Animal Well ude nu - se l...

Nintendo World Championsh...

Endless Ocean Luminous (S...

Nintendo Switch-efterføl...

Salgstal for perioden mar...

Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

Switch - spilrygter og sp...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Super Mario 3D World + Bo...

Switch 2 - rygter og disk...

Nintendo Switch

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Fortnite

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Ingen Manhunt 2 i England

Skrevet af Zøvnig - 19-06-2007 16:23

BBFC (British Board of Film Classifications) har vurderet Manhunt 2 og er kommet frem til den konklusion, at spillet er for voldsomt til det britiske marked. De er kommet med et statement, der forsøger at forklare, hvorfor de har valgt at forbyde salget af Manhunt 2. Herunder kan I læse hele deres statement og for jer, der ikke orker det, kan jeg opsummere det kort. Manhunt 2 er skadeligt for både børn og voksne.

Rejecting a work is a very serious action and one which we do not take lightly. Where possible we try to consider cuts or, in the case of games, modifications which remove the material which contravenes the Board’s published Guidelines. In the case of Manhunt 2 this has not been possible. Manhunt 2 is distinguishable from recent high-end video games by its unremitting bleakness and callousness of tone in an overall game context which constantly encourages visceral killing with exceptionally little alleviation or distancing. There is sustained and cumulative casual sadism in the way in which these killings are committed, and encouraged, in the game.

"Although the difference should not be exaggerated the fact of the game’s unrelenting focus on stalking and brutal slaying and the sheer lack of alternative pleasures on offer to the gamer, together with the different overall narrative context, contribute towards differentiating this submission from the original Manhunt game. That work was classified ‘18’ in 2003, before the BBFC’s recent games research had been undertaken, but was already at the very top end of what the Board judged to be acceptable at that category."

"Against this background, the Board’s carefully considered view is that to issue a certificate to Manhunt 2, on either platform, would involve a range of unjustifiable harm risks, to both adults and minors, within the terms of the Video Recordings Act, and accordingly that its availability, even if statutorily confined to adults, would be unacceptable to the public."



For nogle burde denne beslutning måske være en advarsel imod at investere i dette spil, mens for andre af os pirrer det nysgerrigheden efter spillet endnu mere. Lad os se hvad censuren siger i resten af Europa.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Jeppe

Level: 1 (Goomba)

19-06-2007 16:54

Bah! Hvorfor må man ikke lave horror-spil for voksne.. Der er da masser af film der omhandler samme emne, og dette spil foregår jo endda i en tegneserie lignende grafik stil.

Jeg mener dog at spillet er så voldeligt, at de unge brugere på denne site (< 16) bør holde sig langt væk.. men det er jo derfor vi har aldersmærkinger.
0
1ups givet

#2 - Greven

Level: 1 (Goomba)

19-06-2007 17:07

hvorfor er film som SAW så tilladt hvorfor er et hvert skydespil så tilladt. der er heller ikke andre mål i skyde spil ind at skyde fjenderne, kun afbrudt af afbrænding, knivdrab og andre drabs metoder
0
1ups givet

#3 - Jeppe

Level: 1 (Goomba)

19-06-2007 17:51

Der ER forskel. I manhunt dræber og torturerer du MENNESKER. Det gør du ikke i din average shooter. Men jeg er enig i, at det på ingen måde burde forbydes.
0
1ups givet

#4 - ZharO-,,

Level: 1 (Goomba)

19-06-2007 17:52

Det der er eddermame underligt. Jeg læste bag på en gyserfilm hvor der stod med store bogstaver:
WARNING: DO ABSOLUTELY NOT WATCH ALONE.
Og det var i min ferie i england. Hvis man må sælge sådanne film hvordan kan det her så blive bannet. Det synes jeg sgu er lidt wacko-jacko !
0
1ups givet

#5 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

19-06-2007 18:36

I3r1ng-It-0n > Det lader virkelig til at Manhunt bliver det voldsomeste spil der nogensinde er lavet. Dem der har lavet preview af spillet snakker alle om at de aldrig har set noget lignende. Så der er altså ikke tale om et alm. gyser spil. Forskellen på et spil og en film er at når du ser en film er du passiv. Når du spiller et spil som Manhunt, specielt til Wii, Så kommer det lidt for tæt på virkeligheden. Når du torturere og mishandler folk på din vej vil du komme til at lave bevægelser som minder om dem du ville lave i virkeligheden. Dvs. indlevelsen er på et helt andet plan. Tror det er i disse ting du skal finde forklaringen på forbuddet mod spillet.
0
1ups givet

#6 - ZharO-,,

Level: 1 (Goomba)

19-06-2007 18:43

Okay tak Zøvnig. Syntes bare det var mærkeligt at film der har så livagtige effekter at man ikke må se den alene ikke bliver bannet men spillet gør. Men det har du lige afklaret. Takker Smiley
0
1ups givet

#7 - Jeppe

Level: 1 (Goomba)

19-06-2007 18:47

Zøvnig >> men omvendt, så ser det i en film VIRKELIGT ud, hvilket OGSÅ giver en indlevelse på et helt andet plan.. I Manhunt er det tydeligvis "bare" tegnefilm, og derfor langt fra ligeså virkelighedstro.
0
1ups givet

#8 - Puggy

Level: 1 (Goomba)

19-06-2007 19:35

ved ikk hva jeg skal sige Smiley

0
1ups givet

#9 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

19-06-2007 19:36

Spillet ser alligevel pænt nedern ud. Man skal nærmest være syg i hovedet på forhånd for at have lyst til at spille det >_>
0
1ups givet

#10 - Mikkel Larsen

Level: 1 (Goomba)

19-06-2007 19:46

Jeg må altså sige, at jeg ikke kan se nogen mening med spillet. >_> Det gælder bare om at dræbe folk, og snige sig, hvor spændende. ;_;
0
1ups givet

#11 - Butju

Level: 1 (Goomba)

19-06-2007 19:51

Ja jeg skal ikke have det Smiley
0
1ups givet

#12 - Mecha_tails

Level: 2 (Keese)

19-06-2007 20:17

Skal sikkert have det ;D ser virkelig godt ud ^^
0
1ups givet

#13 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

19-06-2007 21:03

Øv-bøv england Smiley
Håber at vi får det at se her hjemme!
Er det bannet i Amerika?
0
1ups givet

#14 - Pense007

Level: 1 (Goomba)

19-06-2007 21:08

Gad da gerne at prøve spillet, men det virker nu lidt for sygeligt til mig. xD
0
1ups givet

#15 - Fuhr

Level: 1 (Goomba)

19-06-2007 21:21

Jeg kan ikke vente med at prøve det spil Smiley Er du gal det lidt fucked xD

Hvis det er det VÆRSTE splat nogensinde, må jeg bare opleve det, og jeg er nu ellers ikke en fan af gysere og sådan normalt

Rockstar is pushing the boundaries! I like it
0
1ups givet

#16 - BecelClaes

Level: 18 (Twhomp)

19-06-2007 22:01

Saa kan vi jo traene ;P Tror ogsaa det bliver sjovt at proeve, men ikke noget jeg skal eje.
0
1ups givet

#17 - Rufus

Level: 1 (Goomba)

19-06-2007 22:15

Tror sgu også det blir et gejl spil.. Det første spil var syyyygtSmiley
0
1ups givet

#18 - maarten123

Level: 1 (Goomba)

19-06-2007 23:49

Lige bortset fra at spillet ikke ryger på hylderne i Storbritannien, så er det her næsten det bedste der kunne ske for Rockstar. Manhunt 2 er lige nu uden sammenligning det mest diskuterede spil på nettet. Ingen reklamepenge kunne købe den omtale, og jeg tror også at de flestes nysgerrighed er blevet vækket, inklusive min. Man bliver sgu da nødt til at spille det spil der er så gennemført sygt og voldeligt at det er blevet forbudt i England...
0
1ups givet

#19 - dustman

Level: 2 (Keese)

20-06-2007 00:34

pirrer minj nysgerrighed rigtig meget

men dv.s jeg ikke kan købe det fra play.com??
ville være katastrofalt Smiley
0
1ups givet

#20 - CAPTAIN N

Level: 16 (Space Pirate)

20-06-2007 11:42

jeg har altså LIGE læst IDAG i mit ENGELSKE Nintendo blad (N-gamer) at spillet da kommer som planlagt den 6 juli... strange. og det har faktisk fået rigtigt flotte karrektere

et forbud kommer de ikke langt med. folk får bare mere blod på tænderne og dem der vælger at sælge det kommer så til at tjene godt
0
1ups givet

#21 - Rufus

Level: 1 (Goomba)

20-06-2007 11:55

Lige nu kører nyheden om forbuddet på tv2 news.. Vildt at det er så stor en nyhedSmiley
0
1ups givet

#22 - CAPTAIN N

Level: 16 (Space Pirate)

20-06-2007 11:58

her er nyheden
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7322409.html
0
1ups givet

#23 - Rufus

Level: 1 (Goomba)

20-06-2007 12:09

Tak for linketSmiley F*ck jeg glæder mig til dette spil kommer.. Det blir så sygt at man slet ikke fatter detSmiley
0
1ups givet

#24 - Snullo

Level: 1 (Goomba)

21-06-2007 17:21

Jeg er enig med Stelzig. Synes også man skal være rimelig syg i hovedet i forvejen for at have lyst til ligefrem at torturere og mishandle folk i spil.
Jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg synes sådanne ekstremt voldige spil skal på markedet eller ej. Der er virkelig folk der lever sig så meget ind i det at de til sidst ikke kan skelne spil og virklighed mere. Spørgsmålet er så om sådanne spil gør en forskel på disse mennesker opførsel og indstilling - om de var blevet drevet til voldig adfærd alligevel. Jeg mener at det påvirker børn i negativ retning, men dette kan selvfølgelig ordnes med en aldergrænse på 16/18.
0
1ups givet