SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Ny Nintendo 3DS (3DS XL) på vej!

Skrevet af Bo130 - 22-06-2012 05:45

Saturo Iwata har netop ved morgenens Nintendo Direct afsløret hvordan den næste Nintendo 3DS vil se ud. Den vil udkomme i Hvid, Red x Black og Sort i Japan, hvor vi i Europa dog vil få en blå i i stedet for en hvid. De vil se ud som herunder:





Navnet på denne frække sag vil være Nintendo 3DS XL (LL i Japan). Størrelsen på skærmen vil være næsten dobbelt størrelse af den nuværende. Ydermere vil maskinen have lidt længere batterilevetid (omtrent 1.75 så lang tid), samt at Memory Card-størrelsen vil blive udvidet til 4GB.

For at holde prisen nede har de valgt ikke at udgive maskinen med en AC adapter. Dog virker den hvis du har en til DSi eller 3DS. Prisen i USA bliver $199.99, men en dansk pris ligger ikke helt fast endnu.

Maskinen udkommer nok hurtigere end du forventer, nemlig allerede den 28. juli i Europa og Japan. I mellemtiden må USA vente til 19. august, hvor New Super Mario Bros. 2 også bliver udgivet.

5
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Bota

Level: 20 (Moblin)

22-06-2012 12:22

Nice! Håber gamestop får nogle "byt din 3DS og et par spil til 3DS XL"-ordninger.
0
1ups givet

#2 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

22-06-2012 12:24

Det er ikke de europæiske farver i nyheden..

I stedet for den hvide, får vi en blå.
0
1ups givet

#3 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

22-06-2012 12:25

^ Rettet til Smiley
0
1ups givet

#4 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

21-10-2020 15:51

Fedt med så stor en skærm, meeen, synes nu vi hørte noget andet forleden Smiley?
2
1ups givet

#5 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

22-06-2012 12:45

den er jo heller ikke forbedret Smiley den har bare fået større skærm sådan set. Opløsningen vil være den samme
0
1ups givet

#6 - @-boy

Level: 15 (Geega)

22-06-2012 12:54

Damm jeg kommer til at bruge mange penge på Nintendo igen i år
0
1ups givet

#7 - @-boy

Level: 15 (Geega)

22-06-2012 12:55

Er faktisk glad for at de laver den XL udgave med størrer skærm, da den nuværende nogen gange er lidt for lille
0
1ups givet

#8 - beer

Level: 4 (Stalkid)

22-06-2012 13:02

Kan man overføre sit ambassador-ting (ink de spil) fra 3ds over til en 3ds xl ved en evt ombytning?
0
1ups givet

#9 - Mic

Level: 16 (Space Pirate)

22-06-2012 13:06

#8 - eftersom en overførsel tager omkring 20 minutter, så tror jeg ikke det bliver tilbudt :/
0
1ups givet

#10 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

22-06-2012 13:13

Meh... Jeg ejer ikke engang en 3DS endnu, men jeg foretrækker klart den gamle frem for denne her. De kunne i det mindste have tilføjet et ekstra analog stick... Men i stedet laver de nok CIRCLE PAD PRO XL.

Batterilevetiden er også kun forbedret med ca. en halv time. Hvis jeg havde en 3DS i forvejen, ville jeg i hvert fald ikke "opgradere." Det gode ved det her er vel at den gamle 3DS måske falder en smuuule i pris.
0
1ups givet

#11 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

22-06-2012 13:14

PS. Det er da godt nok nogle grimme farver også. Og hvad sker der for, at de ikke inkludere en oplader i Europa og i Japan? Det er nok det mærkeligste træk nogensinde.
1
1ups givet

#12 - beer

Level: 4 (Stalkid)

22-06-2012 13:19

Jeg er en af dem som overvejer at opgradere fra fra 3ds til 3ds xl pga den større skærm.
Hvis jeg skal så skal opgraderings prisen være fair samt at jeg skal have muligheden for at få ambassador programmet og spillene med over
0
1ups givet

#13 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

22-06-2012 13:24

^Hvorfor så ikke blot købe, selv overføre spillene og efterfølgende sælge den gamle?

Kan da helt sikkert godt betale sig, for du får sikkert mere for din gamle 3DS på den måde.

Har selv absolut ingen planer om at erhverve mig en XL - kan virkelig ikke se charmen i sådan en kæmpe klodt, og StreetPass går ret meget af fløjten, hvis man ikke kan have skidtet i sin jakkelomme for min vedkommende..
0
1ups givet

#14 - beer

Level: 4 (Stalkid)

22-06-2012 13:30

#13 det kunne være man skulle gøre det på den måde mht overførsel og salg.

For os i den ældre generation er en større skærm at fortrækker i stedet for sådan en meget lille skærm på 3ds'en.
0
1ups givet

#15 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

22-06-2012 13:35

Hvad er ældre? Er selv 27, så er nok ikke blandt de yngste på siden Smiley

Synes bare det ligner en laptop forfærdelig meget - er ihvertfald ikke køn, that's for sure..
0
1ups givet

#16 - beer

Level: 4 (Stalkid)

22-06-2012 13:45

ældre er i mit tilfælde 29 år og nyder større skærme da mit syn ikke er perfekt.

Syndes ikke rigtig man kan sammenligne det med en laptop da de er langt større (14-15 " )
1
1ups givet

#17 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

22-06-2012 13:48

Så en eeeBook da, eller hvad de nu hedder de små 12-13".
0
1ups givet

#18 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

22-06-2012 14:21

Jeg vil vente med at være interesseret indtil jeg ved om den får sin egen Circle Pad Pro eller ej. Det er lidt en ulempe synes jeg, hvis man ikke vil kunne spille nogen af de mere - dare I say - cinematiske spil som Resident Evil, Metal Gear Solid og Monster Hunter med optimale/tolerable controls. De spiller tror jeg virkelig kunne egne sig til en større skærm.
1
1ups givet

#19 - BecelClaes

Level: 18 (Twhomp)

22-06-2012 14:32

Ingen midnatslilla, intet salg.
1
1ups givet

#20 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

22-06-2012 14:48

Oh god, Nintendo. Lad nu være. Smiley Hvor er det lige gyldigt. Og hold da op nogle grimme farver. Den eneste der måske var cool, er den hvide, og den får vi ikke engang. Meh. Jeg tror bare jeg holder mig væk fra 3DS'en et stykke tid endnu. :3
0
1ups givet

#21 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

22-06-2012 15:01

De har sikkert udeladt et sekundært circle pad for at understrege, at der er tale om en mindre revision.

Lige så snart, Nintendo laver et ordentligt redesign, som følger samme gennemførte, æstetiske linje som DS lite/Wii/Wii U, så er jeg solgt. Den efterspurgte dual analog er i øvrigt ganske realistisk at have med. (Pkt. 3 på listen.)

Sker vel en gang til næste år.
0
1ups givet

#22 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

22-06-2012 15:03

Zalman skrev:
Batterilevetiden er også kun forbedret med ca. en halv time.

Der står 1.75 i nyheden, så hvis det er det laveste, hvilket er tre timer, så er det da i hvert fald over to timer Smiley?

0
1ups givet

#23 - Mic

Level: 16 (Space Pirate)

22-06-2012 15:18

Jeg synes i det hele taget, at designet på disse er supergrimt. Det ligner et mockup man kunne finde på internettet. Den almindelige 3DS er fyrre gange pænere Smiley (ikke fordi den er suuuper flot - DSi XL - se den er lækker!)
0
1ups givet

#24 - Optimus Prime

Level: 8 (Pirahna Plant)

22-06-2012 15:33

Ja, det måtte jo komme, men jeg tror nu ikke jeg kommer til at "opdatere" min 3DS til XL udgaven lige med det samme, er godt tilfreds med den "lille" 3DSSmiley
0
1ups givet

#25 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

22-06-2012 15:55

Jeg er egentlig glad nok for min 3DS, som den er, bortset fra farven (vil gerne have Midnight purple). Så derfor er jeg ikke meget interesseret i en "opgradering", da denne opgradering ikke har den farve, der skal til. d:
0
1ups givet

#26 - 0

Level: 23 (Skree)

22-06-2012 18:52

Det nye design hælder utroligt meget op ad Wii U GamePad. Køber den alligevel.
0
1ups givet

#27 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

22-06-2012 19:03

Først tænkte jeg, at det kunne være meget interessant, og der er nogle ting ved nyheden, jeg er positivt stemt over for. Jeg kan godt lide, at de har droppet det med at den øverste klap SKAL være sort indvendig. Det med opladeren, har jeg ikke noget imod, da jeg kan bruge min XLs. Jeg ville dog hellere have en helt sølv-farvet end en sort+sølv, så jeg ville nok vælge én af de andre farver.

Men HVORFOR dog ikke implementere en sekundær analog-pind på dette monstrum, der sagtens har plads til det?! Det virker latterligt hvis man skal købe endnu en add-on, når der faktisk på maskinen, under face-knapperne, er mere end rigelig plads til én indbygget. What were they thinking? Men okay, Alexander sagde det jo også, jeg synes bare stadig det virker mærligt.
Og så har de hverken droppet kameraerne eller 3D-slideren; skuffende at de stadig satser på begge dele. De kunne i det mindste lave slideren om til en on/off-type... Arh måske ikke helt alligevel. Kan bare godt lide når man har mange forskellige valgmuligheder som forbrugere, og umiddelbart synes jeg ikke, at XL'en ser ud til at være tilstrækkeligt anderledes.

#25: Har du ikke en lyserød, du var tilfreds med? (ellers husker jeg forkert)
0
1ups givet

#28 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

22-06-2012 19:09

@Pebling: De europæiske og amerikanske modeller ser alle ud som følger invendigt:


Det er altså kun den, hvide der er anderledes, og den er eksklusiv for det japanske marked so far.
0
1ups givet

#29 - 0

Level: 23 (Skree)

22-06-2012 19:13

Mr. Pebling: Det er godt at der en slider, og ikke en on/off knap, for så kan man jo selv indstille til det niveau, som passer en selv Smiley

Det er nu fedt at de er all-black indeni; sort giver altid en god ramme omkring et billede.
0
1ups givet

#30 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

22-06-2012 19:29

Arh okay.

Mr. Galactico: ja jeg ved det godt, det var bare for at sige, at jeg til dels har svært ved at tro på 3D-effekten, og dels at jeg bare gerne vil have noget diversitet, der gør at jeg vil vælge XL'en over originalen - udover den åbenlyse forskel.

@chessr
Liten var da om noget end ny udgave og den havde da ikke højere opløsning?
0
1ups givet

#31 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

22-06-2012 19:37

Din kritik af 3D-slideren giver ikke mening for mig, Pebling.

Kan bare godt lide når man har mange forskellige valgmuligheder som forbrugere


Men ikke muligheden for at justere 3D depth? Smiley

I øvrigt forstår jeg ikke manges kritik af, at der ikke er to slide pads. Jeg køber ikke en håndholdt konsol for den slags spil, hvor to slide pads absolut er nødvendigt. Jeg har dog Kid Icarus: Uprising som indrømmet godt kunne bruge to. Men det kunne generelt have været et bedre spil på Wii.

0
1ups givet

#32 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

22-06-2012 19:48

Læste for nyligt et interview, hvor Sakurai forklarer, at havde funktionen været der fra start havde de udviklet til den, men at online battles ville være unfair, da touch-kontrollen er hurtigere..
0
1ups givet

#33 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

22-06-2012 19:50

Ja, men så har jeg jo netop muligheden for at vælge og købe den gamle med slider, deri mener jeg man kan have valgfrihed - og det er desuden en produktionsomkostning at lave en slider i stedet for en sluk/tænd-knap, om end den er marginal. Men friheden ligger ikke i hvordan jeg bruger 3D'en, det er om valget af systemet helt fundamentalt.
Jeg taler om diversitet, rettere sagt.
0
1ups givet

#34 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

22-06-2012 20:02

Her er maskinen sat i forhold til andre ting:


1
1ups givet

#35 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

22-06-2012 20:34

#27 Det er næsten rigtigt. c: Min nuværende 3DS er ikke pink, da jeg blev lokket af de 20 gratis spil til at købe en 3DS, hvor farveudvalget ikke var særlig stort. Så jeg har en sort. Men jeg har hele tiden ønsket en pink 3DS og har været fristet til at købe en pink udgave. Men nu hvor Midnight Purple er kommet, kan jeg egentlig bedre lide den farve, c:
0
1ups givet

#36 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

22-06-2012 21:48

I see. Smiley

Tror det er et synsbedrag, men den gamle XL ser da bredere ud end 3DS XL?
0
1ups givet

#37 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

22-06-2012 21:52

^Hvis du kopierer billedets adresse kan du se det i stor version, og bedre bedømme..
0
1ups givet

#38 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

22-06-2012 21:53

^Tror måske det ser sådan ud, fordi 3DS XL's skærm er større i forhold til resten af konsollen Smiley
0
1ups givet

#39 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

22-06-2012 21:55

@Legend
Nej, du køber ikke normalt en håndholdt for den slags spil, men efterhånden virker det som om at man ikke kan få andet eller at Nintendo og andre udviklere satser på den slags spil til 3DS'en. Og så har jeg det sådan lidt: hvis man endelig skal gøre en håndholdt til et medium for "den slags" spil (cinematiske spil og spil der egner sig med sekundær analog-stik) hvorfor så ikke gå hele vejen som Sony med Vitaen?
Det virker for mig som om Nintendo ikke kan finde ud af at beslutte sig for om de vil tage kampen op med Vitaens målgruppe (nichespil som man kender fra hjemmekonsollerne) eller om de vil udmærke sig i det, de er bedst til og som ingen andre gør bedre (endnu) nemlig arkade-spil, altså spil der er nemme at sætte sig ind i men som er sjove på den klassiske vis.
0
1ups givet

#40 - CAPTAIN N

Level: 16 (Space Pirate)

23-06-2012 10:56

Jeg begriber bare ikke hvorfor de stadig ikke har tilføjet en ekstra circle pad på højre siden når de er gået så langt som til at lave en ny maskine -__-;
2
1ups givet

#41 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

23-06-2012 11:22

Fordi de skider sine 6 millioner nuværende kunder et stykke. Ville være enormt dårligt træk. Jeg ville være træt af det for jeg vil ikke kunne spille de spil der kræver 2 og vil ikke tvinges til at købe ekstra udstyr
1
1ups givet

#42 - Statustekst

Level: 10 (Bomchu)

23-06-2012 13:13

Den ser lækker ud. Kunne godt overvejes.
0
1ups givet

#43 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

23-06-2012 14:39

43: Jeg mener så bare, at den oprindelige 3DS hele tiden har været mangelfuld/ubalanceret, derfor har den haft brug for en ny model fra start af, imo.
0
1ups givet

#44 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

23-06-2012 15:33

Det er en hel anden snak Smiley ville også helst have haft 2 til start men det fik vi ikke og så må vi indordne os eller lade være med at købe den og i stedet købe en vita Smiley
0
1ups givet

#45 - aidbit

Level: 27 (Beetle)

23-06-2012 16:09

Sort/rød er porn... måske Nintendo vil betale mig for at gå i gadebilledet med sådan en, så den kan nå at blive trendy inden den sikkert snart bliver udkonkurreret af en bedre 3DSu til lavere lanceringspris.
0
1ups givet

#46 - CAPTAIN N

Level: 16 (Space Pirate)

24-06-2012 20:11

Fatter heller ikke hvorfor pokker der ikke medfølger en AC adapter. Syntes det er virkelig småligt og en dum strategi kun at satse på dem der allerede har brugt penge på den originale.
0
1ups givet

#47 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

24-06-2012 20:14

Tjae prisen ville jo stige. Så du kan jo bare købe en i Gamestop til 150 kr. Måske du har sparet så i sidste ende ? Men ja tåbelig alligevel Smiley
0
1ups givet

#48 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

24-06-2012 20:19

Men Vitaen har bare ikke Nintendo-spil Smiley (jeg forstår godt din pointe)
0
1ups givet

#49 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

24-06-2012 20:24

det var godt Smiley
0
1ups givet

#50 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

25-06-2012 13:41

wow, gad godt have sådan en Smiley Selvom jeg var fint tilfreds før. Annoying.
0
1ups givet

#51 - 0

Level: 23 (Skree)

25-06-2012 15:56

Så har jeg forudbestilt en til at starte med Smiley
0
1ups givet

#52 - Pieyanthikos

Level: 18 (Twhomp)

25-06-2012 16:29

Hvis Gamestop kommer med et godt indbytningstilbud, så kunne jeg godt finde på at udskifte min model med en XL. Mine hænder har det rigtig dårligt med 3DS når jeg spiller i længere tid, hvilket en større model meget vel kunne rette op på.
0
1ups givet

#53 - Slettet

Level: 1 (Goomba)

25-06-2012 16:32

Pris og farve? Galactico. Kunne også godt overveje en af samme grund som Pieyanthikos samt en flottere farve Smiley
0
1ups givet

#54 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

25-06-2012 16:33

Der står inde på Nintendo.dk, at årsagen til at der ingen oplader følger med er for at gøre Nintendo 3DS xl-pakken billigere for dem, som eventuelt i forvejen har en Nintendo 3DS og ønsker at opgradere. Det kan så købes seperat til dem, som ingen Nintendo 3DS har i forvejen. (: Synes det lyder fair nok.
0
1ups givet

#55 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

25-06-2012 16:38

Kunne godt finde på at indbytte min, især fordi det er en af de gamle, der laver mærker på den øverste skærm. Hm, det er en feature til at overføre data fra en 3DS til en anden ikke?
0
1ups givet

#56 - 0

Level: 23 (Skree)

25-06-2012 17:02

Har bestilt den der silver black og overvejer en blå også. Prisen er ukendt men menes at lande på 1400-1500.
0
1ups givet

#57 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

25-06-2012 17:59

L3G3ND skrev:
Kunne godt finde på at indbytte min, især fordi det er en af de gamle, der laver mærker på den øverste skærm. Hm, det er en feature til at overføre data fra en 3DS til en anden ikke?



Jo der er transfer tool på maskinerne. Aner dog ikke hvordan søren det funger Smiley

Galactico skrev:
Har bestilt den der silver black og overvejer en blå også. Prisen er ukendt men menes at lande på 1400-1500.


Samler du på dem Smiley ?

0
1ups givet

#58 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

25-06-2012 21:00

^Ser du ikke Fallextacy TV?
0
1ups givet

#59 - 0

Level: 23 (Skree)

25-06-2012 23:06

It's a me - I'm a crazy Smiley

Har slettet omkring 80 videoer, da folk synes jeg blærede mig :/
0
1ups givet

#60 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

25-06-2012 23:38

You're hopefully joking.
0
1ups givet

#61 - 0

Level: 23 (Skree)

26-06-2012 00:34

Nej , fik en del kommentarer omkring at jeg ikke skulle bruge mine penge sådan osv. Og valgte at slette dem derfor Smiley
1
1ups givet

#62 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

26-06-2012 01:08

WTF?! Og hvad så hvis du blærer dig, folk kan da bare lade være med at se alle videoer, hvis de ikke kan holde det ud. Pointen er vel at se reviews/unboxing, ikke at se en ydmyg gamer, der kun samler bestemte ting... I don't get it. Men ærgerligt for dig og dem der potentielt godt kunne bruge dine videoer... Kan ikke se hvad de skader.
0
1ups givet

#63 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

26-06-2012 06:12

Min mening her er også "screw 'em", især hvis du kan lide at lave videoerne.
Eventyrserien jeg skriver f.eks. har meget få fans udover mig selv, men jeg holder af at skrive den og er stolt af den, så "screw 'em". Er der andre ligesom mig derude, ved jeg at det jeg har produceret har en stor potentiel værdi for en eller anden der tilfældigt kunne falde over det. Jeg skriver den i sidste ende i høj grad for mig selv.

Søger du aktivt et publikum, kunne jeg foreslå at gå mere i dybden med kommentarer, anmeldelser og lignende udover unboxing-aspektet ved det.
0
1ups givet

#64 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

26-06-2012 08:30

Pebling skrev:
^Ser du ikke Fallextacy TV?



Nej hvor ser jeg det varSmiley?

0
1ups givet

#65 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

26-06-2012 10:12

Der skulle ikke stå var til sidst xD
0
1ups givet

#66 - MadsGS

Level: 12 (Fire Keese)

26-06-2012 10:50

Jeg vil også meget gerne se dem Galactico! Smiley
0
1ups givet

#67 - AND

Level: 35 (Lakitu)

26-06-2012 11:41

Jeg er lidt spændt på, hvad forøgelsen af skærmene i praksis kommer til at betyde for grafikken på 3DS. Bliver den mere utydelig? Bliver den bare bedre? Jeg håber på det sidste - så kunne jeg helt sikkert godt finde på at investere i en på et tidspunkt.
0
1ups givet

#68 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

26-06-2012 13:18

Jeg tror velsagtens at pixeleringen er mere tydelig, men det gør for mig ikke noget. Kan I huske hvor bad ass den her forstørrelsesglas/lys add-on var på den gamle Gamboy. Den rockede. Mere pixeleret, men større. Bigger is better. Og ja, jeg er gammel Smiley
3
1ups givet

#69 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

26-06-2012 22:33

- The screens are HUUUGE!
- DS games will get a "third life" on the bigger screen.
- The 3D effect is easier on the eye and nicer to the look.
- The technology behind the 3D might have been improved on the XL model. (To confirm)
- They think there's some kind of "filter" at works here because the pixels appear "rounded."
- "The XL is so much more comfortable to hold than the original 3DS that we have to ask what the hell has Nintendo been doing in R&D with the original model." (Paraphrased)
- The difference might be small, but the buttons felt well placed and of better quality.
- The circle pad appears bigger. (To confirm)
- Surprisingly light for its size.
- 3DS games will gain new life from the XL.
- Speakers and sounds doesn't appear to have improve. (Was in a noisy room, to confirm.)
- The XL is an upgrade on the 3DS from almost every single point.





http://vimeo.com/44752714

1
1ups givet

#70 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

26-06-2012 22:37

Lyder ret godt. Prisen lader i øvrigt til at blive £179 i UK. Der er i hvert fald en del forhandlere, Amazon inkluderet, der har valgt at sætte den til den pris.
0
1ups givet

#71 - Pieyanthikos

Level: 18 (Twhomp)

26-06-2012 22:38

Wow, god respons, særligt med ergonomien. Også kun et plus, hvis 3D-effekten er blevet bedre - jeg har ikke brugt den på 3DS'en i mange måneder. Håber virkelig på et indbytningstilbud hos Gamestop.
0
1ups givet

#72 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

26-06-2012 22:46

Må indrømme jeg også begynder at blive fristet for første gang siden jeg prøvede den kort inden udgivelsen...
0
1ups givet

#73 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

26-06-2012 23:24

Kunne godt ende som en anledning til, at jeg selv genindkøbte 3DS. Især, hvis 3D teknologien virkelig er forbedret, og f.eks. tendenserne til crosstalk ved modlys er udhjulpede (samt de dybt idiotiske placeringer af strømstik og stylus, den havde.)

Udseendet følger også linjen fra Wii og DS lite, modsat originalens "LOL-sandwich" design. Den ser mere anstændig og pæn ud.
0
1ups givet

#74 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

27-06-2012 09:38

jeg overvejer også et skift Smiley
0
1ups givet

#75 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

27-06-2012 17:08

Billedet i #72 har også fået mig til at genoverveje skiftet. Vil bare være lidt ked af ikke at have Ambassador status på den nye, hvis jeg køber den.
0
1ups givet

#76 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

27-06-2012 17:09

Du kan overføre det Smiley
1
1ups givet

#77 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

27-06-2012 17:22

Jeg ved at man kan overføre de spil, man fik gratis. Men kan man også overføre selve Ambassador til en ny Nintendo 3DS, så hvis der i fremtiden kommer noget eksklusivt, vil jeg kunne downloade det med den nye Nintendo 3DS?
Jeg har muligvis ikke forstået det helt. (:
0
1ups givet

#78 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

27-06-2012 19:46

Okay, jeg er er begyndt at blive interesseret i den efter at have læst alt det gode feedback, den får... Nintendo skal bare lige udgive den i nogle ORDENTLIGE farver, så bider jeg måske på.
0
1ups givet

#79 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

28-06-2012 01:36

@Ambaaah
Du ved godt at i det sekund du køber en 3DS XL, annoncerer Nintendo en ny version i lilla eller pink til den halve pris Smiley

Jeg har længe efterspurgt en lite version, men er ikke helt sikker på hvad jeg faktisk mangler. Dual analog ville måske have været nice eller en 3D-skærm, hvor jeg ikke ser dobbelt det mest af tiden.

Tror faktisk jeg er mere interesseret i en Wii U end 3DS for tiden.
Pikmin 3, New Super Mario Bros. U og Nintendo Land til launch?. Count me in.
1
1ups givet

#80 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

28-06-2012 07:05

Der kommer en circle pad til xl modellen nu Smiley
0
1ups givet

#81 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

28-06-2012 07:11

Yep, launch lineuppet for Wii U bliver ganske udemærket, hvis det rent faktisk holder.

Tilbage ved E3 2006 lovede de ligeledes titler som f.eks. Metoid Prime 3 og Super Mario Galaxy til Wii'ens launch, samt en del andre spil. Som vi ved, glippede nærmest alt, undtagen Twilight Princess, den deadline. Smiley

(Det holder sikkert fint nok denne gang, though, da der er nogle ports fra andre platforme + de nok har lært lidt siden dengang, etc.)
0
1ups givet

#82 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

28-06-2012 12:07

Uha, jeg tror både Wii U og 3DS XL bliver et køb fra min side. En større skærm, jo tak!
0
1ups givet

#83 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

28-06-2012 15:42

DSi XL havde jo også en større skærm? Er det fordi 3DS har haft mere brug for det, at folk pludselig for øjnene op for XL-modeller?
0
1ups givet

#84 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

28-06-2012 15:57

Formodentlig fordi DSi XL var en forholdsvis dyr sag i forhold til de andre modeller, især taget i betragtning af hvor længe DSen havde været på markedet på det tidspunkt. De fleste havde nok allerede en af de nyere modeller.

Du har dog sikkert også ret i, at 3DSen har lidt mere brug for det. Bedre ergonomi, bedre batterilevetid og muligvis forbedret 3D-effekt er et kæmpe plus.
0
1ups givet

#85 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

28-06-2012 16:11

Folk oplever vel blot kontrasten til den alm. 3DS, som divergerer underligt meget fra det enkle designsprog, Nintendo har brugt på al deres øvrige hardware siden 2005.

(f.eks. er den relativt uergonomisk, "3-lags sandwich" designet ser usædvanligt kompliceret ud, tåbelige placeringer af praktiske funktioner som stylus og oplader, de to halvdele passer sammen på en idiotisk måde, der efterlader firkantede mærker, etc. etc.)

3DS XL har det udseende og design, som maskinen skulle have haft fra starten af. Nu mangler vi blot en ny model i standardstørrelse. Next year. Smiley
0
1ups givet

#86 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

28-06-2012 16:25

Jeg synes, 3DS XL er umådeligt grim i forhold til den almindelige 3DS.
0
1ups givet

#87 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

28-06-2012 16:38

Øhm, hvordan mener du, at opladeren er tåbeligt placeret, Andreas? Smiley
0
1ups givet

#88 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

28-06-2012 19:10

Opladerindgangen sidder bare mærkværdigt tæt på skulderknappen. Pegefingeren kan støde ind i stikket, når man spiller med strømmen sat til (hvilket jeg selv ofte gjorde, pga. batteritiden).

Temmeligt unødig forstyrrelse af ergonomien, når man blot kunne have lagt stikket tættere på spilindgangen, ala ds lite.
0
1ups givet

#89 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

28-06-2012 21:26

Det kan jo godt være at det ikke er "bare" når man skal finde plads til tingene Smiley
0
1ups givet

#90 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

28-06-2012 22:13

Du kan jo nærmest designet det til alt, når vi er på det tekniske niveau (udnyttelse af plads indvendigt) som Nintendos ting traditionelt er.

Jeg synes selv, det lyder ulogisk, men det kan jo godt være, at man har sparet penge, ved at placere stikket så klods op af L-knappen. Eller måske blev batteritiden først fastlagt sent, efter formen af motherboardet var færdigdesignet, så man ikke har haft vigtigheden af AC-adapteren at medtage som overvejelse ved placering af stikkene - mulighederne er mange, men det ændrer ikke på, at man lader ledninger komme i vejen for ergonomien, hvilket er snotdumt. Smiley (Som Reggie også var lidt inde på, da han lovede, at uPad'ens strømstik ville blive rykket længere væk fra gribefladerne, til bunden af controlleren.)
0
1ups givet

#91 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

29-06-2012 13:07

Jeg havde som flere andre afskrevet den nye XL men efter at have læst nogle hands on previews så er jeg ikke så sikker længere. Får jeg råd så køber jeg den, men da jeg i forvejen lægger til side til en Wii U med 2-3 spil og lige har et par 3Ds titler jeg også gerne vil have, kan det være jeg må vente lidt
0
1ups givet

#92 - 0

Level: 23 (Skree)

03-07-2012 21:07

Den danske pris bliver på 1899,-

GameStops indbytningstilbud er således: Kom med din nuværende 3DS, og betal kun 949,- (og dermed få 950 for din 3DS). Eller kom med din DSiXL og betal kun 1049,- (og dermed få 850 for din DSiXL).

De første som forudbestiller, modtager en oplader så længer lager haves.
1
1ups givet

#93 - 0

Level: 23 (Skree)

03-07-2012 21:08

Jeg synes at den danske pris er langtfra hvad den burde være. $199 i USA regnes om til kr. 1200,- og altså burde en pris på kr. 1500,- være fin i Danmark Smiley Jeg køber derfor kun een 3DSXL.
0
1ups givet

#94 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

03-07-2012 21:18

Er ikke engang fordi, der er meget at hente ved at købe den fra Storbritanien over amazon, hvor prisen er 180 £. Det bliver omregnet ca 1675 kr.
0
1ups givet

#95 - 0

Level: 23 (Skree)

03-07-2012 21:19

Og så kommer forsendelsen oveni?
0
1ups givet

#96 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

03-07-2012 21:24

^ Nej, der er gratis fragt fra amazon ved køb over 25 £.
0
1ups givet

#97 - 0

Level: 23 (Skree)

03-07-2012 21:32

Okay. Det gør bare stadig ikke den store forskel SmileyAnyways, jeg har jo forudbestilt min fra GameStop, da jeg skulle have en uanset hvad Smiley
0
1ups givet

#98 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

03-07-2012 21:39

Så kan du til gengæld være glad for at oplader + cradle har en værdi af knap 200 kr., hvisden store cradle også følger med din forudbestilling, og så er der jo kun 125 kr. til forskel Smiley
0
1ups givet

#99 - 0

Level: 23 (Skree)

03-07-2012 21:50

Lol, jeg bruger hverken cradle eller oplader Smiley Det hele er stadig pakket fint i mine 3DS æsker.

Jeg håber dog at Nintendo har hørt min bøn om at de skal droppe det at have 40 manualer i pakken på 320 forskellige sprog, og så smide det hele på en cd istedet for, og måske spare lidt på miljøet.
1
1ups givet

#100 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

03-07-2012 22:02

Hehe, nej så har det jo ingen værdi..

Og Nintendo har ikke hørt din bøn:

0
1ups givet

#101 - 0

Level: 23 (Skree)

03-07-2012 22:06

Lousy bastards <3
0
1ups givet

#102 - 0

Level: 23 (Skree)

04-07-2012 02:12

Det slog mig lige at med den høje pris de forlanger for 3DSXL her i DK, så kommer Wii U nok til at ligge på 4K.
0
1ups givet

#103 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

04-07-2012 10:07

havde bestemt ikke regnet med 1899 da Smiley

Så kan jeg godt vente Smiley
0
1ups givet

#104 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

04-07-2012 13:08

Er der nogen der endnu ved om der er indbytningstilbud i Gamestop? I want one!
0
1ups givet

#105 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

04-07-2012 13:13

Sorry, kan se I har skrevet. Jeg vil have en blå, og vil bestille hos Gamestop snarest. Jeg synes det er en ok pris. Det er bare et dyrere hardware.
0
1ups givet

#106 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

20-07-2012 10:23

Det her bringer minderne tilbage til den gennemsigtige Game Boy Smiley


0
1ups givet

#107 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

20-07-2012 10:44

Den var så awesome - også de GBC-æsker hvor man kunne se ind i dem, det er virkelig godt!
0
1ups givet

#108 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

20-07-2012 21:25

Er det et mock-up? Kunne snildt finde på at købe den, selv til den pris, hvis den findes i gennemsigtig.
0
1ups givet

#109 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

20-07-2012 22:46

Det er en der blev fremvist til en Iwata Asks, så den er skam officiel, men tror blot det har været for at snakke om indmaden i den..
0
1ups givet

#110 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

20-07-2012 22:49

Æv, please make it happen, Big N.
0
1ups givet

#111 - 0

Level: 23 (Skree)

21-07-2012 00:28

Min kammerat har en Wii, som har sådan en gennemsigtig case - ret cool Smiley
2
1ups givet

#112 - MadsGS

Level: 12 (Fire Keese)

21-07-2012 11:58

Så har jeg forudbestilt den i blå. Smiley Hvor er jeg bare ærgelig over at jeg for en måned siden købte min nuværende Nintendo 3DS.. Men jeg Glæder mig ihvertfald til den nye!! Smiley
0
1ups givet

#113 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

21-07-2012 16:47

Har altid været meget glad for gennemsigtige skaller - det giver ligesom en lidt mere "ærlig" identitet til teknologien, man sidder med i hænderne - men jeg tvivler bare på, at Nintendo selv får genoplivet en så gammel trend.

Til gengæld tror jeg helt bestemt, at mod-løsninger som disse får sig en revision - sooner or later Smiley
0
1ups givet

#114 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

21-07-2012 16:51

Den er vildt lækker, men jeg tror bestemt ikke den appellerer til casual-markedet, så den kommer nok ikke foreløbig hvis overhovedet Smiley
1
1ups givet

#115 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

21-07-2012 22:05

Må nok ørligt indrømme, at jeg også langt hellere vil have den hvide, hvis det skulle være.

Har I forresten læst at glasset på 3DS XL er udskiftet i forhold til det på den almindelige? Det skulle være et glas med langt mindre genskin, så man slipper for at sit eget spejlbillede i skærmen..
0
1ups givet

#116 - 0

Level: 23 (Skree)

21-07-2012 23:18

Jeg har bestilt Silver/Black, men indrømmer da gerne at jeg også hellere ville have White udgaven. Den kommer nok på et tidspunkt herhjemme, men jeg køber gerne på launch fremfor at vente et halvt år.
0
1ups givet

#117 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

22-07-2012 00:29

Man kan kun bruge en japansk 3DS maskine med japanske spil, ikke? Er PSVitaen egentlig ikke regionsfri?
0
1ups givet

#118 - Statustekst

Level: 10 (Bomchu)

22-07-2012 10:08

Jo, Vita-spil er regionsfri. Problemet er dog at man kunne kan linke én account til maskinen, og DLC fra den amerikanske store virker ikke med spil fra europa.
0
1ups givet

#119 - gannondorf

Level: 5 (Cheep)

22-07-2012 13:57

hvad vejer den??????
0
1ups givet

#120 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

22-07-2012 14:04

Ej hvor irriterende, nu den endelig er regionsfri.
0
1ups givet

#121 - 0

Level: 23 (Skree)

23-07-2012 00:11

Psst.. den skulle vist komme fredag d. 27/7, da 28/7 er en lørdag Smiley
0
1ups givet

#122 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

23-07-2012 23:53

Jeg køber den nok ikke på release, men hvis den stadig er den definitive udgave af 3DS'en, når jeg en dag får lyst til at erhverve mig maskinen, så bliver det nok XL'en. Også selvom den ikke levede op til alle mine forventninger - det er selvfølgelig også svært, men de fleste af mine forventninger, ved jeg deles af dele af gaming communitiet.

Jeg kan egentlig bedst lide små håndholdte - GBA SP er stadig min foretrukne på farten - men med det spilbibliotek/fokus 3DS har, så giver det ikke mening at spille på en lille "simpel" maskine. Jeg savner dog pick-up-and-play glæden ved Fire Emblem-serien til GBA. At gemme automatisk så man ikke skal være bange for hvis strømmen går, er en sjælden ting på det håndholdte format.
0
1ups givet

#123 - [8-Bit] MoNkEy

Level: 31 (ChuChu)

25-07-2012 11:31

Det ville være super lækkert hvis nogle af alle jer, der køber den, smider en lille bedømmelse /SLASH/ anmeldelse op her.
go go go...

0
1ups givet

#124 - The ultimate beast

Level: 20 (Moblin)

25-07-2012 11:33

Jeg skal helt klart have maskinen på lørdag, og jeg kan godt lægge min mening/mini-anmeldelse op af den. Hvis der er interesse Smiley
0
1ups givet

#125 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

25-07-2012 15:02

Det kunne være rigtig fedt med impressions. Smiley

Måske især af, i hvor bred udstrækning, 3D'en stadig plages af crosstalk (begge billeder synlige), når man spiller i helt eller delvist modlys (altså med udefrakommende lys faldende direkte på skærmfladen.)
0
1ups givet

#126 - Mic

Level: 16 (Space Pirate)

25-07-2012 15:56

Jeg regner også med at købe den på lørdag - i enten blå eller rød, jeg har ikke helt blevet enig med mig selv om, hvilken det skal være Smiley
0
1ups givet

#127 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

26-07-2012 09:46

gr har en artikel om den nye så vidt jeg ved Smiley
0
1ups givet

#128 - 0

Level: 23 (Skree)

26-07-2012 19:41

Så fik jeg prøvet en idag. Jeg er virkelig overrasket over hvor god den egentligt er at holde på. XL udgaven er meget bedre på den ergonomiske side, end alle DS-udgaver og den forrige 3DS har været.
Jeg kiggede på den blå udgave. Farven er ret metalblå og er faktisk pæn, men jeg vælger stadig at købe sølv-udgaven, mest fordi sølv/sort/hvid virker meget mere tidsløs end blå, og til dels rød.
0
1ups givet

#129 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

27-07-2012 22:28

Hm, er det muligt at prøve demo-modeller hos steder ala GameStop? Må vist hellere få set, what the fuzz is about.
0
1ups givet

#130 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

27-07-2012 23:59

Jeg vil også gerne tjekke den ud, hvis jeg får muligheden.
0
1ups givet

#131 - Michael

Level: 18 (Twhomp)

28-07-2012 01:05

GameStop har ikke modtaget demomodeller.
0
1ups givet

#132 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

28-07-2012 08:21

Jeg har forudbestilt og henter om et par timer. Super spændende...
1
1ups givet

#133 - 0

Level: 23 (Skree)

31-07-2012 06:38

Til de af jer, som kunne være interesseret, så har jeg uploadet en video af 3DS XL på min YouTube-kanal.
0
1ups givet

#134 - koopi

Level: 7 (Korok)

31-07-2012 22:48

Jeg fik købt en rød 3DS XL i FONA i dag - 1699 kr.
Den er sgu lækker nok. :3
0
1ups givet

#135 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

01-08-2012 14:33

Der var på et tidspunkt snak om et filter, af en slags, der skulle gøre øverste skærms pixelering mindre påtrængende. Der har dog sidenhen ikke været den store omtale af dette - Hvad siger I, der rent faktisk har maskinen mellem hænderne nu?
1
1ups givet

#136 - koopi

Level: 7 (Korok)

02-08-2012 19:02

Man kan godt se lidt mere pixels, men det er ikke meget ... kun hvis du sidder med skærmen rimelig tæt på dit ansigt. Hvis det er 30-40 cm væk, er det næsten ikke til at se. :3
Men den er nemmere at holde på nu og 3D-effekten virker bedre efter min mening. Nu er skærmen jo også næsten dobbelt så stor!
0
1ups givet

#137 - Kylar Saissore

Level: 12 (Fire Keese)

07-08-2012 03:27

Vægten og den lidt ændrede form på den nye 3ds xl gør at den ligger meget bedre i hænderne.
Den 90% større skærm køre med en virkelig god billedekvalitet og fps selv ved de lidt ældre 3ds spil der ikke havde den skærmstørrelse i tankerne under udviklingen, hvor man godt lige kan ane en smule pixelering i kanterne, men så skal man også fokusere på dem, selve spille oplevelsen lider på ingen måde af opskaleringen fra 3ds til 3ds xl
selve spilleoplevelsen med 3D effekten er meget bedre iser ved spil som Legend of Zelda og Kingdom hearts. Hvor man virkelig kan se opgraderingen som 3ds xl har bragt med sig.
0
1ups givet