Skrevet af KJ85 - 21-08-2013 20:14
For nogen tid siden udkom Retro City Rampage på Wii Shop Channel og det er ikke nogen hemmelighed, at det langtfra har været en overskudsforretning. De stramme forretningsbetingelser på den digitale service, hvor udgiverne skulle sælge rimelig mange eksemplarer for overhovedet at blive betalt af Nintendo gjorde betingelserne svære for udgivelsen, der ramte mange måneder efter udgivelsen af Wii U, og udviklerne hos Vblank Entertainment sagde da også inden, at det var ren velgørenhed og fanservice, da det endelig ramte konsollen.
Nu er spillet imidlertid på vej til eShop’en på Nintendo 3DS, og forhåbentlig kan udviklerne her komme til at tjene penge på deres produkt, der som traileren gerunder viser det er en hyldest til 80’ernes og 90’ernes videospil.
Hvornår spillet udkommer vides endnu ikke, men det vil være spilbart ved PAX 2013. Har du allerede købt spillet på en anden platform, eller er du muligvis interesseret i 3DS-versionen?
#2 - O-train
Level: 35 (Lakitu)
23-08-2013 13:27
Fik aldrig prøvet det her spil, det var som om det lå i skyggen af Hotline Miami, selvom de to ikke er specielt ens (på nær grafisk). Jeg tror det er ganske udmærket, og skal helt sikkert prøve det på et tidspunkt!#3 - Bjorn
Level: 4 (Stalkid)
23-08-2013 21:44
En hyldest til 80'erne og 90'erne? Count me in!!#5 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
24-08-2013 17:03
Der er mange referencer i videoen. GTA er der jo ingen tvivl om, men synes også at kunne se lidt Commando og Super Hang On blandt andet#6 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
24-08-2013 17:08
Læste lige, at det ikke gør brug af stereoskopisk 3D, men det behøver det nu heller ikke for min skyld:The main game is 2D, just like the other platforms. While just as much as you, I would love to play RCR in 3D, with a top down angle, a conversion wouldn’t be trivial. With sidescrollers, developers can simply separate the background and foreground layers and distance them apart. However, with a top down perspective using cube-like objects such as buildings and vehicles, it would require the graphics to all be recreated as 3D objects, a new rendering engine, a camera system that players would be happy with, and further optimizations. For a new game it would be more feasible, but for an existing one, it simply would’ve taken too long.