LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Rare udvikler til Nintendo 3DS?

Skrevet af Lukas Skywalker - 04-11-2010 00:00

Rare, holdet der stod bag bl.a. Banjo Kazooie, Perfect Dark og Donkey Kong Country, har for nyligt opdateret deres blog med et indlæg der er ikke så lidt interessant. Dette er som et svar på et spørgsmål vedrørende et muligt remake af Banjo Kazooie til Nintendo 3DS.

[i]Følgende er frit oversat, det originale citat kan ses her.[/i]

Banjo-3DSie bekræftet! Med bekræftet mener jeg dog at det er 100 % spekulationer. Vi har ikke lavet meget i den håndholdte verden siden Diddy Kong Racing DS og Viva Piñata: Pocket Paradise - kunne vi dyppe tæerne igen på et tidspunkt? Måske. 3DS? Kan jeg ikke svare på. Bandai WonderSwan? Nej.


Rare er pt. ejet af Microsoft, men faktisk forholder det sig således at de har udviklet flere spil til Nintendo DS end til Xbox 360.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

04-11-2010 10:36

Det kunne være en stærk udvikler at få på holdet, idet mange af deres titleri årenes løb har været gode.

Det er bemærkelsesværdigt, at Rare har et samarbejde med Microsoft, men udvikler mere til Nintendos konsoller.

Det var bittert i sin tid da Nintendo frasolgte Rare, ved godt der var en tanke bag, idet at man i nogle år ikke havde udviklet titler med store succeser, men stadig mener jeg at de titler hvor der fx har indgået nintendos egne figurer har givet mig mange timer foran flimmerkassen.
0
1ups givet

#2 - Yoshi The Photographer

Level: 2 (Keese)

04-11-2010 11:52

Gi' os Rare tilbage
Ligesom i de gamle dage (8)
0
1ups givet

#3 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

04-11-2010 12:35

Ja dengang det stadig hed N64, der brillerede de med virkelig mange gode titler.
0
1ups givet

#4 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

04-11-2010 13:34

de folk fra dengang er vist ikke mere i Rare.
0
1ups givet

#5 - PalleV

Level: 1 (Goomba)

04-11-2010 13:56

Banjo Kazooie var helt igennem genialt, så det ville være endnu et plus punkt for mig hvertfald Smiley!
0
1ups givet

#6 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

04-11-2010 13:59

Megagame du har sikkert ret i at de samme kræfter ikke er der mere. Så man skal nok ikke forvente de helt store titler som dengang desværre.
0
1ups givet

#7 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

04-11-2010 15:04

Nemlig. Det ville være synd at sige, at Rare stadigvæk er Rare. Der er tale om et helt andet firma.
0
1ups givet

#8 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

04-11-2010 15:24

Der var vist ikke rigtig nogle af de titler de har lavet til Xbox der på nogen måde har givet den rigtige Rare feeling.
0
1ups givet

#9 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

04-11-2010 16:39

Jeg tvivler også. Selv hvis de laver et remake, tror jeg ikke, at de kan lave det lige så godt som originalerne.

Men hey, hvis Rare kan finde ud af noget i dag, så er det remakes. Jeg ville dog hellere have foretrukket Conker, men Banjo-Kazooie sælger uden tvivl bedre pga. spillets Mature-rating.
0
1ups givet

#10 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

04-11-2010 16:47

Conker er blevet remaked til Xbox.
0
1ups givet

#11 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

04-11-2010 16:49

True. Men det er dårligere end originalen. Hvilket også er derfor jeg ikke tror, de kan toppe N64-spillene.

3D giver dog muligvis et godt twist.
0
1ups givet

#12 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

04-11-2010 16:50

Men det er dårligere end originalen.



?

0
1ups givet

#13 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

04-11-2010 18:43

Nu har jeg sådan et mærkeligt forhold til remakes. Jeg mener at det ofte kan være udtryk for manglende opfindsomhed. Hvis alt andet fejler og vi ikke kan komme på noget, kan vi da altid lave et remake !
0
1ups givet

#14 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

04-11-2010 19:00

^ Jeg elsker personligt remakes.
Det er den ultimative form for fan-service for gamle fans og det perfekte sted at hoppe ind for nye.

Hvad angår RARE, så er jeg frisk på et 3DS spil. Jeg ville elske et Diddy Kong Racing 2 ^^
0
1ups givet

#15 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

04-11-2010 19:08

Remakes er fint til en grænse, men eftersom man efterhånden kan hente spillene ned fra diverse shops til det forskellige konsoler, skal der mere end lidt ekstra content for at retfærdige gøre det. Dvs at 3D delen virkelig skal skinne igennem. Her tænker jeg også lidt OOT remaket til 3DS. Spillet er jo i sig selv genialt men udgivet snart mange gange.
0
1ups givet

#16 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

04-11-2010 19:16

Rare kan ingenting mere.

Angående remakes så synes jeg ofte, at de er en skændsel mod originalerne, og ja - som det også bliver sagt - er det et udtryk for mangel på kreativitet fra udviklernes side.
0
1ups givet

#17 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

04-11-2010 20:10

Selvfølgelig er remakes kræs for fans, men også lidt et udtryk for et forsøg på at spinde guld på et franchise. Syns bare ikke det er helt rimeligt at tage 400 kr. på ny, fordi det er en ny konsol og næsten intet nyt content.

Bare fordi man ikke har udgivet noget i en årrække skal man ikke vælge de halve løsninger.
0
1ups givet

#18 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

04-11-2010 21:52

Men er det ikke bedre, end hvis de ikke udgiver noget eller udgiver et originalt skodspil?
0
1ups givet

#19 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

04-11-2010 22:00

Som regel er det faktisk bedre, fordi majoriteten af moderne spil er kedelige.
0
1ups givet

#20 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

05-11-2010 08:05

^ Måske er det bedre med et remake i nu og næ, men så mener jeg stadig det er udtryk for manglende kreativitet. Rare var jo i sin tid super originale og høstede meget hæder på den konto.
0
1ups givet

#21 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-11-2010 10:53

Et kæmpe problem i industrien er, at man ikke længere er i stand til at skabe nye spilserier og nye verdner. Udgiverne og udviklerne holder sig til det de allerede etablerede spilserier, fordi det anses for at være mest sikkert. Problemet er bare, at det på sigt skaber en manglende interesse i spil, fordi der ikke kommer noget nyt.

Nintendo er slemme til det. De er dårlige til at skabe nye spilserier og verdner. Det sidste nye spilserie, Miyamoto skabte (hvis vi glemmer Wii Sports, Nintendogs etc.), var Pikmen, hvilket ikke var specielt ophidsende. Før det var det vel Starfox (!). Samtidig er Nintendo også dårlige til at forny deres etablerede IPs med nyt content. Hyrule bliver fx mere og mere tomt at udforske, og Mushroom Kingdom indeholder de samme generiske levels, der bygger på skov, ørken, vand og ild elementer. Man udforsker ikke potentialet. Det er fordi, Nintendo tror, at alt handler om gameplay-mekanik, og at content er mindre vigtigt. Hvad Nintendo ikke fatter, er, at content er meget vigtigt i videospil - de er content-firma, fordi de er i underholdningsindustrien. Grunden til, at Maro og Zelda blev kæmpe underholdningsfænomener i 80'erne var på grund af deres verdner. Det var ikke Mario, der var stjernen i Super Mario Bros., men Mushroom Kingdom og dets mange hemmeligheder. Link var heller ikke særlig vigtig i The Legend of Zelda. Spilleren var Link, og det hele gik ud på at udforske Hyrule, som var den største verden, man hidtil havde set i et videospil på daværende tidspunkt.
0
1ups givet

#22 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

05-11-2010 11:49

Det er nogen gode argumenter du kommer med der, og er helt enige i det. Man har en klar forventning om fordi man har et godt franchise så sælger det også. Pga man ved at netop denne spilserier har så mange fans, så brygger man videre på den gamle sang. Historien er i Mario og Zelda har for sin vis aldrig ændret sig med få undtagelser selvfølgelig.

Frygten for hvordan folk skal reagere på nyskabelse i en allerede etableret spilserier, gør at firmaerne bare bygger videre på noget man har gjort før. Måske med lidt opgradering i grafikken, men ikke noget værd der er værd at skrive hjem om.
0
1ups givet

#23 - MINI

Level: 4 (Stalkid)

05-11-2010 12:16

Vi vil ha' RARE tilbage!
Elskede deres spil på N64'en!
0
1ups givet

#24 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-11-2010 12:22

Det, at Nintendo udgiver de samme spilserier hele tiden, medfører også et andet problem. Nintendos udviklere føler sig nemlig nødsaget til at tilføje gimmicks til hvert spil i en kendt spilserie for at få det enkelte spil til at skille ud. Det medfører som regel nedgang, fordi det fundamentale gameplay ikke bliver væsentligt forbedret. Zelda er et rigtig godt eksempel på det. Efter Ocarina of Time har Nintendo ikke på nogen måde forbedret det fundamentale gameplay. I stedet har de tilføjet gimmicks så som at sejle, at køre i tog, og i Skyward Sword bliver det formentligt at flyve.

Jeg mener, at man kunne løse det her problem ved at lave en udskiftning i udviklerholdene. En person som Aonuma har jo arbejdet på Zelda-serien siden 1996, så det er ikke så underligt, hvis han er kørt fast i det. I modsætning til Miyamoto, der får lov til at svæve rundt og arbejde på forskellige projekter hos Nintendo, arbejder Aonuma nærmest udelukkende med Zelda-serien. Det er nok også en af grundene til, at vi pludselig ser Aonuma tilføje diverse historie-sekvenser og ting som toge til Zelda-spillene - fordi det er kedeligt for ham at arbejde på den samme serie hele tiden. Det er det samme med Sakamoto. Han har tydeligvis heller ikke, hvad der skal til mere. Nintendo har en masse unge og dygtige udviklere. Jeg tror, det er tid til, at Iwata lader dem komme til. Sådan en udskiftning er selvfølgelig ikke populær hos de gamle udviklere. Men den kan blive nødvendig, hvis Nintendo fortsat vil holde sig i toppen af videospilsindustrien.
0
1ups givet

#25 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

05-11-2010 12:46

Man skal efterhånder være meget optimistik for at tro at Nintendo ser udover skyklapperne, og laver et Zelda eller et Mario Spil, som bare er helt anderledes. Et spil hvor man ikke skal redde en prinsesse eller generelt er flere mile væk fra Hyrule.

Man ved for Nintendo side, at det er det man kan og gør bedst. I den forbindelse er der bare ikke en metode 2, og det kommer der nok heller aldrig, med mindre nogle kreative hjerner for lov til at overtage Aonumas monopol på Zelda serien.
0
1ups givet

#26 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

08-11-2010 00:54

Anouma har nu lavet Majora's Mask, og det har jeg stor respekt for.

Men ja, jeg synes også Zelda-serien er nået til et punkt, hvor jeg efterhånden tvivler om vi nogensinde får noget, der virkelig præsterer igen... Det eneste jeg vil have, er et ikke lineært Zelda-spil. Hvis Skyward Sword er det, så er jeg faktisk mere end glad (for jeg er sikker på, at gameplayet nok skal fungere).

Jeg har meget svært ved at hype mig til SS, men det er jo også en meget positiv ting. Spillet kan kun imponere, imo. Jeg kan ikke blive meget mere skuffet efter TP.
0
1ups givet

#27 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

08-11-2010 08:17

Det var jo allerede sådan at dengang de udgav MM og WW for sin vis også, begyndte man at snakke om hvor vidt Zelda serien havde problemer. Alle titler de har udgivet af Zelda efterfølgende har ikke ændret på den holdning til spillet.

Der mangler virkelig en titel der kan skille sig ud. Spillene minder bare for meget om hinanden. Et ikke lineært zelda spil kunne virkelig være morsomt. Mulighederne er der eftersom folk har en stor verden at rende rundt i.
0
1ups givet

#28 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

08-11-2010 16:08

Jeg syntes nu, at MM skilte sig fint ud... Og Zelda-serien er ikke i problemer som sådan - det er kun fordi vi gerne vil se noget andet. Spillene sælger jo det de skal, omend TP ikke var så populært i Japan, så vidt jeg husker.
0
1ups givet

#29 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

08-11-2010 17:00

Ja MM skilte sig ud ganske fint (og man skal ikke redde en prinsesse og man er ikke i hyrule). Desuden ser jeg heller ikke hvorfor folk ønsker specielt store ændringer når det trodsalt er en serie. Hvis man vil lave noget anderledes så kan man lige så godt gøre det med en anden figur så man ved hvad man kan forvente når man går efter zelda.
0
1ups givet

#30 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

08-11-2010 17:04

MM er gudespillet, no doubt, men nu når jeg spiller det i dag på VC, tænker jeg, at det måske kunne gøres endnu større, og mindre "lineært" - her tænker jeg på de få gange figurer som Tatl fortæller én direkte, at man ikke skal gå den vej osv.

Det vi mangler, er et 3D-Zelda med den rigtige inspiration fra ALTTP. Dvs. ikke den måde man samler 3 ting, får Master Sword og dernæst hjælper sages op fra templer, for det kopierede OoT til den helt store guldmedalje og senere er det blevet gjort igen.
Nej, det skal føles ægte liberalt, næsten som et sandbox-spil - og det kan det gøre ved at kopiere alt andet ved ALTTP end det jeg lige nævnte, er blevet gjort... Selvfølgelig stadig scriptet som før, men de mange forskellige veje at tage, hvor det kun er manglen på items, der forhindrer dig, så du selv må prøve dig ad!

Jeg vil anbefale at læse denne artikel samt kommentarerne.

0
1ups givet

#31 - Jonas

Level: 15 (Geega)

08-11-2010 19:07

"Det vi mangler, er et 3D-Zelda med den rigtige inspiration fra ALTTP. Dvs. ikke den måde man samler 3 ting, får Master Sword og dernæst hjælper sages op fra templer, for det kopierede OoT til den helt store guldmedalje og senere er det blevet gjort igen."

Det var da snarere ALttP der opfandt den formel Smiley
Saml 3 ædelsten, find Master Sword, red de syv maidens osv.
0
1ups givet

#32 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

08-11-2010 19:58

Neeetop min pointe
0
1ups givet

#33 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

08-11-2010 20:03

Yoyo, MM er ikke lineært, du kan klare templerne i hvilken som helst rækkefølge du vil... Bare brug nogle bomber og så er den klaret. Hehe.

Men det er umuligt at lave et spil (adventure spil) nu om dage uden at det bliver lidt lineært, for en storyline er bare et krav. Men MM var ikke såh lineært igen i mine øjne, ja, man skulle tage de 4 verdener i en bestemt rækkefølge, men syntes ikke det gjorde så meget, da fokus jo lå på sidequests fremfor main questen. Og Great Bay og Ikana virker jo som store sandbox områder i mine øjne, så følte ikke at det var et lineært spil som sådan. Men det kan være det bare er mig.
0
1ups givet

#34 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

08-11-2010 20:21

"lineært" - med gåseøjne - som i mangel på et bedre ord Smiley
Selvfølgelig er MM også et meget løssluppen spil. Det var bare ikke så "frit" som ALTTP og GB-spillene fx i forhold til hvordan jeg huskede MM oprindeligt og nu spiller det igen. Det ændrer ikke på, at MM stadig er mit yndlings Zelda.
0
1ups givet

#35 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

08-11-2010 20:53

Husker nu ikke som alttp som mere "løssluppen", men ok husker det heller ikke særlig godt siden det ikke impnerede mig særlig meget. Uanset så ser jeg ikke en nødvendighed for alt for meget sandkasse i zelda. MM havde en god balance og dem som har mindre er egentlig også udemærket imo. Smiley
0
1ups givet

#36 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

08-11-2010 21:19

men stelzig, du kan jo også lide dumme spil som mod nation racers og synes TP er godt. Smiley
0
1ups givet

#37 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

09-11-2010 08:18

Med hensyn til MM, kan det godt være man være mere fri. Så igen så var man konstant bundet op på tid og mange af de store områder følte jeg næsten var intetsigende.
0
1ups givet

#38 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

09-11-2010 09:02

Du kunne få tiden til at gå ret langsomt og du kan jo altid få den til at gå tilbage.

Nick: Jeg synes ikke TP er dårligt og det her er da også første gang jeg hører folk sige at det skulle være grundet andet end for meget genbrug at det skulle være dårligt.
0
1ups givet

#39 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

09-11-2010 10:47

Jeg kender godt tidstricket ellers ville spillet være ulideligt med ekstrem stor pres hele tiden. Smiley
0
1ups givet

#40 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

10-11-2010 18:43

Spillet kan gennemføres på én cyklus, udover den obligatoriske startcyklus.
0
1ups givet

#41 - Jonas

Level: 15 (Geega)

10-11-2010 21:03

Kun hvis man er en hardcore gamer @_@

Nå men ellers så synes jeg, jeg havde rigeligt med tid til bare at fjolle rundt i MM.
0
1ups givet

#42 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

12-11-2010 09:15

Jeg har hørt om dem der lige tager spillet i et rap. Man skal virkelig være vild for at opnå det, også er det noget med at hvis du ikke har klaret de første 2 borge inde første dag så er du mildest talt på r*ven.
0
1ups givet