Skrevet af Erik Madsen - 17-03-2011 12:47
Frank Gibeau fra EA Games er næsten sikker på at Nintendo vil præsentere deres næste konsol ved dette års E3. Rygterne om en Wii 2 er igen blusset op, og da Wii'ens salgstal har styrtdykket ser det virkelig ud som om, at Nintendo skal gøre noget ved sagen.
Nintendo 3DS og Sony's kommende PlayStation Phone stjæler for tiden alle overskrifter. Men ved E3 er det som oftest hjemmekonsollerne, der stjæler fokus.
Ifølge EA Games' Frank Gibeau vil Nintendos konsol komme allerede i år, og vil stjæle alt fokus ved årets E3. Nintendo har dog ikke selv meldt noget ud, men al logik indenfor marketing peger på, at Nintendo vil tage dette års E3 med storm.
Det er før blevet spået at 2011 vil blive Nintendos år, og tingene tyder mere og mere i den retning. Hvornår tror du, Nintendo vil præsentere deres Wii 2/næste hjemmekonsol?
#1 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
17-03-2011 13:21
Hvis Nintendo stadig har lidt fornuft tilbage i hovedet, så kommer dette ikke til at ske.#2 - Esmun
Level: 8 (Pirahna Plant)
17-03-2011 14:41
Men det er et spørgsmål om hvor længe de kan holde sig kørende med Wii'en. Det tyder på at det bliver en hidtil uset lang generation for Microsoft og Sonys vedkommende, men flere og flere udviklere er begyndt at ignorere Wii. Den bliver desværre hold mere og mere tilbage af dens mangel på HD-grafik og avancerede online funktioner.#3 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
17-03-2011 15:03
Esmun >>#4 - PD
Level: 1 (Goomba)
17-03-2011 15:03
Jeg tror faktisk de VISER noget... den har med mest sandsynlighed meget bedre grafik og sikkert en særlig egenskab, ligesom Wii'en havde med Remoten med swing swing xD#5 - Esmun
Level: 8 (Pirahna Plant)
17-03-2011 15:33
Nu er det jo ikke kun producenten af konsollen som skal levere spil.#6 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
17-03-2011 15:51
Jeg kan ikke se, at manglende tredjepartsstøtte skulle være et argument for, hvorfor Nintendo pludselig er i problemer med Wii'en. Wii'en har aldrig haft seriøst støtte fra tredjepartsudviklerne, og alligevel har konsollen formået at blive en af de bedst sælgende konsoller nogensinde.#7 - MINI
Level: 4 (Stalkid)
17-03-2011 16:04
Mindre casual MERE HARDCORE!#8 - Esmun
Level: 8 (Pirahna Plant)
17-03-2011 16:04
Wii har efter min mening hovedsagelig solgt pga. folks forhåbninger om konsollens potentiale. Men da dette potentiale ikke er blevet udnyttet, er folk blevet skuffede efter et halvt års tid. Dette forklarer også hvorfor så mange Wii's samler støv lige pt.#9 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
17-03-2011 16:11
MINI >> Nintendo var ved at gå nedenom og hjem på grund af Nintendo 64 og GameCuben. Det har Iwata givet indirekte udtryk for ved flere lejligheder i 2004, 2005 og 2006.#10 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
17-03-2011 16:27
Alexander --> Jeg tror MINI som kunde er ret ligeglad med hvad der økonomisk er bedst for nintendo ^x^#11 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
17-03-2011 16:30
En af de grunde at wii har solgt så godt er at også ældre menesker kunne købe en og spille wii sport som er let tilgængeligt, de behøver ikke nødvendigvis andre spil da de har nok i wii sport. Jeg kender en del som har en wii, bruger den sjældent og kun ejer wii sport. Den er ikke lavet til gaming men mest til hygge (selvfølgelige er der mange undtagelser). En wii 2 ville måske kunne udfylde hardcore gaming kravet samtidigt med at kunne levere et let tilgængeligt familie system. Hvem ved?#12 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
17-03-2011 16:36
Stelzig >> Ikke hvis Nintendo ender med ikke at have resurser til lave videospil.#13 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
17-03-2011 16:58
De laver bare ikke så mange gode spil alligevel, og de har flere ressourcer end nogensinde før. Tror jeg.#14 - HGC
Level: 16 (Space Pirate)
17-03-2011 17:03
Nu går jeg måske en smule off-topic, men, Alexander, kan du fortælle mig, hvorfor du har så meget imod Super Mario Galaxy 2?#15 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
17-03-2011 17:05
Kunne jeg også godt tænke mig at vide. Det er et fremragende spil og har desuden lige vundet en BAFTA-award for bedste gameplay.#16 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
17-03-2011 17:50
De laver bare ikke så mange gode spil alligevel, og de har flere ressourcer end nogensinde før. Tror jeg.
Ja, netop.
#17 - Esmun
Level: 8 (Pirahna Plant)
17-03-2011 18:47
^Alexander. Jeg tænker Blockbustere som Dragon age, Mass Effect, Assassins Creed, Red Dead Redemption og GTA. Det er nogle af de spil som får allermest eksponering på hjemmesider og i magasiner.#18 - Moysen
Level: 16 (Space Pirate)
18-03-2011 17:17
Jeg glæder mig til TLoZ: Skyward Sword. Er det ikke lidt dumt at annoncerer en ny konsol lige før/efter de har udgivet det? De har jo efterhånden brugt langtid på det, og mon ikke de lige skal nyde succes'en til den tid, før de kommer frem med det næste?#19 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
18-03-2011 20:48
^det er jo ikke en anocering, det er en frmodning fra EA games. Vi får at se til E3 om det holder stik.#20 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
18-03-2011 20:52
^ Det var også derfor han var i tvivl om det var før eller efter Skyward Sword var udkommet - den er jo netop ikke annonceret endnu#21 - PD
Level: 1 (Goomba)
19-03-2011 18:06
Men de kan vel stadig PRÆSENTERE den nye maskine til E3... kan jo være den først kommer om 1-2 år? Så kan man da sangtens tage den med ro og købe Skyward Sword ;D#22 - Bota
Level: 20 (Moblin)
19-03-2011 18:28
Tror ikke Nintendo vil fjerne fokus fra 3DS og dens software samt Skyward Sword, men ville skam ikke have noget imod, hvis de annoncerede en Wii2... Men de annoncerer den højst sandsynligt først næste år.#23 - MegaGame
Level: 2 (Keese)
19-03-2011 22:58
Dette er jo genbrug af rygterne fra sidste år igen, samme som de sidste rygter om Wiis afløser, men igen vist man bliver ved med af sige af nintendo vil komme med en ny konsol snart, så har man på et tidspunkt ret.#24 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
20-03-2011 22:17
MegaGame said it.#25 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
20-03-2011 23:34
Lige det med TP er en vanskelig sag. De "opgraderede" controlsene til TP i wii versionen og lavede en alle tiders god wii tittel, men skyward sword er jo lavet og designet til at fungere til motion plus, det ville her være især meningsløst, hvor det var et godt initativ ved TP.#26 - PD
Level: 1 (Goomba)
21-03-2011 08:55
Det kan jo være at de vil gøre kunsten efter... at udgive Skyward Sword til begge konsoller... med ændrede styring? :b#27 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
21-03-2011 10:28
Det er ikke umuligt, men det ville forekomme dumt, når det nu er en længe ventet tittel.#28 - Kristian Mols
Level: ()
21-03-2011 11:28
Jeg betragter det som umuligt, skyward sword er jo helt vildt motionplus minded, jeg tror ikke Wii2 vil benytte motionplus, Nintendo laver ikke bare WiiHD, det kommer med noget nyt når de kommer med noget.#29 - Zøvnig
Level: 20 (Moblin)
21-03-2011 17:38
Bare lige for en god ordens skyld Alexander. Du må gerne have dine personlige meninger, men få nu fakta korrekt bare engang imellem tak. Du har før skrevet det og nu sker det igen: Det er faktuelt forkert, når du nu igen skriver, at GameCube og N64 var ved at koste Nintendo livet. Gå tilbage og se på hvad firmaets egenkapital med videre var dengang. Det er rigtigt, at de på børsen ikke havde deres bedste år i 2004/2005, men de havde stadig en kæmpe pengetank og var ikke noget nært konkurs eller hvad du nu igen, igen hentyder til. De er blevet rigere af DS og Wii, men det betyder ikke de var ved at gå nedenom før. Jeg synes det er problematisk, at du som redaktør, flere gange skriver noget der er så forkert, her på siden.#30 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
21-03-2011 21:40
Zøvnig >> Nu kan du jo ikke kun kigge på egenkapital, når du laver en markedsanalyse. Ja, Nintendo havde penge i 2005. MEN! Du er nødt til at kigge på Nintendos markedsandele samt selve markeds vækstmuligheder for at kunne vurdere et firms sundhed. Det er BUSINESS STRATEGY 101, og alle disse punkter gennemgik jeg i et indlæg henvendt til dig i en anden nyhed, som du sjovt nok ikke svarede på efterfølgende.#31 - Esmun
Level: 8 (Pirahna Plant)
21-03-2011 21:54
Zøvnig> Jeg har bla. mine påstande fra denne artikel:#32 - Luigi
Level: 1 (Goomba)
22-03-2011 19:41
Hej og undskyld jeg blander mig i diskutionen.#33 - LocoLogo
Level: 7 (Korok)
22-03-2011 19:56
Jeg tror ikke det er helt urealistisk at de løfter lidt af sløret til E3. Jeg vil tror Nintendo pønser på en 2012-2013 udgivelse for deres næste hjemmekonsol.#34 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
22-03-2011 20:17
Luigi >> Her angående mine ordvalg, og ellers kan du selv søge efter Iwatas taler fra dengang. Selvfølgelig siger han det ikke indirekte, da det vil være et yderst dumt signal at sende til Nintendos investorer og resten af omverdenen, men det ligger underforstået i hans taler.#35 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
22-03-2011 20:48
Alexander: Det er vidst ikke det han vil se. Jeg ved hvad du mener, men det er igen kun en formodning, da de ikke siger de direkte. De har haft overskud, men mest på grund af deres håndholdte maskiner. De har været presset fordi playstation (1 og 2) bare var bedre på mange måder den gang. Nu er wii kommet ind i sin egen kategori hvilket fungerer meget godt.#36 - Luigi
Level: 1 (Goomba)
23-03-2011 00:32
Alexander>> Angående ordvalg?#37 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
23-03-2011 00:54
Nu synes jeg nødigt, vi skal udi en diskussion om min person eller mit job hos N-club, da der så mange andre ting angående Nintendo, der er meget mere interessante at diskutere. Når det er sagt, så repræsenterer jeg ikke Nintendo, men N-club, og min rolle som redaktør er at ytre mine holdninger om Nintendo. Derfor er det, jeg skriver herinde, mine personlige holdninger, og meningen er, at de skal være informative, underholdende og lægge op til debat. Ikke at alle nødvendigvis skal være enige.#38 - Luigi
Level: 1 (Goomba)
23-03-2011 12:27
OK. Jeg har ikke et problem med at finde Iwatas taler.#39 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
24-03-2011 00:38
Jeg er nu meget enig med Alex - så jeg kunne godt tænke mig at høre hvorfor du mener, at Nintendo ville have kørt med klatten, hvis de havde lavet Super GameCube 256#40 - Luigi
Level: 1 (Goomba)
24-03-2011 01:49
Jeg mener ikke at Nintendo ville have kørt med klatten hvis de havde lavet en Super GameCube????#41 - Ossipoff
Level: 6 (Cucco)
24-03-2011 02:12
Jeg kan nu heller ikke lige kommet med et citat på det, men jeg kan dog ret tydeligt huske, at Iwata har hentydet meget til i datidens interviews, at GameCube-årene var nogle meget mørke år, hvor de primært levede på de penge de fik ind fra deres salg af GameBoy-maskiner/spil. Jeg er desuden ret sikker på, at hvis du finder markedsanalyser fra dengang vil du se dem skrive, at Nintendo dengang stod overfor en knald eller fald situation; hvis deres næste konsol floppede på samme måde som GameCube (om den så gjorde det, kan være til diskussion -- der kom først rigtigt salg i den, efter de enorme prisnedsættelser), så var Nintendo gået død.#42 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
24-03-2011 02:26
Det var virkelig mørke tider som Nintendo-fan kan jeg i hvert fald mindes. Der var færre og færre butikker der solgte Gamecube-spil og i et land som Danmark var der et meget lille marked for den. En ting jeg især husker som uden tvivl må understrege deres tilstand var et citat på den dengang meget mindre organiserede og besøgte nintendo.dk, hvor man ved at trykke på menuen "Gamecube" fik noget lignende følgende beskrivelse:#43 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-03-2011 02:55
Luigi >> Lad os lige tage den for allersidste gang: Det er MIN analyse, at Nintendo var ved at gå neden om og hjem på konsolmarkedet, hvis de havde fortsat med en GameCube 2 i stedet for Wii'en, og det er MIN tolkning, at Iwata i sine taler mellem 2004-2007 indirekte gav udtryk for at være enig i den analyse.#44 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
24-03-2011 05:53
Jeg vil også vove den påstand, at Nintendo communitiet var af den opfattelse dengang. Vi var allesammen bange for, at Nintendo ville fucke deres næste konsol op igen.
Husker også tydeligt diskussionen om, at den ikke klarede sig godt, men folk fandt vist også lidt en trøst i, at den tit overgik Xboxens salgstal, haha. Selvom nogle snakkede om en falliterklæring, så mindes jeg dog at folk var ret sikre på, at Nintendo havde fået rigeligt kapital med alt det de solgte på Game Boy-fronten.
En anden ting jeg husker er også, at der rent faktisk var spildiskussioner at finde her på siden fordi der udkom en masse gode spil communitiet gad at snakke om. Spildiskussioner, som jeg ikke husker at have set specielt mange af siden Wiien udkom (måske lige med undtagelse af Brawls udgivelse). Muligt det hænger sammen med dalende aktivitet på siden eller lignende, men jeg tror ikke Wiien har gjort meget godt for denne side eller communitiet generelt.
Anyway det her skulle mere forstås som en anekdote, ikke fakta.
#45 - odensen
Level: 11 (Octorok)
24-03-2011 10:09
Jeg tror på at ninterndo viser den til e3 i år.. og udgiver den forår 2012..#46 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-03-2011 12:21
Eagle skrev:En anden ting jeg husker er også, at der rent faktisk var spildiskussioner at finde her på siden fordi der udkom en masse gode spil communitiet gad at snakke om. Spildiskussioner, som jeg ikke husker at have set specielt mange af siden Wiien udkom (måske lige med undtagelse af Brawls udgivelse). Muligt det hænger sammen med dalende aktivitet på siden eller lignende, men jeg tror ikke Wiien har gjort meget godt for denne side eller communitiet generelt.
Problemet er jo, at Nintendo ikke udgiver særlig mange spil mere, fordi de tager længere og længer tid at udvikle (det bliver nok kun værre med stereoskopisk 3D). Det ser jeg, som det største problem. Bare se nu, hvor vi befinder os i endnu en spiltørke på Wii'en. Der kommer ingen spil, så der er intet at diskutere.
En anden årsag til den manglende "diskussionsgejst" skyldes, at Nintendo ikke længere udvikler nyt og spændende content - noget de ikke har gjort siden SNES-tiden. Og med content mener jeg udforskning af spiluniverset, levels og tilføjelse af nye ting.
For det første kan Nintendo ikke finde ud af at udvikle nye spilserier mere. Den sidste spilserie, der byggede på fantasi var Pikmin, som var alt andet end ophidsende, hvis du spørger mig. Ellers skal vi tilbage til Star Fox for at finde den "nyeste" spilserie, så vidt jeg husker.
For det andet kan Nintendo heller ikke finde ud af at tilføje nyt content til deres etablerede spilserier. Tag fx Mario som spilserie. SMB var det første spil i serien og gav os Mushroom Kingdom. SMB2 gav os Dream World med et helt nyt univers og med seje karakterer som Shy Guys og co. SMB3 blev markedsførst som "en dybere udforskning af Mushroom Kingdom" og havde derfor masser af nyt content som seje power-ups. SMW gav os Dinosaur Land og Yoshi. Men med SM64 stoppede Nintendo med at give os nyt content. Vi fik slottet i starten af spillet, men ellers ikke noget mindeværdigt. Pludselig kom der kun fokus på "gameplay mechanics" og "3d-effects".
Jeg ser i det hele taget N64 som det negative vendepunkt for Nintendo (selvom jeg er klar over, at mange af jer herinde elsker konsollen, fordi det var den I voksede op med). Problemet med N64 var, at alle spil skulle laves i 3D. Det gjorde, at Nintendo ikke længere havde resourcer til at udvikle ret mange spil, fordi 3D-animation og grafik tager lang tid at lave. Og derudover blev al fokus lagt på 3d-aspektet, fordi maskinen muliggjorde det.
Og hvis vi kigger på fx Mario og Zelda i dag, er det ikke meget bedre. Nintendo er begyndt at lave 2D Mario spil igen, men de gider ikke at tilføje nyt content. Det helt store kritikpunkt ved NSMB og NSMBW var, at spillene genbrugte det samme content og generiske banedesign igen og igen. Der var stort set intet nyt og interessant. Hvad Zelda angår, så skifter de tema fra spil til spil, men vi får aldrig en rigtig udforskning af Hyrule, men kun nogle svage referencer i form af et par karakterer der siger et eller andet - eller i form af en cutscene. Nintendo har større interesse i at tilføje mærkelig ting som toge eller både, fremfor at give os et levende Hyrule.
Min pointe er, at der ikke er meget at diskutere mere. Nintendo tror, at alt handler om "gameplay mechanics", "3d-grafik" og "surprises". Problemet er bare, at 3d-grafik og suprises ikke er underholdende i sig selv. En overraskelse er kun sjov første gang. Derudover er gameplay vigtigt, men det er ikke specielt ophidsende, hvis spillet mangler godt content. Det er sejt nok, at man kan styre et tog (gameplay mechanic) i det seneste Zelda-spil, men hvis spillets indhold er middelmådigt kan det hele være lidt lige meget.
Oh well, man kunne skrive meget om denne diskussion. Jeg håber, du kan følge mig.
#47 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
24-03-2011 12:36
^super mario bros. 2 var alt andet end nyt, det var et rip of af et japansk spil, som vi bare ikke havde set i europa, fordi de ikke ville give os super mario the lost levels på grund af dens intese sværhedsgrad. Så derfor fik vi det spil og ikke the lost levels, som ikke ligefrem gav os noget nyt andet end sværhedsgrad.#48 - Jonas
Level: 15 (Geega)
24-03-2011 12:54
"Super manrio sunshine gav os et vand system og noget næsten nyt."#49 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-03-2011 13:00
Maxio >> De fleste af de ting, du beskriver, har ikke noget med content at gøre, men er "gameplay mechanics" eller "3d-effects". Et 'nyt perspektiv', 'frihed som aldrig før', 'mulighed for at sparke og slå' etc. er ikke nyt content, men vedrører gameplay, hvilket netop var min pointe.#50 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
24-03-2011 13:15
^der giver jeg dig ikke ret, sparke og slå er da virkeligt betydeligt, før var det instant life lost hvis du gik ind i en fjende, hvor du nu har muligheden for at forsvare dig med andet end et hop. et 3d univers giver en langt større forståelse for universet i mario.#51 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-03-2011 14:05
Maxio >> Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet, at det "at sparke og slå" ikke er en betydelig tilføjelse til et Mario-spil. Hvad jeg skrev er, at det er en tilføjelse i gameplay og ikke i content (og med content mener jeg: verdenen, figurerne, mytologien etc.) Og det var sådan set hele min pointe i forhold til det, som Eagle skrev: Jeg tror, at den faldende interesse i at diskutere Nintendos spilserier, hænger sammmen med, at Nintendo aldrig tilføjer nyt content til dem mere.#52 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
24-03-2011 14:57
Jeg holder stadigvæk på, at det er deres anderledes målgruppe der er problemet - fordi der var ikke mangel på diskussion da 64eren og GCen var ude - men vi kan da godt blive enige om, at der er (og tit er) en spiltørke til Wii lige nu.#53 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-03-2011 16:25
Eagle >> Jeg forstår, hvad du mener, men det er jo ikke fordi, Nintendo ikke laver lignende spil mere. De udgiver jo stadig "Super GameCube-spil" til Wii som fx Twilight Princess, Metroid Prime 3, Super Paper Mario, Galaxy 1 og 2 og Metroid Other M#54 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
24-03-2011 19:04
Alexander: Jeg har opftelsen af at content er alt som spillet indeholder alt, hvis jeg er forkert på den der er jeg ked af det. men Lige netop derfor nævner jeg jo snebanerne og kaste i luften fjenden, det er da nye ting. Se også engang på alle de nye former mario kan få i galaxy, det er da redt fedt og burde ud fra din argumentation skabe interresse. Hvem læste ikke efter? Jeg kom med mange eksempler på nye elementer i mario verdenen.#55 - AND
Level: 35 (Lakitu)
26-03-2011 14:57
Jeg synes altså heller ikke at det er rigtigt, at der ikke er kommet nyt indhold i spillene, siden N64erens dage - lad os bare tage udgangspunkt i dit eget eksempel, Alexander; Super Mario 64:#56 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
26-03-2011 15:34
AND, du lyder som en udvikler, der er med i en 'Iwata Asks'-session, fordi du snakker løs om "dynamik", "ny oplevelse", "udforskende perspektiv" og "kolossal holdbarhed". Det er så abstrakt, at det sikkert vil give en god karakter i en medialogi-opgave på universitet. Men gode videospil har aldrig været abstrakte. De er faktisk ret lige til. Det handler om robust gameplay og interessant content, ikke så meget andet.#57 - AND
Level: 35 (Lakitu)
26-03-2011 16:37
Alexander, du er fantastisk god til at underminere andres argumenter ud fra fejlretoriske virkemidler - som faktisk oftest ses i politik.#58 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
26-03-2011 17:13
INB4 argumentet med at kvalitet ikke kan måles på hvad pressen mener fordi de er shut-ins og nørder, men at man kun kan måle kvalitet på hvor mange der har købt et givent produkt#59 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
26-03-2011 17:31
AND >> Det jeg i den sidste halvdel af denne tråd har forsøgt at diskutere er "content" og ikke nyskabelse, som du tilsyneladende gerne vil diskutere.#60 - AND
Level: 35 (Lakitu)
27-03-2011 03:14
Okay, men så skal vi jo aller først have defineret hvilke kriterier som hører under begrebet "content" - det skal specificeres i langt højere grad end det har været tilfældet hidtil i denne tråd, for jeg kan personligt ikke følge med - og jeg kunne forestille mig at der er andre som har det på samme måde.#61 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
27-03-2011 14:01
Content er hvad spillet handler om, og hvilke interessante valg man som spiller kan træffe.#62 - AND
Level: 35 (Lakitu)
27-03-2011 15:41
Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan du kan adskille content som i at hoppe på en gumba fra muligheden for at benytte flyvehatten og hvordan det igen kan adskilles fra muligheden for at opleve Mushroom Kingdom i tredimensionelt gameplay, Alexander.#63 - Ossipoff
Level: 6 (Cucco)
27-03-2011 16:21
Jeg er ikke heeeelt enig i din definition af content, Alexander.Det originale Super Mario Bros.'s content er Mushroom Kingdom og fjenderne. Det er muligheden for at hoppe fra platform til platform. Ønsker man at hoppe over en Gumba eller på en Gumba? Tager man den hemmelige udgang eller følger man banen slavisk? Gør man brug af power-ups eller fortsætter man som lille hele vejen igennem?
Meget af det, er hvad jeg vil mene vi i spiludviklingsindustrien vil kalde gameplay. Content for mig, er hvor meget gameplay der tilbydes; hvor stor er verdenen, som tilbyder en gameplay mechanic? Hvor mange forskellige power-ups findes der, som tilbyder mig en gameplay mechanic? Hvor mange fjender findes der, som tilbyder en gameplay mechanic?
#64 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
27-03-2011 17:05
AND >> Det er sådan set fair nok, at du ikke er enig i min definition af ordet "content", så længe du er enig i min præmis: At det jeg kalder for content, ikke er Nintendos stærkeste side.#65 - Ossipoff
Level: 6 (Cucco)
27-03-2011 21:18
Touche; lad os tage World of Warcraft som et eksempel, selvom du ikke er på hjemmebane Jeg har muligvis formuleret tidligere indlæg forkert.#67 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
27-03-2011 22:23
Henrik >> Jeg tror, vi er ude i et spørgsmål om definitioner nu, som ikke rigtig bringer os videre.#68 - Ossipoff
Level: 6 (Cucco)
27-03-2011 22:36
Der er jeg helt enig, ift. Zelda. Jeg har intet imod nye Gameplay mechanics; i mine øjne, er det disse, som bringer udviklingen fremad, og gør spil mere modne -- det er den måde vi skaber nye spil på.#69 - Zøvnig
Level: 20 (Moblin)
28-03-2011 00:08
Sorry mit sene svar. jeg har været en smut i udlandet i mellemtiden og så ikke der var svaret i denne tråd#70 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
28-03-2011 00:51
Zøvnig >> Jeg mente, at Nintendo ville gå nedenom og hjem på konsolmarkedet, hvis de ikke havde udgivet en Wii med de nye værdier. Jeg troede, det var underforstået i mit oprindelige indlæg, men i de efterfølgende indlæg har jeg vist fået uddybet min pointe, så der er vist ikke så meget at misforstå.#71 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
02-04-2011 23:45
En af de grunde til at vi ser flere sekvenser er fordi filmindustrien er så pupolær, at nintendo (og stort set alle andre, f.eks. tegneserier, andersand er et strålende eksempel) vælger at bruge det. Det er med til at give et nemt kik, f.eks. hvor spænt er du når der falder sten ned fra bjerget i the legend of zelda, da du som normalt går ind på næste skærm? Men i f.eks. i twiligt princess stort set hele tiden får filsekvenser at se, er man generelt mere spændt på det der kommer. Og en struktur og en "tvunget" rækkefølge i spillet hjælper på holde styr på alt man ser og gør det nemere at diskuterre med andre (i den forstand at man har haft en ligende oplevelse). Hvad der så er bedst er en holdningssag.