Skrevet af AND - 28-04-2012 11:38
Det kommende DSi-spil: Flip The Core har fået den første trailer med visning af gameplay. Spillet er et sidescrolling shooter, som lader spilleren rotere hele spilverdenen, imens man skyder sig vej gennem banerne. Det centrale element er således, for spilleren, at kunne dreje spilverdenen dels for at undgå fjender, men også for i det hele taget at kunne komme videre igennem banerne.
#1 - AND
Level: 35 (Lakitu)
28-04-2012 15:25
Det ligner lidt at Engine Saofware har fået inspiration fra Super Paper Mario - selvom Paper Mario jo flipper mellem 2D og 3D, hvorimod Flip the Core skifter perspektivet, men forbliver i 2D - det er en ret sjov ide, synes jeg#2 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
28-04-2012 20:34
Det minder mig lidt om Ikaruga, hvor man kan flippe immunitet mellem pink og sort(tror jeg det er).#3 - Bo130
Level: 38 (Tatori)
29-04-2012 06:11
Hvid og sort, men ellers korrekt. Synes dog ikke det virker som det.#4 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
29-04-2012 09:48
Bo130 skrev:
Jeg er dog meget lidt fan af 3D, så kommer ikke som en overraskelse at jeg ikke kan lide det her. Super Paper Mario var jeg dog stor fan af.
Hvordan har det relevans at du ikke kan lide 3D?
Jeg mener, det er en DSI shooter, ikke 3DS shooter.
Eller misforstår jeg pointen?
#5 - Bo130
Level: 38 (Tatori)
29-04-2012 11:47
Måske min fejl, så kun traileren kort, mente 3D som i det med at banen drejes rundt, ikke som i 3D på Nintendo 3DS.#6 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
29-04-2012 12:45
Flip the Core... more like "skip the bore", amiright?#8 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
29-04-2012 20:05
Den der flip mekanik ser ud til bare at være et irritationsmoment. Det er ser ud til at hver gang den bliver brugt, er det fordi der er noget der blokerer banen.#9 - AND
Level: 35 (Lakitu)
29-04-2012 20:54
#8 - Jeg tror også at det er det der er meningen med det#10 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
29-04-2012 21:07
Det virker bare dumt... Kunne de ikke havde lavet noget lidt mindre åbentlyst, som kunne bruges mere taktisk, som en fjende som ikke skal dræbes ved at tage den fra en bestemt vinkel, men kan med fordel dræbes fra en bestemt vinkel, og så putte det lidt blandet op på skærmen, så man ikke bare flipper når det er nødvendigt, men fordi man kan og vil?#11 - AND
Level: 35 (Lakitu)
29-04-2012 21:12
Det synes jeg også lyder som en god ide - måske indgår det allerede i spillet? Det kan man i hvert fald håbe på#12 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
29-04-2012 21:38
Traileren bar ikke meget præg af det, men det kan godt være.#13 - AND
Level: 35 (Lakitu)
29-04-2012 21:53
Ja, det ville give en meget mere nuanceret spiloplevelse, hvis man havde mulighed for selv at bestemme - især når gameplayet ellers virker ret ligefremt#14 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
30-04-2012 01:15
Spøg til side ser produktionen som sådan ikke dårlig ud. Som andre skriver ser jeg også konceptet om at vende banen på den måde som et sandsynligt irritationsmoment. Dog er det ikke kun i Flip the Core jeg tænker det. Crush 3D og det nye omtalte Fez der udkommer til andre platforme bygger på det samme koncept og umiddelbart skulle det tiltalende ved disse spil være at løse opgaver med lateral tænkning/"thinking outside the box" - i sidste ende er min oplevelse dog at det er for svært at forudse hvad konsekvenserne bliver når man vender banerne på den måde, så tilfældigheder og trial and error tit er vigtigere end overblik og planlægning udfra hvad jeg har oplevet med det spilkoncept.