Skrevet af Lukas Skywalker - 09-07-2009 18:21
N-club.dk har fået muligheden for at interviewe lederen af holdet bag det kommende WiiWare-spil ColorZ. Firmaet hedder Exkee, og er et mindre fransk firma, som vi ikke har hørt så meget om tidligere.
Beskriv ColorZ for os. Hvad går det ud på?
ColorZ er et action/puzzle-spil. Du skal absorbere mikrober med dit farvede skib, men du kan kun absorbere dem med samme farve. For det meste af tiden kontrollerer du to skibe, men nogen gange hele tre.
Du kan spille op til tre spillere i co-op mode. Du skal synkronisere dine bevægelser og snakke med hinanden, og det er faktisk megt sjovt. ColorZ er en blanding af udfordring, selskabhed og sjov.
I solo mode skal du kontrollere dit første skip med Wii Remotens pegefunktion, det andet skib skal du kontrollere med styrepinden på Nunchuk'en og den tredje styres med styrekrydset på Wii Remoten. I co-op mode bruger alle pegefunktionen på Wii Remoten.
Hvad er det vigtigste gameplay element?
Spillet er baseret på en sammenhængende tilsætning af farver. Det betyder at dine tre skibe er farvede med en af tre primære farver (blå, grøn og rød). Men hvis du for eksempel støder på en gul virus, bliver du nød til at blande dit røde og grønne skib for at kunne absorbere den. Det er det der er vigtigt i ColorZ, at tilsætte sammenhængende farver så du kan blande dine skibe sammen.
Hvordan udtaler man ColorZ? Er det 'colors' eller er det 'color z'?
Det er faktisk 'colors', men man kan udtale det lige på den måde man vil, der er ikke nogen større sag omkring det.
Hvor lang tid har I arbejdet på dette projekt?
Vi har arbejdet på ColorZ i cirka et år.
Konceptet bag ColorZ ser meget interessant ud, hvordan kom I op med idéen? Nogen indflydelser?
Vores grafiske inspirationskilder var Patapon, LocoRoco og World of Goo. Mht. gameplay, så var det Ikaruga mht. absorberingssystemet, men vi går dybere i ColorZ med det blandende gameplay element især i multiplayer. Du kan ikke gennemføre en bane uden din partners hjælp og synkronisation.
Hvad synes I om konceptet bag WiiWare? Vil I udgive andre WiiWare-spil i fremtiden?
Vi synes at download-tjenester på konsoller som f.eks. WiiWare, er en god mulighed for mindre firmaer som os. Vi er stadig uafhængige, så vi kan udtrykke vores gameplay idéer og udgive originale spil.
Vi arbejder for øjeblikket på endnu en titel, men jeg kan ikke fortælle jer mere lige nu.
Er der planer om en efterfølger til ColorZ?
Det kommer til at afhænge af salgstallene, og om holdet har inspirationen til at lave en bedre oplevelse end ColorZ. Det er hvad det afhænger af.
Vi siger tak til Exkee for interviewet. ColorZ kommer kun til WiiWare, og det udkommer d. 24. juli her i Europa. Prisen lægger på 700 Wii Points.
#1 - Thomas Christensen
Level: 1 (Goomba)
09-07-2009 21:54
Synes faktisk spillet ser virkelig interessant ud. Fedt at N-club kan få sådanne interviews hjem!#2 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
09-07-2009 22:04
^ Jeg jeg finder det også ret interessant, og interviews er altid fede - prisen på ColorZ er også bare top dollar#3 - Ignorancia
Level: 1 (Goomba)
10-07-2009 00:21
"Du kan spille op til tre spillere i co-op mode." - Instant buy! godt interview, og lækkert med noget eksklusivt.#4 - LinkTheWindWaker
Level: 22 (Ice Keese)
10-07-2009 10:12
Patapon, LocoRoco, World of Goo og Ikaruga ... alle sammen nogle spil jeg synes vældig godt om. Det her spil lyder faktisk ganske interessant - har bare ikke flere Wii Points