Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Nintendo: Hvorfor fejlede Metroid: Other M?

Skrevet af Lukas Skywalker - 13-11-2010 22:02

Nintendo ville i løbet af 2010 gerne sælge en million eksemplarer af Metroid: Other M i USA, men i følge Nintendo of Americas beregninger vil dette ikke ske ved udgangen af dette år.

Nintendo of Americas præsident Reggie Fils-Aimé udtaler:

Følgende er frit oversat, det originale citat kan ses her.

Vi mener at det kunne være, og skulle være en milliontitel. Vi kommer ikke op på millionen, ikke denne jul. Og vi tænker meget over hvorfor. For det er et godt spil, reaktionen blandt forbrugerne overfor kvaliteten har været rigtig god. Vi tænker meget over hvorfor vi ikke nåede millionen. Jeg synes også marketingen var stærk, reklameringen var meget god, og den sociale medie-interaktion vi lavede, var også god.

- Reggie Fils-Aimé


Reggie udtaler også at han ikke er sikker på om det skyldes noget af det, som mange spillere har diskuteret heftigt - nemlig narrativiteten, særligt omkring hovedpersonen Samus Aran. Om Metroid-spillene havde en fremtid, udtalte Reggie Fils-Aimé:

"Det håber jeg i hvert fald. Jeg er en trofast fan af Samus og Metroid-serien."

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

13-11-2010 23:42

Det håber jeg også, Reggie. Men det er nok det med personificeringen af Samus, der gør det.
Jeg har selv anmeldt spillet her og som jeg her nævner, mener jeg, at lige meget hvad man synes om retningen, så kunne de da i det mindste ansætte nogle ordentlige stemmeskuespillere som et minimum, hvis de havde en million som mål.
0
1ups givet

#2 - Jonas

Level: 15 (Geega)

14-11-2010 00:51

Hvor meget opdagelse er der med i spillet? Jeg var ikke så glad for Prime (selvom det i retrospekt nok var lidt dumt af mig at sælge det i stedet for at give det en chance til), men Super Metroid er jeg helt vild med, fordi der er så mange spændende steder at finde og udforske (og så var styringen rigtig tight). Har ikke spillet Other M, men jeg har lidt et indtryk af, at det er lidt mere straight-forward. Ved ikke helt hvorfor, jeg tror det :/

Og ja, Samus er ret irriterende i de cutscenes, jeg har set :x
0
1ups givet

#3 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

14-11-2010 01:02

Det her er PR damage control fra Reggies side. Reggie ved den er gal, og han er nødt til at sige et eller andet, men han kan selvfølgelig ikke slagte Sakamoto og Team Ninja offentligt.

Som jeg flere gange har nævnt herinde, kan Other M's modtagelse betyde, at vi ikke kommer til at se et nyt Metroid-spil i rigtig lang tid.
0
1ups givet

#4 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

14-11-2010 01:12

Jeg har ikke brudt mig særligt meget om Metroid-spillene. Af en eller anden årsag har spillene ikke 'fanget' mig, men kan sagtens forstå, at andre holder meget af serien.
Men eftersom Metroid: Other M tilsyneladende er så meget anderledes end forgængerne, og det mere eller mindre omhandler Samus som person end Metroid-verdenen (elsker det personlige og følelsesmæssige crap Smiley), er det meget tiltrækkende at købe Metroid: Other M.
0
1ups givet

#5 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

14-11-2010 02:41

Fordi forgængerne var langt bedre, is why.
0
1ups givet

#6 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

14-11-2010 02:42

Fordi det udkom til Wii
0
1ups givet

#7 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

14-11-2010 02:51

Navn >>

Forgængerne er ikke bare bedre, Other M er decideret dårligt. Sakamoto bør aldrig udvikle et spil mere. Hvis der skal komme et nyt Metroid-spil i fremtiden, bør Retro lave en åndelig efterfølger til Super Metroid. Men lad os nu se. Sakamoto har formået at ødelægge Samus' person så meget, at det er svært at tage hende alvorligt. Det er blandt andet årsagen til, at der nok går en del år, før vi ser et nyt Metroid-spil - hvis vi altså ser et igen.
0
1ups givet

#8 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

14-11-2010 02:56

Selvom der har været gode trailers osv. omkring dette spil, tør jeg heller ikke købe det, da jeg ikke kunne komme videre i Prime-spillene end lige starten. De fangede mig, og dog ikke. Jeg endte nemlig med at være fanget et eller andet mærkeligt sted på en planet i Prime 3, og i de andre tog, fangede de dog bare ikke min interesse. Ærgeligt. :/
0
1ups givet

#9 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

14-11-2010 03:07

Jeg havde det på samme måde, hvad angår Prime-spillene. De fangede mig ikke, men jeg kan forstå, hvis de har fanget mange andre. Prime-spillene bygger i høj grad på de samme værdier, som de originale Metroid-spil byggede på.
0
1ups givet

#10 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

14-11-2010 10:56

Jeg synes da ikke Samus stemme fejler noget ? De må da også have valgt den fordi den passer til.
Synes stemmeskuespil og at man får historie er et meget meget tyndt grundlag for at kalde et spil dårligt.
Folk der sad fast i prime som mig selv kan sagtens finde ud af det her Smiley
0
1ups givet

#11 - Jonezy

Level: 18 (Twhomp)

14-11-2010 11:03

Gad godt og vide, om det ville have solgt bedre, hvis det ikke var et Metroid spil og marketingen var rettet mere mod det supersprøde actionorienterede gameplay end halvkiksede storysekvenser. Other M er måske Wii'ens absolut bedste actionspil, så det er en skam det ikke kan sælge, men Metroid fans gider ikke lineært action og action fans gider måske ikke Metroid.

Personligt er jeg meget mere til Other Ms lineære action end Prime seriens 'find selv ud af det', men jeg har så heller ikke noget specielt forhold til Metroid serien generelt.
0
1ups givet

#12 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

14-11-2010 12:01

Jonezy >>

Nu markedsførte Nintendo jo i høj grad Other M's historie og det faktum, at man ville lære mere om Samus' person. Men selvom de havde markedsført det anderledes, så havde det ikke hjulpet ret meget. Markedsføring kan promovere et prdukt positivt, men det kan ikke få folk til at kunne lide det. Problemet med Other M er, at det er af en dårlig kvalitet og det bygger på værdier (scriptet sekvenser, linearitet, narrativitet, stemmeskuespil, ikke intuitiv styring etc.) som ikke appellerer til størstedelen af Wii-ejerne. Det skabte en enorm negativ reaktion blandt mange gamere, som blev spredt igennem word of mouth på internettet. Selv forholdsvis "hardcore" gamere, som trofast plejer at købe Nintendos store spilserier, undlod at købe det i protest eller i usikkerhed omkring Other M's kvalitet.

I det hele taget kan Other M have fatale konsekvenser for Nintendo. Nintendo havde virkelig brug for et spil i 2010, der kunne sælge Wii-konsollen, og Other M fejlede på alle måder. Man kan ikke andet end at spekulere i, hvad der var sket, hvis Nintendo havde valgt at lave en åndelig efterfølger til Super Metroid i 2D med et super solidt fundamentalt gameplay, nye ideer, nye omgivelser, nye våben og en høj produktionsvalue. Jeg er sikker på, at mange af gamerne fra den "tabte generation" i 80'erne og starten af 90'erne samt alle de traditionelle Metroid-fans (og måske bare "hardcore" fans i al almindelighed) ville have købt sådan et spil.
0
1ups givet

#13 - Jonezy

Level: 18 (Twhomp)

14-11-2010 13:21

@Alexander

Størstedelen af den hate Other M har fået, har den jo fået fordi det ikke minder om de andre Metroid spil og at Samus bliver fremstillet som en emotionel tudeprinesse. Derfor gad jeg godt at vide hvordan det ville have klaret sig, hvis ikke det var et Metroid spil, og medie fokussen havde været på det supertighte action gameplay istedet for historien og halvdårlig voiceacting.

For det er jo netop IKKE et spil af dårlig kvalitet, og de fleste, som har spillet det igennem siger jo også, at de har haft en stor fornøjelse ved at gøre det.
0
1ups givet

#14 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

14-11-2010 13:56

Jonezy >>

1) Selvfølgelig underlader folk at købe Other M, når de synes, at spillet modstrider deres defintion af et Metroid-spil. Problemet med Other M er, at Sakamoto troede, at han kunne (re)definere Samus som karakter og den overordnede Metroid-oplevelse. Det kan han ikke. Det er spillerne, der definerer en spiloplevelse, ikke udvikleren. Og når udviklerne ikke gør det, som spillerne forlanger, så taler de med deres pengepung.

2) Other M er ikke et godt spil. Blot fordi de få, der har købt spillet er meget højlydte (et typisk "hardcore" gamer fænomen), betyder det ikke, at det er det generelle billede blandt gamerne. Der er ret mange, som har købt både Prime 1, 2 og 3, som ikke har købt Other M. I forhold til de højlydte "hardcore" gamere, der forsvarer Other M. Så er der langt færre af dem nu end i forhold til ugerne op til spillets udgivelse. Det skyldes nok, at de nu har prøvet spillet og fundet ud af, at spillet er decideret dårligt.
0
1ups givet

#15 - N-OWNER

Level: 1 (Goomba)

14-11-2010 14:42

Alexander: Hvilken relation har du til spilmarkedet? Det virker som om du meget gerne vil bestemme hvad andre mennesker skal/ikke skal spillet...
0
1ups givet

#16 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

14-11-2010 14:53

Jeg har ingen relation til spilmarkedet udover, at jeg er interesseret i videospil og selv spiller dem, når der en gang imellem kommer noget, jeg finder værd at spille.

Og jeg vil skam ikke bestemme, hvad du eller andre skal spille eller ikke skal spille. Det er jeg jo slet ikke i stand til. Hvis du gerne vil spille Other M, så gør du det. Smiley
0
1ups givet

#17 - Kristian Mols

Level: ()

14-11-2010 15:10

Alexander er dit argument seriøst at Other M er et dårligt spil fordi der ikke er mange der har købt det?
Jeg vil også gerne vide om du generelt betragter Metroid som "casual" nu hvor du taler så hårdt om de højtråbende "hardcore" spillere?
0
1ups givet

#18 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

14-11-2010 15:44

Kristian Mols >>

Other M er ikke et dårligt spil, fordi mange ikke har købt. Det er omvendt: Fordi Other M er et dårligt spil, er der mange der ikke har købt det. Ret logisk, ikke?

Angående "casual gamere" så findes de ikke i min verden. Det er et begreb, der er opfundet af industrien, men som bygger på fejlanalyse. Det er rigtigt, at der er dukket en ny gruppe af gamere op, men industrien forstår dem ikke. Industrien opfatter "casual gamere" som dumme gamere, der ikke kan finde ud at at spille spil og kun gider at købe dårlige spil. Selv Nintendo er hoppet med på den "Vi er nødt til at gøre Mario og Metroid mere simple, så de kan finde ud af". "Lad os lave en hjælpe DVD til Galaxy 2, så alle kan lære det". "Lad os sørge for at Kirby ikke kan dø, så bliver det meget nemmere at spille spillet" osv. osv. Men alle disse tiltag har jo netop vist sig ikke at være nogen succes. Galaxy 2 har ikke været et hit, selvom Nintendo har forsøgt at gøre det mere simpelt og lettere tilgængeligt. Kirby er heller ikke noget hit, selvom man ikke kan dø i det. De mange kopier af Wii Sports og Wii Fit har heller ikke været kæmpe successer. Det er fordi, industrien ikke fatter, hvad der foregår.

Casual gamere findes altså ikke. Der findes i stedet en en tabt generation af gamere, der stoppede med at spille videospil i starten af 90'erne, fordi videospil ændrede markant karakter med introduktionen af 3D spil. Det betød at spil begyndte at indeholde mere narrativitet, flere scriptede sekvenser og et anderledes gameplay. Mario er et godt eksempel. Gameplayet blev ændret, da Mario kom i 3D. Det handlede ikke længere om tight og hurtig platforming, men om at samle stjerner i de samme baner igen og igen. Zelda er et andet eksempel (flere puzzles og lineær historie). Eller Final Fantasy (nærmere en film end et spil). Eller Metroid (jf. Other M's historie og lineært) - listen er lang!

Men for at vende tilbage til Metroid. Jeg betragter ikke serien som "casual". Jeg betragter serien ud fra de værdier, som de originale spil - og til en hvis grad Prime-spillene - byggede på. Nintendo burde have lavet et spil, der byggede på seriens oprindelige fundamentale gameplay. Så ville de have tiltrukket mange af de gamere, der forlod gaming i starten af 90'erne, men som siden hen har købt en Wii på grund af dens venden tilbage til rødderne.
0
1ups givet

#19 - Grauling

Level: 23 (Skree)

14-11-2010 16:06

Ahh så de mange tøser der spiller Just Dance og dvs party spil som jeg betegner som casual gamers er altså gamer fra 90'erne der ikke gad spille 3D Mario? Ahh nu forstår jeg Smiley

Casual gamers eksistere! Folk på plejehjem som aldrig har rørt et Video spil før men aligevel spiller Wii Sports kopier? Piger der spiller Wii Party der allerede har solgt 2,5 millioner eksemplarer? Min far der i ny og næ godt kan lide at slappe af med et spil Endless Ocean..Hvad er det præcis de er? Ingen af disse er tabte 2D-3D gamers dette er en hel ny gruppe der er dukket op nu hvor det er blevet mere normalt og knap så nørdet at spille video spil. Disse Gamers skal have noget der er let tilgængeligt da de typisk ikke spiller mere end en time af gangen. Der er disse gamers der ikke sætter sig ind i spillet før de køber det...de køber spillet i butikkerne fordi de skal bare lige have sig et spil...og det er grunden til at Deca Sports og Game Party hver har solgt 2 milioner eksemplarer selvom de har fået elendige karakterer.
0
1ups givet

#20 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

14-11-2010 16:39

Nu snakkede vi konkret om Metroid, og derfor fokuserede jeg kun på "den tabte generation". Det betyder dog ikke, at jeg ikke anerkender den anden gruppe - som stadig ikke er casual gamere, efter min mening. Det ved du - og alle andre der følger mine skriverier - også godt, Asger.

Men lad os lige tag den en gang til. Jeg mener, at man kan dele det udvidede publikum til Wii op i to grupper:

1) nye gamere, der aldrig har spillet før, men foretrækker andre værdier end de værdier den etablerede industri ønsker.

2) gamle gamere, som blev tabt, da videospil ændrede sig i 90'erne på grund muligheden for at lave spil i 3D.

At jeg ikke tog den første gruppe med i min forrige kommentar skyldes, at jeg ønskede at gøre det hele mere læsevenligt og det faktum, at jeg har pointeret det adskillige gange tidligere.

Men lad os da bare tage den nye gruppe af gamere med. Min pointe er stadig, at Nintendo skulle have forsøgt tiltrække den tabte generation med et traditionelt Metroid-spil. Hele pointen i min opdeling af Wii-brugerne er, at selvom de adskiller sig på nogle områder, har de også et værdifællesskab, blandt andet at de ikke bryder sig om scriptede, lineære og filmiske spil som fx Other M. Derfor ville en åndelige efterfølger til Super Metroid også have appelleret til nye gamere (i hvert fald i langt højere grad end Other M), selvom hovedfokus ville være den tabte generation. Det ville derfor have været en en win/win situation for Nintendo.
0
1ups givet

#21 - Kristian Mols

Level: ()

14-11-2010 17:58

Så vil jeg bare gerne høre hvorfor Other M er et dårligt spil... de fleste anmeldere er nemlig ret uenige i den påstand.

Jeg mener også at du glemmer den tredje gruppe af Wii spillere, de som blev forelsket i nintendos serier på enten N64 eller GC og som stadig gerne vil følge med i Mario, Zelda og Metroid.
Jeg vil også gerne se noget belæg for at denne "tabte" generation eksisterer, jeg har i hvert fald ikke set ret mange af dem.


0
1ups givet

#22 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

14-11-2010 18:27

Kristian Mols >>

Spilanmeldere er nu engang blot et lille antal af 'journalister', der som regel deler de samme holdninger. Det er altid nemmere at rose et spil, når man får det gratis. Det er noget andet, når man faktisk selv skal betale penge for det. Når man som forbruger er nødsaget til at give 400-600 kr. for et spil, skal det sgu være godt!

Generelt har jeg svært ved at forstå, at så mange er imponeret af anmeldernes ord. De er blot en lille kerne af hardcore gamere. Jeg kunne også finde en lignende anmeldergruppe inden for filmens verden, der alle er enige i, at de bedste film i verden er socialrealistiske film, der skildrer samfundsmæssige problemer. Jeg er sikker på, at de fleste - uden for denne kerne - er uenige i det. De vil blot se nogle underholdende og gode film. Det er lidt det samme med videospilsindustrien. De fleste gamere er ligeglade med, at man nu kan se Samus være ih og så følsom, og at mellemsekvenserne er flotte og lange. De vil underholdes, og vi er mange, der synes, at Other M ikke er underholdende.

Vedrørende 'den tabte generation' kender jeg mange, der ikke har ejet en konsol siden SNES'en, men som nu har købt en Wii. Hvis man gennemgår historien, er der mange referencer og ligheder mellem NES'en og Wii'en. Der kunne skrives en helt artikel om det, og det har flere gjort, så det vil jeg ikke gennemgå her. NSMB-spillene må da være det bedste ekempel på, at denne gruppe af gamere findes. Begge spil er nogle af de bedst sælgende nogensinde! Inden udgivelsen af NSMBW spurgte en journalist Reggie om, hvem NSMBW var tiltænkt, da det hverken var et 'core' spil eller et spil til de helt nye gamere. Til det svarede Reggie, at det var tiltænkt "andre gamere". Hvad han mente her, var netop den tabte generation. Alle de old school gamere, der godt kan lide arkadegameplay. De findes skam stadig. Problemet er blot, at industrien sjældent laver spil henvendt til dem.
0
1ups givet

#23 - Jonezy

Level: 18 (Twhomp)

15-11-2010 00:36

@Alexander

Du kan da ikke bare uden videre kalde Other M decideret dårligt, og så bruge som eneste argument at det er derfor, at det har solgt dårligt. Anmeldelser af spillet ligger gennemsnitligt på en score omkring 8 ud af 10, hvilket er det gode spil får. Det er så fra de samme anmeldere som ikke holder sig tilbage for at kritisere Nintendo og Wii'ens manglende HD og online kvaliteter. Men dem kan jeg åbenbart ikke stole på, når de ikke passer ind i dit argument. Så det godt, at jeg selv har spillet Other M til 100% completion og kan fortælle dig at Other M ikke er decideret dårligt. Wii'en har mange rigtige dårlige spil, men Other M er da så absolut ikke et af dem. Der er forskel på ikke at leve op til forventningerne og så være et dårligt spil.

Metroid serien har i nyere tid da heller ikke været en system sælger. Prime spillene har med de små skumle hjemmesider, som dukker op på en google search solgt for omkring 1,5m stykket, Echoes dog noget mindre. Så jeg tror ikke at Other M salget er en katastrofe for Nintendo, men selvfølgelig er det en skuffelse.

Jeg tror det svigtende salg handler om at Metroid fanskaren ikke er så stor, som man tror, og når så en stor del af denne skare ikke mener at Other M lever op til deres forventninger og forbigår spillet, så får salget det svært. Især når man så samtidigt rent marketing mæssigt satser på et Metroid navn, som trods alt ikke har samme klang som Mario hos alle de Wii ejere, som er blevet konsol ejere for første gang.

Desuden siger du, at Galaxy 2 ikke er et hit, når det har solgt over 5m kopier. Det er jo trods alt kun et par håndfulde spil, som sælger mere end det, og her snakker vi mega titler som Halo, Call of Duty, GTA, NSMBW og Mario Kart Wii. Wii Fit har da solgt sindsygt, 20m siger et hurtigt opslag på google, og det siger du også ikke er et hit, så jeg kan slet ikke følge din argumentation. Derudover kan du da heller ikke vurdere på nuværende tidspunkt om Kirby Epic Yarn er et hit eller ikke, det har knap nok været ude en måned, og det kun i dele af verdenen.

Jeg forstår altså ikke din definition af et hit eller succes, men i min verden er Other M ikke et hit, men det skyldes ikke, at spillet er decideret dårligt, men nok mere at det ikke lever op til de forventninger fans af serien havde og at nye Wii ejere, casual gamers eller hvad vi nu kalder dem ikke er fortrolige med Metroid navnet.

Så fik jeg da lige lavet en seriøs wall of text - sorry.
0
1ups givet

#24 - yasw

Level: 1 (Goomba)

15-11-2010 11:15

Hvis spillet var markedsført under en helt anden titel end Metroid franchiset, og der var skåret ned på cheesy CGI sekvenser, tror jeg det havde solgt bedre, som et habilt linært actionspil.
0
1ups givet

#25 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

15-11-2010 12:53

Grunden til man fra Nintendo side er så utilfreds med salget, må da være fordi der er så mange wiis i omløb. Kan man ikke sælge mere end en million til en maskine der er i flere millioner eksemplarer, så er der vel noget galt med produktet.

Må da indrømme Prime 3 var fedt og på ingen måde en af de lettere spil. Måden man fremlægger Other M på, siger mig bare ingen ting overhovedet og åbenbart ikke så mange andre heller.
0
1ups givet

#26 - Grauling

Level: 23 (Skree)

15-11-2010 13:45

Metroid Prime 3 har da for alvor fejlet spillet solgte kun 1.31 milioner i forhold til "katastrofen" Super Mario Galaxy 2 der har solgt 5.1 milioner...kvaliteten i Prime 3 må være virkelig lav.
0
1ups givet

#27 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

15-11-2010 15:08

Jonezy: Du skal huske at Brock kigger mere på hvor mange konsoller et spil får solgt end hvor meget spillet selv sælger da alt andet åbenbart betyder et tab... Selvom sony så vidt jeg husker faktisk mistede penge per ps3 de solgte i starten og gik efter at tjene pengene hjem igen netop på spillene.
0
1ups givet

#28 - Jonas

Level: 15 (Geega)

15-11-2010 15:20

Det giver da egentlig god mening. Hvis en konsolejer køber et spil, udvider det ikke brugerbasen og dermed potentialet for flere solgte udgaver af fremtidige spil, i modsætning til hvis man køber en konsol for at spille et spil. Det betyder måske ikke nødvendigvis tab, men hvis vi ser på dit PS3-eksempel, så ville Sony jo gerne sælge så mange PS3'er som muligt, uanset om de tabte på hver eneste enhed, for hvis der er solgt for få konsoller, kan de ikke tjene penge nok på lang sigt gennem spilsalg.
0
1ups givet

#29 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

15-11-2010 15:33

Ja, men på et tidspunkt må man vel nå et punkt hvor antal solgte konsoller ikke længere har lige så stor betydning. Som nævnt så er et "dårligt" salg for nintendo stadigvæk lig et godt salg på de andre konsoller. Jeg kan ikke se hvordan det kan betyde nedgang bare fordi man ikke fik solgt flere konsoller også - som du siger kan det kun være for at sælge flere spil senere når det kan lade sig gøre også at gå efter kun at tjene ind på sine spil.

Med andre ord så hvis spilsalget ER i orden så behøves der jo ikke flere solgte konsoller.
0
1ups givet

#30 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

15-11-2010 16:05

Der er jo også allerede solgt næsten 70 millioner Wiis i hele verden, så det er jo efterhånden begrænset, hvor mange flere der kan blive solgt Smiley
0
1ups givet

#31 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

15-11-2010 20:09

Jonezy >> Prime-serien var aldrig ligeså populær som eksempelvis Mario- eller Zelda-spillene. Prime-spillene har dog solgt mere end Other M, der kun har solgt omkring en halv million eksemplarer i hele verden p.t. Og det er på trods af, at Wii har en brugerbase på 75 millioner sammenlignet med GameCubens 21 millioner. Så nogle af de såkaldte Metroid-fans er da vist sprunget fra.

Angående Galaxy så er det ikke noget hit sammenlignet med 2D Mario-spillene, jf. min artikel herom. Wii Fit har jeg aldrig sagt var andet end et hit, for det er det! I forhold til Epic Kirby så kommer det ikke til at gøre nogen forskel. Som jeg ser det, er der for mange problemer med det, bl.a. kedeligt gameplay, for let sværhedsgrad og en forstyrrende artstyle.

Stelzig >> Det er ikke alt, hvad Sony udtaler, der er lige gennemtænkt. Læs eventuelt Jonas’ kloge ord herom.

HGC >> Der er solgt 147 millioner PS2’er i hele verden, og så mener du at grænsen er nået ved de 75 millioner Wii-konsoller?
0
1ups givet

#32 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

16-11-2010 08:57

Folk er forhåbentlig blevet mere kritiske i deres overvejelse med henblik på at købe et spil til flere hundrede kroner. Hvis man har købt nogle af de wii spil som er på markedet nu til 'bare' 300-400 kr. er man godt og grundigt blevet snydt, fordi spillene sjældent er det halve værd.

Det har den betydning at man er meget mere tilbageholdende når der kommer et nyt spil, der selvom stor marketing fremstår godt, kan man ikke være helt sikker på det er noget af reel værdi.

Hvis det havde heddet Other M party, så fremstod det som et spil til familien også kom der boom i salget Smiley
0
1ups givet

#33 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

16-11-2010 09:13

Selvfølgelig skal man være kritisk. Det er vi som forbrugere altid, uanset hvilke produkter vi køber - dagligdagsting, spil, film eller musik. Undtagelsen skulle lige være "hardcore" gamere - altså folk, der går utrolig meget op i spil. De har som regel lavere krav til kvalitet og køber flere spil. Personer, der går helt vildt meget op i konsolspil, eller mere specifikt Nintendo-spil, er mere tilbøjelige til at købe et spil som Other M - "for det er jo Metroid!".

I forhold til nogle af de party- og sportsspil som eksempelvis Deca Sports, der har solgt ganske udmærket, mener jeg, det er et tegn på, de mange nye gamere, der ønsker andre værdier end, hvad et cinematisk og voldeigt action spil eksempelvis kan tilbyde. Der er få spil på markedet, der minder om Wii Sports, Wii Fit og Brain Training, så det er vel ikke så underligt, at folk køber spil, der minder om dem, selvom de ikke har samme kvalitet.
0
1ups givet

#34 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

16-11-2010 09:17

^ Jeg er helt enig i, at der er spil der er blevet båret på en bølge. Jeg mener bare der er alt for mange af disse spil, som hverken er poleret, eller man fra udgivers side har gjort en indsats for at disse spil er værdige til overhovedet at blive solgt.

Tilgengæld har man ingen krav til hvad man køber, så kan man heller ikke blive skuffet over at købe sports island 1 og 2, selvom de ikke er to potter p*s værd.
0
1ups givet

#35 - Jonas

Level: 15 (Geega)

16-11-2010 09:21

"Undtagelsen skulle lige være "hardcore" gamere - altså folk, der går utrolig meget op i spil. De har som regel lavere krav til kvalitet og køber flere spil."

Det synes jeg, er lidt af en generalisering. For eksempel går de bevidst uden om spil som Wii Fit, Wii Party, Brain Training, Deca Sports osv., fordi de ved, at disse spil siger dem meget lidt. Grunden til at de køber flere spil er ikke lave krav til kvalitet, men at de går mere op i videospil. Man kan vel kalde det en hobby (lidt ligesom at en modelbygger har det med at købe flere modelfly end den gennemsnitlige forbruger).

At der findes fanboys, der æder alt råt, så længe der står det rigtige på pakken, kan du muligvis have ret i, men jeg synes ikke, det gælder generelt for "folk, der går utrolig meget op i spil."
0
1ups givet

#36 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

16-11-2010 09:24

Uanset hvad folk forventer, så er der intet der retfærdiggøre visse udvikleres tendens til at lave et halv færdigt spil til ingen penge, for at se om folk virkelig køber det.

Da markedet tydeligvis efterfølgende er blevet proppet med disse spil, er der ingen tvivl om folk virkelig køber disse.
0
1ups givet