Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Miyamoto: For meget vold i spil

Skrevet af Michael - 28-10-2008 18:34

Den anerkendte spildesigner hos Nintendo, Shigeru Miyamoto, er begyndt at blive bekymret for mængden af vold i nogle spil. Miyamoto er bekymret for de mange spiludviklere, som er tilbøjelige til, at centrere brugen af vold i computerspil, blot til det formål at stimulere spillerne.

"Der må være andre måder at gribe spillerne på, end bare vold" – Shigeru Miyamoto


Shigeru Miyamoto står bag store navne, såsom Super Mario Bros., Legend of Zelda, Pikmin, Wii Sports m.m.

Miyamoto har efterhånden taget del i spilbranchen i mange år. Han har været en del af Nintendo siden 1977 og er mest af alt kendt for at udvikle indholdsrige titler, der ikke gør brug af vold.

Skrevet af powerfull499
Udgivet af Michael

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Hyuuga

Level: 1 (Goomba)

28-10-2008 18:53

Det er ikke voldeligt at hoppe på folk og monster osv i mario ? xD .. eller at dræbe monstere og andet gøjl i Zelda ? xD
0
1ups givet

#2 - Butju

Level: 1 (Goomba)

28-10-2008 18:58

SSB handler jo heller ikke om at slås? Smiley (dog på et ikke så voldeligt plan, men stadigvæk...)
0
1ups givet

#3 - The Terminator

Level: 1 (Goomba)

28-10-2008 19:21

Det er jo hvad man synesSmiley

Men er meget glad for Mario og Zelda også selvom der ikke er vold i dem SmileySmiley
0
1ups givet

#4 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

28-10-2008 19:23

Nintendo selv laver heller ikke voldig spil Smiley
0
1ups givet

#5 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

28-10-2008 19:36

zuMzArr - Jeg tror nu nok at du skal regne med at der var ironi i alle kommentarene - eller, ved ikke helt med Terminator's, men Hyuuga's, Butju's og (måske?) King Suhr's er der ihvertfald Smiley
0
1ups givet

#6 - Butju

Level: 1 (Goomba)

28-10-2008 19:55

HAHAHA Smiley Det var typisk dig, zuMsshckljshvbkldsbæshit Smiley
0
1ups givet

#7 - Aura

Level: 1 (Goomba)

28-10-2008 20:26

Jeg er glad for vold i spil. Zelda er nogle af de fedeste spil ever, og det er da delvist fordi, man får lov til at tæve monstre med sit sværd. men det er ikke voldeligt? ._.
0
1ups givet

#8 - Matthias Aurelian

Level: 1 (Goomba)

28-10-2008 20:34

Jeg er da enig med Miyamoto i at hård vold ikke bør være hovedmotivation i alle spil.
Mht. volden skal man jo også tænke på i hvilken grad man snakker om. Skak er på sin vis også et voldeligt spil, hvor to hære skal udraderer hinanden. Tror Miyamoto mener spil der er hardcore voldscentrerede. Tænker selv på bl.a. et spil som Manhunt som de fleste nok kender diskussionerne omkring.
0
1ups givet

#9 - Jainay

Level: 2 (Keese)

28-10-2008 21:00

Jeg vil sige, at UDEN de spil, vi spilverdenen brase sammen. Ja altså, jeg kan ikke leve uden lidt violence en gang imellem. Og nej, jeg vil IKKE se film.
0
1ups givet

#10 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

28-10-2008 21:34

Det er lidt ærgeligt at der ikke er et længere citat i nyhed, for folk ser ud til at have misforstået meningen.
Miyamoto mener at der er for mange spil som er CENTRERET omkring vold.
The Legend of Zelda er ikke centreret omkring vold, men det at udforske en verden og opleve en historie og løse gåder. At der er kampdele i spillet betyder ikke at det er spillets hovedattraktion. Jeg kender ingen der har købt et Zelda spil fordi at kampsystemet bare er for vildt.
Desuden siger Miyamoto ikke at Nintendo ikke rider med på voldsbølgen. En af deres hovedtitler Super Smash Bros, går jo direkte ud på at tæve sine modstandere til det sidste.

Jeg forstår ikke helt hvorfor det har udviklet sig sådan, men det har måske noget at gøre med at det er svært at udtænke spil som giver modstand uden at have fjender. Derfor ender mange spil med at indehold, hvis ikke omhandle at dræbe/besejre fjender.
0
1ups givet

#11 - Xyrec

Level: 1 (Goomba)

28-10-2008 22:22

NOOO. Mario hoppede på en goomba.
0
1ups givet

#12 - Gissel

Level: 1 (Goomba)

28-10-2008 22:36

Tjaa, det undere ikke mig.

Jeg synes at konsollerne henvender sig mere og mere til voksne spillere, med alle de nye fancy funktioner de før - internet, multimedie center, downloads af opdateringer, spil, musik..
-Hvad sker der fx med DS i? alt det nørd-lir er fedt nok for en erfaren "gaget-bruger," men for et barn på 6 år der bare vil spille lidt er det nyttet løst.

Jeg mener, hvis "konsolbrugerens" gennemsnits alder stiger, og fx lander på 15-25 år, så er det klart at der kræves mere vold, sex, rock'n roll end hidtil, hvor konsollerne har været for yngre spillere.

Ralle
0
1ups givet