Skrevet af Nemy - 18-06-2019 13:26
E3 er ligesom juleaften for mange spilinteresserede. Det er er et arrangement, der hvert år formår at samle mange tusinde gamere og medier i Los Angeles og foran skærmene derhjemme. Der er mange bejlere til folks opmærksomhed, men Nintendo formåede ved årets E3 at øge sin medieopmærksomhed for 3. år i træk.
ICO Partners samler hvert år data sammen fra mediedækningen af E3 og opgør, hvor meget mediedækning hver platform har fået til messen. De seneste år har Nintendos dækning været stødt stigende og i år går Nintendo igen frem.
På eksklusivsiden fik Nintendo klart mest opmærksomhed til messen, som også illustreres på nedenstående graf:
Det er vær at bemærke, at nytilkomne Google Stadia ikke medregnes i dataen ligesom EA heller ikke er med. Du kan se den fulde rapport her.
Tror du Nintendo kan fortsætte den flotte stime næste år?
#1 - Zone
Level: 30 (Blooper)
19-06-2019 00:18
Sikke en fremgang! Det er klart at Nintendo Switch har skabt et fantastisk momentum for Nintendo. Er dog ret imponeret over at de i år har haft SÅ meget dækning. Det er klart at Sony ligger under dem, da de ikke har haft en pressekonference, men de ligger stadig langt højere end de forgangne år. Flot og fortjent!