadigvæk svare igen på ting som jeg mener er forkerte. Deriblandt er der altså pointen med at der skulle være noget som helst galt med styringen, hvilket jeg forresten burde være mere kvalificeret til at sige noget som helst om når jeg rent faktisk har gennemspillet næsten hele spillet og du overhovedet ikke har prøvet det.
0
1ups givet

#81 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-11-2011 17:50

For at gøre det klart finder jeg forresten gerne citatet jeg svarer på frem igen: "Er vi enige om, at kun en x- og en y-akse gør kontrollen mere præcis?"

Er vi enige om at du siger at kontrollen er dårligere/sværrere/mindre præcis med en tredje dimension?

Jeg forsvarer spillet og siger at du tager fejl, jeg siger intet om at nogle casual gamere skulle være dumme.
0
1ups givet

#82 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

24-11-2011 17:52

det er den faktisk. Jeg kan ikke tælle hvor mange gange jeg har misset en dør eller en stige, eller er rendt ind i en væg i 3D-spil, lol. x)
0
1ups givet

#83 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-11-2011 17:53

Men Nick... 3Dland har ikke problemer med 3D'en. Jeg har også selv oplevet enkelte fuck-ups i diverse spil. Jeg snakker om netop dette spil, hvilket jeg allerede gjorde temmelig klart i min første respons.

Edit: Det her er generelt fuldkomment latterligt. Hvis noget er det Alexander som her påstår at jeg ikke ved hvad der gør spillet udfordrende for mig selvom det er mig der har spillet det. Hvis nogen kalde en gamer for dum her må det da nærmere være ham.
0
1ups givet

#84 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

24-11-2011 17:54

ok right on.
0
1ups givet

#85 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

24-11-2011 18:05

så vidt jeg har hørt er mange genudgivelser også blevet forbedret, heriblandt en genudgivelse af SMB til SNES (mener det var eagle der fortalte mig det, som sagt har jeg aldrig selv ejet de klassiske mario spil).



For lige at udvide dette citat, så talte jeg om genudgivelsen Super Mario All-Stars til SNES, hvor jeg er 90% sikker på, at styringen er blevet optimeret i alle spil. Jeg kan i hvert fald mærke en forskel, når jeg spiller det originale Mario Bros, som jeg synes er en betydeligt bedre spiloplevelse i All-Stars.

0
1ups givet

#86 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-11-2011 18:08

Stelzig, jeg mente nu ikke, at du ikke syntes det var udfordrende. I så fald formulerede jeg mig forkert. Smiley
0
1ups givet

#87 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-11-2011 18:14

Nej, men du sagde at udfordringen var anderledes end den i NSMB og jeg er uenig Smiley
Vi kan dog godt blive enige om at det er mere kompliceret at styre i 3 dimensioner fordi du skal tage højde for mere (omvendt bliver bosser og fjender ofte nemmere fordi du får flere muligheder mht. undvigelse), men der er på ingen måde noget galt med styringen i spillet og den tredje dimension er ikke svær at vurdere/forholde sig til. Som benævnt er spillet også med fastflåst kamera, som du efterspurgte tidligere så du skal nok også passe på med at sidestille det for meget med din tidligere erfaring med mario i 3D.
0
1ups givet

#88 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-11-2011 18:16

Hvis det fastlåste kamera står "skråt på", så du stadig kan hoppe "ind" i billedet - altså du bruger den tredje dimension - så bliver kontrollen stadigvæk mere upræcis end blot en x- og y-akse.
0
1ups givet

#89 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

24-11-2011 18:19

Den bliver vel ikke "mere upræcis," man skal bare tage højde for mere.

Upræcis antyder, at den ikke følger ens inputs.
0
1ups givet

#90 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-11-2011 18:21

Kan ikke se hvorfor du skulle tro at den skulle blive mere upræcis. Oftest skal du endda kun forholde dig til netop en retning ad gangen ved at holde skråt. Kontrollen er ganske præcis - som sagt langt mere præcis end i SMB hvor mario han bliver ved med at bevæge alt for længe.

Tror ikke vi kommer længere her. Kontrollen kan ikke gøres mere præcis den er, kan være din definition af præcis bare er anderledes eller også skulle du virkelig bare tage imod mit tilbud om at prøve spillet i januar Smiley
0
1ups givet

#91 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-11-2011 18:21

Jeg vil mene, at det bliver mere upræcist.
0
1ups givet

#92 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

24-11-2011 18:23

Så bruger du ordet forkert.
0
1ups givet

#93 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-11-2011 18:24

Nej.
0
1ups givet

#94 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

24-11-2011 18:25

Jo.
0
1ups givet

#95 - 0

Level: 23 (Skree)

24-11-2011 18:52

Ej, get over it.

Lige mht. at styringen i Mario All-stars spillene skulle være forbedret i forhold til, vil jeg mene at ændringen er blevet gjort til det værre. Han er jo ekstremt langsom i dem Smiley
0
1ups givet

#96 - PD

Level: 1 (Goomba)

24-11-2011 20:03

Ordet "upræcist" burde ikke bruges. Istedet burde orderne "sværere" eller "udfordrene" bruges, i hvert fald hvis jeg forstår din tanke :b
0
1ups givet

#97 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

24-11-2011 21:30

Lad os tage det ud fra menneske syntet.
Vi ser i en 3d verden (sjovt nok), derfor er vores øjne vand til 3d. Et fjernsyn har aldrig naturlig dybde (medmindre det er sokke teater), derfor er 3d svært at se der. Det er derfor svæere at vurdere.
2d derimod er også det fjernsyntet består af; ergo en form for naturlig visning, pasende til synet.
Men nu hvor der er kunstig 3d, altså en dimension lavet til at tilpasse sig vores hverdagsyn.
Altså en dybde til at vi bedre kan tyde det egentlig unaturlige.
Ergo:
kunstig dybde > falsk dybde
Så i nogle tilfælde er det sådan at 2d spillene også bruger en kunstig dybde, som i new super mario bros.
Så:
kunstig 2d dybde > falsk 2d dybde.
Men i spil som ser helt flade ud, og kun bruger farver til let at give en form for dybde, altså illusions dybde.
illusions dybde > Kunstig dybde.

Ud fra hvordan vores øjne fanger det er det altså denne måde det fungerer. At sammenligne et 2d spils illusions dybde med et 3d spil med kunstig dybde er meget svær...
Den ser nogen lunde sådan ud:
2d illsuions dybde > 3d kunstig dybde (Det betyder at illusionen med farverne virker mere eller i samme grad ægte end kunstig 3d )
Dog så gælder det stadig:
kunstig 3d dybde > falsk 2d dybde.
Sidstnævnte er gældende da det ser mere naturligt ud for øjene.

Igen dette gæder kun for folk som ikke oplever problemmer med 3d, og folk med synsfejl. Lige for at slå det fast, så er det skrevet på grundlaget af hvad mennesker teoretisk nemest opfanger med øjene.
Edit. retede stedet med ≠, da det ikke var helt rigtigt hvad jeg skrev. Jeg tænkte mig ikke lige helt om.
btw. burde vi ikke lave et forum emne? Det er lidt meget off topic.
0
1ups givet