Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Nyt 2D-Mario annonceret til Nintendo 3DS

Skrevet af Lukas Skywalker - 27-01-2012 20:57

Under gennemgangen af resultaterne for dette finansårs resultater for Nintendo, afslørede Satoru Iwata at et helt nyt side-scrolling Mario-spil i 2D er på vej til Nintendo 3DS. Spillet udkommer i næste finansår.

Dette vil således blive det første Mario spil i 2D, til Nintendo 3DS. Iwata sagde helt specifikt:

Although there is no logo here, we are planning to release a totally new side-scrolling action Super Mario in 2D as a key title for the Nintendo 3DS in the next fiscal year.

- Satoru Iwata


Det sidste Mario-spil i 2D der udkom til en håndholdt platform, var New Super Mario BRos. Dette var et brag af en succes, og har til dags dato solgt næsten 29 millioner eksemplarer verden over.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

27-01-2012 20:53

Nå, så skal 3DS'en til at sælge bedre, er vel deres intention.
0
1ups givet

#2 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

27-01-2012 21:09

Nu hvor der er et 2D-Mario på vej til både WiiU og 3DS, må Nintendo gerne til at arbejde på en rigtig fortsættelse til Super Mario 64.
0
1ups givet

#3 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

27-01-2012 21:12

Eller bare lave nogle ordentlige fortsættelser til de gamle 2D-Mario spil, med nogle andre sider af Mushroom Kingdom. DS-versionen var en fin tech-demo til at vise, hvordan de gamle baner kunne oversættes, men Wii-versionen viste, at ny grafik og multiplayer ikke er nok, når vi snakker content.
0
1ups givet

#4 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

27-01-2012 21:15

De solgte da ellers udmærket trods manglende content. Jeg tror ikke content var en væsentlig faktor for NSMB's succes.
0
1ups givet

#5 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

27-01-2012 22:14

Nej, det ved jeg godt, jeg troller bare lidt, fordi jeg forestiller mig, de godt kunne gøre det bedre. Hvis de kan genbruge så meget med ny grafik og stadig sælge konsoller, så kan de vel også lavere noget endnu vildere. Da jeg så footage fra NSMB første gang, tænkte jeg, "cool nok, et remake" men ikke en decideret efterfølger, fordi det lignede bare en blanding af alt det, vi kender - i mine øjne. Senere har jeg tænkt på, hvorfor vi ikke havde fået sådan et spil, noget før, og det har Nintendo også, hvorfor de straks printede bundles og Wii-udgaver og jeg skal komme efter dig...
0
1ups givet

#6 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

27-01-2012 22:16

Der kommer et tidspunkt, hvor de generiske baner og fjender ikke længere er tilfredsstillende og det kunne meget vel være nu. Men måske er det en del af Nintendos plan i håbet om at kun at lave 3D-spil som 3D Land i fremtiden - hvilket Miyamoto har udtalt i Iwata Asks.

Det er jo klart, at et NSMB3 med samme kedelige præsentation og baner ved siden af et flot og interessant Super Mario 3D Land, kommer til at se mindre godt ud.

Det skal dog nok sælge fremragende - der er jo trods alt tale om verdens bedste spil (Smiley), men væksten bliver begrænset, hvis de tager den lette udvej endnu engang.
0
1ups givet

#7 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

28-01-2012 12:43

Jeg valgte netop at jeg ikke ville købe NSMBW fordi det ikke så ud til at have nyt content eller 'mythos'. Så måske der er noget om snakken, i hvert fald for dem uden for mainstream.
0
1ups givet

#8 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-01-2012 13:04

Så dem, der er mainstream, har lavere kvalitetskrav end dig? Tvivler. Smiley

På et eller andet tidspunkt stagnerer væksten, hvis du fortsætter. Men det er svært at måle, fordi vi ved ikke, om NSMBW havde solgt ti millioner eksemplarer mere, havde det haft mere nyt content.
0
1ups givet

#9 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

28-01-2012 13:15

Kvalitet er en blanding af mange ting, mythos(som malstrom kalder det) alene er ikke lig med kvalitet.
Men de har i hvert fald haft andre krav, for hvis vi havde haft samme krav, så havde jeg jo også købt spillet.
0
1ups givet

#10 - mesmerrow

Level: 1 (Goomba)

28-01-2012 22:07

jeg har spillet Super Mario 64 DS - Super Smash Bros. Melee - Mario Kart: Double Dash - Mario Party 4 - Super Smash Bros, Brawl - Mario Kart Wii - Mario Kart DS. nok ikke mange mario spil i nogens øjne men et rimeligt antal for en som mig der i hvert fald ikke ønsker at opleve det igen da de fleste super mario spil bare er gentagelser.
0
1ups givet

#11 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

28-01-2012 22:12

Øh, ingen af de spil du nævner er 2D Mario-spil.
0
1ups givet

#12 - Jonas

Level: 15 (Geega)

29-01-2012 01:14

Ja, Mario Kart DS er bare en gentagelse af Smash Bros. Melee og Super Mario 64. Find nu på noget nyt, Nintendo!
0
1ups givet

#13 - Statustekst

Level: 10 (Bomchu)

29-01-2012 09:48

Jeg gider snart ikke Nintendo ved mindre de kommer med flere tidslinjer og Full HD...
0
1ups givet

#14 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

29-01-2012 10:31

Mit problem med deres 2 seneste 2D mario spil har været at de bærer præg af at være samlebånds produkter snarere end de gennemarbejdede spil vi oplevede med SMW og SMB3. Det er fine spil men ikke noget specielt... men på den anden side, de sælger i spandevis alligevel!
0
1ups givet

#15 - 0

Level: 23 (Skree)

29-01-2012 11:04

Er du lige venlig at forklare hvad du mener med samlebånds produkter omkring de to seneste 2D Mario spil?
0
1ups givet

#16 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

29-01-2012 11:21

Jonas: Tror du ikke han mener at han har netop de spil fordi de ikke er gentagelser, men alt andet er?
0
1ups givet

#17 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

29-01-2012 13:02

Jeg mener at der ikke er brugt meget tid på at lave produktet.
0
1ups givet

#18 - Jonas

Level: 15 (Geega)

29-01-2012 13:05

Nej, hvis bare alle spil var ligesom Skyward Sword eller Duke Nukem Forever Smiley
0
1ups givet

#19 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

29-01-2012 13:09

^Eller N-club 4...
0
1ups givet

#20 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

29-01-2012 13:12

Pointen er vel bare, at New Super Mario Bros.-spillene tydeligvis ikke har haft det største budget, hvilket har medført, at spillet har haft megen genbrug af content og mytologi, og det er ganske irriterende - især hvis det sker igen på 3DS.
0
1ups givet

#21 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

29-01-2012 13:18

@Jonas - Jeps de 2 spil er indentiske både hvad angår historik og modtagelse og salgstal. Kan godt forstå du bruger de spil i samme sætning de er jo kloner af hinanden. Hvis bare alle sammenligninger var så gode som denne Smiley
0
1ups givet

#22 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

29-01-2012 13:22

@Alexander - Enig, tror desværre bare det bliver mere af det samme... igen fint nok. Håber bare på noget der føles mere unikt og noget der kan overraske Smiley Men hvis man ser på salgstallene for NSMB kan jeg frygte at de ikke finder det nødvendigt da spillene jo stadig solgte rigtig godt.
0
1ups givet

#23 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

29-01-2012 13:24

Gradius >> Det kommer an på, hvordan Nintendo ser sin "salgsmodel". Jeg vil argumentere for, at man er nødt til at medregne risikoen for stagnation eller tilbagegang. Før eller siden bliver folk "mættet" af det samme igen og igen.
0
1ups givet

#24 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

29-01-2012 13:32

Det kunne være fedt, hvis de gav banerne nogle nye temaer med tilsvarende fjender. Så vi kan få udvidet Mario-mytologien lidt.
Eller hvad med at man skal styre Bowser i et par af banerne?
Det ville egentligt være cool med et helt bowser-spil, hvor alle de onde fjender er med dig. Det skulle bare laves lidt goofy, ligesom Wario, for ikke at blive for ondt.
Det skulle selvfølgeligt ikke være en del af main-serien, men bare et spin-off med et lidt lavere budget.
0
1ups givet

#25 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

29-01-2012 13:40

Hvis Nintendo vil prøve at bytte rollerne om, så skal de gøre det et nyt spil. Men var det ikke derfor, at Wario blev skabt? Så brug da ham i stedet for Bowser.

Men ja, indholdet skal fornyes. Jeg tror, jeg brækker mig, hvis vi igen får den klassiske:

- skov
- sand
- is
- vand
- skov
- sten
etc.

(Og det kommer jeg selvfølgelig til :/)

0
1ups givet

#26 - PD

Level: 1 (Goomba)

29-01-2012 14:15

Lad Wario kidnappe Peach, er det det du siger? C:
0
1ups givet

#27 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

29-01-2012 14:17

Brug Wario som antihelt. Smiley Jeg er dog ikke sikker på, det ville blive en succes.
0
1ups givet

#28 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

29-01-2012 14:22

Wario har allerede haft hans chancer på Wii og DS.




Spillene var rimeligt kedelige IMO.

Jeg tror Bowser har lidt mere mytologi at tage fat på. Problemet ville nok bare blive gameplayet. Bowser er jo ikke helt lige så mobil, som eksempelvis Mario.
0
1ups givet

#29 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

29-01-2012 14:25

Jeg ser kun et spil med Bowser klarer sig endnu dårligere end Wario-spillene, hvis vi går ud fra, at gameplayet bliver af samme standard.

0
1ups givet

#30 - Jonas

Level: 15 (Geega)

29-01-2012 14:29

Gradius,
Haha rolig nu, jeg ville bare gerne have dig til at forklare det lidt nærmere. Det siger da sig selv, at et spil ikke automatisk bliver bedre, bare fordi man bruger mere tid på det Smiley

PS. Et Bowser-spil kunne da være sejt, men det skulle nok handle lidt mere om Bowsers rolle som chefen i hele foretagendet og ikke bare være et langsomt platformspil. Ved ikke lige, hvordan det skulle gøres.
0
1ups givet

#31 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

29-01-2012 14:44

Det ville egentligt være cool med et helt bowser-spil, hvor alle de onde fjender er med dig. Det skulle bare laves lidt goofy, ligesom Wario, for ikke at blive for ondt. Det skulle selvfølgeligt ikke være en del af main-serien, men bare et spin-off med et lidt lavere budget.





Ganske vist ikke en platformer, men beskrivelsen er jo nærmest spot-on.

0
1ups givet

#32 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

29-01-2012 14:48

Super Bowser 3D Land.
0
1ups givet

#33 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

29-01-2012 14:53

@Jonas, Nej selvfølgelig ikke, men han spurgte hvad jeg mente med "samlebånd" Smiley mere tid != bedre spil. Men uanset hvad der skal til så savner jeg noget helt nyt. Men lad os se hvad de finder på! Igen, jeg syntes begge NSMB spil er udemærkede, ville bare ønske de var enestående.
0
1ups givet

#34 - PD

Level: 1 (Goomba)

29-01-2012 17:51

Bower Land Smiley
0
1ups givet

#35 - Bota

Level: 20 (Moblin)

29-01-2012 20:26

Warios spil til Wii og DS har, som Togbis nævner, været en skuffelse, selvom de ikke har været decideret dårlige. Især Wario Land Shake It set i forhold til Wario Land på diverse Gameboy-platformer, der alle var udmærkede. Hvis man kunne lave en ægte fortsættelse til Wario Land-spillene, Wario Land 5 til 3DS, tror jeg sagtens det kunne få kommerciel succes.
0
1ups givet

#36 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

29-01-2012 20:49

Jeg kunne bedre lide da wario land var et mario spil. Altså med hatte og blokke til at hoppe op i... Jeg elskede det første, svært accepterede det næste, nægtede 3'eren og kan lide 4'eren. Jeg kan virkelig ikke tage at livsystemet blev fjernet. Nu er der et acceptabelt hjrete system. Hatte, svampe systemet er bare langt bedre til den type platformere.

Ds spillet havde charme, men den spinx i bane 3 (?), kan jeg ikke komme forbi. Jeg har en tysk udgave af spillet, kan ikke finde nogen walktrough. Jeg kan ikke finde ud af hvad den vil have mig til at skrive... Men de første banner var okay.
0
1ups givet

#37 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

29-01-2012 21:58

@Dead Cheese: Sfinxen fortæller en gåde, som du skal give svaret på. Andre steder i banen får du desuden også alle svarmulighederne at vide på den måde, at kuglepensmanden fortæller, hvad der er i de forskellige montrer. Men når det er på tysk, kan jeg godt forstå, hvorfor du ikke kan komme forbi xD Jeg var vel 11-12 år, da jeg spillede det første gang, og derfor ikke særligt god til engelsk, så jeg var også nødt til at spørge mine forældre til råds for at komme videre.

Jeg kan faktisk rigtig godt lide Wario: Master of Disguise. Alt ved det simpelthen. Musikken, banernes opbygning, indholdet. Det udnytter også DS'ens touch screen utroligt godt. Det eneste negative er, at der kun er 10 forskellige baner, men når banerne kan tage op imod 2-3 timer at klare (well, nok kun første gang Smiley), gør det ikke så meget. Jeg kan i hvert fald ikke følge den kritik, der har været af spillet.

Wario Land 3 er jeg også meget glad for, og Wario Land 4, som jeg desværre ikke har fået spillet så meget, lader til at være mere af det samme. Denne slags lidt puzzle-orienterede platformers er jeg vild med.
0
1ups givet

#38 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

29-01-2012 23:02

Jeg har fundet alt, men uanset hvad jeg skriver godtager den ikke Smiley
Jeg kan flydenende tysk, men tilsyneladende kan jeg ikke få det rigtige skrevet.
Jeg har gået så vidt at bruge cheats med action replay, men det hjælper ikke...
Jeg må vel få taget mig sammen og finde ud af hvad der helt præcist skal stå når den spørger... Gud hvor har jeg ikke lyst til at prøve igen Smiley ... Men jeg vil gerne videre.
0
1ups givet