Skrevet af KJ85 - 09-06-2012 00:01
Så er tiden kommet til at se nærmere på det næste spil i min serie af nyheder, der sætter fokus på nogle af de spil, der blev fremvist til Nintendos konsoller under E3. Denne gang er turen kommet til det næste spil i en serie, der første gang så dagens lys på Nintendo 64 tilbage i 2000/2001 og som nu ser sin fjerde udgivelser. Der er selvfølgelig tale om det nye Paper Mario til Nintendo 3DS, så lad os se, hvad der er at sige om det.
Først og fremmest har Nintendo ligesom det var tilfældet med det kommende Luigi’s Mansion: Dark Moon nu præsenteret den endelige titel på spillet, som altså kommer til at hedde Paper Mario: Sticker Star. Hvad undertitlen refererer til, ja, det ligger hurtigt klar når man ser den nye trailer for spillet, og jeg vil i det følgende prøve at beskrive spillet og nogle af de nye features, som gør dette spil unikt.
#1 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
09-06-2012 00:17
De har 'Fokus'-nyheder er vildt fede, KJ85, keep 'em coming!#2 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
09-06-2012 00:20
Ja, hold da op. Du burde få dobbelt belønning for disse nyheder.#3 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
09-06-2012 00:21
Takker Togbis - jeg gør mit bedste#4 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
09-06-2012 00:25
Af en eller anden grund elskede jeg Mario & Luigi, men hader Paper Mario. Der er en eller anden forskel - ved ikke hvad det er.#5 - Pieyanthikos
Level: 18 (Twhomp)
09-06-2012 00:27
Godt arbejde med artiklen Jeg sætter min lid til Intelligent Systems, de plejer at have flair for gode spil. Super Paper Mario skuffede mig dog, havde hellere set M&L-serien fortsætte på 3DS.#6 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
09-06-2012 00:30
Tja det har jo godt nok været sådan indtil nu, at M&L var håndholdt, mens Paper Mario var hjemmekonsol, men tror helt klart det er de fede 3D-effekter de kan implementere, der har bragt dette til 3DS.#7 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
09-06-2012 00:32
Jeg spillede Paper Mario til GC i en time, så gad jeg ikke mere. Super Papar Mario spillede jeg måske i 2. Forfærdeligt kedelige spil. Gab. Synes bare det var lettere at komme i gang med M&L.#8 - Pieyanthikos
Level: 18 (Twhomp)
09-06-2012 00:34
Med fare for at få kritikerlauget på nakken herinde, så må jeg tilstå at jeg er total ligeglad med 3D Bowser's Inside Story var rigtig underholdende, og så solgte det vist helt okay. Men hvem ved, måske vi får et M&L-spil at se igen om nogen år - det håber jeg.#9 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
09-06-2012 00:36
^ Det er jeg nu som udgangspunkt også - struktur og gameplay kommer selvfølgelig først, men jeg klager da ikke over lidt gode grafiske elementer#10 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
09-06-2012 00:47
Min ærlige reaktion da jeg først hørte om Paper Mario til 3DS var at det var et eller andet ugennemtænkt forsøg på at få et "hardcore" spil til 3DS'en. Min tanke var at papirtemaet og 3D'en ikke rigtigt havde noget til fælles...#11 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
09-06-2012 00:52
Kom lige i tanke om at jeg også har et ugennemført Super Mario RPG liggende på Virtual Console.#12 - AND
Level: 35 (Lakitu)
09-06-2012 01:28
Nej har ikke selv prøvet det endnu, men har hørt gode ting#13 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
09-06-2012 07:12
Alexander, jeg kan godt følge dig med hensyn til forskellen på M&L og Paper Mario.#14 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
09-06-2012 11:18
Har altid bedre kunne lide Paper end M&L#15 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
09-06-2012 16:19
Jeg synes alle omtaler Wii-udgaven som om den BURDE være et RPG ligesom de andre spil, men det er jo et spin-off, deraf navnet "SUPER", som indikerer at det er mere platformer-agtigt med real-time combat.#18 - Merlinman
Level: 2 (Keese)
11-06-2012 08:22
Jeg har stadig ikke forstået om man mister sin sticker hver gang man bruger den? Hvad nu hvis man har brugt dem alle sammen o_o? Ville nu helst have ønsket det gode gamle kamp-system, men noget nyt kan selvfølgelig også vise sig at være endnu bedre!#19 - Moysen
Level: 16 (Space Pirate)
11-06-2012 09:06
Hvis jeg havde en 3DS ville jeg investerer i spillet. But I don't.#20 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
11-06-2012 10:36
@Merlinman: Det var egentlig det jeg prøvede at forklare med teksten her:Klistermærkerne er helt essentielle for spillets gang, for man har i dette spil fjernet det traditionelle valg af faste angrebs-/forsvarshandlinger i hver tur og erstattet det med et valg af klistermærke, der hver repræsenterer forskellige træk. Dette betyder derfor, at et givent angreb ikke kan benyttes med mindre man har klistermærket til det, hvorfor spilleren konstant skal indsamle nye mærker for at forbedre sine strategiske muligheder
Man mister dem når deer brugt, og skal hele tiden indsamle nye mærker
#21 - Merlinman
Level: 2 (Keese)
11-06-2012 11:11
Ahh, sorry, jeg må have skimtet for hurtigt igennem nyheden, undskyld xD#23 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
01-09-2012 14:35
I videoen herunder kan man se, at sølvkronen fungerer som en slags guide, der fortæller en, hvad man skal:#24 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
01-09-2012 18:10
Den her video er noget bedre Og hvad skrev jeg for nyligt om sølvkronen? Lidt som Navi...#26 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
05-10-2012 01:34
Mange detaljer om spillet - ikke alle nye:- No partner characters
- Don’t earn experience
- Bowser knocks out Mario, who, once awakened, meets Kersti
- Bowser literally leveled the town and it has been rolled up into a giant tube
- Mario has to recruit a couple of dozen Toads to help unravel the city before progressing
- Emphasis on backtracking/exploration
- You may not be able to access one path right away until you find whatever you need in a later level
- There will be another path in the level that you can take to exit
- Levels that haven’t been fully explored will be marked
- Stickers include: jump, hammer, Koopa shell, POW block, spiked defense helmet, fire flower, ice flower
- Will come across higher tier stickers throughout the game
- Basic jump may cause five damage, but its next level will cause ten, etc.
- Level of a sticker indicates how many times you can execute hits
- One sticker attack per turn, unless you use the Battle Spinner
- With the Battle Spinner, you can bribe the machine with 15 coins to merge the first two rollers so that you get at least two attack slots automatically, and for another 30 coins you can make the slot machine slow down the spinning
- Can use the Battle Spinner with each turn
- Price goes up with each use in each specific battle
- You will gain HP by finding HP+ hearts in the world or by helping Toads in need of assistance
- “Things” take up four slots on your album page
- Can revisit a level and reacquire a Thing (or buy them in shops)
- If you don’t have enough stickers, you can run away or die
- Bosses usually need a specific set of stickers to be defeated without causing a huge amount of trouble
- Normal, gold, silver, and shiny crystalline stickers
- Metallic stickers reflect light differently as you move the 3DS around physically as a real shiny sticker would
- Some enemies will fold themselves into sharp points to better attack Mario
- Lots of hidden items
- Stickers and characters will be stuck on various surfaces
- Flip over cardboard puddles to find stuff inside
- Faint outlines of doors mark where you can add stickers later that will open secret areas
- Sometimes flowers indicate the presence of a hidden block or a place to affix a sticker
- Levels include 1-1 Warm Fuzzy Plains, 2-1 Drybake Desert, and 3-1 Leaflitter Path
- You think that these levels are open to you, but you’re quickly turned back in Worlds 2 and 3 by RPG-trope barricades, such as a giant and impassible sleeping Wiggler that won’t wake up
- World 1 features recurring battles with Goomba soldiers across Boquet Gardens, Hither Thither Hill, and ends at the Bob-omb fortified Goomba Fortress